Technika
zlozite... nie som odbornik ale ked sa zarata teplota od motora, od prevodovky, od elektromotora, od tolkych spojek kde je chladenie ?
kym sa to odskusa na par generaciach tak to zase potrva...
kym sa to odskusa na par generaciach tak to zase potrva...
citace z článku:"...napětí 48 voltů. I díky tomu bylo možné zmenšit průměr elektrických vodičů až o tři čtvrtiny v porovnání s těmi, které by vyžadoval stejně výkonný elektromotor napájený 12votovou palubní sítí..."
Tohle je samozřejmě nesmysl. Za prvé zvýšení napětí na čtyřnásobek neumožní snížit průměr vodičů o tři čtvrtiny, to by se jejich průřez snížil šestnáctinásobně.Takže průměr se dá zmenšit max. na polovinu
A za druhé by nikoho normálního stejně ani nenapadlo 12kW trakční elektromotor napájet z 12 V rozvodů, dyť by tam teklo tisíc ampérů
Tohle je samozřejmě nesmysl. Za prvé zvýšení napětí na čtyřnásobek neumožní snížit průměr vodičů o tři čtvrtiny, to by se jejich průřez snížil šestnáctinásobně.Takže průměr se dá zmenšit max. na polovinu
A za druhé by nikoho normálního stejně ani nenapadlo 12kW trakční elektromotor napájet z 12 V rozvodů, dyť by tam teklo tisíc ampérů
Kdepak, žádný nesmysl, mají to dobře - právě to 16-ti násobné zmenšení průřezu je přesně ono, pokud bylo úmyslem použít „lehčí“ kabeláž a zároveň docílit stejný podíl ztrát ve vodičích jako u 12 V soustavy. Odpor vodičů sice vzroste 16x , proud je u 48 V soustavy ale cca 4x nižší (pro stejný odebíraný el. výkon), úbytek napětí na vodičích tedy nebude 16x vyšší, ale jen 4x vyšší (16 * 1/4) oproti 12 V soustavě. A ten 4x vyšší úbytek v síti s 4x vyšším napětím je v úplně stejném poměru jako úbytek u 12 V sítě. Takže z hlediska ztrát ve vodičích si tímto řešením opravdu nijak nepohorší (ale ani nepolepší). Použití sítě 48 V zřejmě bude výhodné i z hlediska samotných spotřebičů a zdrojů.
Teoreticky máš pravdu. Nicméně předpokládám že vodiči se nemyslí jen přívodní kabely ale i samotná vinutí v motoru a tam ta teorie už fungovat nebude
Navíc ztráty v případě dvanáctivoltového rozvodu by byly v praxi megaobrovské, takže zachování jejich velikosti i pro 48V rozvod bude těžko akceptovatelné.
Navíc ztráty v případě dvanáctivoltového rozvodu by byly v praxi megaobrovské, takže zachování jejich velikosti i pro 48V rozvod bude těžko akceptovatelné.
Já bych zase předpokládal, že mluví pouze o kabeláži, tedy rozvodu.
to je blbost
napeti vzroste 4x, tedy pri zachovani vykonu proud klesne 4x, a při zachovani proudove hustoty prurez klesne 4x, tedy o ty 3/4.
a protože prurez roste s druhou mocninou s průměrem, tak prumer klesne 2x, tedy o polovinu. teoreticky do toho muzes zamotat jest skinefekt a ja nevim co ještě, ale bez zadnyho praktickyho vlivu.
clanek poplet prurez s prumerem
napeti vzroste 4x, tedy pri zachovani vykonu proud klesne 4x, a při zachovani proudove hustoty prurez klesne 4x, tedy o ty 3/4.
a protože prurez roste s druhou mocninou s průměrem, tak prumer klesne 2x, tedy o polovinu. teoreticky do toho muzes zamotat jest skinefekt a ja nevim co ještě, ale bez zadnyho praktickyho vlivu.
clanek poplet prurez s prumerem
Firma Schoeffler na svém webu skutečně uvádí, že u Hybridmodul 48Volt budou kabely o 75% tenší
[odkaz]
[odkaz]
Aha takže jsem měl pravdu - Querschnitt je průřez tedy plocha.
Tj. snížení průřezu o 75% znamená zmenšení průměru vodičů na polovinu. A cca poloviční průměr ukazuje i ilustrace v odkazu
Tj. snížení průřezu o 75% znamená zmenšení průměru vodičů na polovinu. A cca poloviční průměr ukazuje i ilustrace v odkazu
Dík za článek.
Více informací o 48-V-Hybridizaci pohonného řetězce lze nalézt v časopise "Motortechnische Zeitschrift" v článku "48-V-Hybridisierung im Antriebsstrang" MTZ 02/17
[odkaz]
Více informací o 48-V-Hybridizaci pohonného řetězce lze nalézt v časopise "Motortechnische Zeitschrift" v článku "48-V-Hybridisierung im Antriebsstrang" MTZ 02/17
[odkaz]
Autor článku opomněl uvést, jak se tento modul přesně nazývá,že byl představen odbornému publiku už 2014 na VGI-Getriebetagung ve Friedrichshafenu a že informace o něm najdete např. i na webu fy. Schoeffel.A také by nám mohl třeba něco prozradit o hybridizační topologii P0 - P4 !!
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Chcem mat na vyber prevodovku u auta. Som zastancom manualu.
Lacnejsia prevazka je pri manualnej prevodovke a aj nizsia zataz pre zivotne prostredie...........
Lacnejsia prevazka je pri manualnej prevodovke a aj nizsia zataz pre zivotne prostredie...........
K bezpecnosti automat urcite neprispieva, hadam vodic, nepotrebuje pozerat na paku pri radeni. To potom nie je vodic, ale polovodic.
Co nejsilnějšího si s manuálem řídil? 😄
Vim že to je tady samej Seb Loeb ale od nějaký úrovně je automat rozhodně bezpečnější :-! 😉
Vim že to je tady samej Seb Loeb ale od nějaký úrovně je automat rozhodně bezpečnější :-! 😉
Na beznej ceste v premavke 200 koni v benzine, 170 koni v nafte .................. na okruhu nebudem ratat.
Mozes tu uroven specifikovat, kde je bezpecnejsi automat a dovod ?
Mozes tu uroven specifikovat, kde je bezpecnejsi automat a dovod ?
Na to neni přesný číslíčko = záleží taky v jakym autě to je 😄
Ale Bubaq má svym úvodnim příspěvkem pravdu = dneska sou kvalitní automaty typu ZF8HP, Aisin AWR10L65, Mercedes 9G-Tronic prostě lepší než manuál. Pro většinu řidičů. Nárůst krouťáku u moderních turbomotorů je prostě jen pro machry. A těch je sakra málo. Na běžný cestě běžný auto 200 koní = proč ne. Víc radši s automatem 😉
Ale Bubaq má svym úvodnim příspěvkem pravdu = dneska sou kvalitní automaty typu ZF8HP, Aisin AWR10L65, Mercedes 9G-Tronic prostě lepší než manuál. Pro většinu řidičů. Nárůst krouťáku u moderních turbomotorů je prostě jen pro machry. A těch je sakra málo. Na běžný cestě běžný auto 200 koní = proč ne. Víc radši s automatem 😉
Automat je vyhodny pre servis.
Automat chcu ludia😒br />
a) Lenivi ludia
b) Polovodici co maju problem s rozjazdom...............
c) Vodoci co musia za jazdi pisat status na FB na svojom smartfone, ze si prave ........ v aute..........
d) Slecny co nevedia jazdit, ale potrebuje dat lajk kamaratke na FB za jazdy......
By som zaviedol auta bez posilovacov a synchronov a ostali by jazdit iba vodoci a vsetko ostatne by chodilo MHD ................. jaj to by prispelo k ekologii....
Automat chcu ludia😒br />
a) Lenivi ludia
b) Polovodici co maju problem s rozjazdom...............
c) Vodoci co musia za jazdi pisat status na FB na svojom smartfone, ze si prave ........ v aute..........
d) Slecny co nevedia jazdit, ale potrebuje dat lajk kamaratke na FB za jazdy......
By som zaviedol auta bez posilovacov a synchronov a ostali by jazdit iba vodoci a vsetko ostatne by chodilo MHD ................. jaj to by prispelo k ekologii....
Rozmach samočinných převodovek v posledních letech jen dokazuje, jak současná západní civilizace degeneruje. Já osobně dokud budu mít funkční levou nohu, tak se manuálu nikdy nevzdám! Jsem díky němu daleko více pánem nad motorem i celkově jízdou, můžu daleko ve větší míře ovlivňovat spotřebu paliva a ještě mě to ohromně baví a při koupi auta vždy šetřím desetitísíce korun! Navíc na stejné akcelerační schopnosti mě stačí menší a levnější motorizace Proč bych si tedy proboha měl kupovat automat? Protože je to pohodlnější? Děkuji, nechci, třech pedálů se nevzdám! Současné mízení manuálních převodovek (zejména u silných vozů) je jen další podlý útok na pravověrné petrolheady! :-!
Možná bys měl přejít od teoretizování k praxi = a pár zdegenerovanejch výrobků západní civilizace typu ZF8HP vyzkoušet 😄
Východní zkouška typu AWR10L65 [odkaz] taky neuškodí 😉
Východní zkouška typu AWR10L65 [odkaz] taky neuškodí 😉
Pokud si myslíš, že jsem nikdy neřídil moderní auto s automatickou převodovkou, tak jsi vedle jak ta jedle! 😄 Naposled to byla Alfa Romeo Giulia 2.0 Veloce. Její osmistupňový automat ZF řadí krásně, ale ta pravá radost z jízdy se kvůli němu stejně nedostavila... 😢 😢 😢
Vzdycky jsem povazoval automaty za reseni pro blondyny a lidi, co neumi radit....pak jsem mi kamarad pujcil stare BMW E39 s automatem, občas jsem ridil sefova Forestra s prehistorickym 4st. automatem a najednou jsem zmenil názor a po třicítce jsem po automatu začal toužit. Uznavam, ze ne vždy se automat chova na 100% tak jak bych si predstavoval, ale rekneme, ze v 95% radi tak, jak bych radil i ja. Takze pro me, i přes drobne nevyhody panuje spokojenost. Chybi me funkce, které dnesni modernejsi automaty mají, a to je plachteni na neutral, kdy v mirnem klesani nebo rovince musim proste drzet lehe plyn. A pak ještě jedna mala vytka, na muj vkus občas moc nizke otáčky, kdy v kopci automat drzi otáčky pod 1500, ale po par jizdach jsem se naucil i tento nesvar eliminovat, bud mirnym zpomalenim, kdy dojde k dalsimu snizeni otáček a auto podradi, a nebo naopak lehkym zvysenim rychlosti, kdy se otáčky dostanou k 2000. Jen se bojim okamziku, kdy bude automat potrebovat repasi i presto, ze olej v nem menim pravidelne 😄
předchozích několik aut automat, teď manuál, řídit mně bavilo všechny... nehodnotím, nesoudím, ať si každý koupí co chce, jedna věc je jistá, automat je záležitost za 50 tisíc /určitě někde míň/ a každý do něho nechce investovat, mladá rodina co jde kupovat laciný auto určitě tyhle peníze z kapsy vytahovat nebude...
a že je aut, co mají automat tak mizerný, že prostě manuál je lepší volbou...
p.s. a pro muže s vagínou - fyzikální zákony co platí jenom pro laciné auta s menším výkonem - to je teda gól😊))
a že je aut, co mají automat tak mizerný, že prostě manuál je lepší volbou...
p.s. a pro muže s vagínou - fyzikální zákony co platí jenom pro laciné auta s menším výkonem - to je teda gól😊))
Ty si tak necitlivej [odkaz] >😁
A blbej = protože to nemá co dělat s fyzikálníma zákonama troubo = pěknej [odkaz] >😒]
A blbej = protože to nemá co dělat s fyzikálníma zákonama troubo = pěknej [odkaz] >😒]
Je pravda, ze az mi klekne automat tak si hodim masli 😄 Dle servisu kompletni GO mého typu bude cca okolo 35 tis. Kazdopadne ja uz se asi k manualu vracet nechci 😄 stridam svoje auto s autem zeny (manual) a vdycky radsi preferuji jet mym autem 😄 U nového auta bych se automatu nebal, a na bazaru zas clovek většinou usetri, krome aut s DSG je většina ostatních ojetin v automatu levnejsi, ale co clovek usetri na nakupu ojetiny tak pak da za repasi plus ještě něco doplati. Ale zase pokud se koupi kvalitnejsi automat a necha se zkontrolat před nakupem a stara se o vymeny oleje a neposkakuje auto v praze tak ty automaty vydrzi hodne. Maximalne se jim meni spojka. Ja mam najeto cca 250 tis a zatím automat radi krasne hladce. Hned po koupi jsem provedl vymenu oleje v převodovce s proplachem v cca 240 tis km, ale jestli to delal jiz někdo predemnou to netusim 😄 Citroen tvrdi, ze to je "dozivotni " napln. V tomhle ma alespoň DSG vyhodu, ze vymena oleje je tam automaticky predepsana.
ztráta výkonu není dána fyzikálními zákony? výkon není fyzikální veličina? to jsou mi novinky. asi jsem udělal chybu, že jsem se s tebou dal do řeči. tituly si nech pro svoje blízké, jestli teda nějaké máš...
MANUÁL ani AUTOMOTICKOU PŘEVODOVOU KRAVINU NEŘEŠÍ !! >😒] >😒] >😒] >😒]
Já napsal: AT zvyšují bezpečnost a plynulost provozu, šetří obrovské množství pohonných hmot a CO2. Co je proti argumentem?
Že jeden dobrý řidič umí používat spojku a převodovku? To já umím také. Ale zároveň vidím kolem sebe neuvěřitelně vysoké množství "řidičů" a řidiček, co neví vůbec nic o tom, k čemu slouží spojka a převodovka. Takže mi nejde o vaše individuální vyjádření, že zrovna vy umíte se spojkou správně pracovat; můj komentář se týká situace na našich silnicích a ulicích.
Upřímně, očekával jsem, že se tupci ozvou: já řadit umím! Ale jste opravdu postižení, když nechápete, že můj komentář míří na situaci na našich silnicích a nekomentuje individuální "výkony" za volantem. To je ta nešťastná situace okolo veřejných diskuzí, že nepřinášejí nic pozitivního. Protože se jich účastní (většinou) jen divní lidé s úchylkou nebo mindrákem. Ti jsou nejaktivnější... "Já tedy Ne-eeeee!" >😁
Pravdu má ale spíš MT svou 2 větou = když do srovnání zařadíš dražší auta a kvalitnější automaty = karta se obrací = a nejen na papíře
Viz odkaz rozdíly sou navíc většinou tak malý že nestojej za to = krom aut typu Toybaru možná nějaký 911 apod. začíná bejt manuál spíš na obtíž = žádný plus
[odkaz]
Jak si došel k paušálu: AT = 10% navíc? 😄
Už i do týhle třídy dorazily 8 st. převodovky = třeba Pažout 308 ale standardem zatim fakt nejsou. Vejš už je to jinak = tam je automat nad manuál
Sem pro to aby manuály zůstaly v nabídce a je fajn že Porsche jí vrátilo do nabídky a super že sou auta jako Toybaru, ale jinak = plus manuálu velmi upadá
Jezdim hodně po Praze a okolí = a díky za automaty
Dneska už je svět prostě jinde [odkaz]
* když jsem místo efektivně použil úsp0rně, tak prý spam...wtf?
>😁
>😁 >😁
>😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 :yes:
Takže, Kharl: zalezte prosím někam, kde na vás nebude vidět, a zmlkněte. Jste ostudou civilizace.
neumí to jet ani na dvojku nedejbože na trojku bez šlapaní na plyn což je v koloně užitečné
když chce člověk zrychlit s plynem na podlaze tak to okažitě podřadí a pošle otáčky k omezovači proč? Ve většině případů chci použít maximální krouťák a ne výkon! Hlavně u studeného motoru je to fakt úžasná funkce pokud to chcete rychle zničit >😁
když pustím plyn tak to tam začne cpát co nejvyšší rychlost a vůbec ho nezajímá, že bych rád zpomalil i jinak jak opotřebováním brzd
Rozdíl mezi starým 5AT a novým 8AT byl akorát v tom, že ten starý tam nechal ve městě 2000 otáček a ne 1300...
Navíc, já nemluvím o tom, že 10% řidičů umí využívat spojku a převodovku vhodným a efektivním způsobem.
Ale tomu asi nerozumíte: Já néééééééééé 😒
Do města do hybridu i do supesportu = jojo je to tak 😉