Neobvyklé BMW i3 již před časem prošlo naším testem. Proto se nyní spíše než na jízdu a život s autem jako takový zaměříme na techniku a její zvláštnosti. Čím je tedy tolik výlučný?
Jasne, lebo elektromotory sa vyrábajú len pre pohon áut a sú to stotisíce a milióny kusov, že? Ty si sa skade vynoril ty d€bil? Tri príspevky celkom, z toho dva tu a obidva vymyslené. Zas jeden primitívny chudák, čo prišiel akurát prskať...
No jelikož Samsung ty baterky vyrábí v Koreji, tak asi těžko poteče ten odpad při výrobě v Číně. Obecně je i3 velmi ekologické vozidlo, naprosto nesrovnatelně i s dalšími elektrovozy, protože BMW si na tom dalo hodně záležet.
Ve článku je ovšem pár překlepů. Verze s prodlužovačem dojezdu je REX, ne RXE. Hodilo by se také uvést, že verzí auta existuje více a liší se kapacitou baterie. A že baterii lze vyměnit a tzv. upgrade je u starších verzí možný, i když pouze u verzí BEV (čistý elektromobil).
Pokud řidič používá generátor jen do kopců, jede pořád slušně rychle a ujede klidně kolem 500 km. Jinak jede auto čistě na proud z generátoru jen 90 km/h. i3 je mezi elektromobily špička, divím se, že ho BMW prodává tak lacino, musí na něm hodně prodělávat. Btw. akcelerace se musí zažít, v nižších rychlostech je tak brutální, že ve městě hrozí přejetí holubů na cestě - nečekají to a nestíhají uletět :D
Díky za inteligentní reakci. Již opraveno. Pouze překlep, vzhledem k tomu, že je to zkratka extender range. K těm baterkám. Ano, podobně jako u hybridů lze zjistit, který z článků akumulátoru je vadný a vyměnit je možné pouze ten. Má to tak třeba i hybridní Honda, viz můj článek o ojetém CR-Z.
K tomu, že jsem pokrytec. Myslím, že tohle může říct někdo, kdo mě dobře zná. Rozhodně by takto neměl mluvit diskutující na základě nějakého lánku. To jen tak na okraj.
Chápu, že v Horních Uhrách si všichni tykáte a oslovujete *, ale nebudu se snižovat.
Pokud si myslíte, že i BBC [[odkaz] si vymýšlí, tak sem s nějakým konstruktivním argumentem ..
BMW rozhodně neudává normovaný dojezd 130 až 160 km (reálný dojezd u slabší verze už ano). Mám silnější verzi a normovaný dojezd v TP mám 380 km. Což je samozřejmě nesmysl. Reálně v tomto počasí ujedu 200 až 250 km. V tuhé zimě jsem byl na 140-160 km.
Myslím, že ťažko popriete klesajúcu úroveň ACZ. S tým ide ruka v ruke pokles úrovne diskutérov a ich vyjadrení. Na hlupákov je možno lepšie nereagovať. Ale častejšie reagovať na vecné pripomienky (napríklad podobným spôsobom ako teraz) by bolo fajn. ;-):yes:
Jako domácí úkol si můžete zjistit, kde a jak se získávají třeba suroviny pro výrobu magnetů do elektromotorů. Nebo do dynam větrných elektráren, když se tu oháníte německou ekologií.