Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

To hlavní tam chybí
| 26. 6. 2017 13:27
Kolik stojí výměna baterek po 5ti letech???

K ceně baterky je jenom uvedeno, Obtížnější opětovný prodej.
To hlavní tam chybí
| 26. 6. 2017 13:43
Ty baterky se musej měnit po pěti letech?
To hlavní tam chybí
| 26. 6. 2017 13:47
Určite, však minule vo Fabii tiež len toľko vydržala... >:-[] >:-[]
Avatar - _Karel_
To hlavní tam chybí
| 26. 6. 2017 17:22
>:-[] :yes:
To hlavní tam chybí
| 26. 6. 2017 13:49
U aurise stojí nová baterka 44.000, tady to asi bude podobné. Ale nikdy jsem neslyšel o nikom, kdo by baterku měnil. Těch 5 let je standardní záruka (ale když je akce, tak dávají i třeba 8 a jednou bylo u lexusu tuším i 11 let). Praktická životnost baterie je otázkou, hybridy se vyrábí jenom asi 20 let a baterie zatím nijak hromadně neodchází.
Avatar - CHerokee
To hlavní tam chybí
| 26. 6. 2017 13:55
A proto je u nich tak velký pokles cen?
To hlavní tam chybí
| 26. 6. 2017 14:02
"velký pokles"? Kde?
Vážně, fakt mě to zajímá. Víte o nějakém hybridním yarisu v pěkném stavu za pěknou cenu?
Avatar - CHerokee
To hlavní tam chybí
| 26. 6. 2017 20:51
Ne, protože to nikdo nekupuje. Obecně ojeté hybridy nikdo nechce.
Avatar - Hammunasakra
To hlavní tam chybí
| 26. 6. 2017 20:51
Nech toho fanatiku >:D
Avatar - Enthusiastic.driver
To hlavní tam chybí
| 26. 6. 2017 23:27
Naopak, zachovalý hybrid je horké zboží a Prius si svou odolností a spolehlivostí pomalu buduje kult "nové W124"...
To hlavní tam chybí
| 26. 6. 2017 14:23
Třeba Prius si cenu drží velmi dobře. Obecně u hybridů platí větší pokles při prvních několika letech užívání 1-3 a potom si cenu drží nadstandartně. Prius II. generace bude pořád kolem 150-200. III.Gen 250-350.
To hlavní tam chybí
| 26. 6. 2017 15:45
Už neplatí, že je záruka deset let bez omezení nájezdu, když k nim budeš jezdit alespoň jednou za rok na prohlídku? V hlavě mám snad 35 tisíc za baterii.
To hlavní tam chybí
| 27. 6. 2017 15:52
44 tisi cu Aurisu je pokud jim nedas tu starou baterku, jinak je to tusim pod 22 tisic a u Priusu pod 25 tisic
To hlavní tam chybí
| 28. 6. 2017 10:16
Tak to je skvělá cena. U Yarisu to asi bude pod 20.
To hlavní tam chybí
| 26. 6. 2017 14:23
Toyota ještě v čr baterie nikomu nikdy neměnila z důvodu opotřebení časem.
Avatar - WinDiesel
To hlavní tam chybí
| 26. 6. 2017 14:35
no ještě aby když se prodalo pár set hybridů z nichž byla ještě spousta reexportována
To hlavní tam chybí
| 26. 6. 2017 15:00
V česku se prodalo 1024 hybridů v roce 2015. Dnes to bude asi více.

Proč by někdo reexportoval něco na co má jinde dotace nechápu.
Avatar - Blue Sun
To hlavní tam chybí
| 26. 6. 2017 17:42
Pro některé lidi je zkrátka problém přijmout, že jimi bytostně nenáviděný hybrid může být úspěšný či žádaný... nebo dokonce oblíbený.
Avatar - Hammunasakra
To hlavní tam chybí
| 26. 6. 2017 20:04
Letos od ledna do května 1112 hybridů
To hlavní tam chybí
| 27. 6. 2017 09:20
To je hezké cislo.
Avatar - Hammunasakra
To hlavní tam chybí
| 27. 6. 2017 10:07
Jj jde to = kdyby v Praze a okolí nejezdilo denně až 500 tisíc aut na naftu a benzín ale hybridů případně elektroaut = asi by to bylo poznat :-)
To hlavní tam chybí
| 27. 6. 2017 15:54
proc mas potrebu psat ty vymyslene blbosti co pises? to je nejake tvoje sebestrapnovani?
To hlavní tam chybí
| 27. 6. 2017 15:51
ta olovena stejne jako v kazdem jinem aute, netusim kolik stoji autobaterie, a ta pro hybridni pohon necelich 18 tisic korun a zaruka je na ni 5 let/100 tisic km (prodlouzena 11 let pokud se pravidelne 1x rocne chodi do autorizaku na garancku, cena je 1000,- kacek za garancku)

podle ohlasu ze sveta kde se hybridni auta bezne pouzivaj jako taxiky, tak ty baterky se meni po ujeti cca 350 tisic km
To hlavní tam chybí
| 1. 7. 2017 22:59
Pod to se podepíšu. Amen :-)
Avatar - 3_diamanty
hodnotenie
| 26. 6. 2017 13:28
"len" tri hviedy je podla mna prisne... mat taketo auto koncern tak tu vidim 4 az 5 ale nejde mi teraz o to... chcem len povedat ze tento "druhy" facelift yarisu vizualne podla mna uz nebol nutny a naopak uz to vyzera kusok "preumelkovane" miestami .... zvlast zadne partie s tymi "novymi" sirsimi svetlami zasahujucimi do veka kufra [odkaz] su akesi divne... a vyzeraju ako u MPV ix20... rovnako zadny naraznik.. a tie odrazky s plastom naokolo .... je to take umelecky spravene ale krajsie ako predchodca to fakt opat nie je podla mna ... nemozem si pomoct ale prvy facelift je skratka lepsi [odkaz] .. mozno casom zmenim nazor ale vizualny krok dopredu tu nevidim... a ani o nejake brusenie drahokamu sa uz nejedna skor naopak.. sprat sa do niecoho co je dobre a vysledok je potom uz nie moc idealny ...rovnako predok.. tento face je jasne krajsi [odkaz] ako ten novy ...

paci sa mi ale to ze yaris ponuka sikovny hybrid... stale jeho cenu povazujem za kusok "prehnanu" a nebude pre kazdeho ale taketo nieco presne ako yarid hybrid by som si vedel predstavit v buducnosti .. este spravit nejaku "cross" verziu s 18cm svetlostou a nemalo by chybu... ale na ten novy vzhlad zadku si asi nezvyknem toho sa kusok bojim ... tie zadne kukadla su velkostou aj tvarom az neprimerane a ozaj by mi viac pasovali na MPV ako na kompaktnom hatchi... ale tak nic nie je idealne ok

PS: povodny hranatejsi zadok s mensimi kukadlami mi proste lepsie pasoval k povodnemu predku aj liniam vozu ako tento novy zadok ... asi tak
hodnotenie
| 26. 6. 2017 13:42
Presne. Byť to Up! alebo Polo, hodnotenie bude iné, a článok natotata.

Hybrid v malom aute je trochu zvláštna kombinácia. Do mesta asi najvhodnejší nebude, aj keď ho tam veľkosť auta predurčuje. Ale v Yarise sa dajú zvládnuť aj dlhšie trasy, je to kus vcelku poctivého auta. Prímestské aglomerácie a okresky rádovo do desiatok až stoviek kilometrov by mohli byť pravým určením pre hybridného Yarisa.
Čo nechápem, je dizajn. Prečo musí byť Toyota až tak kŕčovite iná a odlišná od všetkého ostatného. Vždy im z toho vylezie nejaká obludka... Ani Yaris už nie je zďaleka tak pohľadné auto ako prvá alebo druhá generácia.
hodnotenie
| 26. 6. 2017 13:53
Přesně naopak, full hybrid funguje ve městě vůbec nejlépe, mimo město nebo dokonce na dálnici je to mnohem horší.
Co se týká převodovky, tam pan Dusil bohužel míchá pověstné dva druhy ovoce. Ono srovnávat jakýsi již z principu problematický robotizovaný automat s vynikající e-CVT je čin naprosto zavrženíhodný.
Přemýšlet o životnosti baterek - hmm, popravdě nevím o tom, že by se v nějakém Priusu měnily. Ony totiž tyto ni-mh články jsou neobyčejně odolné díky tomu, že se nemusí úplně vybíjet a vůbec pracují v ideálním režimu. Dále předpokládám, že v nějaké srovnávačce atmosféry s turbem se od této chvíle bude vždy uvažovat v servisních nákladech s výměnou turba.
Divný test.
Avatar - Verny_2013
hodnotenie
| 26. 6. 2017 15:26
Přesně tak. Hybridy jsou určeny právě do velkých městských aglomerací. Proto je tak prosazují japonci, protože ti jich mají na tak relativně malou plochu nejvíc. Právě při častých rozjezdech, brzdění, popojíždění v kolonách je hybrid nejefektivnější.
Avatar - _Karel_
hodnotenie
| 26. 6. 2017 17:33
Ale ono porovnání ceny baterek bylo ve smyslu "vyplatí se u Yarise připlatit za hybrid" - neboli porovnání Yaris hybrid/Yaris benzín. Pokud baterky neodchází, je to nepodstatná úvaha, ale rozhodně to nevidím jako nějakou snahu pomluvit Yarise vůči třeba Fábii.
A za sebe musím říct, že jestli ten hybrid jezdí za 6l (vycházím z tvrzení autora), pak nevidím smysl připlácet si za něj. U větších aut, která stráví dost života ve městě to vidím jako přínosné, u takovéhoto prcka, co nežere nic ani bez hybridu mi to přijde zbytečné.
hodnotenie
| 26. 6. 2017 18:10
spotreba podla autora je blbost - ten isty vodic ta ista kazdodenna trasa Toyota auris 1.33 - 6 l/100km +- 3 deci za 8 rokov. Auris 1.8 HSD kombik zatial 4.2 l/100km - na prve dve nadrze od kupenia. Zaruka na baterky 10 rokov, ak clovek chodi na prehliadky do toyoty. A ano HSD od Toyoty nie je pre niekoho kto jazdi brzda - plyn - ten sa s tym bude trapit - pre normalnu jazdu je to genialny pohon - do mesta uzasne pohodlne a prijemne.
Avatar - _Karel_
hodnotenie
| 26. 6. 2017 18:21
Auris je přece jen o něco větší. U Aurise mi dává hybrid smysl hlavně v případě, že chci automat.
Testovaná 1,5-ka je nová, nevím, jaká je její reálná spotřeba v Yarisovi hybrid/obyč.
hodnotenie
| 26. 6. 2017 22:05
Hybrid měl 1,5 i předtím. Je to ústrojí z druhé generace Priusu (ve třetí přešel Prius na 1,8). A je to jiný motor, než jaký dávají mimo HSD (Yaris měl i konvenční 1,5 předtím, jen ne v EU).
Avatar - Hammunasakra
hodnotenie
| 26. 6. 2017 22:12
Karel si asi poplet novou atmo 1,5 Dual VVT-ie se starší 1,5 VVT-i hybrid o který mluvíš ty = že mají 2 různé motory s téměř stejným objemem 1496 a 1497 cm3 je možná trochu matoucí
hodnotenie
| 27. 6. 2017 07:07
no ved prave ked je vacsi, tazsi s vacsim motorom a vykonom tak by nemal zrat viac :-). Kedze hybrid ma najvacsiu usporu prave v meste a Yaris je mestske auto tak ja vidim zmysel aj v Yarisovi s hybridom - pravda je to drahsie, co je pre mestske priblizovadlo nevyhoda...
Avatar - 3_diamanty
hodnotenie
| 26. 6. 2017 22:53
proste predosly yaris s tou chromovanou linkou na veku kufra a mensimi kukadlami bol krajsi... zozadu dynamickejsi vyrysovanejsi .... teraz to uz vyzera zozadu doslova ako zaoblene MPVecko pre dochodcov ... navyse predne hranatejsie rysy teraz uz moc neladia s tymi zadnymi zoblenymi partiami.... to je uplne out... akoby zadok neladil vobec s predkom uz... neviem.. nechapem ved yaris zozadu vyzeral vcelku ok ... tak kusok hranato .. prave ze tie male zadne kukadla mal pekne ( ked uz nic ine ) ... opticky siroko posadene cim akoby kasnu rozsirovali... lenze teraz to vyzera uz ako take vajce zozadu s takmer spojenymi megasvetlami a la mpv... proste zozadu uz z toho necitit male auto ani stary dobry yaris ale doslova tluste MPV... predok inak tiez nevidim ziadne vylepsenie .. skor naopak.. uz to zvejkaju a preslapuju a toto je vysledok... pripomina mi to facelift punta II ktory kedysi tiez dostal zrazu megalampy sice vpredu ( yaris vzadu ) ale pointa je ta ista .. ze minimalne vizualne proste to nebol krok dopredu ale skor dozadu :-(
Avatar - CHerokee
hodnotenie
| 26. 6. 2017 13:56
Hybridy jsou pro hybridy. Netřeba se nad tím pozastavovat.
Avatar - Blue Sun
hodnotenie
| 26. 6. 2017 17:43
Tak to už musíš mít nejméně tři...
hodnotenie
| 26. 6. 2017 19:05
Tak toto bola fakt hlboká myšlienka >:-[] 8-s
hodnotenie
| 27. 6. 2017 08:23
Aspoň meter osemdesiat... >:D
hodnotenie
| 27. 6. 2017 21:50
:yes: >:-[]
Blivajz
| 26. 6. 2017 13:35
Tak sa nám pán Dusil zase vyblval... Od prvej do poslednej vety je text presiaknutý nepriateľstom voči tomuto autu, redaktor ho nechce, nemá rád, nechce aby dobre jazdilo a je sám presvedčený vopred o tom, že nie je a nemôže byť dobré. Myslím, že tento chlap by mal radšej písať glosy do Večerníka...
Avatar - KANKUNEN
Blivajz
| 26. 6. 2017 13:40
Proč tak, tady je dost článku s nablito. Domíchavače, co upravili v Rusku a taky jak by mohla vypadat Škoda Supersport od nějakého patlala.
Blivajz
| 26. 6. 2017 13:44
Tak to si si trošku pomýlil, to nie sú články, to je len smetie zoškrabané z iných webov, ktoré na ACZ sypú na vyplnenie priestoru...
Zaujatý a tendenčný článok bez použitia nadhľadu a objektivity je a bude blivajz.
pochvala za B hybrid
| 26. 6. 2017 13:54
mňa viac láka tichý elektrorežim ako spotreba a s hybridom by som jazdil piánko, takže spotrebka by bola ok. Bral by som ho.
Avatar - Verny_2013
pochvala za B hybrid
| 26. 6. 2017 15:30
taky mě zlákal elektrorežim. Ale stačilo mi jen 18000 kč. a je z toho elektrokoloběžka. Na mou aglomeraci 6000 lidí to úplně stačí.
genialni
| 26. 6. 2017 14:21
"Dle našich zkušeností lze takto ujet vzdálenost nanejvýš 2 km. Režim EV se může uplatnit v nízko emisních zónách, ale takové u nás zatím nejsou." lol, tak jooo >:D
Avatar - Floyd
genialni
| 26. 6. 2017 21:03
>:D >:D >:D
Eko-neeko
| 26. 6. 2017 14:31
Test je samozrejme dost tendencny a odflaknuty ako to tu byva zvykom, ale z uvedenej spotreby vyplyva co tvrdim uz davno - hybrid sa nevyplati nikomu okrem taxikara ci kuriera. Uspora bezneho vodica v meste nepokryje vyssiu cenu a mimo mesta zerie hybrid viac. Btw, podla spritmonitoru dokonca hybrid zerie viacej nez doterajsi 1.33 s automatom, tak tomu poviem technologia buducnosti >:D
Avatar - WinDiesel
Eko-neeko
| 26. 6. 2017 14:37
do města dobrý, asi o tom to je
drahé je to jako diesel ale jinak je to přesný protiklad, diesel je dobrý mimo město a na dálnici
Eko-neeko
| 26. 6. 2017 14:56
prečo fixuješ len spotrebu? To akoby sa hodnotilo ferari len podľa kufra. Získaš aj tiché rozjazdy a eko prevádzku bez fetovania. To je super nielen pre majiteľa, ale aj pre ľudí okolo.
Avatar - _Karel_
Eko-neeko
| 26. 6. 2017 17:37
Tiché rozjezdy? Tak proti Fabii 1,4TDI asi jo, ale porovnejme s benzínem bez hybridu - tebe obtěžuje hluk malého benzínu? A v čem vidíš eko provoz, když to žere stejně jako obyč malý benzín? V těch 2km na baterky? Koho to spasí? Tohle má smysl u velkého Lexuse.
Eko-neeko
| 26. 6. 2017 18:17
pri škole pravidelne zažívam zvonka odchod hybridu aurisa - je to príjemné, ticho, nič nehltám, nedýcham. Keď to isté urobí malý benzín, je po srande, hoci nie som z toho na prášky, hybrid to nie je. Už len vycúvanie z garáže potichu a bez dymu a smradu stojí za to. V tom vidím eko, bezprostredné okolie nezaťažujem hlukom a emisiami aspoň pri štarte a krátkych jazdách. V podzemnej garáži sa ideš udusiť kým nastúpiš do auta, zober si, že by tam boli hybridy. Nehovorím, že to spasí svet, celková bilancia spotreby tiež nemusí byť vždy v pluse, ale ak sa správne používa, v meste a okolí, tak áno. Nikdy som hybrid nemal, nechválim svoju garáž, ale ak by som si mohol dovoliť ten príplatok, tak dám.
Avatar - _Karel_
Eko-neeko
| 26. 6. 2017 18:25
Nic proti, ale pokud je el. dojezd 2km, přijde mi to opravdu téměř irelevantní (z hlediska emisí). Já tu hodně čtu toptena, tak jsem žil v domnění, že dýchat benzínové zplodiny je docela fajn ;-)
Eko-neeko
| 26. 6. 2017 18:59
Koho to spasi? Zdravie ludi v meste.
Hybrid ma v meste cca 60% vzdialenosti vypnuty motor = NULOVE EMISIE, t.j., na vsetkych krizovatkach, pri rozjazdoch, pri dobehoch na sidlisko, atd.
vid. studia Prius v Rime [odkaz] z celkovych 37km v Rime bol motor vypnuty 23km. Teda 2km EV v meste je neznalost hybrida.

Co je dolezite, hybrid sa minimalne podiela na predcasnych umrtiach zo smogu.
NOx(smog) emisie podla realnych ADAC merani: 1xDiesel=10xBenzin=100xHybrid
[odkaz] (napr. Megane diesel / Golf benzin / Prius hybrid)

Spotreba 6l je omyl, podla spritmonitora spotrebuje o 1.2 l menej ako Yaris benzin (hybrid 4.9l, benzin 6.1l). V meste je rozdiel o dost vacsi.

Vymena baterii je zavadzanie, prvych 10 rokov su v zaruke + rocne kontrolovane. Ak vydrzia 10r., potom tam nie je vyrobna chyba a vydrzia po celu zivotnost auta, co aj Toyota prehlasuje oficialne. Potvrdzuje to 20 rocna prevadzka hybridov.
Avatar - _Karel_
Eko-neeko
| 26. 6. 2017 19:18
Já ti nevím, jeden z nás dvou má problém s elementární logikou - nevylučuji, že já. Ale pokud - a budu tedy vycházet z tvých údajů - žere Yaris hybrid o 20% míň benzínu, jak může mít 10x nižší emise?

Údaje o dojezdu Priusu v Římě čistě na elektřinu mi přijdou taky poněkud zavádějící, když se bavíme o Yarisu. Pokud má Yaris zcela totožný pohon, beru zpět.

Pokud ale tedy Yaris bere o 20% míň benzínu, než standardní pohon, nevidím žádný zázračný vliv na zdraví lidí ve městě, a to tím spíš, pokud - jak opět sám uvádíš - má benzín emise 10x lepší, než nafta. V takovou chvíli můžeš brojit proti naftě do města, ale brojit proti malému benzínu je úsměvné. Pokud ti vadí emise benzínového Yarise, sedni na kolo a snaž se zakázat auta, protože koupí hybridu to v případě Yarise prostě nezachráníš.
Eko-neeko
| 26. 6. 2017 20:06
Zasadny rozdiel:
1. atmosfera v HYBRIDE pracuje vzdy v idealnych podmienkach s minimalnymi emisiami (Atkinsonov cyklus). Na rozjazdy atd. kedy by emisie mohli podstatne stupat sa pouziva elektromotor s nulovymi emisiami. Vsade, kde je to mozne (krizovatky, rozjazdy, dojazdy, plachtenie) je motor vypnuty.
2. BENZIN sa nikdy nevypne a vsade, kde sa to ludi v meste priamo dotyka (rozjazdy, krizovatky, sidliska, atd.) nepracuje v idealnych podmienkach a emisie su vysoke.
Moja poznamka bola o MESTE, tam je hybrid jednoznacne vyhodnejsi.
napr. ADAC NOx(smog) cely cyklus (nielen mesto):
Prius(5mg) / Clio TCe(41mg) / Megane dCi(504mg)
[odkaz] [odkaz] [odkaz]
! Nebavime sa o spotrebe (CO2), ale o smogu v meste (NOx).
Plus Toyota HSD sa pouziva v Yaris/Auris/Prius/C-HR/atd.
Avatar - _Karel_
Eko-neeko
| 26. 6. 2017 20:19
Atmosféra v hybridu pracuje vždy v ideálních podmínkách? Bez ohledu na to, jestli se rozjíždím a jedu pomalu nebo rychle?
A neměl bys to měření od ADACu i na tentýž Toyotí motor bez hybridu? Ty pořád točíš něco o násobně dražším Priusu, motáš do toho Renault, a já pořád dokola píšu pouze o Yarisu - verze hybrid proti verzi standard. Seš přesvědčenej, že stejná 1,5 bez baterek bude mít desetinásobné emise?
Avatar - Hammunasakra
Eko-neeko
| 26. 6. 2017 20:38
Nebude = ono totiž narozdíl od třeba praktik koncernu Toyota má jinou 1,5 pro hybrid a jinou 1,5 jako náhradu dřívějšího 1.3 = a každá pracuje trochu jinak. Má elektromotorem ovládaný proměnný časování sacích ventilů s extrémně širokym rozpětim nastavení. Proto je schopná při nízkym zatížení zpozdit jejich uzávěr z Ottova cyklu až na Atkinsonův pracovní cyklus. Termodynamická účinnost 38,5% = větší motory maj až 41%
Avatar - _Karel_
Eko-neeko
| 26. 6. 2017 20:42
Takže jsme zpátky u toho, že "tentýž" motor bez baterek není o tolik horší.
Avatar - Hammunasakra
Eko-neeko
| 26. 6. 2017 20:48
Ne sme = ty seš ;-)
Eko-neeko
| 26. 6. 2017 22:34
Nie je, on sa pýta pomerne jednoduchú otázku a mimochodom aj mňa by zaujímala jednoduchá odpoveď.
Avatar - Hammunasakra
Eko-neeko
| 26. 6. 2017 22:49
Jednoduchá? Tak kde by ses chtěl dostat k odpovědi? :-)
Eko-neeko
| 26. 6. 2017 22:53
To si trochu pleteš. 1,5 se roky prodávala vedle 1,3, což je jiný motor než u nás známá 1,33. ;-) Ta nejnovější 1,5 se prodává snad už dva roky. 1,3 pořád zůstala jako základní motor Yarisu, modernizací prošla ještě o rok dřív než 1,5. Samozřejmě ne tady, my máme pořád 1,0.
Avatar - Hammunasakra
Eko-neeko
| 26. 6. 2017 22:56
[odkaz] [odkaz]

1.0 VVT-i 51 kW je základ snad všude
Eko-neeko
| 27. 6. 2017 13:14
Chceš snad říct snad všude v EU, ne? Rozhodně nesleduji všechny trhy, ale vím, že 1,3 je základ v Austrálii a v USA je základem dokonce 1,5 (od začátku prodeje téhle generace). V Japonsku snad 1,0 i je, ale 1,3 tam mají určitě pořád.
Avatar - Hammunasakra
Eko-neeko
| 27. 6. 2017 14:57
Jo viz odkazy mám na mysli Evropu. Kanada USA je holt trochu jinde = jak v Británii tak Česku je 1,5 VVT-ie novinka
Eko-neeko
| 28. 6. 2017 10:14
Tím tady a my jsem myslel EU (+ EFTA).
Avatar - Hammunasakra
Eko-neeko
| 28. 6. 2017 10:21
Pokud to chceš říct takhle nekompromisně přesně tak samozřejmě ano :-)
Eko-neeko
| 1. 7. 2017 23:21
V Yarisu od 2006 byla 1.3 která byla po faceliftu nahrazena 1.33L. 1.5 v US je jiný motor než 1.5 v EU - to je opravdu nový motor. To je jako 2.0 v C-HR v Rusku tam je to Euro 4 a proto není v EU.
Eko-neeko
| 26. 6. 2017 22:32
Porovnávali dosť neporovnateľné, keďže prius má klasický nepriamovstrekový atmosferický motor a clio malý nadopovaný priamovstrekový. Ak chceli ukázať na emisie, mali vziať klasickú nepriamovstrekovú atmosféru a tú porovnať s priusom. Eventuélne by boo zaujímavé vidieť porovnanie Yaris hybridného a "obyčajného". Potom by už pravdepodobne neukázali krásne 10x nižšie emisie :-)
Avatar - Hammunasakra
Eko-neeko
| 26. 6. 2017 22:48
Máš pravdu rozdíl v emisích 1,5 VVT-ie a 1,5 VVT-i hybrid nebude 10x :-)
Avatar - _Karel_
Eko-neeko
| 26. 6. 2017 22:48
:yes:
Avatar - Hammunasakra
Eko-neeko
| 26. 6. 2017 23:09
Hele čemu dáváš ten palec nahoru = fakt nevim = hybridy nesrovnávat? O tom to přece je že má menší spotřebu menší emise :-)
Eko-neeko
| 27. 6. 2017 01:29
Tu je porovnanie podla nextgreencar.com. Ich metodologia vychadza bud z realnych hodnot alebo z oficialnych hodnot upravenych koeficientami. [odkaz]

Yaris 1.5 Hybrid vs Yaris 1.5 Benzin
realna spotreba: 4.7 l vs 6.2 l
NOx (smog): 6 mg vs 27 mg
[odkaz] [odkaz]
To znamena, ze z pohladu Hybrida ma Benzin:
1. o 32% vacsiu spotrebu (6.2l / 4.7l)
2. o 450% vacsi prispevok k tvorbe smogu (27mg / 6mg).

Dodavam, ze v meste bude rozdiel vacsi. Bezne je spotreba u hybrida v meste polovicna voci benzinu s jednou vynimkou (pri kratkych trasach 3-5km, hlavne v zime, je spotreba hybrida porovnatelna s benzinom, pretoze sa motor musi zohriat + pozadujeme kurenie/schladenie o vela stupnov, riesenim je plug-in s nezavislym kurenim, napr. novy Prius Plug-in).
Eko-neeko
| 27. 6. 2017 13:44
Bohužel se zdá, že v obou případech používají koeficient 1. Což je trochu zvláštní. Tedy jejich "skutečné" emise jsou na chlup stejné jako ty udávané výrobcem. Přičemž si nejsem jistý, jestli to Toyota v technických údajích normálně uvádí, že by se člověk podíval (vím, že jsem to viděl rozepsané v německém konfigurátoru VW, ale od té doby web předělali, takže nevím, jestli to tam pořád mají, a je to pro mne výjimka, normálně to neregistruji).
Eko-neeko
| 27. 6. 2017 18:02
Ano, asi sa to velmi nelisi od papierovych hodnot. Ale v pripade hybridov to zrejme suhlasi s realnymi emisiami:
1. papierove emisie -> Yaris/Auris Hybrid 2014 (NOx=6mg), Prius 2012 (NOx=6mg) [odkaz] [odkaz] [odkaz]
2. realne ADAC emisie -> Prius 2016 (NOx=5mg) [odkaz]
Realne emisie pre Benzin urcite nebudu nizsie ako papierove. Zatial je malo realnych udajov, s nabehom RDE sa to vyjasni.
Eko-neeko
| 26. 6. 2017 22:22
Jen jestli ta měření škodlivin nebudou spíš ovlivněna tím, že Prius nemá přímé vstřikování (pokud vím).
Eko-neeko
| 26. 6. 2017 19:17
Jasné, také sadze z priamovstrekových benzínov sú vstupenkou do raja >:D >:D . Toptenovho
Avatar - Hammunasakra
Eko-neeko
| 26. 6. 2017 20:09
Uniká ti podstata = nejde o 2 km za celou jízdu! ;-)

V reálu je to že přibržděnim v zatáčce nebo za autem před tebou nebo z kopce natankuješ a pak přes vesnici jedeš na elektřinu = ty 2 km a pak znova a znova.. :-)
Avatar - _Karel_
Eko-neeko
| 26. 6. 2017 20:21
Vesnické emise jsou s trochou nadsázky irelevantní. Relevantní je, kolik km najedu třeba po Praze v silném provozu čistě na elektřinu.
Avatar - Hammunasakra
Eko-neeko
| 26. 6. 2017 20:26
I v Praze dobíjíš = je to tady docela z kopce do kopce >:-[]

Kolik záleží strašně na situaci = podle toho kde jedeš a třeba jen provozu na stejný trase dobiješ víc míň. Ať tak nebo tak jezdíš za míň než konkurence. Spolehlivějš než konkurence a smrdíš míň než konkurence. I když si to zpochybnil = protože asi nemáš zkušenost = tiššejš je taky příjemný
Eko-neeko
| 26. 6. 2017 21:41
Už to je plus, že si nesmrdíš pod nos keď ráno vychádzaš z garáže, alebo parkuješ. ;-)
Eko-neeko
| 26. 6. 2017 23:17
Ve městě se rekuperuje dobře. Není však kilometr jako kilometr. Spotřeba je celkem jasný indikátor, jak dobře ten systém pracuje. Je samozřejmě nějaká hranice, za kterou se není možné čistě rekuperací dostat.
Eko-neeko
| 1. 7. 2017 23:25
Prius 1.5L trasa ze Zličína na Smíchov po Plzeňské - pouze elektro - je to pořád mírně z kopce, ale každou chvíli je tam semafor.
Eko-neeko
| 27. 6. 2017 16:26
Nesmíš zapomínat, že dojezd na elektřinu je (dejme tomu) 2 km. A když se baterie dobije, tak zase 2 km. A pak zase 2 kam - ta baterie se totiž průběžně i dobíjí. Takže to není 2 km za každou jednu jízdu...
Avatar - Hammunasakra
Eko-neeko
| 27. 6. 2017 16:28
Už jsem mu to vysvětlil = viz jeho reakce v 20:21 = moc to nezabralo :-)
Eko-neeko
| 26. 6. 2017 22:15
Měl jsem za to, že studený HSD nastartuje vždy.
Eko-neeko
| 27. 6. 2017 16:28
tak, přesně. přínos hybridního pohonu není globální, ale lokální. A o to ve velkých aglomeracích jde.
Eko-neeko
| 27. 6. 2017 13:12
Úplně s tím nesouhlasím. Momentálně mám na cca měsíc půjčen hybrid (CT200h) a je to pro mě docela překvapení. Najel jsem cca 1500km, 40% Praha, 60% mimoměsto včetně cesty do Popradu převážně po dálnici. Ve městě se dá jet bez problému kolem 4L, mimo město do 5L (průměr mám 4,5L/100km). Je pravda, že je potřeba přizpůsobit styl jízdy, ale ani zdaleka není potřeba jezdit pomalu (jen po dálnici jsem dal tempomat na 120, jinak je potřeba spíš využívat rekuperaci a jezdit plynule).
Nedokážu si představit jezdit s tím za 6 litrů, resp asi to jde, ale pak opravdu hybrid nepotřebuji.
Avatar - Hammunasakra
Eko-neeko
| 27. 6. 2017 15:02
CT200h je lepší Auris hybrid takže spotřebu můžu potvrdit. Když se s tim vůbec nemazlíš mám průměr 4,7
Podle prodejce za 6 litrů jezděj kolegové co je maj služební a na všechno totálně se.ou. Vůbec nerekupelujou jen dupou na plyn. Co sem si vyzkoušel ničeho tim nedocílíš, nejsi rychlejší = jen máš vyšší spotřebu
Yaris
| 26. 6. 2017 14:40
Ano, Yaris hybrid nemůžu hodnotit. Máme ale Yarise 1.35l z roku 2012 s CVT a byli jsme s ním párkrát i přes celou republiku. Nedá se mu nic vytknout, i když nejlépe se cítí ve městě, to je pravda. Ale na to byl nakonec zkonstruován, že?
Yaris
| 26. 6. 2017 14:44
1,35? Nie 1,33?
Yaris
| 26. 6. 2017 15:17
1.329....zaokrouhleno 1.35...hospodskými počty......... ;-)
Yaris
| 27. 6. 2017 08:24
Po koľkých pivách? >:D
Yaris
| 27. 6. 2017 08:51
Po jednom........... >:D
Avatar - Hammunasakra
Yaris
| 27. 6. 2017 10:09
Musim na něj zajít [odkaz] >:D
Yaris HSD
| 26. 6. 2017 15:04
???

Uz dlhsie hladam auto kategorie B z automatom a vyber padol na yaris HSD... obrovsky vnutorny priestor, druhy facelift ktory vylepsil vela drobnych nedostatok, vysoka spolahlivost toyoty vseobecne a hybridov taktiež, realna spotreba yarisov HSD podla sprinmotor je 4,9l (6l ??? ), e-cvt (ktora je v podtstate "nepokazitelna")...

Najvacsia slabina auta bola hlučnost pri akceleracii a tu vylepsili takze to auto do mesta a mimo mesta v triede B nema slabinu. Problem je skor dialnica lebo predsa 1,5 ka z priusu II ( treba ist do aurisu 1,8 z priusu III)

V europe je predanych 50% yarisov v HSD a vsade odporucaju HSD oproti 1,33 resp (2017) 1,5ke len tu sa docitam opak:) fakt usmevne:)
kupujte vsetci fabie, pola atd... ja si radsej kupim toyotu a mam pokoj:D
Avatar - 3_diamanty
Yaris HSD
| 26. 6. 2017 23:07
keby som mal pred polrokom o nejake 2 tisicky viac tak sa nebranim vyskusaniu si hybridneho yarisu ... ale tak nie kazdy da ( alebo ma ) 14 tisic na male auto.... keby stalo 12 tisic kludne porozmyslam a zvazim ci mu dat pred polom prednost navzdory tej jeho tvarovo dost tazko stravitelnej kasni... lebo vzdy je to aj o cene .... navyse budem uprimny... interier v yarise ziadna slava... stredovy tunel vyzeral kusok "nedorobene" a k toyote made in japan to malo daleko ( kedze yaris u nas mame tusim z turecka co uz no ) ... tie jeho predne stlpiky mas az kdesi daleko vpredu pomaly nad kolesom ako u MPV... vyhlad sikmo vpred mizerny... dozadu to iste ... sedis v tom ako v taxiku.... aj klobuk by nevadil ... take polo je posedom aj nizskou kasnou oproti yarisu doslova sportovy voz .. lepsie ta obopne a ma citatelnejsiu kasnu ... navyse mas z jeho klasickejsej kasne daleko lepsi vyhlad .. ma podsatatne uzsie predne stlpiky ktore su posadene citelne blizsie k vodicovi takze ich nemas meter od hlavy ako v yarise kde ozaj ma clovek pocit ze sedi v nejakom tom malom MPV ... u nas mame asi tri yarisy na ulici a aj do prace k nam jeden yaris chodi ale prisaham ze vsetko su to zeny za ich volantom... proste muza v yarise moc nevidim... aspon ja vidim povacsinou zeny za yarismi tejto poslednej generacie.. cim to je neviem... ale muzi skor ibiza fabia polo swift... ked yaris tak v 9 z 10 su zeny.. nahoda? neviem

mne kusok proste vadi dizajn sucasneho yarisu... predny stlpik je moc vpredu... zaroven kasna je hodne vysoka... aj celkovy tvar kasne je taky nijaky a skor vajickovy ... taka i20 alebo polo maju podla mna krajsu kasnu a vyzeraju aj sportovejsie a akoby tak nejak chlapskejsie a ich tvar kasne tak starnut rychlo nebude... ved take polo z druhej plovice 90 rokov dodnes super vyzera... to je proste pecka ta jeho kasna .. pritom si zober prvy yaris z r 2000... dnes uz nezaujimave vajce... ktore aj vedla prvej fabie vyzera hodne slabo
Yaris HSD
| 28. 6. 2017 08:09
A ja ti ho odporučím tiež. V rodine mame obe, rovnaký ročník. Rozdiel v spotrebe cca 1,2 pri podobnom využívaní. To je asi pri 1/3 jázd po meste, zvyšok vidiek. Ale myslím, že keby som jazdil s tou 1,33 tak by som sa dostal na liter. Takže na spotrebe sa to tak ľahko nevráti. Ale hybrid je pri bežnom jazdení tichší. Možno aj pri vyšších rýchlostiach, ale ta 1,33 má prekvapivo dobrý zvuk, keď ju poženieš do vyšších otáčok. Ale pri hybride sú aj iné veci na ktoré som si zvykol. Klíma bez motora, čo e super keď sa zasekneš v zápche. manipulácie bez bežiaceho motora. A bez čoho by som už asi nevedel fungovať je to, že tempomat si vie vďaka rekuperačnému brzdeniu postrážiť rýchlosť aj v klesaniach.
Yaris ten se vůbec neprodává
| 26. 6. 2017 15:07
autor: Slabinou je již tradičně úroveň příplatkové výbavy. Kdo ji požaduje bohatší, musí si koupit vyšší verzi. Na rozdíl od vozů vyráběných v Evropě tak není možné pořídit si „základ“ a připlatit si jen za to, co skutečně chcete. Ale to je obecně problém asijských aut

Joo evropanům to vadí proto se Yarise prodá 193tis za rok (více jak Fabie i Ibizi)
A proto to tak vadí že Toyota je 1-5/2017 v prodejích v Evropě +24,9% (nejvíce z "větších značek" a v ČR +78%. Chudáci co si ty auta pořizují a nemůžou si vybrat co chtějí a stejně to koupí :-)

Janak Toyota v Evropě vyrobí cca 700tis aut a má ve vlastnictví 7 závodů v Evropě a 2 v podílovém vlastnictví.
Yaris se vyrábí např. ve Francii

Autor je totální trotl
Yaris ten se vůbec neprodává
| 1. 7. 2017 23:39
Prodeje Yaris od začátku roku v ČR :
Konvenční 946
Hybrid. 211
ešte jeden pridám
| 26. 6. 2017 16:32
hybridy polarizujú, tak aj diskusia je šťavnatá. Myslím, že je chybou pozerať na hybridy primárne cez optiku spotreby. Tou sa blíži aj dízel, ale ten chrochtí a smrdí a hybrid je tichý a voňavý. Okrem toho ľudia, čo kupujú hybrid majú často bližšie k ekológii a chcú také auto a nedupú brzda plyn. Oni sú cieľovkou a malo by sa to zohľadniť pri posudzovaní. Málokto chce hybrid B na diaľnice a dupačky. Čiže pri predpokladanom využití tohto jarisa v meste a okolí s občasnou diaľnicou, pohodovej jazde do klídku bude ticho, málo smradu a dobrá spotreba. Samozrejme ak to niekto nepochopí a bude naňho dupať jak na oktáfku f tédéíčku, bude sklamaný.
ešte jeden pridám
| 26. 6. 2017 18:07
Pokud spotřeba není podstatně nižší (v rukách daného člověka), tak sis jen koupil auto s výrazně větší baterií, na kterou se muselo vytěžit a zpracovat víc materiálu. To nezní šetrně k prostředí. Mohl sis místo toho koupit to stejné auto s konvenčním zážehovým motorem. Nejde samozřejmě jen o spotřebu (i ropa se musí vytěžit, přepravit a zpracovat), jde i o emise škodlivin. Ale nevybavuji si studii, která by tohle zkoumala.
ešte jeden pridám
| 27. 6. 2017 09:30
Mam za to, ze hybrid v meste ma relevantne nizsiu spotrebu (povedzme >20% nizsiu) v porovnani s podobne vykonnym motorom, nech uz ho jazdi ktokolvek. Samozrejme miestny redaktory povedia, ze spotreba bola 6l / 100km, ale nespecifikuju, kde jazdili a kolko je na rovnakej trase s inymi autami. Z hladiska fyziky to snad ani nemoze byt inak, ak pri hybride v meste dochazda k rozbehu na elektriku, co je najmenej efektivna cinnost.

Sam mam na tej istej trase v meste s dieslom rozdiel spotreby 5 vs 7 litrov podla toho ci ju idem v noci alebo v rannej spicke, resp. az 8 v zime. A rozdiel je v nutnosti vyrazne viac krat akcelerovat z krizovatky a to pouzivam v lete aj start stop s vypinanim motora pri dojazde :-)
ešte jeden pridám
| 27. 6. 2017 13:57
Tak pokud nebudeš pořádně využívat rekuperace, budeš brzdit příliš agresivně, tak se to určitě projeví. Pak můžeš počítat s rychlejším rozjezdem, kdy se motor hned nastartuje, i kdyby baterie byla rozumně nabitá (což s mizernou rekuperací moc dlouho nevydrží). Kdo ví, jak moc se dá HSD zatlačit do kouta.
ešte jeden pridám
| 28. 6. 2017 08:21
Jasne, ale myslíš, že to bude niekto dlhodobo používať v takomto režime? Ja som mieril na reálneho užívateľa, ktorý by s autom najazdil desiatky tisíc km. Ten nemá potrebu si niečo dokazovať a skôr či neskôr sa autu prispôsobí a začne profitovať. Aj keď máš pravdu, že pri agresívnej jazde to asi bude mať problém rekuperovať.

Jediná skupina čo dokáže jazdiť ako šialený v meste su mladý roznášači pizze >:-[]
ešte jeden pridám
| 28. 6. 2017 10:08
Člověk, který by s ním takhle jezdil, si ho asi nekoupí. I v tomhle režimu by měl něco uspořit, ale kolik? Je samozřejmě otázka, jak dlouho by mu to vydrželo. Jsou auta, která nejednoho řidiče uklidnila.
Avatar - Hammunasakra
ešte jeden pridám
| 28. 6. 2017 10:17
I v automatickym režimu kdy řidič rozvažeč pizzy na rekupelaci totálně kašle systém funguje a sám se dobíjí a při rozjezdu při zrychlení do kopce atd. sám elektromotor využívá = s autem nižší střední při jízdě jako prase se dá dostat na maximálních zhruba 6 litrů

Kolik s odpovídajícim vozem nižší střední bez hybridní technologie?
Avatar - Emel
ešte jeden pridám
| 28. 6. 2017 13:00
Při jízdě jako prase s podobně slabým autem bych řekl tak 10l.
Pro pana Dusila motoristickýho lempla
| 26. 6. 2017 17:51
Závody ve výlučném vlastnictví Toyoty

Společnost Toyota Motor Manufacturing United Kingdom, která zahájila výrobu v roce 1992, dnes v závodu v Burnastonu v hrabství Derbyshire vyrábí Avensis v provedení sedan i kombi, dále hatchback Toyota Auris a kombi Auris Touring Sports, včetně všech provedení Toyoty Auris s hybridním pohonem.

TMUK ve svém závodu Deeside v severním Walesu rovněž vyrábí motory 1,6 l a 1,8 l VVT-i a sestavuje hybridní pohony. Závod v Deeside začne v druhé polovině roku 2016 vyrábět i nový hybridní pohon pro model Toyota C-HR. Tento závod rovněž spustil výrobu v roce 1992.

Toyota Motor Manufacturing Turkey zahájila výrobu v r. 1994 a v současnosti produkuje modely Corolla a Verso. V roce 2016 se v tomto závodu spustí výroba modelu Toyota C-HR, čímž se tento podnik stane v Evropě již třetím, jenž vyrábí hybridní automobily.

Toyota Motor Manufacturing France zahájila výrobu v r. 2001; dnes produkuje model Yaris třetí generace, společně s modelem Yaris Hybrid. Od roku 2013 se zde vyrábí Toyota Yaris pro severoamerický trh.

Toyota Motor Manufacturing Poland zahájila výrobu v roce 2002; produkuje zážehové motory 1,0 l pro AYGO a Yaris, stejně tak jako manuální převodovky pro modely Auris, Avensis, Verso, Corolla a AYGO.

Společnost Toyota Motor Industries Poland vyrábí od roku 2005; dnes z jejích výrobních linek sjíždí vznětové agregáty 2,0 l a 2,2 l D-4D pro řady Avensis a Auris, Verso a RAV4, resp. vznětové motory 1,4 l D-4D pro řady Yaris, Auris a Corolla.

Toyota Motor Russia zahájila výrobu v roce 2007 v Petrohradu; dnes z jejích výrobních linek sjíždí model Toyota Camry. V roce 2014 se aktivity tohoto závodu rozšily o lisování plechů a výrobu plastů, přičemž výrobní kapacita vzrostla na dvojnásobek, tedy z 50 tis. na 100 tisíc vozů ročně. V srpnu začne závod TMR Saint-Petersburg vyrábět druhý model, kterým je Toyota RAV4 (pro ruský, běloruský a kazašský trh).

Závody v podílovém vlastnictví Toyoty:

Společnost Toyota Peugeot Citroën Automobile Czech, fungující jako joint-venture se skupinou PSA, vyrábí model Toyota AYGO.

Společnost Toyota Caetano Portugal S.A. v roce 1971 zahájila výrobu automobilů z dodávaných montážních setů CKD a v současnosti vyrábí model Toyota Land Cruiser 70 na export do Jihoafrické republiky.

Fakta a čísla:

Podíl lokálně vyráběných a prodávaných vozů Toyota činí v Evropě plných 71 %.
Dosavadní investice v Evropě přesáhly objem 9 mld. eur.

Dodavatelská síť Toyoty, zahrnující asi 400 subjektů z celé Evropy, nakupuje díly od více než 600 výrobních závodů po celém regionu, což rovněž přispívá k rozvoji evropské ekonomiky.

Přibližně 24 % ze všech vozů Toyota a Lexus dnes prodávaných v Evropě tvoří hybridní modely, z nichž většina se vyrábí přímo v Evropě. Z rekordního celkového počtu 209 tisíc hybridních vozů prodaných skupinou v roce 2015 na evropských trzích bylo v závodech TMMF (Yaris) a TMUK (Auris a Auris Touring Sports) vyrobeno více než 150 tisíc vozů.
Avatar - Emel
Pro pana Dusila motoristickýho lempla
| 27. 6. 2017 19:01
Má to nějakou souvislost s testem?
Pro pana Dusila motoristickýho lempla
| 27. 6. 2017 22:32
Na rozdíl od vozů vyráběných v Evropě tak není možné pořídit si „základ“ a připlatit si jen za to, co skutečně chcete. Ale to je obecně problém asijských aut a nedávno jsme to zmiňovali i při testu vozu Kia Rio.

Lež.
Nenapsal to novinář, ale nýmand. Jak obecnými neznalostmi tak neznalostmi o hybridech.
Avatar - Emel
Pro pana Dusila motoristickýho lempla
| 27. 6. 2017 22:43
No dobře, to "vyráběných v Evropě" je zavádějící, tam mělo být něco jako vozů evropských značek... ale vyplodit kvůli dvěma slovům dva příspěvky na půl stránky...
Pro pana Dusila motoristickýho lempla
| 1. 7. 2017 18:36
Asi nemá pán "***lini_it" co dělat. :-)))
Objektivita
| 26. 6. 2017 19:35
Zmiňovat servisní náklady u nejspolehlivějšího pohonu, který je dlouhodobě prověřen nejen Priusem? Absence startéru, klasické převodovky či spojka, která není trápena prokluzem při rozjezdu? Stokrát omletá hospodská moudrost o bateriích je praxí jednoznačně vyvrácena, baterie drží i v Priusech s nájezdem 1 milion kilometrů.

Sám mám Aurise HSD a jsem zcela spokojen. Zkuste si sehnat v ČR ojetého hybrida od Toyoty za rozumnou cenu. Až já budu prodávat, konkurencí z těchto let mu budou malé benzínové turbomotory či neuvěřitelně složité diesely (kde jsou úvahy o servisních nákladech u nich?). Ano, zájemců o hybrid není tolik, ale už se mě několik lidí ptalo, kdy budu prodávat... ti lidé věděli, co chtějí.

A je třeba zmínit i pohodlí... stojíte v koloně a přemýšlíte, zda vypnout motor a tím i klimatizaci? V hybridu není problém, kompresor je poháněn elektricky a spalovací motor se automaticky spustí jen velmi zřídka, aby dobil baterii. Plný komfort všech palubních systémů zachován. A to platí i v zimě, stál jsem tři hodiny na dálnici, venku -10 stupňů, palubní systémy běžely, topení topilo, sedačky hřály a motor se spustil na chvíli každých deset minut. Ostatní řidiči klepali kosu a opakovaně motor startovali a zase vypínali... co na to jejich startéry a baterie? Hybrid naprosto bez problému.
Avatar - Gasoline
Zkušenosti
| 27. 6. 2017 06:59
Máme hybridního Yarise dva měsíce ve firemní flotile. Spotřeba ve městě (Ostrava) cca 4.5l, mimo okolo 6l. Jezdí s ním různí lidé, flegmatici i cholerici :-).
Jediné, co mi vadí, je hlučnost při prudké akceleraci, fakt to zní jako CVT. Na druhou stranu vás to odnaučí prudce přidávat plyn.
Uvažovali jsme i o verzi 1.5, ale po všech slevách a porovnáním výbavy (v hybridu je snad vše, co lze) už rozdíl nebyl příliš velký.
Zatím spokojenost. Do města ideál.
Avatar - Hammunasakra
Zkušenosti
| 27. 6. 2017 08:14
Potvrzuju = to samý platí pro Auris hybrid a Prahu. Spotřeba víceméně stejná = dlouhodobej průměr 4,7 litru. Nejmíň na jednu trasu 1,9
Spotřeba až tak nezáleží na rychlosti ale na rekupelaci = z vyšší rychlosti víc dobije :-)
Máme ho ve firmě o chvilku dýl a zatim spokojenost. Do velkoměsta a okolí ideál

Nevim jak je to cejtit u malýho Yarise ale u Aurise je skvěle nízký těžiště který umožňuje se zařazenym B docela brutálně projíždět zatáčky :yes:
Zkušenosti
| 27. 6. 2017 14:14
Rekuperace je o zachycení přebytečné kinetické energie. Nedokáže snížit jízdní odpory a tam rychlost hraje velkou roli.
Avatar - Hammunasakra
Zkušenosti
| 27. 6. 2017 14:53
Přiznám že nechápu proč mi to píšeš :-)

Jízdní odpory sou samozřejmě stejný = aneb kdybys zařadil B intenzivní rekupelaci ve stejnou chvílí, fakt víc nenatankuješ. Chvíli to trvá než se to člověk naučí trefovat s vyšší přesností = mě tak 2000 km

Opakovaně tu padlo že s hybridem pomalu apod. = to je blbost, je to jen o zachování energie = neni problém jet rychlejš a víc dobít a tu energii pak zase využít. I při relativně svižnym až hodně svižnym ježdění se dá jezdit za 4,5 litru. Ale chvilku to trvá než se to člověk naučí odhadovat = podle rychlosti a na známejch místech podle patníku kde zařadit B >:-[]
Zkušenosti
| 28. 6. 2017 09:20
Protože jsi napsal, že spotřeba na rychlosti nezáleží. Což je obecně nesmysl. Kolik energie je k dispozici k rekuperaci, je funkce kinetické energie. Zatímco na spotřebě má velký podíl překonávání jízdních odporů. A ty s rychlostí rostou rychleji než lineárně. Ve 200 km/h máš sice mnohem víc kinetické energie k rekuperaci, ale každý ujetý kilometr si vyžádá mnohem víc práce, než kdybys jel jen 100 km/h. To rekuperací nijak nevykompenzuješ. Jen se snažíš získat zpět co nejvíc z toho, co jsi vložil do zrychlení.

Aby to nebyl nesmysl, musíš to kvalifikovat něčím jako v městských rychlostech nebo v nižších rychlostech. Protože v nižších rychlostech má odpor vzduchu menší podíl a to je ten, který s rychlostí velmi rychle roste. A i kdybychom tohle pominuli, tak rekuperaci limituje kapacita baterie. V praxi by ji ještě limitoval výkon motorgenerátoru a nabíjecí výkon, který je baterie schopna bezpečně snést. Pokud se však bavíme o zpomalování čistě rekuperací, tedy co nejlepším využití kinetické energie (když pominu, že účinnost rekuperace nebude konstantní), tak to nehraje roli, jen to v praxi bude méně praktické.

Víš, co je ještě lepší (efektivnější) než rekuperace? Vyřadit, vypnout motor a nechat auto plachtit. Tedy z hlediska využití kinetické energie. I zrychlit by se dalo optimálně, ale takový styl jízdy je celkem náročný na řidiče. Asi bys nenapsal, že spotřeba na rychlosti nezáleží.

"Jízdní odpory sou samozřejmě stejný = aneb kdybys zařadil B intenzivní rekupelaci ve stejnou chvílí, fakt víc nenatankuješ." Nemám ponětí, o čem to píšeš.
Zkušenosti
| 2. 7. 2017 00:06
:yes: Jeden co plachtil, tak vyjel na chodník a naboural mi zezadu auto - to jsem si vyložil věci z kufru a zašel do baráku - rána jak prase a oprava za 70% ceny vozu ( 1/2 roku staré auto). Když jsem se ptal co dělal, tak řekl, že šetřil, vypnul motor a zamkl si volant. To jel s dva dny starým Mondeem Lű.
Zkušenosti
| 28. 6. 2017 07:46
Je to ako píše Hammunasakra. Každý anti-hybridak ti tvrdi, že treba jazdiť pomaly. Netreba, len nemôžeš jazdiť ako prasa. Môj dlhodobý priemer je 4,4, pri tom jazdím pomerne rýchlo. Stačí sa na to len naučiť brzdiť, tak aby si minimálne využíval mechanicke brzdy. Rozdiel oproti 1,33 je asi 1,2 litra. Obe auta sú rovnaký ročník, podobne využívané.
Zkušenosti
| 28. 6. 2017 09:34
Rozhodně souhlasím s tou částí, že záleží na rekuperaci. Hlavně v situaci, kdy se hodně zpomaluje a znovu zrychluje. Ale ani náhodou nesouhlasím s tím, že by spotřeba hybridu nezávisela na rychlosti. To je z hlediska fyziky nesmysl.
Avatar - Hammunasakra
Zkušenosti
| 28. 6. 2017 09:57
Ne nezávisela! Ale je blbost to co řikaj všichni anti-hybridisti = že se musí jezdit jak s hnojem. To je blbost

Nebude náhoda že při reálný spotřebě 4,4 - 4,7 který tu padly patříš v provozu spíš k těm rychlejšim

Nebo jezdíš trochu klidněš jak tu padlo o Lexusu CT200h a za 4 litry. Nebo jak de bil a za 6 = ale to už je fakt hloupost

Při správně trefený intenzivní rekupelaci z vyšší rychlosti prostě natankuješ trochu víc = jak sem řek chvíli to trvá než se to člověk naučí trefovat = přece je to něco novýho cos v žádnym jinym autě nepotřeboval. Když se to naučíš což mě trvalo řekněme 2 t. km = můžeš jezdit docela svižně a rekupelovat eště svižnějš :-)
Zkušenosti
| 28. 6. 2017 10:29
Je to v podstatě stejné jako brzdění motorem. Jen si musíš zvyknout, jak moc to brzdí, stejně jako u konvenčního auta (různé motory brzdí různě). Něco nového je rekuperace při brzdění, tedy ovládání rekuperace brzdovým pedálem. Obecně, i u elektromobilů, řízení rekuperace je něco nového, co je třeba nějak zapracovat do ovládání. Přístupy se různí.
Zkušenosti
| 28. 6. 2017 11:13
Samozrejme, keď jazdíš 160, tak spotreba je inde ako jazdíš 100. Hlavne u mňa v tom Yarise. Ale pri rýchlostiach do 110 je to v pohode a netreba sa vyložene plaziť. A rozhodne sa netreba rozbiehať pomaly, aby som to rozbehol na elektriku. Proste šliapnem, vyrazím z križovatky s razanciou značne výkonnejšieho auta a pri 55 uberiem plyn, auto vypne spaľovak a podľa profil sa takto na elektriku dá plachtiť 1 - 3km.
A na brzdenie rekuperáciou som si zvykol rýchlo aj keď cítim prechod na klasické brzdy. Ale veľmi som si zvykol na to, že tempomat vie udržať rýchlosť aj v klesaniach a sú miesta kde sa zelený spoliehajú na to, že auta sa z kopca rozbehne.
Zkušenosti
| 28. 6. 2017 14:45
Pro úspo.rnou jízdu je i dobře, že je ten přechod cítit. Nemusíš odhadovat nebo nějak složitě zjišťovat, kde je ta hranice. Protože budeš chtít minimalizovat využití brzd. Jen u sportovnějších aut to stojí za prd.
reálné zkušenosti s yarisem hsd
| 28. 6. 2017 14:33
Upřímně s názorem redaktora nemohu souhlasit a to mnoha věcech. Jednak pokud chce uživatel dobře vybavené malé auto s vynikajícím automatem tak je yaris HSD velice dobrá volba a to i cenově. Řešil jsem to před rokem pro manželku a po mnoha osobních testech jsem vybral právě Yarise v Hybridu v nejvyšší výbavě a rozhodně nelituji. Nebudu řešit, že reálné akční ceny za které se prodává vesměs celý rok jsou od těch co jsou zde uvedené jsou zcela jinde, stačí se podívat na stránky Toyoty či navštívit prodejce.

Moje osobní zkušenosti, spotřeba : město a příměstké ježdění do cca 100 km/h průměr kolem 4,3 L/100 km. Při plném zatížení a dálničním provozu to není více jak 5,5 L, nechápu tedy tu poznámku o spotřebě 6L, pokud za tuto spořebu testér jezdil tak řídil jako p.....

Názor na životnost baterií a to včetně diskutérů zde jen pramení z nedostatku informací, prodad v ceně při prodeji :-), asi nejvíce usměvné. Zrovna Yaris v HSD je velice horké zboží, co si cenu drží až moc a to se jich prodává a jezdí docela hodně, Aurisů kombi pak ještě více. Yaris v hybridu je dle mne velice zajímavé auto, které je navíc na svojí třídu i hodně prostorné. Co osobně považuji za velice povedené je spojení hybridního systému s automatem e-cvt. Jezdil jsem i v Yarisu s automatem cvt (normálním benzínu ) a rozdíl tam byl docela velký. Hybrid s e-cvt jel daleko živější, plynulejší a třeba na světlech i o dost hbitejší než benzínová verze s CVT. Cenový rozdíl pak jen 30 tis, což se vrátí ve spotřebě docela rychle, nemluvě o dalších výhodách.
o čom je hybird
| 29. 6. 2017 09:44
Podľa môjho názoru hybrid nie je len o spotrebe. Pre mňa má takýto hybrid (myslím tým konrétne HSD od Toyoty) tieto výhody (v uvedenom poradí dôležitosti):

- je to automat, ktorý je úplne plynulý a z dôvodu jeho konštrukcie bezkonkurenčne najodolnejší (žiadna spojka a tretie plochy, žiadna zapadanie ozubených kolies, iba jedne jednoduchý planétový prevod)

- dobrý ťah z nízkych otáčok a pružnosť bez potreby turba

- dobrá spotreba je k tomu bonus

- druhý bonus je absencia súčastí, ktoré skôr, či neskôr vyžadujú investície (spojka a dvojhmota, priame vstrekovanie, turbo, dokonca aj brzdy sa kvôli rekupračnému brzdeniu šetria)

Realita ukazuje, že takýto hybrid má batérie s veľmi dlhou životnosťou a keď už raz príde na výmenu, tak to už bude pri takom nájazde, kde ostatné autá už dávno potrebovali servisovať/vymeniť vyššie spomínané súčasti, takže ani výmena batérií nie nejako drahšia (bonusom je, že vymenia iba batérie a nemusia rozoberať čokoľvek - kde hrozia rôzne riziká v našich "skvelých" servisoch, že ano...). Píšem tu o klasických full hybridoch. Plug-in hybridy je trochu iná káva (aj čisto elektrocké autá). Ich nevýhodou je, že majú veľkú batériu a okrem váhy je fakt, že výmena batérií je tak drahá, že atakujú cenu samotného ojazdeného auta (v čase, keď tá výmena je potrebná). A to je diskvalifikačné (nehovoriac o vysokej cene nového auta). Preto si myslím, že hybrid (a možno aj mild hybrid s rozumne spoľahlivým motorom) je zatiaľ schodnejšia cesta.

Ale vráťme sa k full-hybridu a aby sme boli pri zemi, nebuďme zaslepení a netvrďme, že to nemá žiadne nevýhody. Je to vyššia cena (ale ten rozdiel oproti porovnateľnému automatu nie je až taký obrovský). Ako druhé sa spomína vytáčanie motora pri prudšom zrýchlení (je to však o tom, že takto naozaj pracuje pre danú potrebu v ideálnych podmienkach a je to len pre naše ucho nezvyk; ostatné prevodovky s klesaním a zvyšovaním otáčok sú menej efektívne).

Donedávna boli v ponuky prevažne hybridy, ktoré neboli veľmi výkonné (výkon bol silne podriadený nízkej spotrebe). Teda ak hovoríme o Toyote (vynecháme Lexus, ktorý je prémiou a cena je úplne inde). To sa zmenilo príchodom RAV Hybrid, kde už je aj výkon poriadny. Ale je to SUV, čo mi osobne nevyhovuje. Ale ak príde od nich niečo výkonné normálne osobné (škoda že Avensis nie je hybird, alebo že sa tu nepredáva Camry Hybrid), tak po ňom pravdepodobne pôjdem.
o čom je hybird
| 29. 6. 2017 16:45
přesně tak a souhlasím. Mám osobní zkušenosti se třemi různými hybridy od Toyoty, bohužel každý kdo se mne na auto zeptá tak řeší jen jakou má spotřebu, ostatní věci jako jízdní dojmy apod. jej nezajímají. Spotřeba a ekonomika provozu je zajisté důležitá, ale vybral jsem si hybrid od Toyoty kvůli zcela jiným věcem. Nejvíce se mne na těch autech líbí ta lehkost řízení, jednoduchost a spolehlivost. Popojíždění v kolonách vás skoro začne bavit. To, že to má spotřebu o trochu lepší něz diesel je pak velké pozitivum. Jediné negativum co vnímám např. u Aurise je výkon na dálnici při plném zatížení a táhlých kopcích, ale to mne moc nevadí jelikož jsem povahou spíše klidný řidič. Pro "závodníky" to obecně není, Ravka je zatím +- jediná vyjímka.
Robotizovana prevodovka?
| 30. 6. 2017 10:33
Robotizovana prevodovka bola v predchadzajucej verzii Yarisu (pred 2014 faceliftom)
Terajsi Yaris ma CVT so 7 predvolenymi stupnami pri benzinovej verzii a eCVT pri hybridnej.
Cely test mi prisiel, nie je to skodovka, neni to clever, nemam to rad, testujem to nasilu a tak to cele pisem. A o tych bateriach a vymene po case, tak to je nie ze zavadzanie, ale rovno klamstvo.
Ja viem, keby to cele bolo od skodovky tak to je super. Zial, takyto mam pocit z toho clanku.
Robotizovana prevodovka?
| 30. 6. 2017 12:31
Každý súdny človek musí vidieť, že je to dlhodobo tendenčné. Nepresnosti, mylné informácie, zavádzanie, neznalosť... stále dookola, to už zrejme nebude náhoda. Ja osobne by som sa za to hanbil. Sú tu ľudia, ktorí hovoria, že testy na Koncern sú platené (=ovplyvňované). Ja by som sa nečudoval, ak by niekto prišiel aj s podozrením, že aj testy konkurenčných modelov sú platené nimi... Ono to nemusí byť formou napriamo. Ale napríklad cez jednanie o reklamnom priestore.
Spotřeba?
| 1. 7. 2017 23:17
Opravdu jde majitelům hybridu o spotřebu?

Minuly rok jsem kupoval malé auto pro přítelkyni, benzin a automat. Chtěla DS3, po zkušební jízdě ze prý ne. Stejne to dopadlo s A1, nové Mini vypadlo kvůli vzhledu. Nakonec po projíždce s Yarisem s HSD v černobíle metalize řekla to je ono, to chci. A ja si mnul ruce, protože jsem v ten moment ušetřil nejméně 6k€.

Takže o spotřebu neslo vůbec, naopak, s jejím nájezdem bychom snesli i nějaký V8. Šlo o 1) vzhled a 2) pocit z jízdy. A v tom (v jejich očích) Yaris převyšuje konkurenci.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku