Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Návrat hybridu s manuálem ve velkém? Řešením je malý modul z Německa

71 komentářů

Avatar - Bubáq
Bubáq
AT zvyšují bezpečnost a plynulost provozu, šetří obrovské množství pohonných hmot a CO2. Nápad s manuálem je zase tupým krokem zpět. Proč je jen lidstvo tak nepoučitelné?!
Anonym
Já myslím, že ten nápad tupej není. Tupej je tady někdo jinej. Nějakej bubák asi....😊
Kharl.ANTIDIESEL
kulový fousek kulový 😉 Víš jakou výhodu mají elektromobily [odkaz] [odkaz] ??
MANUÁL ani AUTOMOTICKOU PŘEVODOVOU KRAVINU NEŘEŠÍ !! >😒] >😒] >😒] >😒]
Avatar - Bubáq
Bubáq
Kde je jaký argument???
Já napsal: AT zvyšují bezpečnost a plynulost provozu, šetří obrovské množství pohonných hmot a CO2. Co je proti argumentem?
Že jeden dobrý řidič umí používat spojku a převodovku? To já umím také. Ale zároveň vidím kolem sebe neuvěřitelně vysoké množství "řidičů" a řidiček, co neví vůbec nic o tom, k čemu slouží spojka a převodovka. Takže mi nejde o vaše individuální vyjádření, že zrovna vy umíte se spojkou správně pracovat; můj komentář se týká situace na našich silnicích a ulicích.
Upřímně, očekával jsem, že se tupci ozvou: já řadit umím! Ale jste opravdu postižení, když nechápete, že můj komentář míří na situaci na našich silnicích a nekomentuje individuální "výkony" za volantem. To je ta nešťastná situace okolo veřejných diskuzí, že nepřinášejí nic pozitivního. Protože se jich účastní (většinou) jen divní lidé s úchylkou nebo mindrákem. Ti jsou nejaktivnější... "Já tedy Ne-eeeee!" >😁
Neurotic
Existuje skupina lidí, která není dostatečně inteligentní a schopná k tomu, aby mohla používat složitá zařízení a využívat jejich výhody, proto si vymyslela různé zákazy a omezení pro tato zařízení, aby se necítila v porovnání s ostatními méněcenná
Avatar - Googlit
Googlit
A jak si vysvětluješ, že všechny automobilky u shodných modelů s AT. vs MT. udávají horší spotřebu, emise a zrychlení u AT? Žeby to všechno byla součást spikleneckého plánu proti Mt? Blbost, prostě si jen naletěl a meleš kraviny! Což nic nemění na tom že je AT pohodlnější na ovládání.
_MT_
To není pravda. Kolikrát má automatická převodovka ve spotřebě navrch, hlavně u silnějších aut. Na papíře. A to prostě proto, že má víc stupňů a může si při měření řadit, jak se jí zlíbí. Kdežto s manuální se řadí podle pevně daného plánu, který navíc počítá s pěti stupni. A zrychlení mívají ty dobré lepší také, i když je to spíš marginální rozdíl (pokud nejsou hodně konzervativní u manuální, případně nepoužijí launch control).
Mig_35
To jsem si myslel taky, obzvlášť od té doby, co mají automaty víc stupňů než manuál. Ovšem nějaký srovnávací test z Autobildu mně vyvedl z omylu, i dnes v drtivé většině případů bere automat o cca půl litru navíc proti manuálu.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Myslels asi tohle [odkaz]
Pravdu má ale spíš MT svou 2 větou = když do srovnání zařadíš dražší auta a kvalitnější automaty = karta se obrací = a nejen na papíře

Viz odkaz rozdíly sou navíc většinou tak malý že nestojej za to = krom aut typu Toybaru možná nějaký 911 apod. začíná bejt manuál spíš na obtíž = žádný plus

[odkaz]
_MT_
Tady se ale bavíme o udávané spotřebě. Ne o skutečné. U skutečné záleží, jak dobře umíš s pohonným ústrojím pracovat. Manuální má menší ztráty. Zvedat pak počet převodů u planetových a nezvedat přitom ztráty není triviální (typicky potřebuješ planetový převod na každé dvě rychlosti a s tím ti roste i počet brzd). A že jsi řekněme 300 otáček mimo optimum, protože nemáš vhodnější převod, zase takovou škodu nenadělá. U normované jde v první řadě o tu svobodu v řazení. Bylo by zajímavé vidět, jak by si vedla 6HP s veškerými vylepšeními 8HP.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Já si to vysvětluju že sis už sakra hodně dlouho neaktualizoval data >😁
Avatar - Googlit
Googlit
Jo, je to tak, pohled do aktuálních konfigurátorů mě pěkně zchladil. Ještě že existuje sprintmonitor, kde se hodnoty nezměnily. Spotřeba AT = 10% navíc oproti MT.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj eště že existuje = taky na něj občas mrknu :yes😒br />
Jak si došel k paušálu: AT = 10% navíc? 😄
Avatar - Googlit
Googlit
Od oka. Nic v excelu jsem si kolem toho nepřipravoval 😄 Prostě jsem zatrhl r.v. od 2015, výkon od 100kW a proklikával se náhodně napříč výrobci a modely se střídáním AT / MT.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz MTho zmínka o silnějších motorech a moje o konkrétních převodovkách = těch 100 kW což je dneska nic moc výkon i v nižší střední = v tom bude ten zakopanej pes 😄

Už i do týhle třídy dorazily 8 st. převodovky = třeba Pažout 308 ale standardem zatim fakt nejsou. Vejš už je to jinak = tam je automat nad manuál

Sem pro to aby manuály zůstaly v nabídce a je fajn že Porsche jí vrátilo do nabídky a super že sou auta jako Toybaru, ale jinak = plus manuálu velmi upadá

Jezdim hodně po Praze a okolí = a díky za automaty

Dneska už je svět prostě jinde [odkaz]
_MT_
Jo, jak jsem napsal: na papíře. Ve skutečnosti to není tak růžové.
mikinko
ale je to kravina, kto si raz vyskúšal hsd od toyoty zistil že je to absolútne geniálne, tak to má fungovať a nič natom netreba meniť. Tento "koncept" padne asi rovnako ako hybrid od Peugeotu.... načo vymýšľať teplú vodu - toyota to už vymyslela....
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Kdo není úplné poleno, umí jezdit efektivně i bez automatu. Ten si strč za klobouk.

* když jsem místo efektivně použil úsp0rně, tak prý spam...wtf?
Avatar - _Karel_
_Karel_
Mě nepustil spam filtr s "i-coc.kpit".
Kharl.ANTIDIESEL
[odkaz] elektromobil vyřeší vaše problémy s návštěvou vyžírků a vodrbávačů v autoservisu 😉 Vy ho ještě nemáte?? [odkaz]
>😁
>😁 >😁
>😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 :yes:
Avatar - Bubáq
Bubáq
Hello Kharl, nemám. A jsem pyšný na to, že nemám. Nejsem žádný pseudo-ekolog. Nejsem pseudo-pokrokář. Prostě nemám, protože elektromobil má zatím mnohem více nevýhod oproti benziňákům. A to dokonce i v oblasti ekologie. Elektromobil je v současné době slepá ulička se všemi těmi svými bateriemi, čeká na další technologický pokrok. Přestaňte se prosím vysmívat těm, kteří se chovají opravdu ekologicky a svým zodpovědným přístupem chrání planetu mnohem více, než vy se svými pseudo- ekologickým přístupem. Uživatelé a majitelé moderních benzínových automobilů přispívají na vývoj ekologičtějších způsobů mobility obrovskou měrou, zatímco majitelé a provozovatelé elektromobilů nejenže NIČÍM nepřispívají, oni naši planetu ničí mnohonásobně více. A to za peníze těch, co platí řádně daně!
Takže, Kharl: zalezte prosím někam, kde na vás nebude vidět, a zmlkněte. Jste ostudou civilizace.
kyklop
Prečo toľko nenávisti,nech si každý vyberie čo chce 😉
briza
Když je někomu shůry zjevena absolutní pravda, tak ji prostě šířit musí. S tím nic nenaděláš. >😒]
Avatar - Bubáq
Bubáq
To je slepá ulička. Velká většina "civilizace" si vybírá řešení levnější, nikoliv výhodnější. Svoboda, to není pojem, který znamená, že každý si může dělat to, co chce. Svoboda je odpovědnost, odpovědnost vůči ostatním a vůči budoucnosti. Ale tomu asi nerozumíte....
Neurotic
AT snižuje spotřebu akorát lemplům co neumí řadit. Ještě jsem nenarazil na automat se kterým bych měl menší spotřebu a větší plynulost provozu než u manuálu a navíc mě u toho štve spousta věcí jako:
neumí to jet ani na dvojku nedejbože na trojku bez šlapaní na plyn což je v koloně užitečné
když chce člověk zrychlit s plynem na podlaze tak to okažitě podřadí a pošle otáčky k omezovači proč? Ve většině případů chci použít maximální krouťák a ne výkon! Hlavně u studeného motoru je to fakt úžasná funkce pokud to chcete rychle zničit >😁
když pustím plyn tak to tam začne cpát co nejvyšší rychlost a vůbec ho nezajímá, že bych rád zpomalil i jinak jak opotřebováním brzd
Rozdíl mezi starým 5AT a novým 8AT byl akorát v tom, že ten starý tam nechal ve městě 2000 otáček a ne 1300...
_MT_
Tak akcelerátor na podlaze není v nižších otáčkách dobrý nápad. A nevylučuje to možnost využití plného točivého momentu. Je na automobilce, co ti dovolí. Jen nesmíš pedál zarazit až na doraz, pokud to auto umí kickdown.
Avatar - Bubáq
Bubáq
To všechno je lež.
Navíc, já nemluvím o tom, že 10% řidičů umí využívat spojku a převodovku vhodným a efektivním způsobem.
Ale tomu asi nerozumíte: Já néééééééééé 😒
Neurotic
To, že ty nerozumíš manuální převodovce neznamená, že jí nerozumí nikdo >😁 A nevím proč by měli být ostatní omezováni tvojí neschopností a neschopností ostatních :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Lidi sou omezený leda vlastní neznalostí = Bubaq má bohužel spíš pravdu. Manuál je super a patří do Toybaru. Jinak dneska už spíš automat :-!

Do města do hybridu i do supesportu = jojo je to tak 😉
kyklop
Pozri sa na svoj predchádzajúci príspevok a potom nám napíš o obmedzenosti..
Ted
At uz jsi chtel prezentovat jakoukoli myslenku, zpusob, ktery sis vybral by znehodnotil i tu dobrou. Ty jedinej znas pravdu, jen ji nemas vubec o co oprit.
kyklop
Mne pripadá plný výkon a podradenie pri plnom plyne celkom logické 😉 . Kedy si naposledy použil nejaký novodobý automat?
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
To fakt chtějí, aby z našich dětí byli čistící bot pro čínské tovarniky?!
😒
Avatar - lamal
lamal
zlozite... nie som odbornik ale ked sa zarata teplota od motora, od prevodovky, od elektromotora, od tolkych spojek kde je chladenie ?

kym sa to odskusa na par generaciach tak to zase potrva...
kalousek
citace z článku:"...napětí 48 voltů. I díky tomu bylo možné zmenšit průměr elektrických vodičů až o tři čtvrtiny v porovnání s těmi, které by vyžadoval stejně výkonný elektromotor napájený 12votovou palubní sítí..."

Tohle je samozřejmě nesmysl. Za prvé zvýšení napětí na čtyřnásobek neumožní snížit průměr vodičů o tři čtvrtiny, to by se jejich průřez snížil šestnáctinásobně.Takže průměr se dá zmenšit max. na polovinu

A za druhé by nikoho normálního stejně ani nenapadlo 12kW trakční elektromotor napájet z 12 V rozvodů, dyť by tam teklo tisíc ampérů
Avatar - michal.t
michal.t
Kdepak, žádný nesmysl, mají to dobře - právě to 16-ti násobné zmenšení průřezu je přesně ono, pokud bylo úmyslem použít „lehčí“ kabeláž a zároveň docílit stejný podíl ztrát ve vodičích jako u 12 V soustavy. Odpor vodičů sice vzroste 16x , proud je u 48 V soustavy ale cca 4x nižší (pro stejný odebíraný el. výkon), úbytek napětí na vodičích tedy nebude 16x vyšší, ale jen 4x vyšší (16 * 1/4) oproti 12 V soustavě. A ten 4x vyšší úbytek v síti s 4x vyšším napětím je v úplně stejném poměru jako úbytek u 12 V sítě. Takže z hlediska ztrát ve vodičích si tímto řešením opravdu nijak nepohorší (ale ani nepolepší). Použití sítě 48 V zřejmě bude výhodné i z hlediska samotných spotřebičů a zdrojů.
kalousek
Teoreticky máš pravdu. Nicméně předpokládám že vodiči se nemyslí jen přívodní kabely ale i samotná vinutí v motoru a tam ta teorie už fungovat nebude
Navíc ztráty v případě dvanáctivoltového rozvodu by byly v praxi megaobrovské, takže zachování jejich velikosti i pro 48V rozvod bude těžko akceptovatelné.
_MT_
Já bych zase předpokládal, že mluví pouze o kabeláži, tedy rozvodu.
kalousek
V tom případě by tam zůstaly ty katastrofálně vysoké ztráty
_MT_
Ano, v případě takového žrouta by to byl zvláštní přístup. Řekl bych prakticky nerealizovatelné a také bych čekal, že někdo někde udělal chybu při překladu.
topten
to je blbost
napeti vzroste 4x, tedy pri zachovani vykonu proud klesne 4x, a při zachovani proudove hustoty prurez klesne 4x, tedy o ty 3/4.
a protože prurez roste s druhou mocninou s průměrem, tak prumer klesne 2x, tedy o polovinu. teoreticky do toho muzes zamotat jest skinefekt a ja nevim co ještě, ale bez zadnyho praktickyho vlivu.
clanek poplet prurez s prumerem
_MT_
On ale nepočítá se stejnou hustotou proudu. Ztráta ve vodiči je I2R. I je 1/4, R je 16 (protože S je 1/16 a délka bude stejná).
Stargazer
Firma Schoeffler na svém webu skutečně uvádí, že u Hybridmodul 48Volt budou kabely o 75% tenší

[odkaz]
kalousek
Aha takže jsem měl pravdu - Querschnitt je průřez tedy plocha.
Tj. snížení průřezu o 75% znamená zmenšení průměru vodičů na polovinu. A cca poloviční průměr ukazuje i ilustrace v odkazu
_MT_
:yes: Querschnitt, nebo Durchmesser, jedno jako druhé. 😉
kalousek
Navíc tam nepatří Leistungsquerschnitt ale Leitungsquerschnitt
Leistung a Leitung jsou docela rozdílné pojmy
Stargazer
Dík za článek.

Více informací o 48-V-Hybridizaci pohonného řetězce lze nalézt v časopise "Motortechnische Zeitschrift" v článku "48-V-Hybridisierung im Antriebsstrang" MTZ 02/17

[odkaz]
Stargazer
Autor článku opomněl uvést, jak se tento modul přesně nazývá,že byl představen odbornému publiku už 2014 na VGI-Getriebetagung ve Friedrichshafenu a že informace o něm najdete např. i na webu fy. Schoeffel.A také by nám mohl třeba něco prozradit o hybridizační topologii P0 - P4 !!

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]
houmr
Chcem mat na vyber prevodovku u auta. Som zastancom manualu.

Lacnejsia prevazka je pri manualnej prevodovke a aj nizsia zataz pre zivotne prostredie...........
houmr
K bezpecnosti automat urcite neprispieva, hadam vodic, nepotrebuje pozerat na paku pri radeni. To potom nie je vodic, ale polovodic.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Co nejsilnějšího si s manuálem řídil? 😄

Vim že to je tady samej Seb Loeb ale od nějaký úrovně je automat rozhodně bezpečnější :-! 😉
houmr
Na beznej ceste v premavke 200 koni v benzine, 170 koni v nafte .................. na okruhu nebudem ratat.

Mozes tu uroven specifikovat, kde je bezpecnejsi automat a dovod ?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Na to neni přesný číslíčko = záleží taky v jakym autě to je 😄

Ale Bubaq má svym úvodnim příspěvkem pravdu = dneska sou kvalitní automaty typu ZF8HP, Aisin AWR10L65, Mercedes 9G-Tronic prostě lepší než manuál. Pro většinu řidičů. Nárůst krouťáku u moderních turbomotorů je prostě jen pro machry. A těch je sakra málo. Na běžný cestě běžný auto 200 koní = proč ne. Víc radši s automatem 😉
houmr
Automat je vyhodny pre servis.
Automat chcu ludia😒br />
a) Lenivi ludia
b) Polovodici co maju problem s rozjazdom...............
c) Vodoci co musia za jazdi pisat status na FB na svojom smartfone, ze si prave ........ v aute..........
d) Slecny co nevedia jazdit, ale potrebuje dat lajk kamaratke na FB za jazdy......

By som zaviedol auta bez posilovacov a synchronov a ostali by jazdit iba vodoci a vsetko ostatne by chodilo MHD ................. jaj to by prispelo k ekologii....
Avatar - speedfred
speedfred
s tými synchrónmi si ma dostal 😄 , 2x vyšľapávať spojku + dávať medziplyny to by bolo niečo
_MT_
K tomu ještě motor, který hodně rychle ztrácí otáčky, aby si užil meziplynů i při řazení nahoru. 😄
_MT_
Klidně se přihlásím k lenochům.
houmr
Musel som to rozkuskovat vyhodnocovaklo to ako spam..........
Arese
Rozmach samočinných převodovek v posledních letech jen dokazuje, jak současná západní civilizace degeneruje. Já osobně dokud budu mít funkční levou nohu, tak se manuálu nikdy nevzdám! Jsem díky němu daleko více pánem nad motorem i celkově jízdou, můžu daleko ve větší míře ovlivňovat spotřebu paliva a ještě mě to ohromně baví a při koupi auta vždy šetřím desetitísíce korun! Navíc na stejné akcelerační schopnosti mě stačí menší a levnější motorizace Proč bych si tedy proboha měl kupovat automat? Protože je to pohodlnější? Děkuji, nechci, třech pedálů se nevzdám! Současné mízení manuálních převodovek (zejména u silných vozů) je jen další podlý útok na pravověrné petrolheady! :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Možná bys měl přejít od teoretizování k praxi = a pár zdegenerovanejch výrobků západní civilizace typu ZF8HP vyzkoušet 😄

Východní zkouška typu AWR10L65 [odkaz] taky neuškodí 😉
Arese
Pokud si myslíš, že jsem nikdy neřídil moderní auto s automatickou převodovkou, tak jsi vedle jak ta jedle! 😄 Naposled to byla Alfa Romeo Giulia 2.0 Veloce. Její osmistupňový automat ZF řadí krásně, ale ta pravá radost z jízdy se kvůli němu stejně nedostavila... 😢 😢 😢
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Kdes to tam vyčet? 😄

Napsal sem že rozdíly sou u lepších automatů a vyšších výkonů. Zajímavější u Giulie by bylo porovnat 2.2 naftu AT vs MT a samozřejmě QV v obou verzích
mufik.martin
Vzdycky jsem povazoval automaty za reseni pro blondyny a lidi, co neumi radit....pak jsem mi kamarad pujcil stare BMW E39 s automatem, občas jsem ridil sefova Forestra s prehistorickym 4st. automatem a najednou jsem zmenil názor a po třicítce jsem po automatu začal toužit. Uznavam, ze ne vždy se automat chova na 100% tak jak bych si predstavoval, ale rekneme, ze v 95% radi tak, jak bych radil i ja. Takze pro me, i přes drobne nevyhody panuje spokojenost. Chybi me funkce, které dnesni modernejsi automaty mají, a to je plachteni na neutral, kdy v mirnem klesani nebo rovince musim proste drzet lehe plyn. A pak ještě jedna mala vytka, na muj vkus občas moc nizke otáčky, kdy v kopci automat drzi otáčky pod 1500, ale po par jizdach jsem se naucil i tento nesvar eliminovat, bud mirnym zpomalenim, kdy dojde k dalsimu snizeni otáček a auto podradi, a nebo naopak lehkym zvysenim rychlosti, kdy se otáčky dostanou k 2000. Jen se bojim okamziku, kdy bude automat potrebovat repasi i presto, ze olej v nem menim pravidelne 😄
Mig_35
předchozích několik aut automat, teď manuál, řídit mně bavilo všechny... nehodnotím, nesoudím, ať si každý koupí co chce, jedna věc je jistá, automat je záležitost za 50 tisíc /určitě někde míň/ a každý do něho nechce investovat, mladá rodina co jde kupovat laciný auto určitě tyhle peníze z kapsy vytahovat nebude...
a že je aut, co mají automat tak mizerný, že prostě manuál je lepší volbou...
p.s. a pro muže s vagínou - fyzikální zákony co platí jenom pro laciné auta s menším výkonem - to je teda gól😊))
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ty si tak necitlivej [odkaz] >😁

A blbej = protože to nemá co dělat s fyzikálníma zákonama troubo = pěknej [odkaz] >😒]
mufik.martin
Je pravda, ze az mi klekne automat tak si hodim masli 😄 Dle servisu kompletni GO mého typu bude cca okolo 35 tis. Kazdopadne ja uz se asi k manualu vracet nechci 😄 stridam svoje auto s autem zeny (manual) a vdycky radsi preferuji jet mym autem 😄 U nového auta bych se automatu nebal, a na bazaru zas clovek většinou usetri, krome aut s DSG je většina ostatních ojetin v automatu levnejsi, ale co clovek usetri na nakupu ojetiny tak pak da za repasi plus ještě něco doplati. Ale zase pokud se koupi kvalitnejsi automat a necha se zkontrolat před nakupem a stara se o vymeny oleje a neposkakuje auto v praze tak ty automaty vydrzi hodne. Maximalne se jim meni spojka. Ja mam najeto cca 250 tis a zatím automat radi krasne hladce. Hned po koupi jsem provedl vymenu oleje v převodovce s proplachem v cca 240 tis km, ale jestli to delal jiz někdo predemnou to netusim 😄 Citroen tvrdi, ze to je "dozivotni " napln. V tomhle ma alespoň DSG vyhodu, ze vymena oleje je tam automaticky predepsana.
Avatar - speedfred
speedfred
ak je oprava za 35tis Kč na mašlu,tak neviem či nie je lepšie kúpiť lístok na MHD,alebo sa zbaviť jedného auta.
Mig_35
ztráta výkonu není dána fyzikálními zákony? výkon není fyzikální veličina? to jsou mi novinky. asi jsem udělal chybu, že jsem se s tebou dal do řeči. tituly si nech pro svoje blízké, jestli teda nějaké máš...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To tam po tom vlastňáku kopeš další pro potvrzení? 😉

Výkon je bez diskuzí fyzikální veličina :yes😒br /> Skalární jestli víš co to je >😒]

Tituly nechápu = vysvětlíš? 😄
Mig_35
titul je jako když napíšeš: Eva je stará smradlavá kuuuunda.
jen takový příklad. na příkladech se to nejlíp vysvětlí.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tvoje stará se menuje Eva? >😁 >😁

Tak se rozveď blbe >😒]