Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Stávka zaměstnanců slovenského VW pokračuje. Co to znamená pro výrobu?

Zaměstnanci bratislavské továrny německé automobilky Volkswagen, největšího soukromého zaměstnavatele na Slovensku, třetím dnem pokračovali ve stávce. Výroba v továrně probíhá jen v omezeném režimu.
Zpět na článek
23. 6. 2017 11:34
23. 6. 2017 11:58
23. 6. 2017 13:34
23. 6. 2017 14:04
23. 6. 2017 14:08
23. 6. 2017 19:06
23. 6. 2017 19:07
23. 6. 2017 12:22
23. 6. 2017 13:38
23. 6. 2017 16:29
23. 6. 2017 16:36
23. 6. 2017 17:57
23. 6. 2017 18:39
23. 6. 2017 14:30
Avatar - iudex
23. 6. 2017 10:21
Ekonomické dopady
Ad: "Dopady stávky na produkci továrny firma neuvedla." Denné tržby závodu sú 9,3 milióna eur, takže keď prebieha len obmedzená výroba mini trojičiek, o moc nižšie tie denné straty nebudú.
Ak rátam, že VW by zvýšilo mzdy o 11% (taký stred medzi požiadavkami odborov a ponukou VW), pri priemernej hrubej mzde 1800 eur a cene práce (celkový mzdový náklad, tzv. superhrubá mzda) jedného zamestnanca cca. 2500 eur by náklady na zvýšenie miezd predstavovali cca. 40,6 milióna eur ročne. Ak štrajk znamená výpadok tržieb 9 miliónov denne, tak už 5-dňový štrajk vyjde firmu drahšie, ako zvýšenie miezd o 11%. Vyzerá to, že zamestnanci vydržia štrajkovať do celozávodnej dovolenky, ktorá začína tuším 3.7., tak ten ďalší týždeň štrajku by vyšiel VW pekne draho.
Rozbalit vlákno
13
23. 6. 2017 10:43
Re: Ekonomické dopady
To sú tržby, marže aj pri vyšších modeloch sú okolo 10%. A to už je ekvivalent 50 dni štrajku. Ale hlavný kameň úrazu nie je o koľko zvýšiť, ale ako dlho bude dohoda platiť. Ak búdu musieť ustúpiť v tom, že dohoda bude len na rok, tak by som si vsadil, že si pomaly začnú vyberať novú výrobnú lokalitu. Lebo pri 10-15% ročnom raste by rýchlo dohnali západne platy. A v krajinách V4 vieš vyrábať podobne kvalitne, ale všade inde je to lacnejšie.
Avatar - iudex
23. 6. 2017 11:42
Re: Ekonomické dopady
Predstava, že zamestnanci VW budú štrajkovať každý rok, je silne nereálna. Ako som písal nižšie, od r. 1991, odkedy je tu VW, je to prvý štrajk, aj to v dôsledku súhrnu viacerých priaznivých okolností, ktoré sa tak skoro nebudú opakovať.
23. 6. 2017 17:45
Re: Ekonomické dopady
Ako predseda vlady vyhlasujem, ze vstupujem do neobmedzene stavky. Lebo na Zapade maju pracovnici na rovnakej pozicii dvojnasobne aj trojnasobne platy, a zdaleka nedosahuju takej kvality...

Idem spocitat, ako to tuto krajinu priide draho...
23. 6. 2017 20:25
Re: Ekonomické dopady
Ale oni chcu tych momentalbe 13,9 rozlozit na 50 -50 na 2 roky. Takze tento rok "len" +/- 7 (uz aj to je dost skok)
23. 6. 2017 10:47
Re: Ekonomické dopady
presne tak ako píšeš. ono vw by na tých 16% kľudne pristúpiť mohol, tu skôr ide o akýsi obranný mechanizmus, aby ukázali, že nebudú plniť požiadavky odborov vždy, keď si to tie odbory zmyslia.

na druhej strane, keď má vw na euro-miliardové pokuty v usa...
23. 6. 2017 11:11
Re: Ekonomické dopady
Prečo do toho pletieš tržby?
Avatar - iudex
23. 6. 2017 11:28
Re: Ekonomické dopady
Pretože ak nevyrábajú, nemajú čo predávať a teda nemajú žiadne tržby.
23. 6. 2017 14:02
Re: Ekonomické dopady
A čo má tržba so stratami? Môžeš počítať iba ak nejaký ušlý zisk a to je diametrálne odlišné číslo. Hrušky s kolečkami sa zrátať nedajú...
Avatar - iudex
23. 6. 2017 15:23
Re: Ekonomické dopady
To je mi jasné, že tržby nie sú zisk, ale výpočet ušlého zisku je obtiažny, neviem, koľko má VW BA zisk na jednom aute. Denne vyrába VW BA cca. 1065 áut, ale opäť nevieme, akých a zisk na jednom Citigo je asi niekde inde, ako zisk na jednej Q7. Ak máš nejaké cifry, prispej.
23. 6. 2017 23:54
Re: Ekonomické dopady
Koľko percent z tržby je zisk? Kamoško, to asi nevie ani sám VW, to sa počíta až na konci, keď sa idú platiť dane... S tržbou počítať fakt nejde, niekto má z nej 50% zisk, niekto 10 a niekto možno ani to nie. Takže je to také hádanie ako z krištáľovej gule...
Nemáš čísla - neoperuj s nimi. Vyhneš sa hádaniu, omylom, prípadne posmechu. ;-)
23. 6. 2017 11:19
Re: Ekonomické dopady
Tak hlavně těch xx% je v rámci tarifu. Netýká se téhle průměrné mzdy. Do které se započítává bonus, příplatky atd. Rádi rozhazují ty jednorázové platby ale neradi navyšují ten základ.

To samé bude teď ve škodovce příští rok. Není krize, lidi za dveřmi nečekají. Sranda, že se dneska už rozdává bonus pro ty, kdo tam vydrží 3měsíce :-) Teď je zase obava z e-mobility a přidělení produktů, proč nebudou chtít víc navyšovat. A pokut budou mít na Slovensku o tolik více, tak by to vypadalo blbě ty 3%.
23. 6. 2017 12:04
Re: Ekonomické dopady
Už Škodovka nastavila nějak ten osobní bonus, nebo jak tomu říkají prp THP? Mně to přišlo jak rektální alpinismus, 0-20 %, na začátek prý tak 8 %, pravidla žádná, jak se dostat na těch 20 mi nebyli schopni říct :-)
23. 6. 2017 12:16
Re: Ekonomické dopady
Správně jsi spočítal že pokud by VW přistoupil na jejich návrh, dopad by byl cca 40mil € a to bez jakékolov přidané hodnoty, pouze více náklad. Problém je že to je skoro 20% ročního zisku VW SK, na což logicky nikdy nemůžou přistoupit. Stávka jim sice způsobů krátkodobý výpadek který se třeba nemusí dát dohnat a vznikne tak skutečně menší obrat, promítnutí do zisku však bude vždy menší než ten mzdový zásah.
23. 6. 2017 10:36
Za tie peniaze to uz mozu srobovat v priamo Nemecku
"Zaměstnanci ve slovenském Volkswagenu pobírají nejvyšší platy ze všech pracovníků v automobilovém průmyslu v zemi pod Tatrami. "
Ano a jedinym dovodom strajku je boj odboroveho predaka Zoroslava Smolinskeho, kotory chce porazit konkurencne OZ Kovo a Emila Machinu.
Uz teraz maju vyssie platy nez v H, PL alebo CZ. Maju najvyssie na SK je im to malo. Naviac im realne hrozi, ze takto nedostanu kontrankt na nove small family cars a mozu nakoniec dopadnut ako Portugalsko alebo Belgicko.
Rozbalit vlákno
20
23. 6. 2017 10:50
Re: Za tie peniaze to uz mozu srobovat v priamo Nemecku
Mat taketo poziadavky je v poriadku...niest pripadnu zodpovednost je tiez v poriadku. Vyrabaju seriove auta s najvyssou pridanou hodnotou koncernu. Nerozumiem, preco by nemali by adekvatne hodnoteni. Dalsi krok bude racionalizacia vyroby a modernizacia fabriky co sice znizi celkovy pocet zamestnancov, ale zaroven to pomoze fabrike k modernizacii a trvalej udrzatelnosti. Nezabudajme, ze vyhodou Bratislavy je infrastruktura, ktora je inde na SVK neporovnatelne horsia no zaroven je to drahe mesto, kde ludia potrebuju zit...a na to potrebuju zarabat.
Avatar - Hammunasakra
23. 6. 2017 11:31
Re: Za tie peniaze to uz mozu srobovat v priamo Nemecku
Ne je to velmi v nepořádku ;-\

Nejde aby dělníci na Slovensku brali jako v Německu = jak se snaží oblbovat a lhát odboráři

Doby kdy dělník v továrně bral víc než profesor tu už byly ;-)
Avatar - iudex
23. 6. 2017 13:22
Re: Za tie peniaze to uz mozu srobovat v priamo Nemecku
Tak nejak šípim, že tých 1800 eur mesačne tu poburuje viacerých, ktorí zrejme taký plat nemajú. ;-)
Avatar - Hammunasakra
23. 6. 2017 13:32
Re: Za tie peniaze to uz mozu srobovat v priamo Nemecku
To je pravda = plat beru v korunách >:-[]

NE tohle je prostě špatně = odbory sou často mimo realitu a dle všeho tady docela dost. Prostě než budeme v česku na Slovensku atp. brát stejně jako v Německu bude chvilku trvat. Eště delší chvilku :-|

Jinak viz já 11:46 = a bohužel to neni jen černej humor ;-)
Avatar - iudex
23. 6. 2017 13:36
Re: Za tie peniaze to uz mozu srobovat v priamo Nemecku
Ako tak o tejto téme posledné dni debatujem s ľuďmi, najviac sú na mzdové požiadavky vo VW alergickí ľudia, ktorí ten plat nemajú a myslia si, že sami by mali zarábať viac, ako roboši vo VW; typicky sú to majitelia VŠ titulu nejakého humanitného smeru. Nebudeš Ty náhodou jeden z nich? ;-)
Avatar - Hammunasakra
23. 6. 2017 13:40
Re: Za tie peniaze to uz mozu srobovat v priamo Nemecku
Jj skoro Bingo >:-[]
Avatar - iudex
23. 6. 2017 11:39
Re: Za tie peniaze to uz mozu srobovat v priamo Nemecku
Máš pravdu, treba stiahnuť chvost, držať hubu a makať bez reptania, veď čo keď naše požiadavky urazia veľké vedenie a to nám zoberie prácu a dá ju tým škaredým Rumunom...
Preber sa, štrajk je bežná realita na západe, firmy ako VW sú na to zvyknuté, to nie sú Kórejci, ktorí to vnímajú pomaly ako vzburu. Je to prvý strajk za 26 (!) rokov a na dlhé roky opäť posledný, reči o každoročnom štrajku a zvyšovaní o 10% každý rok sú mimo. Naopak Smolinský si vybral ten najlepší možný čas, firma predáva rekordné počty áut, ekonomike ako celku sa darí, je konjunktúra, nezamestnanosť na minime, VW musí robiť mohutné reklamné kampane, aby dostalo nových robošov za pás, Jaguar hladne skočí po každom ako tak kvalifikovanom zamestnancovi s praxou a prepláca ľudí odídených z VW/PSA a pod. Takéto okolnosti tu tak skoro nebudú, takže čo si zamestnanci nevydupú teraz, to tak skoro znova nedosiahnu.
Avatar - Hammunasakra
23. 6. 2017 11:46
Re: Za tie peniaze to uz mozu srobovat v priamo Nemecku
Jj 4. průmyslovou revoluci začnem v Blave = rozhodlo právě vedení VW >:-[]
Avatar - KLAS
23. 6. 2017 15:51
Re: Za tie peniaze to uz mozu srobovat v priamo Nemecku
"Preber sa, štrajk je bežná realita na západe"
Áno, veď aj preto je bežná realita západu, že sa výroba západných firiem presunuje zo západu na východ do Poľska, na Slovensko, do Česka, do Maďarska...
Chceš, aby aj u nás bola realita taká, že sa výroba presunie napríklad do Rumunska?
Problém je v tom, že západ si to môže dovoliť, pretože HDP západných krajín je asi 3-násobne väčšie ako HDP krajín V4 a ešte stále majú dosť vlastných firiem. Na Slovensku sa za Mečiara okrem Železiarní podbrezová a možno troch ďalších firiem všetky naše firmy rozkradli, takže my sme odkázaní v podstate len na VW, PSA a KIA. Ešte aj poľnohospordártstvo sa u nás vďaka EÚ zdevastovalo.Takže preber sa, pretože asi nechceš, aby tie fabriky odišli ďalej na východ, pretože potom na Slovensku už neostane vôbec nič.
23. 6. 2017 16:16
Re: Za tie peniaze to uz mozu srobovat v priamo Nemecku
Na Slovensku sa kontinuálne zvyšujú mzdy a automobilky rovnako kontinuálne prichádzajú. Neodchádzajú.
Odchod automobilky, to nie je také jednoduché. Museli by odísť aj dodávatelia. Tu v krajinách V4 je automobilový priemysel tak pevne zakotvený, že jeho odchod nehrozí.
Takže sa netreba báť a konečne tlačiť na rast miezd. Alebo chceš byť až do smrti lacným Jožkom? :-)
Ináč myslíš že sú sprostí a nevedia, že keby to presunuli do Rumunska, tak by sa to celé s mzdami opakovalo znovu? A potom kam? Automobilky nie sú kočovný cirkus.
23. 6. 2017 16:38
Re: Za tie peniaze to uz mozu srobovat v priamo Nemecku
16% nie je bezne zvysenie. Nech sa vzdaju bonusov a 13 a 14tych platov. Potom mozu ziadat 16%
23. 6. 2017 16:46
Re: Za tie peniaze to uz mozu srobovat v priamo Nemecku
16% môžu žiadať aj teraz a dobre že to robia. Firma prosperuje, nech sa podelí o drobné aj so zamestnancami.
Ináč tvoj postoj je zaujímavý. Ako keby si bol akcionárom VAG a púšťal zo svojich žíl >:D
23. 6. 2017 23:58
Re: Za tie peniaze to uz mozu srobovat v priamo Nemecku
Ty si to predstavuješ jak Hurvínek válku, jednoduchý človeče. To sú názory jak od naivného študenta.
Avatar - Hammunasakra
24. 6. 2017 06:33
Re: Za tie peniaze to uz mozu srobovat v priamo Nemecku
To snad neni ani naivní student = spíš levicově smýšlející ... něco :-)
24. 6. 2017 23:09
Re: Za tie peniaze to uz mozu srobovat v priamo Nemecku
To nie som, ale obdivujem ludi, co vybuduju aspon malu firmu, nie to este konglomerat, prispievaju na zivotne prostredie, socialnu politiku, skoly, skolky, dopravu, davaju 13 a 14 plat, delia sa o uspech pomocou bonusov a nejaky karierny komunista a partia SOU buchacov poukazuje, kolko maju oni a kolko v Nemecku. Mozu sa zamestnant v nejakej slovenskej automobilke na Horehroni, kolko dostanu tam.
Avatar - KLAS
23. 6. 2017 16:56
Re: Za tie peniaze to uz mozu srobovat v priamo Nemecku
"Na Slovensku sa kontinuálne zvyšujú mzdy a automobilky rovnako kontinuálne prichádzajú. Neodchádzajú."
V dobe finančnej krízy žiadal Sarkozy, aby PSA vrátil výrobu aj zo Slovenska späť do Francúzska. A vzhľadom na to, aké problémy ten koncern mal a má a čo v Trnave vyrába, tak nie je vôbec isté, že tu ostane.
"Tu v krajinách V4 je automobilový priemysel tak pevne zakotvený, že jeho odchod nehrozí. "
Vo Francúzsku je tiež zakotvený, a predsa sem prišli. V Nemecku je automobilový priemysel zakovetný, a predsa top produkty z koncernu dali vyrábať na Slovensko.
23. 6. 2017 17:47
Re: Za tie peniaze to uz mozu srobovat v priamo Nemecku
A ako dopadla tá jeho žiadosť?
Od PSA mu odpovedal, že by boli blbí, keby zavreli závod, ktorý je ziskovejší ako tie francúzske :-)
Pri expanzii na východ šlo väčšinou o rozšírenie výroby, nie presun. Touareg sa v Nemecku nikdy nevyrábal. Minitrojčatá tiež nie.

Špekulujete. Štrajk je niečo nové, tak ste sa sedliacky poplašili, že joj čo len včulajky bude? ;-)
23. 6. 2017 23:56
Re: Za tie peniaze to uz mozu srobovat v priamo Nemecku
Ale ty píšeš ako cirkusant. Kam na tie nápady chodíš?
Avatar - KLAS
23. 6. 2017 15:33
Re: Za tie peniaze to uz mozu srobovat v priamo Nemecku
Tak to si nemyslím, pretože Smolinský už dávno Machinu prekonal v ohľade výšky platov vo VW Slovakia, keď si to porovnáš s tým, aké platy sú vo VW a aké v PSA a v KIA.
23. 6. 2017 15:44
Re: Za tie peniaze to uz mozu srobovat v priamo Nemecku
Silno pochybujem, ze vyska platov vo VWBA je jeho zasluha.
23. 6. 2017 11:34
ROBOT
Další krůček k postupné automatizaci výroby, za chvíli budou pouze 2 zaměstnanci, vrátný a jeho manažer....
Rozbalit vlákno
6
23. 6. 2017 11:58
Re: ROBOT
I robotizace má své hranice a jsme jim dost blízko. On robot taky není zadarmo - nákup, držba, variabilita (tzn. programování, úpravy programu, kontrola)
Avatar - Hammunasakra
23. 6. 2017 13:34
Re: ROBOT
Ne nemá = de facto už teď je levnější než ten protestující dělník ;-)

4. průmyslová revoluce je na spadnutí a problém neni technika ani její cena ale spíš naplánovat co s lidma = zatim při každý průmyslový revoluci protestovali = i když si dneska těžko dovedeme představit zrušení strojů a návrat před 1. průmyslovou revoluci :-)

A tentokrát se to bude týkat eště víc lidí :-|
23. 6. 2017 14:04
Re: ROBOT
Prečo trepeš také somariny...uvažuješ vôbec niekedy nad tým, čo píšeš?
Avatar - Hammunasakra
23. 6. 2017 14:08
Re: ROBOT
Většinou = vřele doporučuju ;-)

Zkus to taky = čo sa ti vlastně nepozdáva? :-| :-)

[odkaz] [odkaz]
23. 6. 2017 19:06
Re: ROBOT
Sám jsem vděčný za práci a jako většina myslím nenahraditelný, ale každá mince má dvě strany a pokrok nezastavíš.....
23. 6. 2017 19:07
Re: ROBOT
Narozdíl od Hyundai...
23. 6. 2017 11:52
Pozdě bycha honiti
Myslím si, že se automobilky přepočítaly, když počítaly s levnou pracovní silou na Slovensku.

Co nyní s těmi nepovedenými investicemi na Slovensku???
Rozbalit vlákno
34
23. 6. 2017 12:18
Re: Pozdě bycha honiti
Nic, nechají tam nějaký zmenšený podružný provoz co půjde co nejvíc automatizovat a výrobu posunou zase o kus dál na východ.
Avatar - iudex
23. 6. 2017 13:32
Re: Pozdě bycha honiti
Už som to tu písal predvčerom, predstava, že VW zdvihne kotvy z Bratislavy a pôjde do Maďarska či Rumunska kvôli 10% zvýšeniu miezd, je pomerne naivná. Mám nejaké info o firme, ktorá uvažuje o presune výroby zo Slovenska do Rumunska. Tá výroba je úplne primitívna, v podstate manuálne tovar ukladať do obalov, teda žiadna automatizácia, roboty, technika, nič. Napriek tomu to obnáša také komplikácie, vrátane prekážok, o ktorých ani vedenie nechyrovalo, že už to pomaly ľutujú. A výroba luxusných SUV je troška iná liga, obdobne tak megazávod, kde sa za 26 rokov preinvestovali miliardy a kde robí 12300 ľudí. Nehovoriac o fakte, že v Rumunsku nečaká 12000 disponibilných a kvalifikovaných ľudí. V Maďarsku naviac tie priemerné mzdy sú len o chlp nižšie, ako na Slovensku, takže tam by ani významné mzdové úspory neboli.
Takže reči o zbalení sa a presune na východ v reakcii na štrajk sú pomerne úsmevné, ale realite dosť vzdialené.
Avatar - Hammunasakra
23. 6. 2017 13:37
Re: Pozdě bycha honiti
S tou poslední větou máš pravdu = mnohem pravděpodobnějš je nahraděj automatizací než přesunem za levnějšim dělníkem :-! ;-)

A dřív než se většina naděje >:-[]
23. 6. 2017 13:56
Re: Pozdě bycha honiti
Představa že VW radši omezí provoz na SK (a posílí kapacitu v nějaké stávající tovarně na východě, což vzhledem k velikosti produkce VW SK není nic nereálnéno) než aby jen tak vyhodili skoro 20% zisku za nic je naopak velmi reálná, naivní je pak pouze chlácholení sebesama že to neudělá. Udělá a úplně v klidu, stejně jako se to stalo mnoha provozům vw v západní evropě. Jasně, není to otázka roku, ale behěm 5ti let bez problému rozšíří závod a zaučí lidí v třeba v Indii nebo Kazachstánu.
Jakékoliv odmítání tohoto velmi reálnéno řešení jen ukazuje na neuvědomování si skutečné situace ve které se VW SK nachází, o čemž je ta stávka je bezpochyby.
23. 6. 2017 14:05
Re: Pozdě bycha honiti
nesnaž sa, iudex to skrátka pochopiť nechce
Avatar - iudex
23. 6. 2017 15:02
Re: Pozdě bycha honiti
Naopak, iba človek, ktorý veľa nevie o fungovaní EÚ si naivne myslí, že je jednoduchšie spraviť závod mimo únie a dovážať v pohode do EU a ešte na tom výrazne ušetriť. ;-) Takže reči o Kazachstane a pod. sú úsmevné.
Ale kľudne sa môžeme staviť, že ak aj vedenie ustúpi a zvýši platy nad 10%, tak o 5 rokov tu stále závod bude a bude mať minimálne rovnakú výrobnú kapacitu. Stavíš sa? ;-)
Avatar - Hammunasakra
23. 6. 2017 15:07
Re: Pozdě bycha honiti
A za 10 let bude mít o 30% vyšší produktivitu = ty roboti prostě sou efektivnější >:-[]
Avatar - iudex
23. 6. 2017 15:25
Re: Pozdě bycha honiti
Už si ako Kharl antidízel, melieš si svoje odveci.
Avatar - Hammunasakra
23. 6. 2017 15:31
Re: Pozdě bycha honiti
No to je bohužel naprosto k věci = že tomu ani přes odkazy nechceš věřit je tvuj mlecí problém [odkaz]

Je to všeobecně známá věc = která se bude týkat přesně takovejhle provozů :-!

A bacha: Kharl má občas pravdu! Možná častějš než si dost lidí připouští ;-)
24. 6. 2017 00:05
Re: Pozdě bycha honiti
Už netrep. Práve naopak, výrobcovia prichádzajú na to, že masívna automatizácia je príliš drahá a nerentabilná. Ľudská pracovná sila je podstatne lacnejšia, aj so započítaním vyššej zmätkovosti. Inak by svetové firmy nestavali toľko fabrík kde-kade po svete ale stavali by doma haly plné robotov....
Avatar - Hammunasakra
24. 6. 2017 06:32
Re: Pozdě bycha honiti
Netrep už! >:D

Mluvim o 4. průmyslový revoluci zkráceně Průmysl 4.0 [odkaz] [odkaz] která pochopitelně postihne i tenhle závod v Blave :-)
Avatar - KLAS
23. 6. 2017 15:29
Re: Pozdě bycha honiti
Za prvé, Volkswagen Slovakia je tu od roku 1991, Slovensko je súčasťou EÚ od roku 2004.
Za druhé, Volvo sa chystá presunúť výrobu svojich aut do Číny a tie dovážať do EÚ, BMW X5, Mercedes-Benz ML a GL sa vyrábali(vyrábajú?) v USA a dovážali do EÚ.
Moja otázka znie, či si skutočne myslíš, že je taký problém presunúť výrobu mimo EÚ, a dovážať potom tie vozidlá do EÚ.
23. 6. 2017 16:26
Re: Pozdě bycha honiti
A v USA sú ako mzdy nižšie ako vo VW BA + 10%?
Sám vidíš že o mzdách to nie je.
Avatar - KLAS
23. 6. 2017 16:45
Re: Pozdě bycha honiti
Prečo potom VW a PSA Peugeot Citroën prišli na Slovensko?
23. 6. 2017 16:48
Re: Pozdě bycha honiti
Komplex výhod. Medzi nimi je aj vysoká koncentrácia automotiv v regióne.
Avatar - KLAS
23. 6. 2017 16:57
Re: Pozdě bycha honiti
V roku 1991 tu bola vysoká koncentrácia automotive v regióne? Vtedy ešte žiaden Slovák ani slovo automotive nepoužíval.
23. 6. 2017 17:04
Re: Pozdě bycha honiti
V 91 VW kúpil Śkodu a BAZ, tak sem prišiel. Mnohé firmy dodávajúce pre autopriemysel tu už boli, a postupne prichádzali ďalšie. Sovo automotiv sme síce nepoužívali, ale súčiastky do áut sme vyrábali.
Avatar - KLAS
23. 6. 2017 17:15
Re: Pozdě bycha honiti
Ale náš priemysel bol zaostalý, jediná firma bola Škoda v Česku, na Slovensku nebola v podstate ani jediná automobilka, rovnako ako v Maďarsku a Poľsku. Takže kvôli čomu sem prišli, keď nie kvôli nízkym mzdám a daňovému zaťaženiu?
23. 6. 2017 17:36
Re: Pozdě bycha honiti
Mali záujem o výrobnú kapacitu Škody. Na Slovensku bola BAZ, síce z veľkej časti nevyužitá ale moderne postavená, takže bola pripravená na rozbeh montáže Passatov.. V Maďarsku bolo Suzuki, v Poľsku Fiat.
Naviac tu bola kvalitná vzdelaná pracovná sila, lacnejšia ako na západe. Komplex podmienok pre úspech autopriemyslu.
23. 6. 2017 20:55
Re: Pozdě bycha honiti
No zase bych si to tak neidealizoval, máš pravdu že se jednalo o relativně moderní závod který v podstatě nic nedělal a byl tak snadno k máni , a byla tam levná (nikoliv kvalitní nebo kvalifikovaná - produkce z BAZu byla proslulá naopak svou špatnou kvalitou) pracovní síla. Takže levná moderní fabrika a levná nekvalifikovaná pracovní síla, to moc komplex podmínek nebyl, tak to vypadá možná až z dnešního pohledu.
23. 6. 2017 20:27
Re: Pozdě bycha honiti
Což je naopak nevýhoda, protože tím pádem je pracovní trh v automotivu naprosto vybrakovaný ;-)
Avatar - wakantanka
23. 6. 2017 16:57
Re: Pozdě bycha honiti
Mercedes to vyraba v statoch preto, lebo tych aut tam preda najviac.
Avatar - KLAS
23. 6. 2017 16:59
Re: Pozdě bycha honiti
Reagoval som na túto myšlienku: "Naopak, iba človek, ktorý veľa nevie o fungovaní EÚ si naivne myslí, že je jednoduchšie spraviť závod mimo únie a dovážať v pohode do EU a ešte na tom výrazne ušetriť."
Avatar - wakantanka
23. 6. 2017 21:39
Re: Pozdě bycha honiti
To nic nemeni na situacii, ze MB postavil fabriku v USA kvoli tomu ze najviac vyrabanych tam modelom sa preda v NA. :-) Navyse sa tam mozu pysit tym ze v USA predavaju auto Made in USA. Nehovoriac o tom ze vtedy boli v koncerne s Chryslerom. VW v BA vyraba prevazne pre EU takze presunut to niekam mimo by nedavalo moc zmysel.
23. 6. 2017 16:44
Re: Pozdě bycha honiti
Je vidět že o tom skutečně moc nevíš. ;-) Uniká ti zásadní detail - na žádnou EU se tu nehraje, VW je globální hráč. Proto už dnes třeba závody v Rusku a na Ukrajině zcela běžně vykrývají při vytížení evropských závodů poptávku na evropských trzích, navíc z globálního hlediska se koncern soustředí momentálně na jiné trhy než EU, proto ty továrny v Čině, Kazachstánu a nebo Indii. ;-)

Pokud ti to uniklo tak tyto závody již dávno stojí a jsou v provozu a jejich případné rozšíření by v případě potřeby bylo skutečně otázkou pár let, a je vymalováno, a pakliže rostou hlavně východní trhy, tak k tomu stejně dojde, protože je právě velmi nákladná ta logistika z evropských závodů na východ.

Podobně naivní přístup kterak si za nic vystávkují vyšší platy měli v nedávné době zaměstnanci VW ve Valenicii, jaké bylo jejich překvapení když VW zareagoval tak že jim okamžitě sebral vývoj a výrobu 2 modelů a přesunul je do škodovky, a následně si s nima vytřel pr... ještě s výrobou převodovek dsg která se nakonec taky usídlila v čechách a jediné čeho dosáhli tak bylo omezení výroby a propouštení.
Takže ano, chlácholit se jak to vw neudělá jistě lze, ale to je tak všechno, udělají to bez mrknutí oka když budou chtít.
Avatar - KLAS
23. 6. 2017 16:48
Re: Pozdě bycha honiti
Vývoj akých modelov bol vo Valencii?
24. 6. 2017 00:03
Re: Pozdě bycha honiti
Nestavím sa, môže sa stať, čo píšeš, je na Nemcoch, aby si spočítali, čo sa im vyplatí a čo už nie. Ale koľkokrát ešte VW taký exces znesie? Bratislaváci si sami pília konár, na ktorom sedia. S EÚ to nemá, ako ti píše už Xonik, nič spoločné.
23. 6. 2017 16:24
Re: Pozdě bycha honiti
Hlúposti múdry nepochopí.
A presun slovenských automobiliek mimo EU niekam do Indie to je hlúposť na druhú. Veď indická firma JLR práve u nás stavia fabriku. Prečo asi?!
23. 6. 2017 16:47
Re: Pozdě bycha honiti
Tady se nejedná o přesun žádných automobilek ale o přesun výrobní kapacity VW. V indii mají krásnou novou továrnu, z ní to do číny dovezou snáž a především indický zaměstnanec se spokojí s řádově menší mzdou než slovák. ;-)
23. 6. 2017 16:58
Re: Pozdě bycha honiti
Takže v JLR sú blbci, keď nestavajú novú fabriku v Indii ale na Slovensku. Veď mzdy...
Furt sa točíte v kruhu a to preto, lebo považujete mzdy za určujúce. VW rozširuje na Slovensku výrobu. Tak o čom to vlastne plkáte? O svojich dojmoch a pojmy si nevšímate.
Výrobky pre Čínu sa už v Číne väčšinou vyrábajú.
Avatar - KLAS
23. 6. 2017 17:12
Re: Pozdě bycha honiti
"Volvo má totiž v dlhodobom pláne premiestniť do Číny celú svoju produkciu"
[odkaz]
23. 6. 2017 17:31
Re: Pozdě bycha honiti
Holt čínska firma :-) Ale VW rozširuje výrobu v BA
Avatar - wakantanka
23. 6. 2017 17:01
Re: Pozdě bycha honiti
Akurat u toho indickeho robotnika je nieco ako disciplina a spolahlivost neznamy pojem. To nie je z mojej hlavy. Uz si nespomeniem kto to povedal, ale ten clovek tam tusim rozbiehal vyrobu Skodoviek.
23. 6. 2017 20:30
Re: Pozdě bycha honiti
Jo s tím se samozřejmě potýkají, ale v tom se to neliší od slovenska když tam přišli.
Avatar - Đawson
23. 6. 2017 12:22
...
Delnicky plat vetsi, nez prumerny celkovy ve skoda-auto. Vim, ze skoda neni vw, ale i tak se boleslavsti odborari asi drbou na vajickach >:D na dvere tukaji externi firmy a za dverma novej delnik neceka ( kdo by to taky chtel delat ). Firma moc dobre vi co dela a kdyz dokaze o*** zamestnance v CR, proc by to stejny majitel neudelal v SR. Bojim se, aby vw nezvedl kotvu >:D
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Hammunasakra
23. 6. 2017 13:38
Re: ...
Nezvedne = nakoupí místo brblajících odborářů a chybujících lidí roboty = nestávkující levnější spolehlivější pracující klidně 24 hodin denně 365 dní v roce atp. >:-[]
Avatar - Hammunasakra
23. 6. 2017 16:36
Re: ...
Ne ekonom = proč tak hloupá otázka? :-|

Nebo: Sakra jaks to poznal? >:-[]
Avatar - KLAS
23. 6. 2017 17:57
Re: ...
Žeby dle projevujíci se inteligence z tvých příspěvků?
23. 6. 2017 14:30
kvalita vyroby
Mna ako zakaznika viac zaujima, co to znamena pre kvalitu vyrobkov z tohto obdobia.

Manazerske kecy o tom, ze to nema ziadny vplyv, su iba manazerske kecy. A ak vysledkom strajku bude uzavretie fabriky a prestahovanie vyroby, tak by som uz vobec nemal odvahu kupit auto vyrobene v tomto obdobi ...
Rozbalit vlákno
1
23. 6. 2017 16:28
Re: kvalita vyroby
Ako si dospelý duševne normálny človek môže myslieť, že výsledkom jedného tuctového štrajku bude zavretie fabriky? To naozaj nechápem.