130.600 Euro – tolik stojí dvanáctiválcové dieselové SUV Audi Q7. Jeho motor má maximum točivého momentu 1000 Nm a nejvyšší výkon 368 kW, tedy rovných 500 koní.
Ideálne auto a ideálna motorizácia do mesta... tam sa totiz 90 % Q7-ciek (a SUV vseobecne) vyskytuje. A na "popojízdení" od semaforu k semaforu sa 1000 Nm hodí, nie? Majitelia Patrolov ci Pajer sa nemusia obávat stretu s týmto monstrom v teréne - na oskretie v teréne je predsa prílis drahé, nie?
:yes: Když je to TDI tak přece bude krutě táhnout odspodu a pak taky tolik místa...Ještě uzávěrku diferenciálu a jako městské vozidlo či případně dálniční křižník bude dokonalý. Vlastníci téhle obludy mají vkus >:D
No neviem, ci nejaký 200 kilový respektovaný raper alebo Paris Hiltonová ocenia chrochtajúci diesel... Pre tých je Esscalade 6,2 V8 benzín ci benzínové ML 63 AMG.
Presne to ma napadlo... možno keby to malo nápis "Hybrid" tak by to tupí Amíci zožrali ale takto. USA nič, šejkovia nezájem, Rusko nezájem, myslím že to je auto resp. motor ktorý má iba jednu úlohu - image. Audi predsa s týmto motorom vyhrallo LeMans a nevedia kde ho umiestniť, pokusy s R8 nevyšli takže ostal iba jediný kandidát na transplantáciu... Pritom sa mohli poučiť z Touarega kde po zavedení V6 3,0 TDI motor V10 v podstate prestal predávať.
smysl této verze je jasný - aby si ho někdo koupil. Ale proč si ji někdo vůbec kupuje? To chtěl být jako dítě traktorista nebo chtěl být jako Vojtíšek v Liazce na okruhu?
pravdupovediac asi aj viem. Skusim vam to vysvetlit. Nasa X5 ma "len" 3,0d ale s chiptuningom a 276Konmi.
Vyhoda SUV je vysoky posed, masivna hmota/ vela ludom sa paci mat valke auto /, perfektny rozhlad a respekt na ceste. Tiez som ho nekupoval kvoli terorizovaniu obcanov ale je prijemne ked ma vidia v zrkadle tak uhnu bez toho aby som sa na nich tlacil. Skratka si povedia dalsi nafukany agresivny pako co ma maleho pinda a kompezuje si to autom >:D
No hoci to nie je moj pripad tak nech je tak aspon mam volnu streku.
Potom druhy aspekt je neskutocny pocit bezpecia co moze byt kontraproduktivne ale ked je sofer normalny staci si len uvedomit ako ma velke auto a ze to nieje sportove kupe, a tu sa dostavame k problemu.
Momentalny standard je ze kazdy chce SUV lebo je bezpecbne, velke, ma 4x4 len tak vas niekde nenecha, neriesite obrubniky a nederiete disky. Zaparkujete hocikde aj v nahadzanom snehu na boku cesty.
Donedavna to bolo vykupene nemotornych chovanim a tak dnes kazda automobilka chce napchat do SUV vsetko co by ho priblizilo sportovemu sedanu alebo coupe. A ludia su z toho uz zdegenerovani a kazdy chce SUV a byt na 100km/h co najskor najlepsie za 5sekund.
Poviem vam to takto, nasa X5 je fakt delo, dokaze veci ake nevedia mnohe sedany, vykruzim s nou zakrutu v rychlosti kde by sa znizena octavka vyburala. Vykon dieslu 276K v spojeni s krutakom 590Nm je brutalny. Takze spominany V12Tdi bude sadomaso a to je to co kazdy chce. Masochisticky zatah a ukazat na krizotke ako chrochtajuci autobus nakopal do * Octaviu RS a vsetky hothatche.
No ked to bude riadit takyto rambo tak dakujem pekne...
no tos neřekl nic nového. Otázkou je proč si někdo kupuje aerodynamickou cihlu a pak se do ní snaží narvat takový motor, aby se vyrovnal limkám. A tím nemyslím fabriku, ale zákazníka.
no nejsem ani z brna ani z ostravy :-) ale tvrdit tu neco o tom, ze je ostrava lepsi (potazmo hezci a lepsi k zivotu) nez brno, no to bych si dovolil nesouhlasit :-) brno je nadherny mesto. ostarva je dost spinava. takze asi tak...
Jak píše kolega dole... Nic moc na tom nemuseli vymejšlet a kupců je asi dost. Těch "inteligentních", co je přeci odveze i Ceed v holobytě taky, tak je všechno, jak má být :-O
Ja majitelum Q7 nezavidim- nemam co- koupili si co chteli a verim ze si tim udelali radost - netvrdim ze je to spatne auto ale za koule mne nebere. Jedine nad cim kroutim hlavou je motor a jeho smysl v realnem provozu- ja kdyz bych si chtel koupit V12 tak rozhodne ne naftu
Určitě to pojede pěkně-ale asi jenom rovně..Viděl bych to tak pro manželky hokejistů a jako snobský prostředek pro dopravu dětí do školky...Nemůžu si pomoct ale mě připadají SUV opravdu nestylové až hrůza,taková snaha stát se větším pomocí auta..Si vždycky vzpomenu na Simpsnovy-"Canyonero,na dva pruhy široký".. :-!
... mě tedy ne. Dvanáctiválcový dýzl (pravda, poněkud výkonnější) jsem před léty krotil v T-72 a docela jsem si to užíval. Co užíval, to byl přímo orgáč. Tohle auto evokuje milé nostalgické vzpomínky magorům ... jako jsem já >:D
Nevím (nebo vlastně vím) jak vy, ale mě se Audi Q7 líbí. Její design je impozantní a i přes svojí všednost je tak trochu nepřéhlednutelný. Je podstatně hezčí než Mercedes-Benz ML nebo Toyota Land Cruiser, nevíc v bílé barvě je skvělý... :yes:
no vidis :-) a ja kdyz sem videl ty fotky tak sem si rikal, ze jina nez ta seda barva nema vyznam. jinak musim dodat, ze nez tohle, tak nejdriv radsi X5, pak ML a pak range rovera :-) tohle mi prijde nepekny mastodont. ma celkem peknej predek (a podle fotek i vnitrek) ale zbytek je strasnej - obvzlast ten zadek. kdyz SUV tak X5 :-) a kdyz nevite coby, staci vam 530xd a jeste si lip zajezdite :-)
Jo, tak toto je nadhera. Ten motor, to je opravdu spickova ukazka dovednosti lidi z Audi. A k interieru neni co dodat, proste parada. Ja bych ho ale chtel mit ve svetle kuzi a tmavem drevu. Jestli by to slo. Proste uzasne. Jasne, nabizi se otazka "na co to je?". No podle me je to hlavne skvela reklama a auto pro lidi, kteri chteji byt opravdu top.
Asi jo no >:D My nastesti 3 rady sedacek nemame. Ale uz jsem se vezl v kufru jednou >:D A taky v nakladovem prostoru s nabytkem >:D A taky nas na lyzaku jelo 11 v Opelu Frontera >:D Takze neco o utrpeni apostolu vim >:-[]
Ted nevim ironie nebo ne? Pokud to myslis vazne tak jsem v depresi ze ani moje auto ani auto me zeny neni tak top jak jsem si myslel i kdyz mne o tom jini presvedcuji. BTW V12 v nafte podle meho uhlu pohledu je zalezitost pro krupany
Viking je jeden z mála upřímných a skutečnýh fandů Quasimoda. Ostatně vadere, proč by měl být V12 v naftici pro křupany? že sem vlítne doktor a poučí tě o diamantových kovbojíh... >:-[]
tak jako naftový 4válec bych si nekoupil +2 přidá kultivovanost, ale nepřidá zvuk, ten přidá jenom benzínový V8 který je bezkonkurenční, no a pak se přidají nějaký válce pro šum svistu místo zvuku motoru, ale to je už pro zlomek fajnšmekrů.
No ja to myslel tak, ze ostatni jezdi v "obycejnych" Q7, zatimco ty mas, jako jeden z mala (to se asi nebude delat ve velkem, nevim, v tom clanku jsem si nic o poctu vyrobenych kusu nevsiml) V12. Prost ebudes vyjimecny jakoby.
No ja nemyslim, ze je to masirka ega. To je tak stejne, jako kdyz si koupis vrcholnou verzi velke luxusni limuziny treba - A8 W12 L, S500(nebo 600?)L, ... A nemyslim, ze si lidi takova auta kupuji, aby si kompenzovali svoje komplexy a nahaneli ego. To stejne by se dalo potom rict i o lidech, kteri si koupi nejakeho supersporta. Je to spis o vkusu. Clovek, kteremu se libi vzhled offroadu, ale vi, ze jezdi v 99% jen po silnici, tak rad sahne po SUV. Mne osobne se SUV taky libi, ale jako o nic vic nez ostatni auta - sedany, hatchbacky, liftbacky, kombiky, MPVcka, ... Navic SUV mensi velikosti poskytne mnohem vice mista nez porovnatelne velky hatchback/senda/liftback... Nebo ne? V tomto se mozna mylim, ja nevim, ale myslim si to.
no to záleží co ti přijde SUV menší velikosti? Víc místa mít nemusí a nebude kvůli 4x4 - tj. tunel pro kardan a vyssi podlaha kufru kvůli diferenciálu. Super na SUV je posez, to dělá fakt hodně.
Mensi SUV je podle me treba RAV 4, CRV, Tiguan, proste SUV kolem 4,5m. Pak jsou stredni (treba Q5), pak jsou vetsi (ML, X5, Land Cruiser) a pak jsou obrovska (GL, Q7). Aspon ja to mam asi takto nejak odstupnovane. No jasne, 4x4 zabira dost mista, ale taky ne vsechna SUV (hlavne ty mensi) jej maji. Ja to spis jen tak odhaduju, protoze v testech SUV si nikdy nestezuji na nedostatek prostoru. Ale rikam, to jako fakt nevim, v zadnem SUV jsem dokonce ani nesedel, myslim. V kazdem pripade mi ale odsuzovani lidi, kteri si koupi SUV, ze si leci komplexy, zvysuji ego apod. prijde dost nefer. Ja bych se treb SUV taky nebranil, ale nepotrebuju si nic dokazovat, zadne komplexy taky nemam a moje ego mi taky docela staci >:-[] . Je pravda ale, ze v tech luxusnejsich segmentech (hlavne treba ty velke 5m limuziny), tam bych dal prednost velkemu sedanu pred velkym SUV, nejspis. Pokud by se mi to v SUV opravdu nejak extremne nezalibilo.
No vikingu, to si robis srandu, alebo si v zivote v ziadnom SUV nesedel. RAV4 a CRV su o triedu vacsie, ako Tiguan, Kuga, alebo QQ (proste spravny test bol povodny v AUTOCAR, kde porovnavali proti sebe TIGUAN, KUGA, QASQAI).
RAV4, CRV, X-TRAIL, Q5 su vsetko rovnaka trieda - priapdne X3, Forester...
Q7 spadne urcite do tej istej, ako X5 - rovnaka trieda. Tie extremne velke su v USA - typu Cadillac ESCALADE, Ford EXPEDITION a podobne. V podstate ale aj proti nim audi a bmw stavaju X5 a Q7
Tiguan: 4427 x 1809 x 1686
Kuga: 4443 x 1842 x 1710
RAV 4: 4395 x 1815 x 1720
CRV: 4525 x 1820 x 1675
X-TRAIL: 4510 x 1765 x 1665
...
Ty rozdily mi neprijdou nikterak velke. Tak nvm. Ja bych to videl jako jednu tridu, jen ta Ravka je trosku mensi, ale zadny dramaticky rozdil to neni. Q7 je ale jinak delsi nez Escalade. Je o kousek uzsi a samozrejme nizsi, ale zaradil bych je do jedne kategorie spolu jeste s GL. X5 mi prijde spis jako konkurent ML. Ale myslim, ze rozdil prostoru v X5, ML a Q5, GL uz zas tak zasadni nebude. Obyvak jako obyvak >:D U toho rozdelovani do kategorii dost zavisi na uhlu pohledu, nektera auta se tezko radi tam, ci tam.
P.S. Ja opravdu nikdy v zadnem SUV nesedel. Aspon si rozhodne zadne nevybavuju.
a paneboze, 12valcovy turbodiesel do tohto nafuknuteho golfa? aky to ma vyznam? ale aj tak som prekvapeny, cakal som ze tam ako novinku daju 1,4 tsi s deviatimi turbami a siestimi kompresormi...