Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Opel Crossland X vs Suzuki Vitara – Evropa Evropanům?

Michal Fokt
Diskuze (61)
S příchodem „domácích“ SUV to mají japonští průkopníci této kategorie stále těžší. Smete francouzsko-německá novinka slušně zavedený model od Suzuki?


Úvod, pořizovací náklady


Suzuki je v SUV kategorii pojmem a o modelu Vitara to platí dvojnásob, jakkoli se nositel tohoto jména v průběhu času poměrně radikálně změnil. Je také třeba říci, že vitara je auto, které se nesnadno poráží. Je sice postavená poměrně jednoduše, nemá však žádné výrazné slabiny a prodává se za dobré peníze, což je nebezpečně silná kombinace.

Její dnešní vyzyvatel se však dobře připravil. Novinka Crossland X doplňuje v nabídce typ Mokka a příliš se od ní rozměrově neliší, je menší jen o kousek. Nejzásadnějším rozdílem je nemožnost přikoupit si pohon všech kol, ale vozy této třídy se beztak v naprosté většině prodávají jako předokolky, takže to asi žádný velký handicap nebude.

Zvláštní je ostatně i nabídka motorů, technika je totiž kompletně francouzská, vůz je de facto identický s Peugeotem 2008 a v Rüsselsheimu jim tak stačilo pouze navrhnout design exteriéru a interiéru, respektive provést lehké úpravy nastavení různých oblastí v souladu s individuálními chutěmi a potřebami Opelu.

Opel za hubičku?

Možná právě tato skutečnost Opelu umožnila nabízet auto za opravdu dobrou cenu. Crossland X s 60 kW začíná už na necelých 310 tisících korunách, což je na dohled od o třídu menšího Suzuki Ignis. Přeplňovaný tříválec s 81 kW a pětistupňovým manuálem pak lze mít už od 370 tisíc korun a i ten by si s atmosférickou vitarou bez problémů poradil. Ceny vitary a crosslandu se však protnou až v případě střední výbavové verze opelu s 96 kW a šestistupňovým manuálem za 390 tisíc korun, za stejné peníze však dostanete „japonce“ v základu! Neuvěřitelné…

Pořizovací nákladySuzuki VitaraOpel Crossland X
ZÁKLADNÍ CENA
Motor a stupeň výbavy1.6 VVT 4x4 AllGrip Comfort, 440.450 Kč1.2 Turbo Enjoy 389.900 Kč
STANDARDNÍ VÝBAVA A PŘÍPLATKY
Automatická klimatizace [Kč]S30.000
Litá kola 17" [Kč]S3000
Metalický lak [Kč]13.00013.900
Bezklíčové startování [Kč]S10.000
Head-up displej [Kč]N10.000
Navigace [Kč]S20.000
Zadní parkovací systém [Kč]S10.000
Dvojitá podlaha zavazad. prostoru [Kč]S2000
SERVIS
Světlomet/zadní sdružená svítilna [Kč]20.230/32557754/5542
Přední/zadní nárazník [Kč]12.381/14.45814.770/11.752
Přední blatník [Kč]32705089
Čelní sklo [Kč]931916588
Brzdové destičky přední + výměna [Kč]3000 + 3632979/643
Hodinová sazba v servisu [Kč]700878
Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km [Kč]29.65017.082
ZÁRUKY
Celý vůz/lak/neprorez. karoserie (roky)2/3/123/3/12
Prodloužená záruka5 let/150.000 km = 18.034 Kč5 let/150.000 km = 6550 Kč

Suzuki sobě ani zákazníkům nekomplikuje život politikou příplatkových výbav, v nabídce jsou tři (tedy vlastně čtyři) pevně dané verze, které lze „zpestřit“ de facto pouze metalízou, respektive dvoubarevným lakováním a dvěma stylingovými pakety. Plně vybavená verze Elegance stojí s pohonem předních kol 455 tisíc korun, se čtyřkolkou jako v našem případě necelých 504 tisíc. Ovšem po hrubém dorovnání výbavy na srovnatelnou úroveň se ukazuje, že obě auta stojí vlastně téměř stejně… Jak se ale ukazuje dále, Suzuki Vitara za podobné peníze nabídne přece jen více muziky…

HODNOCENÍ POŘIZOVACÍCH NÁKLADŮSuzuki VitaraOpel Crossland X
Základní cena69
Standardní výbava a příplatky97
Servis66
Záruky68
Průměr6,757,50

Design, interiér


Když přišlo Suzuki Vitara na český trh, to už je něco přes dva roky, vyvolal její vzhled pozitivní ohlasy. V souladu s trendy v segmentu malých SUV vsadili Japonci na „cool“ vzhled, ale místo dnes obvyklých ocucaných tvarů udělali to, co historicky opravdu dobře umí – hranaté, stylové auto s minimalistickým designem a naprosto jasnou a nezaměnitelnou identitou. Nepůsobila jako nejnovější módní doplněk, ale zase hned tak nezestárne. A nyní, po dvou letech, se to potvrzuje. Stále vypadá dobře…

Testovaný exemplář vitary je navíc v limitované edici v typicky „JDM stylu“ - se zlatými koly, zrcátky a maskou z ostřejší verze „S“ jako bonusem. Jak velký bude mít v konzervativním Česku úspěch, si netroufám říci, ale koneckonců – na funkci to nemá žádný (negativní) vliv a ženy zlato přece milují.

Opel Crossland X už nemůže být odlišnější. Nový německý crossover je ztvárněn v souladu s nejnovějším stylistickým pojetím rüsselsheimské automobilky. Příď, profil i záď – je to prostě typický opel konce druhé dekády 21. století. Na pečlivě nasvícených oficiálních fotkách vypadá báječně, jenže… Naživo se kouzlo auta nějak vytrácí a zajímavé detaily mizí, možná za to může barva laku, ale třeba jsem jen od auta očekával víc, takže jsem byl poněkud zklamán. Osobně v tomto případě preferuji hranatého „Japonce“, ale klidně se může stát, že to budete cítit přesně naopak.

HODNOCENÍ DESIGNUSuzuki VitaraOpel Crossland X
Vnější vzhled86
Vnitřní vzhled58
Zpracování88
Ergonomie87
Konektivita99
Průměr7,607,60

Retro vs moderna

Jestli je lehký nádech retra u designu vitary kladem, v interiéru už to má určité slabiny. Palubní deska je minimalistická možná už trochu moc a navíc vyrobena z tvrdých plastů, kaplička s přístroji působí zastarale a zlaté zdobení je až příliš… zlaté. Na druhou stranu po stránce ergonomie není kabině moc co vytýkat, vše je na svém místě, v dobrém dosahu řidiče, tedy s výjimkou ovladačů topení a ventilace, které jsou utopeny kdesi dole na středovém panelu. Vitara to ale částečně kompenzuje opravdu báječným infotainmentem. Je jednoduchý, přehledný a intuitivní.

Interiér Crosslandu X působí vzhledově jako o generaci novější auto. No, spíš o dvě. Palubní deska je moderní, z velké části měkčená, středový panel natočen lehce natočen k řidiči, pochválit musím i provedení kapličky a volantu. Auto navíc disponuje i (příplatkovým) head-up displejem, promítaným na výsuvné plexi. Ani zde se ale tvůrci nevyhnuli „utopených“ a titěrných ovladačů klimatizace. Navíc mi přišlo ovládání infotainmentu poněkud komplikované a ovladače na volantu nepříliš intuitivní.

Srovnání rozměrů zavazadlových prostorůSuzuki VitaraOpel Crossland X
Objem zavazadelníku min/max [l]375/1120410/1255
Výška nákladové hrany [mm]720740
Šířka kufru v nejužším místě [mm]10301000
Délka kufru [mm]750710
Délka po sklopená zadní opěradla [mm]13201310
Výška pod plato [mm]575620
Výška pod otevřeným zadním víkem [mm]18601855

Přední sedadla vitary jsou spíše tužší a mají lehké boční vedení, crossland má měkčí čalounění a stavitelný sklon sedáku. Jeho bočnice také v zatáčkách lehce podrží, v tomto ohledu je na tom tedy opel o trošku lépe, ale ztrácí příliš úzkým interiérem, vitara je zde o sedm centimetrů (!) širší. Vzadu je rozdíl v šířce 30 mm ve prospěch suzuki a výše ukotvené sedáky podpírají pro změnu lépe pasažéry v japonském voze. Ti mají sice nepatrně méně místa pro kolena, ale i tak je ho zde dostatek.

Pokud jde o kufr, tam je na tom o poznání lépe crossland. V základní konfiguraci nabídne 410 litrů oproti 375 litrům vitary, posouváním zadní lavice pak lze získat až 520 l, to ale už vylučuje obsazení zadních sedadel kýmkoli, kdo má nohy. Prostor pro zavazadla má v opelu také pravidelnější tvar.

HODNOCENÍ INTERIÉRUSuzuki VitaraOpel Crossland X
Prostornost86
Přední sedačky78
Zadní sedačky87
Kufr78
Variabilita89
Průměr7,607,60

Motory, jízdní vlastnosti


Vitara je vybavena dobře známým atmosférickým čtyřválcem o objemu 1,6 litru, jenž má výkon 88 kW a točivý moment 156 N.m. Ten je zkombinovaný s pouze pětistupňovou manuální převodovkou. Proti ní stojí opravdu těžký soupeř – přeplňovaný tříválec 1,2 l nejen že má výkon 96 kW a točivý moment 230 N.m, ale navrch ještě šestistupňový manuál. Asi tušíte, že to dopadne pro suzuki nedobře…

Tedy minimálně po stránce dynamiky. Výkonu ani točivého momentu není nazbyt a pětistupňová převodovka s dlouhými převody nepomáhá – při dálniční stotřicítce točí motor jen 3300min, zatímco u crosslandu je to na šestku 3200 otáček! Schopnosti motoru tak subjektivně ještě zaostávají za nepříliš vysokými očekáváními, vytáčí se sice ochotně, ale bez nějakého velkého efektu a navíc je v horní části spektra trošku hlučnější. V nízkých otáčkách a středním pásmu je pak poněkud letargický, hodí se spíše k defenzivní jízdě.

Opel působí vedle vitary bez přehánění jako raketa. Jakmile se otáčky dostanou za dvoutisícovou hranici, crossland mohutně zabere a nepolevuje až za hranici 5500/min, bohatě však stačí točit do 5000/min, pak už se dynamika nelepší. Jeho akcelerace je znamenitá a lekci uštědří suzuki i co se spotřeby týče. Při devadesátce si vystačí se 4,6 l a na při dálničních 130 km/h spaluje 7,4 l benzinu, zatímco vitara vyžaduje 5,3, respektive 8,3 l na 100 km.

Dynamické měření na letištiSuzuki VitaraOpel Crossland X
Pneumatiky215/55 R 17215/50 R 17
Pružnost na 4. RS(60-100 km/h)/5. RS (80-120 km/h) [s]15.5/23.55.9/7.3
Otáčky na nejvyšší RS při 130 km/h3300 min-13200 min-1
Skutečná rychlost při tachometrových 50, 90 a 130 km/h [km/h]45/85/12647/86.5/127
Brzdná dráha ze 100 km/h [m]46.542.2

Obrovský rozdíl je také v pružném zrychlení, to není jiná liga, ale zcela jiný sport… Ale drtivá porážka japonského SUV se přesto nekoná. Vitara je totiž překvapivě schopná, co se ovládání týče. Pětistupňová převodovka má krátké a přesné dráhy s jen lehkým odporem na neutrálu, zatímco šestikvalt opelu je vpravdě noční můrou řidiče. Dráhy jsou dlouhé, gumové a poskládané daleko od sebe, netrefit potřebný kvalt je opravdu snadné, pokud nejsem při řazení opravdu důsledný. A pak je tu dávkování plynu. Zatímco čtyřválec reaguje přesně a plynule, foukaný tříválec jako by si vzpomněl na ranou éru turbomotorů.

Po sešlápnutí pedálu se chvíli neděje nic a poté motor zabere tak mohutně, že není nouze o torque steer, což není zrovna vhodné chování pro pohodový (pří)městský crossover. A to je dost překvapivé, protože původem francouzská dvanáctistovka z Peugeotu 2008 se takto nevycválaně rozhodně nechová.

HODNOCENÍ MOTORUSuzuki VitaraOpel Crossland X
Zrychlení69
Pružnost59
Spotřeba udávaná89
Spotřeba v testu68
Odhlučnění motoru79
Průměr6,408,80

Francouzské pohodlí vs japonský sport

Japonské malé SUV už nás mnohokrát přesvědčilo svým podvozkem. Představuje velmi dobrou kombinaci jízdních vlastností a komfortu. A na tom se zjevně po dvou letech nic nezměnilo. Vitara je jedním z aut, které dokáže příjemně zpestřit každodenní rutinu jízdy z A do B. V zatáčkách je skoro tak agilní jako malé hatchbacky, zatáčí s ochotou, nadšením a jen minimálními náklony a k dobrému pocitu z jízdy přispívá také přesné a strmé řízení. Současně si zachovává slušnou míru komfortu, naše rozbité cesty zvládá se ctí a kapituluje pouze na opravdu velkých výtlucích a propadlých kanálech. Pouze na sérii krátkých nerovností občas působí trochu nejistě.

Crossland X se v tomto ohledu ani moc nesnaží zakrýt své francouzské geny. Naprostou většinu nerovností pod koly v autě ani nepocítíte a auto zvládá slušně ztlumit rázy i od opravdu velkých „pastí“. Na druhou stranu jízdní vlastnosti nedosahují kvalit těch u suzuki, náklony v zatáčkách jsou o poznání větší a nedotáčivost přichází dříve. Ale i přesto hodnotím jízdní vlastnosti jako slušné, s ohledem na kvalitu tlumení jsou schopnosti na silnici lepší, než bych od takového auta očekával. Navíc má opel lepší brzdy. Tedy po zahřátí. Zatímco vitara si vede dobře při prvním nouzovém zabrzdění, crossland v tuto chvíli výrazně ztrácí, při opakovaných pokusech se ale suzuki už jen zhoršuje a opel naopak zlepšuje.

Na komfortní podvozek crosslandu je ale tříválec až příliš zběsilý. O torque steeru už byla řeč, auto však navíc na nerovném povrchu tancuje, chytá se vyjetých kolejí a větších nerovností a crossland je tak při plné akceleraci nutné po silnici „honit“. Jako bych řídil Astru G OPC nebo Corsu D OPC. V případě hot-hatche možná zábavné, avšak u malého crossoveru poněkud nešťastné…

HODNOCENÍ JÍZDNÍCH VLASTNOSTÍSuzuki VitaraOpel Crossland X
Ovladatelnost87
Komfort odpružení810
Odhlučnění podvozku77
Řízení87
Řazení95
Brzdy67
Průměr7,677,17

Závěr


Závěr

Vítězem srovnávacího testu se stal Opel Crossland X, ale má to menší háček. Ze všech sledovaných kategorií vyhrál vlastně pouze v oblasti pohonného ústrojí. Ovšem zase tak jednoznačně, že to stačilo vykompenzovat lehké ztráty v ostatních kategorií. Dynamikou a spotřebou opel s technikou PSA japonskou atmosféru doslova převálcoval a to i přesto, že řazení je velmi špatné. Pochvalu naopak zaslouží jízdní komfort, pěkně zkombinovaný s jízdními vlastnostmi a velký kufr.

Uživatelsky přívětivější Suzuki Vitara potěší snadnější ovladatelností a to jak na silnici, tak při hledání v infotainmentu. Osloví také slušnou šířkou interiéru i řízením a podvozkem s lehce sportovní charakteristikou, jenž dobře zvládá i tlumení nerovností. Kromě již zmíněného motoru, jenž má navrch trošku horší odhlučnění, nepotěší ani lacině působícím interiérem. Úplně velký není zavazadlový prostor, s případnou rolí rodinného vozu by tedy mohla mít trošku problémy.

Suzuki si vždy zvyklo slušně bodovat díky zajímavé ceně, v tomto případě ale tahá za delší konec opel, Němci nacenili auto tak agresivně, že tam, kde vitara s pohonem předních kol začíná, tam ceník crosslandu s dramaticky výkonnějším motorem skoro končí. Rozdíl se sice sníží při dorovnání výbavy na minimum, ale to nemění nic na tom, že je opel za opravdu velmi slušné peníze, navíc disponuje možností volby takových prvků výbavy, jaké nemá suzuki vůbec v nabídce. Pokud se mu povede nekrást zákazníky modelu Mokka, německá automobilka se stane ve třídě malých crossoverů opravdu silným hráčem.

SHRNUTÍ HODNOCENÍSuzuki VitaraOpel Crossland X
POŘIZOVACÍ NÁKLADY6,757,50
DESIGN7,607,60
INTERIÉR7,607,60
MOTOR6,408,80
JÍZDNÍ VLASTNOSTI7,677,17
CELKOVÝ PRŮMĚR7,207,73

Opel Crossland X 1.2 Ecotec DIT

Nejlevnější verze modelu309.900 Kč (1.2i Selection/60 kW)
Základ s testovaným motorem389.900 Kč (1.2 Ecotec DIT Enjoy/96 kW)
Testovaný vůz bez příplatků424.900 Kč (1.2 Ecotec DIT Innovation/96 kW)
Testovaný vůz s výbavou561.000 Kč (1.2 Ecotec DIT Innovation/96 kW)

Plusy

  • Dynamický a úsporný motor
  • Jízdní komfort
  • Útulný interiér
  • Variabilita sezení vzadu
  • Větší kufr

Minusy

  • Velký turboefekt, torque steer
  • Nepřesné řazení
  • Úzký interiér

Suzuki Vitara 1.6 VVT AllGrip

Nejlevnější verze modelu386.700 Kč (1.6 VVT 4x2 5MT Comfort/88 kW)
Základ s testovaným motorem440.450 Kč (1.6 VVT 4x4 5MT Comfort/88 kW)
Testovaný vůz bez příplatků503.250 Kč (1.6 VVT 4x4 5MT Elegance/88 kW)
Testovaný vůz s výbavou524.250 Kč (1.6 VVT 4x4 5MT Elegance/88 kW)

Plusy

  • Přehledná karoserie, specifický design
  • Přesné řízení a řazení
  • Ovladatelnost atmosférického motoru
  • Jízdní vlastnosti na silnici a v terénu
  • Prostorná kabina

Minusy

  • Slabý motor
  • Těžké zpřevodování pětistupňového manuálu
  • Vyšší spotřeba
  • Laciněji působící interiér

Foto: Petr Homolka

Zobrazit celý článek
Michal Fokt
Diskuze (61)
Model Opel Crossland X <br>1.2 Ecotec DIT Suzuki Vitara 1.6 VVT AllGrip
Cena základní sestavy 424 900 Kč 503 250 Kč
Cena testované sestavy 561 000 Kč 524 250 Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový zážehový
Válce / ventily: 3 / 4 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1199 1586
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 96 / 5500 88 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 230 / 1750 156 / 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 206 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.1 12
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.6 / 5.7 / 5 6.5 / 5.1 / 5.6
Emise CO2: 114 130
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 410 / 1255 375 / 1120
Objem nádrže (l): 45 47
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1199 / 526 1235 / 495
Rozměr pneu: 215/50 R17 215/55 R17
Opel Crossland X <br>1.2 Ecotec DIT
Suzuki Vitara 1.6 VVT AllGrip
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4212 4175
b) šířka (mm): 1765 1775
c) výška (mm): 1605 1610
d) rozvor (mm): 2606 2500
e) rozchod vpředu (mm): 1513 1535
f) rozchod vzadu (mm): 1491 1505
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1100 880 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 550 / 810 620 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1010 1010
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 960 930
k) šířka vpředu (mm): 1410 1480
l) šířka vzadu (mm): 1390 1420
délka sedáku vpředu (mm): 480 500
délka sedáku vzadu (mm): 460 490
výška opěradla vpředu (mm): 630 650
výška opěradla vzadu (mm): 600 610
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano Ano
Avatar - Sumi2000
10. 7. 2017 00:36
Jablko a hruška..
Srovnávat měli Mokku X a Vitaru..
Tento francouzský crossover s designem Opelu do srovnání nepatří.
Bude se líbit ženám , než se projedou a nezařadí ... >:D
8. 7. 2017 21:37
Ceny ???
Ty ceny vzal pan redaktor kde ? Já připlácel za prodlouženou zárukuo 2 roky u VItary 6,5 tisíce a né přes 18... ale to asi někdo prohodil ceníky u aut. Je pravda že 1.6ka má šíleně dloooouhý převody. Ale zase dokáže v reálu jezdit (po městě) do 6 litrů a mimo za 5,5. Takovej pokrok jsem fakt nečekal. Na předjíždění se holt musí točit a podřazovat víc, než jsem byl zvyklej. Ideální by bylo zkrátit tuhle převodovku o 300 otáček na každym kvaltu a přidat 6ku. Interiér mi vyhovuje právě proto že to neni nějaká podělaná moderna. 1 velkej display bohatě stačí, i tak bych ocenil rádio s knoflíkama a točítkama..... Standardní palivoměr, otáčkoměr, teploměr a tachometr s ručičkama... Čísla hlavou nahoru... Polstrování to má náhodou uvnitř víc než O3 :-) Plasty jsou mi šumák, já je nehorabávam, nevidim k tomu důvod. Možná jsou měkký nebo tvrdý, co já vim, to řeší úchylové.
Avatar - Beefcake
7. 7. 2017 19:58
Re: Vitara
No ty si mi inaksi majster sveta.
Moja chyba, pozeral som to x-krat a ten posledny riadok som prehliadol. Mohli to dat do tej grafiky.
Inak 124mm - to je fakt zly vtip (aj ked pri max.zatazeni). To som fakt necakal. To je myslim menej ako jednotkova Octavia a hociktore ine auto, na ktore si spomeniem, okrem sportiakov.
K tomu zopakujem na dokreslenie PR masinerie - "Crossland X je pripravený na všetko vďaka svojej mimoriadnej flexibilite, prvotriednym inováciám a sviežemu dizajnu SUV.". Toto sa hlavne s mojim mozgom nezlucuje (chvalabohu), ked uz mas potrebu na osobne utoky.
S tym Renegade (uz ina cenova kategoria pri 4WD verzii) vs Vitara by si sa mozno cudoval. Uz len z toho, aky si si isty, vidim, ze o tom moc netusis.
Ja dobre viem, ze maju spolocnu platformu, motory, prevodovky atd. Co je skor pruser pre znacku ako Jeep.
Dalej - Renegade nema s klasickym Jeepom a jeho technikou nic spolocne, je to len taka nalepka, aby si niekto mohol povedat, ze ma "Jeep".
Dokonca ani v testoch nie su schopni testeri jednoznacne urcit lepsie auto Fiat vs Renegade. No aspon za 30K uz ma asistent zjazdu :-)
Ale aspon Renegade vyzera ako normalne auto.

Tu mas studium:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
V poslednom odporucam si vsimnut napr.:
"Reassuring on a wet day on the road, it also gives the Vitara surprising off-road prowess - it really will clamber, wade and slip through some very rough terrain. So will the Jeep, but here's the issue - you have to upgrade to the significantly more expensive Trailhawk model, with a 2.0-litre diesel engine and nine-speed automatic gearbox, to get a four-wheel drive Renegade. "
"No contest really, the Suzuki wins it here."
"it's the Suzuki that comes out significantly ahead. That's partly, and substantially, down to its price advantage, but also to its superior driving manners, greater space efficiency and the suspicion that it will be more reliable long-term."
" Not only that, but this one, thanks to its four-wheel drive system, has a much wider breadth of capability than any similarly-priced Renegade. That the Vitara is also more satisfying to drive and a little more comfortable seals the deal."
"The Suzuki exceeds them though, and badly shows the Jeep up, especially in the steering department. It's got better-weighted steering, feels more incisive and while actual feedback may not be much better, the Suzuki is the more satisfying car to drive."
7. 7. 2017 13:06
Re: Vitara
Vitara není terénní auto, malý rozvor je jednoznačně nevýhoda, s ohledem na prostornost, kterou dohání subtilní přístrojovou deskou atd... Vitara není Jimny...

Jinak, vím, že by po tobě člověk toho chtěl moc, ale trvalo mi na stránkách Opelu asi 3 vteřiny najít parametr světlé výšky... 124 mm.
Viz: [odkaz]

Znovu opakuji, v testu nebyly terénní auta, ale Crossovery do města... Chápu, že se to třeba neslučuje s tvým mozkem, ale je to tak.

A ano. 500X ve verzi Cross bude pravděpodobně schopnější i v terénu než Vitara, neboť je to v podstatě Renegade, který by si Vitaru v rámci terénu podal i s prstem v nose.

Každopádně, kdyby předmětem testu byly terénní schopnosti, byla by na tom Vitara líp. Bohužel pro tebe a pro Vitaru, tomu tak nebylo a není. Ani Vitara v této verzi prostě není auto do terénu (ačkoliv v něm bude lepší než třeba ten Opel).
Avatar - wakantanka
7. 7. 2017 08:37
Re: Vitara S
:yes: :-)