Ekonomika
Design byl příšerný už v době uvedení na trh. Nemohl jsem tenkrát věřit, že ho měli na svědomí Italové. Nová kamufláž "dílo" jen dokončila, zvláště ty začerněné okraje zadních bočních okének. Jakési zamaskováníé toho nesouměrného děsu... :no:
Jojo, tenhle facelift je ještě horší, než původní (a už jednou decentně faceliftovaná) verze. Ale pokud na něj budou akce, tak se tahle obludka prodávat bude, jako letos v prvním půlroce.
Původní verze vypadala dobře. Ne že by to bylo hezký auto, ale obludný nebylo. Nazval bych to účelovým designem co má nějakou myšlenku.
Matrix byl jedním z prvních projektů, kterými dal Hyundai po r.1998 najevo, že se hodlá radikálně rozloučit s plechovkovou minulostí. Svou roli splnil bezvadně, zejména v JV Asii na dlouhou dobu prodeji zastínil např. mnohem ambicióznější Elantru. ČR ho začala objevovat až po prvním výrazném snížení cen sotva před pár lety. Ale přiznejme, že poněkud s křížkem po funuse, už v podstatě ve fázi výprodeje a čekání na nový model. Ani loňský facelift nemůže zakrýt 10 let starou technickou koncepci, včetně přesluhující motorizace a hubené bezpečnostní výbavy - jezdí na podvozku staré Elantry a 1,5CRDi ani po úpravě prostě není 1,6CRDi, jak ji známe z i30 a cee'du. Nechme tedy veterána v klidu dožít. Čekám, že po otevření Nošovic se velmi rychle seznámíme s nástupcem.
Od Matrixu snad nikdo nemůže očekávat jízdní vlastnosti Formule 1.
S tím se dá lehce "uhnat" i Ochcávku 1,9 TDI :-!
Matrix je spolehlivý a solidní automobil, ale vzhledem pokulhává. Zkrátka a dobře, studio Pininfarina mělo Hyundaiem spoutané ruce a muselo navrhnout to, co si zákazník poručil. Kdyby to bylo na Pininovy, vypadal by jistě jinak. To mu ale neubírá na spolehlivosti a lidovosti. K tomu Modusu bych chtěl říct jediné: Modus mám rád, ale designem a celkovým charakterem zdaleka nedosahuje na kvality malého Modusu. Prostě dospěl...
P.S.:Modus bol krajší, Grand Modus praktickejší.