Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Srovnávací testy

Zpět na článek

TEST Opel Crossland X vs Suzuki Vitara – Evropa Evropanům?

61 komentářů

Avatar - Jopino
Jopino
Není v porovnání pružnosti obou aut chyba? Vždyť to je šílený rozdíl. Ač nerad, tak uznávám, že Peugeotí tříválec má oproti 1.6 Vitaře neskutecný nástřel.
Nad Vitarou jsem předloni uvažoval. První zklamání přišlo při zavírání dveří, se kterýma jsem musel třikrát třísknout, abych je zavřel, jsou strašne lehounké a tenké. Druhá chybka byla už v testu zmíněna, a tou je interiér, všude samý tvrdý plast, který navíc při jízdě povrzával. Co se týče jízdy samotné, tak v režimu Sport se jelo fajn, sedačky pohodlné, podvozek stabilní, motor se musel ždímat, ale i tak to nebyla žádná tragédie, bavilo mě to.
Nakonec jsem šel ke konkurenci, čekačka 1/2 roku a výše uvedené neduhy rozhodly za mě. Bohu žel jich má Vitara víc, stačí pročíst Suzuki club fórum. Škoda.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
nechce sa mi verit ze v opli ta sirka vzadu v kabine je na urovni maleho auta ( 1390mm ) .. ved to je presne hodnota aku ma sucasna fabia/polo... ale aj ta sirka vpredu v opli sa mi zda akasi mala .... neviem ale za mna teda radsej vitaru... pride mi podstatne vzdusnejsia a praktickejsia napriek tomu ze je defakto mensia od opla... sranda... ta kabina opla je proste uzka... papierovo sirkou ozaj na urovni maleho vozu :-O az sa mi nechce verit .. aj ked mozno je tam v tabulke chyba neviem ... treba si to overit este

mne teda velky zmysel nedava tak kasnou siroke ale pritom vlastne kabniou uzke auto na urovni maleho vozu za tu danu cenu .. vidim tu obrovske plytvanie priestorom ... ale to bolo typicke aj pre predoslu astru... :-( tu opel este ma co zlepsovat .. a vitara uz na pohlad posobi vzdusnejsie a tak nejak rodinnejsie :yes:

ak zvazime ze ide o SUV a clovek tu nenahana zrychlenie ale v aute sa v prvom rade nechce citit ako sardinka alebo ako v tanku... tak tu jednoznacne vitara vitazi .. je za mna stale v danej triede top a neprekonatelna volba a za ferovu cenu :yes: vitara aj tu ukazala ze opat nema supera :yes:

PS: inak ked na to pride tak s tymto "turbo" oplom by asi bolo lepsie porovnat "turbo" vitaru S a tam by potom aj daynamikou suzuki v nicom nezaostavalo ;-)
Avatar - wakantanka
wakantanka
A 2008 sa ti zda byt sirsia? Tazko cakat od Oplu ze bude mat tento parameter iny. Navyse je to len akasi nadstavba 208 a ta je v rovnakej kategorii ako Fabia ci Polo.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
mna len prekvapilo ze to auto ake je siroke tak aky ma pritom uzky interier... lebo je kasnou siroke ako o triedu vacsie vozy ( cize ako taka nizia stredna ) ale interier ma pritom ozaj na urovni maleho vozu... ved je to smiesne... kde kurnik stratili tie centimetre .... ved nie je mozne aby mal opel dvere hrube ako do trezora
traveldrive
A čo ťa na tom prekvapuje, však je to pre SUV skôr typické ako výnimočné.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Zrovna na vnitřní šířce SUV málokdy tak výrazně ztrácí. To už spíš na délce vůči prostorově odpovídajícím kombi (se kterými jsou srovnávána).
MBRANOM
Prehladna karoseria je plus, to akoze ine karoserie su neprehladne, to na auto.cz som este vatsiu debilitu necital, a ako moze vyhrat auto ktore sa zle radi, to vy ste iny bambusy.
Avatar - jozephko
jozephko
Odvtedy, čo sa nová Vitara začala predávať, je u nás medzi SUV-kami veľkými hitom - určite najpredávanejší model. Na takmer každej ulici nejaká parkuje, niekde aj dve. Aj sused vo vedľajšom vchode si ju kúpil. Býva síce v jednoizbovom byte, ale na Vitaru našetril... :-)
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
je to tak.... u nas na ulici ich je hned niekolko :yes: vitara a ASX su u nas proste velke hity a beru zakaznikov kludne aj octaviam a golfom ...

vitara je velmi sikovna a prakticka ale zaroven vie byt aj stylova a budi ten spravny SUV dojem cize nie je to ziadny fake terenak ktory hra len na vizaz ale vie ozaj posluzit aj mimo kvalitnu cestu ... taketo auto sa proste podari znacke raz za 10-20 rokov ... ja som to hned pisal ked vitara prisla ze toto auto este bude legenda.. a ono bude uvidis.. lebo tato generacia vitary je vskutku dokonala... a citit z nej skutocne SUV a vidim v nej skutocne hodnoty a kvality ake od SUV auta cakam

PS: mat tie prostriedky tak tiez by som bral radsej vitaru ako male auto ... ale nemal som na nu ... ale zase nejak moc netruchlim... tesit sa predsa treba vediet aj z malych veci >:D
Avatar - iudex
iudex
Potvrdzujem, u nás sa to Vitarami len tak hemží. Môžeme sa my autíčkari chlácholiť, že je to pre agilný podvozok, dobré jazdné vlastnosti a pohon 4x4, ale realita je skôr taká, že je to kombinácia vydarenej vizáže s nízkou cenou, ktoré stoja za predajnými číslami Vitary u nás. Pretože Vitara vyzerá ako SUV, na rozdiel od crossoverov typu Captur, v dvojfarebnej verzii je tu určitá podobnosť s RR Evoque, a to za dobré peniaze. Skôr sa divím, že nemá celoeurópsky lepšie predaje.
Nonsens
presne, veľa efektu za málo peňazí, slovenský sen. Celoeurópsky to bude asi o tom, že tam nehľadajú za každú cenu lacnejšie voľby.
_MT_
V první řadě je otázka, jestli mají všude tak výhodnou cenu.
Avatar - woody-alien
woody-alien
To taky. Ale jinak to pro Vitaru zas tak špatně nevypadá. U Suzuki by určitě uvítali víc (aspoň) takhle prodávaných modelů. [odkaz]
PS: Ten Ecosport mi nedá spát, to je snad ze strany kupců nějaká recese... >:-[]
ondrej_x
Nechápem k čomu je takýto typ auta dobrý, ani ryba ani rak. Suzuki je aspoň 4x4, ale ten sOpel od Pežotu no načo? Aby som aj Suzuki pochválil, som v tom sedel a padli mi oči na dverný tapacír zabuchol som dvere a stačilo-proste ostuda. Obal predáva, dúfam že za päť sedem rokov sa budeme smiať na týchto typoch autách tak ako teraz na Multiple.
Nonsens
ja suv nemusím a nemám, ale predaje hovoria, že ľudia ich chcú a keď ich chcú, nech ich majú, ty by si tiež nechcel, aby ti ostatní pindali do toho, čo máš kúpiť :-!
ondrej_x
Súhlas, nech si každý kupuje čo chce, ale chcel by som pochopiť výhodu týchto áut. Za tú cenu je akékoľvek auto segmentu C niekde úplne inde čo sa spotreby a jazdných vlastností týka.
Johnnn
Jednoduchým řešením, jak vyřešit dilema, je pořízení 1,4 Boosterjet 4x4 v manuálu. Má 6 rychlostí, výkonu má dostatek a není o moc dražší. Vážně uvažuji, že ji pořídím ženě...
Avatar - Beefcake
Beefcake
Tak ale teraz je platena kampan Opla - novinka Crossland, takze to nie je povolena kombinacia toho porovnavaneho. Ja som tento clanok prestal citat po tom, co som narazil na par dovodovych a slovnych ekvilibristik. Nebudem sa rozculovat.
Staci si zobrat konfigurator Opla [odkaz] a naklikat si rovnaku,ci podobnu vybavu 104kW Vitary-S s MT ([odkaz]
Okrem toho ze 2Wd vs velmi slusne 4WD, Oplacky LANDX bude niekde v Holandsku, kde netreba ani asistent zjazdu...
Velmi uzitocna vec.
Nemam nic proti Oplu ako znacke, ale toto je zase auto, kde sa sustredili na kraviny a nie podstatne veci. A do toho takato recenzia.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Niežeby som osobne nesúhlasil, ale doba je proste taká. Väčšina reálnych kupcov zvysoka kašle na nejaké 4x4. Dlhoročného etalónu v segmente SUV teda Nissanu QQ sa predalo/predá so 4x4 mizivé percento. Tuším len niečo okolo 10% a tiež som ostal prekvapený a zarazený. Dnes očividne vyspelosť či nevyspelosť systému pohonu všetkých kolies, resp. jeho ne/prítomnosť hrá ďaleko menšiu rolu ako povedzme nejaká onboard konektivita so smartfónmi.
_MT_
To bude záležet na autě - na nabídce a koho láká. Třeba BMW má i v běžných, ne-X, modelech vysoký podíl xDrive. A sDrive (RWD) jsou hlavně základnější motorizace, kde pravděpodobně buď tlačí rozpočet, nebo spotřeba (poplatky, daně atp.).

Schválně jsem se podíval (na 2016) a platí to i pro ČR. Není to ani 10 %, asi 7. Tak jsem se podíval na Yetiho, nic lepšího mě v tu chvíli nenapadlo, a tam to vychází na cca. 45 %. To je sakra rozdíl. Yeti měl ani ne dvojnásobný počet registrací, ale více než desetinásobek čtyřkolek.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Hm, no neviem či je Yeti ten najlepší príklad, zvlášť teraz na konci života, keď sa v podstate vypredáva čo bolo skladom. Prémiu by som do obrazu veľmi neťahal, typický kupec prémie sa dosť odlišuje od typického kupca v mainstreame v mnohých oblastiach. Proste QQ nastavil nejaký štandard v tejto crossoverovo-SUV triede a ostatné automobilky si napasovali svoj výrobný program tak ako im to najviac vyhovuje. A tie štatistiky o ktorých som písal vyššie boli za celú Európu a týkali sa vtedy ešte prvej gen. QQ. Ja som v tomto konzerva, mne SUV bez 4x4 nedáva prachžiadny zmysel a nemá pre mňa nijakú pridanú hodnotu, ale očividne je nás takých výrazná menšina.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Na tohle není úplně jednoduchá odpověď, ale v zásadě má _MT_ pravdu, že je to otázka nabídky. Pokud dnes v crossoverech/SUV vůbec v nabídce 4x4 je, často je spojené s jedním typem motoru (např. u toho Qasqaie pouze diesel) a pokud možno v nějaké vyšší výbavě. Pak není divu, že se v mainstreamu tak velké procento těchto "teréňáků" prodává jako 4x2.
Na druhou stranu Suzuki u Vitary nabízí 4x4 ke všem motorům a už od základní výbavy....a podíl 4x4 na prodejích u nás je téměř 70%. A to i když se za něj připlácí kolem 50t. Jestli to kupci potřebují nebo ne neřeším. Ale pokud jim to vyloženě neznemožníš, ať už přímo absencí v nabídce nebo svázáním s nepřijatelnou konfigurací (jinej typ motoru, nucenej automat apod.), tak to kupujou.
Jenže, aby to nebylo tak jednoduchý, zrovna tak hromadně kupujou i ty předokolky, takže proč by se výrobci snažili o AWD, když jim stačí o něco zvětšit světlou výšku, nacpat na to pár nelakovaných plastů a dovnitř dát dotykáč. ;-)
_MT_
Těch 70 % bude asi druhý extrém. Nečekal bych, že to bude u tak malého auta přirozený podíl. Na té nabídce musí být něco zajímavého (možná je to dané mizernou nabídkou čtyřkolek u konkurence), nebo musí mít nějakou slabinu u předokolek.

U Tiguanu bych čekal, že bude kolem těch 70 %, protože je to celkem drahé auto a není nejmenší, ale je na tom podobně jako Yeti. A Superb je myslím kolem 40.
_MT_
Neříkám, že je nejlepší; jak jsem napsal, nic lepšího mě nenapadalo. Nabídku menších SUV skoro vůbec neznám. Ale vím, že je Yeti malý (hodí se spíš do města než na tahání přívěsu; věčně u něj byl kritizovaný malý kufr), prodával se i jako celkem levná předokolka a měl slušnou šíři nabídky, slušné množství kombinací pohonného ústrojí. Jeho stavba ho předurčuje spíš k vyššímu podílu předokolek, ale nemá vyložený kiks v nabídce čtyřkolek, který by ho diskvalifikoval. Ceny nesleduji, takže jsem to nemohl zohlednit. Možná nebyl nejlepší volbou rok 2016, protože mu snad ke konci nabídka trochu prořídla, ale měl jsem ho "otevřený", protože jsem předtím koukal na QQ.

Pokud má nějaké SUV mizerné prodeje čtyřkolek, tak je to spíš indikace toho, že mají ve čtyřkolkách špatnou nabídku a že jsou jejich dvoukolky mnohem zajímavější.

Kupci prémie se chovají jinak hlavně proto, že mají jiný rozpočet. Myšlením, touhami se zase tolik neliší. Tím jsem reagoval na to, že by lidé kašlali na 4x4. Možná nemá tak vysokou prioritu, ale lidé si to žádají a nezdá se, že by podíly čtyřkolek klesaly. Prémie (německá) má hlavně velmi širokou nabídku a není takový problém dostat, po čem srdce touží.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Na prémiovom kupcovi sa zhodneme. Ostatné je na polemiku ale hlavne vždy o peniazoch. Raz na strane kupca,, raz na strane výrobcu. :-)
_MT_
Po pravdě jsem u BMW čekal jiný argument: lidé se bojí zadokolek. :-)
Avatar - wakantanka
wakantanka
:yes: :-)
_Teddy_
9:6 bodov pre Opel za nizsiu zakladnu cenu? No nech autor neurazi (alebo nech sa kludne aj urazi), ale taketo kriterium hodnotenia moze pouzit len blbec. To fakt chcete vzdy ocenovat toho, kto dokaze do cenniku zaradit vacsie holatko? Sa pozrite co Vitara ma uz v zaklade, a co vsetko Opelu v zaklade chyba! To by ste si fakt kupili taky Opel "socka edisn"?
Avatar - Googlit
Googlit
Oplem jsem nejel, ale při mém nedávném testování současných SUV (postupně 8
půjčených modelů během 14 dnů) byla Vitara skutečně to nejhorší co jde v dnešní době koupit, těžko si představit že by proti ní něco nevyhrálo.
Avatar - Beefcake
Beefcake
[odkaz] - na zaver spomenuty aj motor...
_Teddy_
Mozno mas pravdu, neviem. Ja sa nezastavam Vitary, ale nechapavo krutim hlavou nad tym, ze niekto ziskava body za nizsiu "zakladnu cenu".

Este vacsia blbost je bodovat za "udavanu spotrebu", a nezohladnit pritom, nakolko sa lisi od skutocnej: cim mensie "hausnumero" si vyrobca da do katalogu, tym viac bodov v tychto testoch ziska...
Avatar - Googlit
Googlit
Tuhle Vitaru jsem měl na týden půjčenou - novou předváděčku. Motor opravdu příšerný s podivným kovovým zvukem ve vyšších otáčkách. Po rozjetí mě okamžitě napadlo, že jsem s tak příšernou motorizací nejel snad 20 let.

Zdaleka největší fail je ale ten interiér. Plně srovnatelný "umakart" jako v Dusteru, tam ale aspoň člověk ví že stál pětník a je určený na převoz dobytka.
Avatar - iudex
iudex
Tvoj názor (primitívny slovník opomeniem) bohužiaľ potvrdzuje všeobecný trend, že kupujúci viac počujú na pekné plasty v interiéri než na dobré jazdné vlastnosti; nevadí, že je to SUV bez 4x4, hlavne, že zaryjem prst do palubovky dostatočne hlboko.
Inak výhrady k motoru by vyriešil zrejme 1,4Boosterjet, ten na rozdiel od atmosféry v testoch chvália.
wolff
A tak já si rýpnu.

Není náhodou, že primární obhajoba toho nepodařeného auta jde opravdu ze slovenské strany. Ony tam ty maďarské geny prostě jsou zakořeněné, ať se to někomu líbí a nebo ne.

A teď vážně. Nestává se to často, abych se testu zastával. Tento sem přečetl. Neznám ten nový Opel, ale znám 2008 a znám Vitaru v nejvyšší výbavě právě s testovaným motorem, tedy auta co proti sobě stály. A souhlasím s popisem Vitary i se závěrem. Protože.

Ten motor (on ten motor sám o sobě blbý asi úplně nebude, ale v tom autě a s těmi převody...) je tak tragický, že i kdyby to auto bylo celý ze zlata, tak nemůže proti autu co motor má obstát. Zvlášť s pohonem 4x4 je realita taková, že když to rozjedeš na 130, tak můžeš práskat šampaňské. Interiér (a to vč. toho multi kulti displaye) je otřesný (no když už nic, tak je aspoň vzdušný), kufr malilinkatý....

Jízdní vlastnosti odtažité (jak kdyby si jel na pružině a na dírách to stejně práská), převodovka pouze pětistupňová, tupá (byť rel. přesná) zabíjející už totálně bez tak mrtvý motor...

To, že to řeší BJ 1,4 je možná pravda (mimochodem u nás stojí od 490 do 580 tis., za což koupíš třeba 500X s T-Jetem, které je úplně jiná liga), 99% Vitar je však v této kombinaci a bohužel byla doba, kdy nic jiného v podstatě na trhu nebylo a není chybou Opelu a kohokoliv jiného, že Suzuki v dnešní době tento motor a převodovku použil.

Plasty v interiéru se přežít dají, nicméně to je prostě tak příšerně levné, že při zavíraní těch lehoučkých a tenoučkých dveří, při pohledu kolem sebe si člověk musí říct....

Jsem už v 21 století????

A závěrem... Auto v této třídě s rozvorem 2,5 m???? WTF....???
Avatar - Jopino
Jopino
Ten motor zase až taková katastrofa není:

[odkaz]
wolff
To musel být prudký kopec....
Hele mám s tím autem najeto dost na to, abych k tomu videu napsal snad jen to, že ...

Na pohádky sem už dost starý. >:-[]
Avatar - Jopino
Jopino
Já v tom taky jel :-)

Ani tohle Tě nepřesvědčí? Na rovině a přes 130 km/h

Nekopu za Vitaru, jen šířím osvětu >:D
wolff
Když ta rovina bude dostatečně dlouhá..., tak ano. Sám sem práskal šampáňo, když sem to z toho auta vytáhl.

Na druhou stranu... asi ano, pokud budeš řadit v 6000 otáčkách, tak to možná bude držet krok i se soudobým provozem.

Nicméně to nic nemění na tom, že předjíždět s tím v dnešním provozu je téměř nereálné.... Ono z 0-100 to díky tomu, že to auto váží prd nebude tak hrozné, ale ve vyšších rychlostech, vzhledem k aerodynamickému odporu a poskládání převodovky už to prostě nejede... Ve 110 předjíždět, to chce mít letištní dráhu... (s trochou nadsázky, tam už ti ani řazení nepomůže).
Avatar - iudex
iudex
Ja nekritizujem test, naopak mi príde celkom uveriteľný a chápem, že v danej verzii Vitara prehráva.
K plastom v interiéri som sa vyjadril, nie je to bohviečo, ale sú autá strednej triedy, ktoré majú tvrdé plasty v interiéri a v testoch to nevadí (nemenovaná vlajková loď na S.), preto pri malom lacnom SUV by som to vedel odpustiť. A cena rozhodne nie je iná liga ako Crossland. Vitara 1,6 2WD začína na 14200 eur, porovnateľný Crossland 1,2T 81 kW na 14640 eur. Cenový odskok Vitary je až pri 4WD, čo je logické. Keď ale nechceš 4WD, tak s najvýkonnejším motorom 1,4T stojí Vitara S rovných 18t eur, o 1210 eur viac, ako Croosland 1,2T; za väčší objem, výkon a hlavne valec naviac je to myslím primerané. Samozrejme kto si kúpi emisne pridusenú eurošestkovú atmosféru, tak nech sa nediví, ale to je tak skoro všade (viď blog Vernyho, kde prirovnal dynamiku Sportage s 1,6GDI k Skode 105).
wolff
Nevím jaké jsou ceny na Slovensku, ale u nás prostě platí co sem psal já. Cenový odskok turba je téměř 100 tis. a to je moc. 1200 Eur by bylo v pohodě a bylo by to o něčem jiném. U nás je Vitara S od 480 tis. a za to se dá koupit prostě výrazně lepší a hlavně kvalitnější auto.

Já vždycky říkal, že mi Vitara dává smysl v základní 4X4, kde přijde nyní na 440 tis. což může být pro někoho akceptovatelné (pro ženskou do města aby ji ani případných 5 cm sněhu nerozhodilo O.K.). Bohužel základní Vitara u nás stojí skutečně to co Opel s turbem a pak ten test vyznívá tak jak vyznívá. Správně.
Avatar - Beefcake
Beefcake
"A závěrem... Auto v této třídě s rozvorem 2,5 m???? WTF....???"
V tejto triede auto bez asistenta zjazdu a 4x4 ?
Mensi razvor napr. napomaha prejazdnosti.

"Crossland X je pripravený na všetko vďaka svojej mimoriadnej flexibilite, prvotriednym inováciám a sviežemu dizajnu SUV." - najde mi niekto na oficialnom webe opel.cz/sk, aku ma to flexibilne auto svetlu vysku ?

A 500x je ina liga ? To bude asi nejaky zart.
"Vo verzii Cross je Fiat 500X transformovaný do skutočného offroadového vozidla" DOUBLE FACEPALM.
wolff
Vitara není terénní auto, malý rozvor je jednoznačně nevýhoda, s ohledem na prostornost, kterou dohání subtilní přístrojovou deskou atd... Vitara není Jimny...

Jinak, vím, že by po tobě člověk toho chtěl moc, ale trvalo mi na stránkách Opelu asi 3 vteřiny najít parametr světlé výšky... 124 mm.
Viz: [odkaz]

Znovu opakuji, v testu nebyly terénní auta, ale Crossovery do města... Chápu, že se to třeba neslučuje s tvým mozkem, ale je to tak.

A ano. 500X ve verzi Cross bude pravděpodobně schopnější i v terénu než Vitara, neboť je to v podstatě Renegade, který by si Vitaru v rámci terénu podal i s prstem v nose.

Každopádně, kdyby předmětem testu byly terénní schopnosti, byla by na tom Vitara líp. Bohužel pro tebe a pro Vitaru, tomu tak nebylo a není. Ani Vitara v této verzi prostě není auto do terénu (ačkoliv v něm bude lepší než třeba ten Opel).
Avatar - Beefcake
Beefcake
No ty si mi inaksi majster sveta.
Moja chyba, pozeral som to x-krat a ten posledny riadok som prehliadol. Mohli to dat do tej grafiky.
Inak 124mm - to je fakt zly vtip (aj ked pri max.zatazeni). To som fakt necakal. To je myslim menej ako jednotkova Octavia a hociktore ine auto, na ktore si spomeniem, okrem sportiakov.
K tomu zopakujem na dokreslenie PR masinerie - "Crossland X je pripravený na všetko vďaka svojej mimoriadnej flexibilite, prvotriednym inováciám a sviežemu dizajnu SUV.". Toto sa hlavne s mojim mozgom nezlucuje (chvalabohu), ked uz mas potrebu na osobne utoky.
S tym Renegade (uz ina cenova kategoria pri 4WD verzii) vs Vitara by si sa mozno cudoval. Uz len z toho, aky si si isty, vidim, ze o tom moc netusis.
Ja dobre viem, ze maju spolocnu platformu, motory, prevodovky atd. Co je skor pruser pre znacku ako Jeep.
Dalej - Renegade nema s klasickym Jeepom a jeho technikou nic spolocne, je to len taka nalepka, aby si niekto mohol povedat, ze ma "Jeep".
Dokonca ani v testoch nie su schopni testeri jednoznacne urcit lepsie auto Fiat vs Renegade. No aspon za 30K uz ma asistent zjazdu :-)
Ale aspon Renegade vyzera ako normalne auto.

Tu mas studium:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
V poslednom odporucam si vsimnut napr.:
"Reassuring on a wet day on the road, it also gives the Vitara surprising off-road prowess - it really will clamber, wade and slip through some very rough terrain. So will the Jeep, but here's the issue - you have to upgrade to the significantly more expensive Trailhawk model, with a 2.0-litre diesel engine and nine-speed automatic gearbox, to get a four-wheel drive Renegade. "
"No contest really, the Suzuki wins it here."
"it's the Suzuki that comes out significantly ahead. That's partly, and substantially, down to its price advantage, but also to its superior driving manners, greater space efficiency and the suspicion that it will be more reliable long-term."
" Not only that, but this one, thanks to its four-wheel drive system, has a much wider breadth of capability than any similarly-priced Renegade. That the Vitara is also more satisfying to drive and a little more comfortable seals the deal."
"The Suzuki exceeds them though, and badly shows the Jeep up, especially in the steering department. It's got better-weighted steering, feels more incisive and while actual feedback may not be much better, the Suzuki is the more satisfying car to drive."
Avatar - Googlit
Googlit
Nejde o pěkné plasty. Jde o vůbec nějaké plasty! I interiér Felicie vypadal ve chvíli kdy sjížděla z linky jako prémiový oproti tomuhle bakelitu z Vitary.

Vitara má podle mě nejhorší interiér (jak co do ergonomie, tak materiálu ale i zpracování) v segmentu a troufám si tvrdit že i mimo něj.

A co primitivního jsem prosím napsal? To, že se dá v Dusteru převážet i dobytek beru doslova a beru to jako velkou výhodu.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Zvuk noveho motora by som bral silne s rezervou.
epo___
kedze to redakcia nie je schopna odmerat s pouzitim rozumu pridavam hodnoty vitary
60-100 3st. 8.0s
60-100 4st. 12,75s
80-120 4st. 13,82s
Donnie
Proč do testu nevzali Vitaru 1.4 S s výkonem 103kW? To by mi přišel vyrovnanější souboj - turbo benzín s turbo benzínem a ne turbo benzín s atmosférou. Navíc se u turba redaktor tak rozplývá.... To je přece jasný, že s takovým motorem jede auto jinak, než s atmosférou. Na tu se musí jinak. A mimochodem - Vitara S stojí v plný výbavě (opravdu plný) a v 4x4 537.900,-!!!
Avatar - Beefcake
Beefcake
Redaktor nie je blby, samozrejme, ze to malo nejaky dovod.
wolff
No si Čech, či Moravák, či Slezan (nejspíš), tak na rozdíl od těch Slováků bys měl chápat psaný text. Důvod je zřejmý a plyne z následujícího:

"Ceny vitary a crosslandu se však protnou až v případě střední výbavové verze opelu s 96 kW a šestistupňovým manuálem za 390 tisíc korun, za stejné peníze však dostanete „japonce“ v základu! Neuvěřitelné…"

Pokud tedy Opela můžeš mít ve střední výbavě za 390 tis. s turbem, těžko ty auta budeš srovnávat s Viatrou BoosterJet, která bude mít možná za tu cenu pár elektronických nefunkčních vyfikundací navíc (což je většině zákazníků buřt, protože zase u Opelu si můžeš koupit i to, co Vitara vůbec nenabízí), ale bude stát o rovných 100 tis. víc....!!!! Test srovnává dvě auta stejné kategorie za plus mínus stejné peníze..., nebo se o to aspoň snaží. Lépe jde odhlédnout při vyhodnocení testu od pár prvků výbavy, které auto prodražují, než od typu motoru a převodovky.

Ještě jinak. Opel můžeš mít s motorem od 400 tis. v pohodě, což bohužel u Vitary lze až o 100 tis. výš (je to prostě 20% rozdíl v ceně, což není málo a test by to posouvalo úplně jinam).

A ano, byla - li by srovnávací hladinou možnost pohodnu 4x4 (což hned na začátku v testu řekli, že ne, že se většina těchto aut stejně prodává bez 4x4), pak by museli dělat srovnání Vitary s Mokkou X, případně s 500 X, CX3 a podobně a tam by Vitara zase dostala na zadek, min. v oblasti prostoru a kvality a jízdních vlastností. Takže si nevybereš. Ona ta Viatara s použitelným motorem zase až tak levná není.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
A že se najednou řeší tahle cenová vazba... Když je v testu Škoda, tak je cenový rozdíl to poslední, co se vytahuje...
wolff
A zase ta škodovka... Jak s tím souvisí škodovka? Hele vyčítám jim tady obvykle leccos, ale o nějaké držení cenové úrovně se snaží, to že to ne vždy vyjde je jasné. Srovnávat RR s Dacií lze, ale jaksi bez zohlednění cenového rozdílu pak budou vycházet kraviny.
steny007
Testovaná cena Opelu 561 tis., tam by se Vitara S v pohodě vešla >:D
Donnie
Nechci tady rozjíždět nekonečnou diskuzi, ale - pokud se podíváš do statistik, tak zrovna u Suzuki je podíl 4x4 cca 70%. Nevím, co myslíš nefunkčními vyfikundacemi, který jsou, jak píšeš, zákazníkům buřt, ale mít v autě např.adaptivní tempomat, nebo předkolizní systém, tak to mi nepřijde vůbec špatný. Dále si nemyslím, že v testu s Mokkou X, CX3 a 500X by dostala Vitara na zadek. CX3 i Mokka nabízejí menší vnitřní prostor, CX3 už jen tím, že je na podvozku Mazdy 2. Někdy vloni vyšel v Auto Tipu převzatý německý test - Vitara S vs. Mokka X vs. Honda H-RV a Vitara naopak dala na zadek soupeřům! Neříkám, že Vitara není levná, ale pokud si skutečně a bez předsudků porovnáš porovnatelnou motorizaci a výbavu, tak vychází velmi, velmi dobře.
wolff
Hádat se nebudu.

Jen snad. V Hondě na mne předkolizní systém zahoukal za celou dobu co ji mám 2x a to vždy jen při parkování pod strom. Ve Vitaře za jednu 100 km cestu hvízdal asi 4x.... To k té funkčnosti (opakovaně).

A k tomu Mazda2... CX3 má o 7 cm delší rozvor než Vitara... A i na délku je větší (jedině kde si nemají co vyčítat je kufr).

Z toho je patrné, že naopak tvůj příspěvek a náhled na ty auta není dostatečně nestranný.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Kecy.
"Test srovnává dvě auta stejné kategorie za plus mínus stejné peníze..., nebo se o to aspoň snaží. Lépe jde odhlédnout při vyhodnocení testu od pár prvků výbavy, které auto prodražují, než od typu motoru a převodovky."
4x4 a to celkom vydareny, posuva Vitaru do inej kategorie.
Nestaci ako ospravedlenie napisat na uvod, ze na to neberu ohlad.
Takze od motoru a prevodovky odhliadnut problem je a od 2WD vs.4WD nie ? Pritom 4WD auto tiez predrazuje, ale ucelne, na rozdiel od niektorej vybavy.
Ano Vitaru mohli testovat s inymi autami. Rovnako ako Opel mohli testovat s P2008 ci nejakym cross Renaultom a podobne, lenze to by asi nikto neschvalil a vysledok by hrozil opacny.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Toto je ciste patlamo.
Ze sa hodnoti udavana spotreba je na smiech uz davno.
Tak zase ale pokial by sa z hodnotenia odstranili podobne nezmysly a ine subjektivne veci, potom by sa zuzil priestor na ucelove manipulacie.
Ale ked kazdy druhy test je dnes (wannabe) crossover/SUV a v tej tabulke technickych specifikacii na zaver sa nikdy neudava napr. svetla vyska, typ pohonu, najazdove uhly, avsak blbiny typu dlzka/sirka sedacky,operadiel vpredu/vzadu a podobne tam su.
" A pak je tu dávkování plynu. Zatímco čtyřválec reaguje přesně a plynule, foukaný tříválec jako by si vzpomněl na ranou éru turbomotorů. Po sešlápnutí pedálu se chvíli neděje nic a poté motor zabere .... " - akosi v tych tabulkach nevidim hodnotenie, ktore by toto zohladnilo. Pruznost to nie je, ani zrychlenie, kedze tam Opel Vitaru "prevalcova" 9:5, 9:6.

Zbytocne ale pisat, zase nosim drevo do lesa.
Nonsens
francúzsky opel, no neviem. Divoký motor, frantíkovský podvozok, gumové radenie. To je mi fakt sympatickejšia vitara, ktorá je konzistentná, netrhá asfalt, nežehlí, ale podľa mňa za tie prachy nehrá falošne a dobre vyzerá. Okrem toho aj z priložených videí je jasné, že tá 1,6 nie je taká márna, na bežnú jazdu s prehľadom. Radšej ako turbo, čo nezaberie keď potrebujem a keď už nepotrebujem, tak sa splaší jak žrebec.V suv nevhodná konfigurácia. Som asi stará škola, ale bral by som vitaru (zatiaľ bez osobnej skúšky, možno by ma to naostro prešlo).
pd22156
Porovnavate dve pomerne rozdielne auta aj konfiguracie, Opel je presne typom SUV, ktore je do mesta, mozno skor pre zeny, Vitara sa na nic nehra, ma dobre riadenie, je lahka a ten benzin 1.6 v spojeni s automatom jazdi fakt dobre. Ja napr.som nechcel Vitaru S prave kvoli tomu, ze je oturbovana, aj ked ma vyssi vykon, zvolil som motorizaciu z dlhodobeho hladiska potencialne menej poruchovu. Ma tvrde plasty, ale mne osobne to nevadi, Skodovky maju (mali) tak isto tvrde plasty a nikto to neriesi, celkovo ergonomicky mi sedi interier Vitary viac ako Opelu. No a ked sa dostaneme k pohonu a dovodu preco som si Vitaru zaobstaral (okrem toho, ze je vyssia), chodievam sem tam do terenu a jej pohon 4x4 ma nikdy nesklamal, aj v rezime Auto pre nu neexistuje prekazka, co sa o tych pseudo ostatnych SUV neda urcite povedat. Nezmyslom SUV z ich koncepcie su prave taketo auta ako aj tento Opel, ktory vyzera pekne, ale ked pride na lamanie chleba, nevyjde ani po zasnezenom kopci. Mam rad auta, na ktore sa da spolahnut a Vitara je presne take auto a este k tomu aj dobre vyzera.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Ak by ten Opel nahodou na kopec vysiel, tak z neho nezide :-)
Dostat sa hore je mensi problem ako dole.
Krtek_no1
Ty ceny vzal pan redaktor kde ? Já připlácel za prodlouženou zárukuo 2 roky u VItary 6,5 tisíce a né přes 18... ale to asi někdo prohodil ceníky u aut. Je pravda že 1.6ka má šíleně dloooouhý převody. Ale zase dokáže v reálu jezdit (po městě) do 6 litrů a mimo za 5,5. Takovej pokrok jsem fakt nečekal. Na předjíždění se holt musí točit a podřazovat víc, než jsem byl zvyklej. Ideální by bylo zkrátit tuhle převodovku o 300 otáček na každym kvaltu a přidat 6ku. Interiér mi vyhovuje právě proto že to neni nějaká podělaná moderna. 1 velkej display bohatě stačí, i tak bych ocenil rádio s knoflíkama a točítkama..... Standardní palivoměr, otáčkoměr, teploměr a tachometr s ručičkama... Čísla hlavou nahoru... Polstrování to má náhodou uvnitř víc než O3 :-) Plasty jsou mi šumák, já je nehorabávam, nevidim k tomu důvod. Možná jsou měkký nebo tvrdý, co já vim, to řeší úchylové.
Avatar - Sumi2000
Sumi2000
Srovnávat měli Mokku X a Vitaru..
Tento francouzský crossover s designem Opelu do srovnání nepatří.
Bude se líbit ženám , než se projedou a nezařadí ... >:D