Novinky

Zpět na článek

Jaguar XE SV Project 8 je britské kladivo na M3. Má 600 koní!

184 komentářů

Avatar - Machýrek
Machýrek
Treba me. Protoze, ze to je vetsi zabava.
Na denni jezdeni mam automat, stejne jezdim hlavne po meste, kde je to jednoznacne lepsi volba, nez kvedlat.
Na zabavu mam, no, taky automat, protoze jsem kupoval jednu z poslednich tri skladovek, ktery jeste v evrope v ty dobe byly k mani. Takze fazi slintani u konfiguratoru jsem v tomhle pripade nezazil.
V obou pripadech si nestezuju, oba automaty radi v 95% na vybornou, ale tech zbyvajicich 5% je na facku, akorat si vzdycky nejsem jisty, kdo si ji zaslouzi vic, jestli ja nebo prevodovka.
Obe ta auta maji radove stovky kilowatt.
No a pak mam jeste veterany, zadnej z nich nema vic, jak 50kW, ale maj manualni razeni a jezdim s nima radsi, nez s temi automaty, kdybych se o ne nebal, jezdim s nima kazdy den. Protoze maj synchrony davno v haji, je to fakt adventura a kazda jizda je pro me zazitek a zabava, ze ktery jsem pak jeste nekolik hodin mimo.
webpaja
Co umění řídit Na to už zapomínáme? Příště to tu někdo může napsat o volantu...
Anonym
Anbo můžeš jezdit na playstationu. Anebo se na to dívat v televizi.
Jsi totálně mimo. Úplně. ty zápaďáku přechytřelej.
zapadni.
Měl jsem auto s automatem, když ty sis dělal do plen a teď mám několikátý s pádlama ...a chtěl bych, aby bylo s manuálem. Mekotáš do něčeho, vo čem nemáš páru.
MariAchi
Kam ty vlezes do diskuse, tam veskera diskuse v podstate konci, ty tu jen spamujes a plevelis, a to uz se s tebou ozzmani a karlove konecne presteli hadat, nebot jim uz z tebe bylo totalne na bliti, stejne jako mne. Frustrace mam jen z toho, jak se ty diskuse tady zmenily s prichodem takovych individui, jako jsi ty, a bohuzel jinde si to lecit neumim, jinde je hovad tveho typu jeste vice. Takze pokud ze sveho rovnitk😲dkazoveho stylu machra, krery vsude byl, vsechno zna a kde nebyl tam uz ma koupeny listek, nehodlas nadale slevovat, tak si proste budes muset zvyknout na to, ze obcas hold uz obsah sveho zaludku u tvych kecu neudrzim a neco tu pod tebe e-ublinknu. Mozna je to lepsi, nez kdybych se k tobe stavil osobne a ten kybl h***n, cos tu doted vyplodil ti nalil na hlavu.
MariAchi
Be je sprave, zkusenosti nula, ale kecu plna fura, to uz bys moh o nem vedet 😉
Anonym
Bude, pokud budeš schopen jej pochopit.
byl už v minulém příspěvku. to s playstationem, ale asi to nedocvaklo, že?
Sportovní auta jsou o pocitu s řízení. A i když manuál je dnes pomalejší, je v něm mnohem lepší pocit kontaktu se strojem. Teda alespoń pro mě. moje poslední auto mělo jen 430 koní ale byl to manuál a musím říct, že řidičský zážitek byl v něm lepší, než v současném o téměř 200 koní silnějším, ale sterilnějším - a to hlavně kvůli tomu, že to nové je automat. i když dokonalej. Ale je blíž Playstationu. pokud není sportovní jízda to, co tě zajímá, nekomentuj to.
Dokonce i souhlasím, že v městském autě nebo v pohodlný velký káře je automat samozřejmě lepší. Ale kecičky o východoevropskejch kvedlácích - sorry, ale je to trapný.ptát se, proč máš mít ve sporťáku manuál je jako ptát se, proč jet na výlet na kole, když můžeš na skůtru. proč jít na živej koncert, když to stejně nezazpívaj tak, jako s CD, který si můžeš pustit doma.
Chápeš? je to o PROŽITKU a UM2NÍ ŘÍDIT.
Stačí, zápaďáku?
>😁
MariAchi
Nejen ze ses blbej jak kybl bublin, ale jeste i hovadko, no to se dalo cekat...
_MT_
Přesně tak. Proč musí být všechno jednoduché? Říká ti něco slovo dovednost? Myslíš si, že lezu na skálu, protože je to jednodušší než vyjít po cestě? Zábava se dá najít v ledasčem. Připomněl jsi mi Chrise Harrise, jak řídí 2CV.

Výroba je otázka poptávky. A realita je, že v těch vyšších sférách moc poptávka není. Je to kolikrát tak špatné, že to ani Američané nezachrání. Když už se najde někdo, kdo má jak ambici, tak peníze, tak utře nudli. Musí se podívat po starších autech. Nebo si nechat udělat něco na zakázku, pokud má dostatečně hluboké kapsy. Podle mne je prostě škoda, že už asi nikdy nevyjede na silnice něco jako F40. Ta doba minula a je to smutné. Rozmanitost je koření života.
_MT_
Podobně, jako by dala větší atmosféra. V podstatě říkáš, že je to na tebe příliš výkonné. Což je pochopitelné. Ale proč na to jdeš přes turbodmychadla? Jablka a hrušky.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ježiži už dej pokoj. Já mám jednoznačně raději automat, ale vymlouvat 2 dny manuál těm, co ho mají radši, na to musí být člověk trochu psycho, ne?
MMX
Smyslem sportovniho jezdeni je prat se se silnici/okruhem, ne s vlastnim autem - to ma byt mym spolubojovnikem, ne protivnikem. Sportovni jizda je jako konske dostihy, ne rodeo. A kdybych se z nejakeho duvodu chtel prat s autem tak si koupim Skodu 1203 a ne Jaguar za 4.5 milionu...
Avatar - Anonym
Anonym
A vůbec když ste tu takový entuziasté, proč si kupujete nový káry a nejezdíte 50 let starým veteránem. Tam je přeci nejlpší spojení řidiče a stroje a vše je krásně mechanické, poctivé a vůbec >😁 >😁 >😁
webpaja
Teta mohla mít sehnam jaký chtěla, reálně nikoho neznala.

Já jsem naopak rád za to, že některé kluky tu osobně znám! 😉
Avatar - Dinar
Dinar
>😒] >😒] Hammunasakra, tlachalů král. "Taky upřednostňuju kompresor...", v životě s žádným nejel. "Atmo a přeplňované mají jiné charakteristiky...", (uff, Amerika objevena!) a bla, bla plus nesmylsné odkazy, další bla, bla, smajlíky... = diskusní klaun, za sucha i za mokra. 😉
MMX
Ze je manual zastarala a prezita technologie tvrdi treba CTO Ferrari: [odkaz]

Ale predpokladam ze ve srovnani s mistnimi e😜erty je to jenom zvanil a nula co jezdil maximalne na Playstationu... >😁
Avatar - Anonym
Anonym
Souhlas, manuál je přežitek. Proč nestartujete motor klikou? To je přeci taky víc cool a chlapský ne. >😁
Anonym
Hele,já si taky myslím, že sem patří automat. Přece jen je to sedan. Ale prostě je škoda, že manuál vymírá. Třeba ferrari a lambo mě s tím štvou. Ale asi jsou to zákaznické preference. Nebo jinak - pro těch pár, co by ho chtěli, se nevyplatí vývoj, servis a tak.
Anonym
Dá se to. jenom po městě je to jako s vrtulníkem v kůlně.
Kámo, životnost automatů v těchle autech je asi ještě menší, než si myslíš, že je u tý spojky. A nemusí bejt 700Nm. Věř mi.
_MT_
Tak se schválně zkus zeptat, jestli se záruka vztahuje i na závodní okruhy. A ve chvíli, kdy bereš okruhy vážně, se přívěs prostě hodí. S okruhovým speciálem bys ani po silnici jezdit nechtěl. A kde bys vozil "přezuvky"?
MariAchi
Napsal jsem o tobe pravdu: zkusenosti nula - kecu plna fura.
Tys to nijak nevyvracel (to jde dost tezko v tvym pripade), ale zacals nadavat a urazet (coz je typicke, kdyz nejsou argumenty.
V hospode bychom to uz meli davno vyresene.
MariAchi
Kdyz pominu fakt, ze do hospod, kde jsou ochotni nechat smrdet primitivy tveho typu, nechodim, tak jak bys to tedy v te hospode vyresil?
To bys ke mne jako prisel, nahodil ramena a rekl:" Hele, bacha na me, ja mam tetu a ta uz videla tri filmy s Bruslim a zna nekoho, kdo by te mohl zmlatit!"
No tak to by se fakt vyresilo, to bych asi smichy padl pod stul >😁
Avatar - praděda7
praděda7
Manuál chybí? A komu? Třeba by chyběl mě, kdybych si takový vůz kupoval. A určitě by se nás ještě pár našlo... 😉 Manuál je zastaralá a přežitá technologie? To mě onehdá někdo tvrdil o sexu.... 😉
MariAchi
No vidim, cos tu napsal - samy vychloubani, machrovani a prazdny kecy, pospojovany s odkazy pomoci rovnitek. Obsah nulovej, jen ja ja ja ja jsem nejlepsi a vsechno znam, vsechno vim a pokud nevim, tak znam nekoho, kdo vi. Kdybych to mel po tobe cist jeste jednou, asi bych uz fakt vrhnul. Reseni existuje, aspon kratkodobe - kopnout te na hejt, ani nevim, proc jsem te odtamtud kdy vyndal...
Anonym
:yes:
jsem rád, že aspoń někdo ví, o čem je řeč.
Já u jednoho vetoše dávám dvojku přes jedničku. jinak tamnespadne. 😄
Ale vysvětluj to MMXovi, playstionovýmu zápaďákovi. 8-s
_MT_
Pro zábavu. Protože je to o něco těžší. Nestačí?
Avatar - Dinar
Dinar
Probůh, vždyť je to třistakusová limitka, řešit novou převodovku pro takové množství je naprostý nesmysl...
MariAchi
...a vzdy to dopada stejne, jakmile se hodi proti sobe na okruh, obvykle se projevi, ze vic koni nemusi nutne znamenat rychlejsi auto jako celak. Vyvazenost je to, co vitezi a myslim, ze i to, co puristicti ridici ve vysledku nejvice oceni.
Za to kridlo meli nekomu polamat pazoury 8-s
MMX
Manual chybi? A komu?
Manual je zastarala a prezita technologie, ktera patri do minuleho stoleti. Na zapade se jiz nekolik let testuji plne autonomni vozidla a vychodoevropsti kvadlaci nejsou ochotni sverit technice ani takovou nepodstatni pitomost jako je razeni prevodu (ktere treba elektricka auta vubec nemaji a nepotrebuji).
Nemluve o tom, ze jestli fakt chces jiny prevod, muzes ho zmenit packama na volantu.
_MT_
Předpokládám tedy, že máš boty na suchý zip. Kdo by se vázal s tkaničkami. >😒]

Protože je zábavné a uspokojující překonávat překážky.

V pantoflích bych ani neřídil. (A v županu nevyjdu z domu. Ani v jídelně nebo kuchyni si v něm nebo v pyžamu nepřipadám vhodně oblečený, když mám hosty.) To pro mne není otázka obtížnosti, ale bezpečnosti. Do jisté míry je to subjektivní. Co mi dává smysl, co beru jako výzvu, co beru jako pitomost. Lezení v pantoflích je pro mne pitomost. To už větší smysl vidím v lezení bez jištění, kde jde o překonání strachu. Mám rád tzv. volné lezení. Výbava se sice používá, ale pouze v zájmu bezpečnosti. Nepoužívá se k usnadnění lezení. Podobně běhám v botách určených k běhu na daném povrchu. Nebudu běhat v nějaké hrůze, která mi bude ničit nohy, abych zjistil, jestli to vydržím. U lezení mi jde o fyzickou zdatnost a dobré rozhodování. Nepřijde mi, že by mi to dobrá bota usnadňovala, i když má vliv na samotný výstup. Když pak ale lezu například na stěžeň, tak nedělám blbosti a typicky využiji veškeré pomoci. V tu chvíli nelezu pro zábavu.

Z jiného soudku. Mám rád tradiční navigaci. Ať už na zemi, nebo v letadle. Samozřejmě, že normálně používám satelitní a elektronické mapy. Ale s papírem, kompasem, buzolou, hodinkami nebo stopkami je to sranda. Umět číst krajinu, zorientovat se, když se člověk ztratí, atd.
MMX
Pro vysvedceni jsem si byl naposled v roce 2006 na osmiletem gymplu, co to ma spolecneho s automobily?
MMX
Neni, v prvnich automobilech razeni vubec nebylo, jinak receno, vynalezce pri navrhu automobile s necim podobnym vubec nepocital. Prevodovka byla do aut pridana az dodatecne, kdyz bylo potreba zvysit rychlost bez prilisneho opotrebeni motoru a lepsi napad v te dobe nikdo nemel; predstava, ze je to neco, co bylo odjakziva soucasti rizeni, je mylna. Kdyby se treba od zacatku pouzival elektromotor, s razenim bychom v automobilech nikdy nesetkali, stejne, jako se s nim dnes nesetkame treba u Tesly.
MMX
Honda Civic vs Ferrari... hmm... kdo na me asi tak bude pusobit presvedciveji? >😁

Jinak co se tyce sebeuspokojeni, dle toho, s jakym zapalenim o tom tady diskutujes, by me vubec neprekvapovalo, kdybys u kvadlani pakou dostaval erekci... 8-s
Avatar - _Karel_
_Karel_
??? Mohl by ses pak ptát, co je dobrého na sportovních autech. Učit se co nejlíp projíždět zatáčky, učit se, kde ideálně brzdit.....jak to může někoho bavit, když to není snadný, že? Tady se člověk dočte věcí.
_MT_
Záleží, na co bych to chtěl. Na zábavu bych o manuální určitě uvažoval. Když šílenost, tak pořádnou, ne? 😄
Avatar - praděda7
praděda7
440 koní...600 koní....to už je jedno.........stejně bys je nestačil počítat, kdyby kolem tebe přeletěly....... 😉
MMX
Koncern je koncern a Ferrari je Ferrari, kdyby chteli tak ten vyvoj proste nechaji zaplatit zakazniky (treba Pagani takovou moznost nabizi: [odkaz] )
Avatar - praděda7
praděda7
Jde o celkový pocit....jako při souloži..... >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
[odkaz]
webpaja
Proto jsem psal o atmo charakteristice, ve všech jeho verzích (495, 550 a 575koní), které jsem jezdil. 😉
Avatar - wakantanka
wakantanka
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 :yes:
webpaja
Já bych tu spolehlivostí nemáchal. prostě takovou převodovku nemají a nenabídli ji. Je to škoda, ale basta. Většina lidí by ji zřejmě nedokázala využít.
Avatar - Anonym
Anonym
Hemi má 520-900 Nm a převodovky tam neodcházej, zajímavý >😁 >😁
webpaja
Nejdřív ohledně až přílišné agresivity a křídla...jedná se o kusový projekt a ne SVR, proto ta neskrývaná aerodynamická brutalita. Nejsem si jistý jestli vůbec dojde na verzi R nebo SVR.
Pokud však ano, už na 100% s jiným motorem, než s tímto úžasným V8 kompresor. Tohle je jeho labutí píseň a Project 8 je posledním novým modelem osazeným originálním osmihrnkem JLR.
Jeho naléhavost, úžasná síla, gradace, charakter a na druhou stranu jemnost a možná palivová střídmost jsou geniální kombinací.
Dál už čeká nová generace, nakupovaná od BMW, tedy biturbo V8. Jak si s ní technici v Anglii poradí jsem zvědav, zatím je u prototypů pouze slyšet, že klasický řev deroucí se z výfuků by stál za to ještě doladit. 😉
MariAchi
Nepochybuju o funkcnim vyznamu toho kridla. No mohli nabidnout nejakou frajerinku - treba elektronicky stavitelne, vysouvaci, kridlo, ktere pri nizkych rychlostech nerusi tvary, pri vyssich doda pritlak a pri brzdeni pomuze. Za ty prachy se mohli snazit.
webpaja
Není to turbo...
Anonym
Prosímtě
Normálně to jde.
nemusíme se o tom bavit, je to jasný.Třeba stará R8 ještě předloni byla s V10 Gallardo 525PS a manuál v poho, automat *.
A co třeba Hellcat? Atd?
Sorry, nesouhlas.
Avatar - praděda7
praděda7
Podřazení v zatáčce? Ten kdo ví, že ví, tak podřadí před zatáčkou na rychlost, kterou bude zatáčku projíždět. Při projíždění zatáčky se jen soustředí na řízení, popřípadě na brzdění, kdyby bylo potřeba. :-! Uznávám ale, že pro většinu lidí je automat bezpečnější volba. :-!
Anonym
Zkušenosti s těma autama mám, jinak viz moje reakce na MMX níže, kde se to snažím vysvětlit.
A ty máš ty zkušenosti, nebo jsi přechytřelej, hm?
Anonym
Zkušenosti s těma autama mám, jinak viz moje reakce na MMX níže, kde se to snažím vysvětlit.
A ty máš ty zkušenosti, nebo jsi přechytřelej, hm?
Anonym
Tak ses měl ozvat dřív. reakce nula nula nic. jak mám vědět, že to někdo četl? >😒]
Myslíš, že to četl Kolman? >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Myslim že většina nejen z nás by na 600 PS a 700 Nm v manuálu hned tak nezapomněla 😄

Schválně jakou životnost spojky bys s tim manuálem tipoval? 😉
webpaja
JLR nemá manuál pro takhle silný motor. I když by nabídka byla a MT by byl spolu s AT na výběr, u takového auta už na to nemám a zůstal bych u automatu.
Pro většinu lidí by bylo podřazení v zatáčce bez meziplynu s následným zablokováním zadních kol fatální. A automatické meziplyny jsou už ústup od purismu. 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Já teda [odkaz] a souhlasim = dneska už manuál dost ztrácí smysl

Je ve všem horší = a totální většina řidičů ho stejně nechce = protože by to s nim nezvládala

Seš přechytralej teoretik nebo fakt tak dobrej řidič co s aspoň podobnym výkonem má zkušenost?
Anonym
Praskne mi hlava!
Dnes již třetí redaktor i přes mé několikeré upozornění nerespektuje výklad svého kolegy páně Kolmana ohledně jednotek výkonu, jejich názvosloví i přepočtů!!!
Jak je to možné!!!!
Všechny odkazuji na včerejší článek a diskusi pod ním😒br /> [odkaz]
A ne. Pan Dragoun ve článku o historické 130ce, pan pavlůsek ve článku o připravovaném americkém kcoupé V16 a teď i pan Bureš přesto dále dělají, jakoby PS a "kůń" v zaběhlém automobilovém prostřed a komunitě totéž bylo!!!
Nedá se to dále snášet, teď je to i v nadpise!
Opakuji. Svolejte si meeting a nechte si to od chytráka Kolmana všichni vysvětlit, ať je jasno.
Všem třem redaktorům se omlouvám, že je do toho vtahuji. jejich články jsou OK.
Ale trocha sarkasmu neuškodí. Kolmanův diletantismus a následná pitomá arogance v jeho jalové reakci je donebevolající a divím se provozovatelům webu, že si ho tam držej.
Ovšem tímto se omlouvám zcela vážně i panu Kolmanovi za silná slova jména. Uznávám, že jsem mohl být slušnější. Na tristní úrovni jeho práce to ovšem nic nemění.

Jinak jaguar do toho šlape, je to cool, těch 600koní (a věř mi Kolmane, že je to 600koní i 600PS) :-! >😁
...pro zvláštní tupce jako moan78 píšu PRVNÍ ODSTAVCE JSOU SATKASMUS! (odkazuji na dnešní článek o škodě 130)
MMX
Zaruka na co? Na vyrobni vady? Proc by neplatila, resp. proc by pri honeni casu na uzavrenem okruhu nemela platit a treba pri testovani maximalky na nemecke dalnici jo? A jak by vyrobce vubec zjistil, kde jsem s autem jezdil?
MMX
Tyvole a co je asi tak dle tebe prioritou u auta typu Jaguar XE SV Project 8? Velikost zavazadloveho prostoru? >😁
(Skutecnost, ze vsechny promo fotografie k clanku byly nafoceny na zavodnim okruhu, by ti snad mohl napovedet...)
MMX
Ja nevim, zeptej se pradedy. Kdyz vyrazne brzdis nebo zrychlujes, potrebujes logicky i radit a pradeda tady psal, ze se radi pred zatackou.
webpaja
MMX...podle mě musíš nejradši jezdit vlakem. Tahle diskuze je zbytečná, u Ferrari se zmítáš v dojmech a pojmech, nevadí ti, že většina výrobního programu jede na přeplňování a svou neochotu či neumění řadit stavíš jako přednost.
Stačilo by napsat, že manuál tě neoslovuje a byl by jsi (skoro) za kinga.
Avatar - Dinar
Dinar
Tohle auto je podobná specialita, jako když bmw postavilo na základech M3 E46 osmiválcovou GTR. Označení SV jako "kladiva na M3" je jen klasickým novinářským klišé, je to sportverze sedanu stř. třídy, tady je etalonem M3, dáme tam kladivo na M3. M3/M4 se prodává v desetitisících s cenou přes dvě mega, tohle je limitka tříset kusů za čtyři a půl - jiné světy. 😉
MariAchi
Nechte toho, ne vy toho nechte, neopakujte to , ne vy to neopakujte... Koukam, ze v tobe AliG nechal hlubokou stopu. Napises i to s tim konem? >😁

Diskuse skoncila zejmena diky pokrocile hodine, neboj, zitra bude pokracovat nezavisle na nas, oni si pravi diskuteri to svoje najdou.
MariAchi
Takze se seberes a zmizis?
To bych mel fakt radost!
MariAchi
Hele, kolikrat to tu jeste upravis?
Aha, uz to asi ted nepujde, tak sorry...

Chapu, ze te sere, kdyz ti nekdo dava najevo, jak je mu z tebe na bliti, no se svym stylem vyjadrovani to holt budes muset tolerovat.
MariAchi
Tak fajn, naposled to s tebou zkusim.
Hamunakdesicosi 21:50, druha veta: "Klient nezaplatitl?"
Nevim, co je "nezaplatitl", ale po preklepech se vozit nebudu, to je spis tvoje uroven. Klienty nemam, nepodnikam, takze takove problemy nemusim resit. =odkaz >😒] (to rovnitko, slovo "odkaz", a smajlik je tam proto, abys to byl schopen pochopit)
Avatar - _Karel_
_Karel_
Doufám, že četl. A snad změní práci. Tady nejen že se nic kloudnýho nenaučí, ale ještě ze sebe dělá vola. 😄
MMX
Kolo a elektrokolo jsou dva ruzne dopravni prostredky, vetsina cyklistu by ti dokonce rekla ze kdyz to ma motor tak to neni kolo.

Ja bych naopak rekl ze s tvou filozofii by cykliste meli vyzadovat kola, kde se prevody meni packama na spodni ramove trubce jako kdysi na starych favoritech, protoze to je taky vetsi vyzva nez radit jednim palcem bez toho abys musel pustit riditka.
Avatar - white label
white label
Nebavím se o závodních vozech u kterých je primární prioritou dosažený čas.
Tohle není server specializující se na závodní auta.
Avatar - praděda7
praděda7
Klobouk dolú. Hlavně indickým majitelům, kteří dali Anglánům volnost takový vůz postavit. Akorát ten manuál chybí.......... 😉
MMX
Ptam se k cemu je to DOBRE a ty odpovis ze je to TEZSI? 8-s Co je dobre na tom ze se neco hur ovlada? To si fakt muzu rovnou koupit tu Skodu 1203...

Ale jinak jako subjektivni pocit jo. Jako duvod k vyrobe auta s manualem zjevne ne.
_MT_
Je rozdíl mezi tím, co bude automobilka tvrdit, co udělá a jaká práva ti přizná soud. Ano, nemůžou se vykroutit ze zákonné záruky. Což v případě opravdu závažných vad znamená, že bys měl soud vyhrát, pokud k němu vůbec dojde. Ale nečekej, že ti záruku bez řečí uznají.

A nečekej, že by tvrdili, že je to auto určené pro "závodění", tedy, abych to tak řekl, jízdu na čas, kdy se snažíš jet naplno. Kromě opravdu vážných výrobních vad je tu totiž otázka "fit for purpose". Součástka sice mohla být vadná (tedy slabší), ale pořád mohla být dostatečná pro "běžné" použití. Odešla jen proto, žes to auto používal stylem, pro který nebylo určeno. V tuhle chvíli máš problém i u soudu.

Je dobré pak pamatovat, že okruhové nasazení znamená jiný servisní plán. To je naprostý základ.

A na závěr tu máme malý háček. Tuhle krásnou záruku máš z pozice spotřebitele. Fyzické osoby, která si to pořídí k soukromému užití. Zkus si to auto koupit na firmu. Na tohle občas lidé zapomínají. Vytřou s tebou podlahu, než se naděješ.
Avatar - white label
white label
Zkus se zeptat výrobce automobilu, jestli ta jeho záruka platí i při honění časů na uzavřeném závodním okruhu.
MMX
No pokud vim, vztahuje se na vyrobni vady, tzn. nechapu co ma zaruka spolecne s tim, jestli s autem jezdis po okruhu nebo po silnici.
MMX
"Proč musí být všechno jednoduché?"

A proc by cokoliv melo byt slozitejsi nez je nutne, zvlast v situaci, kde to nema zadny objektivni prinos?

A kdyz uz lezes na skalu, vemes si k tomu nejlepsi vybaveni co mas, nebo tam polezes v zupanu a pantoflich protoze to je vetsi vyzva a chce to vetsi dovednost? >😁
MMX
Co presne myslis zarukou? Kdyz to roztriskas o svodidla tak ti vyrobce nove auto neda bez ohledu na to, jestli to bylo na okresce nebo na okruhu. Nebo co myslis?

A ve chvili, kdy bych bral okruhy vazne, bych si za ty penize nekoupil ctyrdveroveho Jaguara ale treba Formuli Renault.
Avatar - praděda7
praděda7
Samozřejmě, že se dá řadit i v zatáčce. Ale proč bych to dělal, když si můžu pohodlně odřadit při nebo před vjezdem do zatáčky a pak již jen kontrolovat vůz na plynu.......
Avatar - white label
white label
Souhlas... 😉
Avatar - praděda7
praděda7
A to ještě nedávno vozili do US M6 v manuálu, které již dlouhou dobu BMW v Evropě nenabízelo...ach jo... ;-\
MMX
Projizdet zatacky a brzdit musi kazdy, jestli nechce skoncit v prikopu. Na sportovnich autech je dobre to, ze maji ucinnejsi brzdy, lepsi zrychleni, stabilnejsi podvozek, nizsi teziste a vyssi mechanicky a aerodynamicky pritlak, tim padem lze do zatacky brzdit pozdeji a projizdet je rychleji a bezpecneji. Projizdet zatacku sportovnim autem je tedy (pri stejne rychlosti) snadnejsi, ne tezsi.
Jak tedy vidis, jestli neco skutecne ma nejakou konkretni vyhodu, neni zadny problem ji vysvetlit a dokazat (treba telemetrii nebo casem na kolo).
MMX
Naopak, jste to vy kteri svou ochotu ci "umeni" radit stavite jako prednost, i kdyz tady za tri nikdo z vas nebyl schopny vysvetlit, v cem konkretne tahle prednost spociva a jak se projevuje na vasi jizde.
Avatar - praděda7
praděda7
S vynikajícím motorem spolupracuje neméně vynikající šestistupňová manuální převodovka posílající jeho sílu jen na přední kola, což je jediná volba, kterou opět vysvětlí Kotaro Jamamoto. „Žádný Civic Type R dosud neměl automat, manuál je naše filozofie. Pomáhá snížit hmotnost vozu a více zapojit řidiče do děje. Stále věříme, že ruční řazení je zábavné,“ říká. asi tak :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
800 koní 718 Nm [odkaz] 😄
Avatar - praděda7
praděda7
Ano, to může. Ale tady jde do velké míry o self satisfaction nebo-li sebeuspokojení (ne, ne TO sebeuspokojení 😉 ), s dobře odvedené práce, kterou si odvedl ty s vědomím, že zadaný úkol nebyl snadný. Nejčastěji k tomu přichází na závodním okruhu, kde je jezdec stresovaný na maximum a když ti brždění/řazení/apex/accelerace/řazení vyjde a často, o to je ta radost větší. 😉
pirata.della.strada
Zdar,původně jsem chtěl psat neco o jednotkach aby to furt neuvadeli jen v kilowatech ale i v koňskych silach, stejně tak aby max.rychlosti neuvadeli jen 250kmh s omezovačem ale nějakou skutečnou,kterou ale zas tady nikdo neví a navíc vidím,že tady jedete uplně jiný fajty s jednotkama tak na to seru radšiOOOOO #fuckrules#fuckpolice
webpaja
PS3 nebo 4? >😁
webpaja
Manuál ti nedovolí v zatáčce brzdit a zrychlovat?
webpaja
Řazení je snad součást pocitu z řízení! :-!

Takable by jsi mohl skončit na tom, že špatně postavená motokára je nejlepší.
Avatar - white label
white label
Když je něco těžší na ovládání (nedá to každý a hned), tak pro toho, kdo už umí správně pracovat s tou (původně) těžší variantou, se to může naopak (v něčem) ovládat lépe...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tys tu diskuzi zas [odkaz]

Viz ty včera 22:52 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Souhlasim ale možná si neuvědomuješ jeden podstatnej detail = to Ferrari V12 s manuálem mělo nejvíc myslim 440 koní = tenhle běžnej vůz střední třídy jich má 600

Krouťák pomalejš dostupnejch atmo 500 Nm vs rychlejš a dřív přeplňovanejch 700 Nm 😉
Avatar - praděda7
praděda7
...ale je to ne jeden tisíců ale milionů......takže 300 borců, co umí manuál by se našlo... >😁 Já bych si také troufl....... 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
S manuálem? A já myslel že optimista sem já >😁
Avatar - praděda7
praděda7
300 cars? No problem buddy...... >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To nevim jestli zrovna tahle ale když myslíš 😄

Jinak viz já 14:22 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Reálně samozřejmě věděla kdo jí psal krávo stará atp. = v mym seznamu si Dinar stojí = tak nějak furt stejně 😄

S výhledem 13:17 😉

Nic proti tomu se s někym znát = jen de o to s kym 😄

Mám k tomu možná trochu neběžnou filozofii: Na světě je nás tolik že proč si nevybírat jen ty nej nej? No a Dinar neni nej = dokonce ani negativně = prostě jen je a občas jako zrovna dneska trochu obtěžuje 😉
MMX
A k cemu to je dobre? Projedes tu zatacku rychleji? V lepsi stope? Bude ti auto lepe drzet na silnici?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: >😒]
webpaja
To opět nerozporuju, větší zkušenosti mám jen s těmito.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
I přes Dinarův komentář = proto je mi taky bližší kompresor. Ale v záběru z nízkejch otáček dává rychlejš a víc výkonu než turbo co čeká na výfukový plyny = furt mi z toho vychází podstata: radši automat

A přes Dinarovo blabla kotání = takový auto s manuálem by fakt bylo víc pro toho Loeba = a radši na suchu 😄

Že to při svejch zkušenostech o kterejch mluvíš nepochopil? Nevim = asi ne = ale takhle to prostě je = si myslim 😉
MMX
Jj Ferrari nema penize, a ted tu o Karkulce >😁

Navic tvrzeni o turbo motorech je taky lez, jelikoz Ferrari dela atmosfericke motory bez turba doted (vcetne noveho 812 Superfast s atmosferickym V12) zatim co posledny model s manualem byl California Spyder predstaven cca pred sedmi lety.
Avatar - Anonym
Anonym
To je snad drtvá většina kompresorů ne 😉

Kompresor rozhodně nemá projev jako turbo, to obecně.

A je úplně fuk jestli je to kompresor od Jagu, Mercedesu, GM nebo koho dalšího.
webpaja
Obě kompresorové jednotky Jaguaru (V6 i V😄 jsou řešeny tak, že svou gradací jsou pocitově mnohem blíže atmosférické jednotce než turbomotorům.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To jistě = ale v tom co sem tim chtěl říct to nemá v podstatě vliv = proto sem se opravil že sem měl napsat přeplňovaný motory

Prostě v tomhle Jagu je rozumnější volba automat = vo fous lepší by to bylo kdyby motor byl atmo a ne přeplňovanej

Proto sem napsal že to Dinar nepochopil = jde obecně o jiný chování atmo a přeplňovanejch motorů. Proto sem taky včera napsal že znám jak to je u velkýho atmo motoru = no a u přeplňovanýho je to eště víc

Prostě ta zmínka u manuálu pro tohle auto je spíš řecnický plácnutí = čistě teoreticky jo ale má to tolik mínusů že víceméně nebylo asi vůbec o čem = automat jasná volba

Ale Dinara bych v tomhle autě s přeplňovanejma 600 PS a 700 Nm s manuálem vidět chtěl 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jo vim co je Dinar zač = mám ho na tetím seznamu = lidi se nemění 😄

No ke stáru se ty negativní vlastnosti zhoršujou = viz 13:17 >😒]
webpaja
Reagoval na nízkotlaké turbo v Octě, které je primárně nastaveno na co nejširší spektrum poskytování vrcholu točivého momentu.
To je jiná liga než kompresorem dopovaný motor.
webpaja
Zrovna ten je tu schopný pojezdit kde koho 😉 A i kdyby nejel na 100%.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Já znám řidiče týhle úrovně = ale je to ne jeden tisíců ale milionů = vim sem velkej optimista 😄

Ta omezená série tomu dodává eště další důvod použít jen ZF8HP = bez ní by to byl fakt asi spíš masakr

Takhle je to auto který opatrně můžou zkusit i ... třeba Dinárové >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nepůsobí to 😉

Myslim že mám MNOHEM větší info právě o těhle autech 😄

Nikdo ho nenutil napsat co napsal. Já vim že to co píšu sou fakta = a že se často nelíběj vim taky 😉
webpaja
Já netvrrdím, že se s tím nedá jezdit, ale že u limitky 300ks by to nemělo smysl a sám bych si na to netroufl. Pakliže perfektně neovládáš meziplyn při podřazování a nechceš jezdit stále s full stabilizací, tak to nemá smyslu.
Pokud ano, je to rozkoš.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Porsche má za sebou taky rekordní rok = 71 milionů € 😉
webpaja
...tahle kolej končí nárazníkem, těch lidí co tu reálně o autech něco opravdu vědí sem nechodí zase tolik, ale Dinar je jedním z nich.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To je přece fuk že funguje na jinym principu = ten nárůst při výkonu a krouťáku o kterej tu de je to s přeplňovanym motorem prostě moc

Sou tu vpodstatě jen faktory pro to radši automat = myslim že by k tomu došla většina i praxí = kdyby pár dní jezdila s manuálem a mohla porovnat

Manuál určitě ale v Toybaru a ve vyšších výkonech ho furt ho nabízí Porsche = tady má na přenos na silnici vliv i běžná karoserie = sečteno podtrženo tady podle mě neni o čem = automat
webpaja
Ukazuješ tu křivku pro turbo motor, ten funguje na jiném principu než kompresor.

Tady až od 2500rpm je špička krouťáku😒br />
[odkaz]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Zřejmě maj plán ty auta i prodat >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Samozřejmě že z většího objemu jo = a je fajn že existuje Amerika = jejíž auta považujeme za mnohem horší než ty naše špičkový evropský 😉

Znám grafy = ale tenhle výkon a točivej moment navíc danej kompresorem což taky hraje roli v autě v jakym to je = mě z toho všeho vychází = radši automat

Tobě ne?
Avatar - praděda7
praděda7
Právě! Měli zústat u starého dobrého manuálu a měkotiny vynechat! >😁
Avatar - praděda7
praděda7
Kliku už mám. Teď už jen potřebuju někoho, koho bych tou klikou šlahl po hlavě...hledám dobrovolníka...nemáš zájem... >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Žes to nepochopil nemusíš rozepisovat = otázka je proč to tak moc zdůrazňuješ 😉

Svoje znalosti si naposled ukázal při komentáři o Hammondově boureačce = jako obvykle naprosto blbej odhad 😄

V tvym věku už se to nezmění = takhle chytrej už budeš nafurt, i když ani to ne [odkaz]

Vysvětlivky: i = inteligence; M = mozková činnost; MD = mozková činnost Dinara >😒]
Avatar - praděda7
praděda7
........já vím........ 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Nijak tě nerozporuju, doplňuju. 😉
MariAchi
No vzdyt o tom pisu 😄
webpaja
Vychází spíš z potřeb jejich zákazníků, stejně jako technologií, kterými Ferrari vládne. Pro všechny moderní jednotky, kterými disponují nemají manuál a vyvíjet ho nemíní.
MMX
"Při projíždění zatáčky se jen soustředí na řízení, popřípadě na brzdění, kdyby bylo potřeba."

Kdyz se chces soustredit jenom na rizeni a brzdeni, proc si potom nekoupit automat? S tim se preci taky soustredis jenom na rizeni a brzdeni tak v cem je rozdil? >😁
(Krome toho ze automat ti tim padem v zatacce dovoli zrychlovat nebo brzdit.)
_MT_
Ale dostala. Jen by potřebovala tak 6,5 litru.

To je ale turbodmychadlem přeplňovaný motor. Kompresorem přeplňované mají podobný průběh jako atmosférické (dá se samozřejmě udělat ledacos, ale to je pro ně normální).
_MT_
Na druhou stranu je to něco, co můžeš zapnout a vypnout. U Porsche mě štvou tím, že je srovnávání otáček aktivní ve Sport+. Radši bych to naopak - v normálním režimu pro ***čky zapnuto a ve sportovních naostro (ideálně volitelné, ale když napevno, tak takhle). 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
V tomhle případě zřejmě z náročnějšího řazení = aneb kdo tu spojku dostane dřív >😒]
MMX
"Sportovní auta jsou o pocitu s řízení."

Jo. Z rizeni. Ne z razeni.
MMX
Nebo naopak ze ve svem aute nechce ABS, ESP nebo posilovac rizeni, protoze ridit bez nej je taky vetsi umeni...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Atmosféra by se nedostala na 600 PS 700 Nm = pěkně by to bylo vidět na grafu průběhu výkonu a krouťáku atmo verze a s kompresorem. Taky upřednostňuju kompresor před turbem = takže celosvětově je tohle jeden z posledních >😁 = ale vim co umí jen silná atmosféra. Podle mýho názoru je použití automatu rozumný

Atmo a přeplňované = což sem měl napsat = motory maj jiné charakteristiky. Nemám graf od Jagu ale asi stačí [odkaz] a zdůraznit že tohle je 250 Nm a ten Jag = konstrukcí běžný auto střední třídy má 700 Nm a 600 PS
Graf pro nástup u atmo motoru [odkaz]

Podle mě s manuálem Seb Loeb = za sucha >😒]
webpaja
Ten je u tohoto motoru naprosto lineární, žádný náhlý příval výkonu...jako atmosféra.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nojo jasně že kompresor 😄

Což je pro tohle stejnej kámen úrazu = nárůst krouťáku = radši to držet pod kontrolou automatem
webpaja
Myslel jsem do zatáčky.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To křídlo je hnusný = ale je to turbo zadokolka s obřim výkonem a nárůstem krouťáku v kastli obyčejnýho vozu střední třídy = eště nedávno to byl výkon supersportů = vono může mít i trochu smysl 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Vyjímečně shoda = v poslední větě 😄

Rozdíl je v tý hospodě = mě to mrzí = ty děkuješ bohu 😉
A vypadá to na zkušenosti nula = ne jako moje s autama = jako vážně. Za to se nestyď = jednou zkusíš točený i ty = zatim ale šup do postýlky = je pokročilá hodina >😒]

A naprostá neshoda o tom jak si začal urážet = oba víme žes nezačal v týhle diskuzi = i když furt nevim proč? 😐
Leda bys výjímečně nelhal = prostě protože píšu jiný věci než se tobě líbí :yes: >😁

Nebudeš ty nakonec komunista? >😁 >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Já sem neřek že to nejde jen že je to lepší a většina lidí [odkaz]

ad Gallardo: 525 a 600 PS je rozdíl a 540 Nm z atmosféry vs přeplňovanejch 700 Nm = to je hyperrozdíl

A že i hodně zkušenej řidič mj třeba Ferrari V12 s manuálem dá dneska díky turbomotorum a jejich výkonum a nástupu krouťáku který to posouvaj eště jinam přednost automatu

Myslim že po tejdenim ježdění bys taky zvolil spíš automat = viz ten odkaz o Hellcatu

Když chceš zábavu nejsou na to tyhle ultravýkony = a v BRZ apod. ten manuál bez problémů je = tam je naopak blbost automat
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Pokročilé hodině? Kolik ti boha je = já to tušil >😁

Já já já = viz 22:08 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nekličkuj = tak všimnul sis jak si pos.al diskuzi? 8-s

21😁9 = chlubíš se že si napsal 1 příspěvek? Fakt? >😁

Nekličkuj = podívej se jak si zas.al diskuzi 8-s
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Vim cos nejen v týhle diskuzi napsal o mě = proto sem řek že ti ty *** nebudu tolerovat 😉

Máš eště šanci = viz já 21:50 poslední věta 😄
MariAchi
Ja budu radeji doufat, ze tobe nekdy dojde, co jsem napsal o tobe, mas jeste sanci.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No tos napsal pěkně = počkej až ti dojde co si o sobě napsal >😁 >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Zkušenosti nula keců plná fůra >😁

Kolik ti je? >😒]

Všim sis ty pako že co si sem vlez = diskuze o docela zajímavym autě skončila? :no: 8-s
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Hele nezapomněl sis prášky? 😉

Nevim kam chodíš ty ale kdybys tohle řek v hospodě = už by to prostě bylo vyřešený

Tak nemachruj = a nelži že ne 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak teď fakt nechápu? Proč by tebe někdo musel poslouchat a tolerovat? >😁 >😁 >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz já 22:29 1. věta = fakt první 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak to taky eště zkusim = jako v minulejch diskuzích si přišel a první tvuj příspěvek 21😁7

V hospodě bysme to už měli vyřešený 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nemusim a nebudu = to sou věci co? 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ty budeš blbší než sem myslel 😄

Schválně to fakt zkus eště jednou a zapisuj si kolikrát tam fakt najdeš to já já já já 😉

Jinak nezapomeň = viz já 21:50 druhá věta >😒]

Úplně stačí když se do mě přestaneš v každý diskuzi nasírat = to je rada co? 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nebuď trapnej :-!

To si s mariachim vyřiďte přes SZ = mě nevotravujte

Proti gayum nic nemám 😄
Proti tomu když se do mě někdo bez důvodu sere = jo :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nojo nojo = podívej se třeba na tuhle diskuzi co sem tu napsal já = a co ty 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Mám příbuzný který si takovýhle auta kupujou celej život = kdysi snad, dneska by ty výkony a krouťáky přes manuál skoro nešly. To ti řekne člověk co je fakt hodně nadprůměrnej řidič a měl všechno od Lamba přes Ferrari po já nevim co

Auta typu BRZ a klidně i trochu silnější snad eště chvíli s manuálama budou, dnešní Ferrari Lamba = tam fakt ne

A tenhle Jag je pěknej a podvozky uměj takže bude asi i dobře vyladěnej ale ten výkon a krouťák = to fakt radši přes automat
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Takže sem to trefil? >😁

Netušim proč se do mě navážíš ale viz 2 věta v 21:50 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nemyslim = a mám na to opakovaně potvrzený praxí = sice ne mojí ale.. >😒]

Tohle je s manuálem tak pro [odkaz] většina nás ostatních nemá šanci [odkaz] = Leoš Mareš a Dominik Hašek atd 😄
Anonym
>😁 :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak rozhodně sem přechytralej = vo tom žádná >😒]

No a právě že malý zkušenosti mám = s pocitem atd. souhlasim ale v [odkaz] atp.

Tohle už je taková porce že prostě ne = sem automat
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: :-!
Avatar - praděda7
praděda7
Co tě žere, juniore?
MMX
MUZE nebo OVLADA?
A jestli ovlada, umis to nejak dokazat, treba daty z telemetrie nebo casem projezdu zatacky?
MariAchi
Bacha, nebo na tebe v hospode zavola tetu, ktera zna nekoho, kdo by ti moh udelat bebi >😁
Avatar - _Karel_
_Karel_
"mám ho na tetím seznamu" - tahle věta toho o tvém uvažování říká docela dost.
Avatar - wakantanka
wakantanka
niežeby som nesúhlasil s pocitmi, ale ktoré bežne sériové rýchle auto nie je do značnej miery sterilné? Toyobaru s manuálom? Generácie maldých ktorí vyrástli na playstation buď to nechcú auto vôbec, alebo chcú aby aj reálne auto jazdilo ako to na playku. 😄 Tak to proste vo väčšine prípadov je a automobilky sa len prispôsobujú.
MariAchi
Koukam, ze jsi z hokejove rodiny, klickujes jak utocnik v poslednich minutach...
Nicmene me to nudi, uz jsem s tebou ztratil casu dost, takze sup na hejt a mozna zase nekdy...

No pokud bys chtel diskutovat o aute, tak viz ja ve 21😁9
MariAchi
No to je jednoduche - ne poslouchat, ale tolerovat ano, nebot stejne, jako tu muzes psat ty, tak tu muzu psat i ja. A pokud se nestanes majitelem tohoto webu (nebo jinym vlivnym) a nezabanujes me, tak tu proste psat budu. A pokud napises neco na palec, tak tiho dam a pokud budes psat ty thoje nesmysly (coz je pravdepodobnejsi), tak se do tebe zkratka asi obcas navezu, jsem jen clovek a ne vzdy se udrzim. Divim se,z e ti to musim tak polopaticky vysvetlovat...
MariAchi
Zas jen machrujes, jak typicke...
MariAchi
Tak v tom pripade musis a budes, nic jineho ti nezbude.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Řeš svý fantazie tam kde vznikly a netahej to sem. Proti vám gayům nic nemám, ale netoužím číst o vašich praktikách. 8-s
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Kámoš tě blbě vykouřil? Klient nezaplatitl? Trable z práce [odkaz] >😒]

Řeš si svý frustrace tam kde vznikly a nevotravuj 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
"Ale trocha sarkasmu neuškodí" - trocha ne, poprvé i podruhé se to možná dalo považovat za vtipný.
Avatar - praděda7
praděda7
Já se tě na nic neptám, já ti to říkám. >😒]
MMX
Me se neptej, ja nechapu proc bych mel radit kdykoliv kdyz to auto zvladne presneji a rychleji...
Avatar - white label
white label
Ty nevíš na co se vztahuje záruka? Na roztřískání o svodidla logicky ne, bez ohledu na to, kde ta svodidla jsou.
MMX
Ze je homologovane pro bezny provoz znamena ze ho z garaze na okruh nemusis prevazet nakladakem, ne ze je urcene na jezdeni po okreskach.
Avatar - white label
white label
Přesto je to pořád sériové auto homologované pro běžný provoz (nebo snad, tyvole, takhle vypadá závodní speciál?), nehledě na to, že tady ta debata na téma manuál/"automat" dávno sklouzla do obecnější roviny. 😉
Avatar - praděda7
praděda7
MXX. Už sis byl pro vysvědčení? Co soudružka učitelka? Pochválila tě? 😉
Avatar - white label
white label
Zajímá tě na okresce přesný čas projetí zatáčkou, nebo data z telemetrie?
Avatar - praděda7
praděda7
Jako první sem začal o převodovce psát já. A ty, coby husa potrefená, ses první ozval... 😉
Avatar - praděda7
praděda7
......kdyby chteli........inženýři by chtěli, jenže marketing nechce a tím je vymalováno... ;-\ Bohužel ti borci, co se dokázali poprat s manuálním Ferrari už nežijí nebo dožívají a nastupující generace kupců Ferrari již pochází ze zesračkovatělé rasy.... ;-\
Avatar - praděda7
praděda7
Ferrari patří pod koncern FCA, který se potýká s finančními problémy již pěkných pár roků...[odkaz]
Avatar - Anonym
Anonym
A proč by to jako někdo měl dělat 😄

Doba Pragy V3S už skončila >😁 >😁

Automat je věc 70 let stará a voni se tu handrkujou jako kdyby to bylo novinka z lonska >😁 >😁
Avatar - praděda7
praděda7
Ty peníze nestačí ani na podporu F-1 týmu....... ;-\
Avatar - praděda7
praděda7
Ze je manual zastarala a prezita technologie tvrdi treba CTO Ferrari: .........my, co víme, že víme, víme, že Ferrari na vývoj nové manuální převodovky pro silné turbo motory nemá peníze...vše ostatní jsou jen výmluvy. Když může Porsche, tak proč ne Ferrari? Protože Porsche má peníze a Ferrari ne... :-!
Avatar - praděda7
praděda7
.......proc si potom nekoupit automat? Protože si nemůžeš sám před zatáčkou podřadit s dvojtým meziplynem a vyšlápnout spojku......... 😉 Jak prosté..... 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Mohli si jí koupit, třeba od Getragu nebo ZF nebo dlaších. Vše je o tom, že by na to zřejmě neměli dost zákazníků....
Avatar - white label
white label
Zase vedle. Stejně jako existuje potápění bez přístrojů, existuje i lezení po skalách bez vybavení/jištění a opět to klade větší důraz na zručnost/zkušenost/odvahu...
S tvou filosofií už by se ani neměly prodávat kola bez elektromotoru, přece proč se při jízdě na kole zbytečně namáhat, když už to jde jinak, jednodušeji, snadně, lehce a rychleji. 😐 :😉
MMX
Podle mne je spise psycho delat z manualni prevodovky jakysi status symbol a mit potrebu si pod kazdou recenzi honit ego a machrovat "Podivejte se na mne, ja jezdim s manualem! A kdo preferuje automat, ten je Playstationovy zavodnik a buzna!"

Jinak ja manual nikomu nevymlouvam, jestli nekdo chce, at jezdi treba na konskem povozu, ja jenom vysvetluji proc je manual minulosti, proc je nesmysl ho cekat nebo vyzadovat v novych autech kdyz z technicke stranky nema zadnou objektivni vyhodu proc je lepsi se s tim smirit nez svym autistickym skrekem otravit kazdou diskusi (ja jsem nebyl ten kdo tady zacal psat o prevodovce jako prvni).
MMX
Tak a ted kdyz ses tady vyblil a ulevilo se ti, nejaky argument, v cem konkretne je kvadlani pakou a proslapavani pedalu lepsi, bude?