Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Uživatel_5340709
2
představy o elegantním designu auta u všech komoušů končí shodně někde u tvaru něco jako Dacia Solenza. :-) Náhoda, nebo "vrána k vráně sedá"?
rokyta.p
2
Auta z podobné doby podobně vypadají, dneska zas mají všechna vytažená světla pomalu až ke zpětným zrcátkům a fluidní design. Jinak ta Tavria ani ve své době moc zázračné auto nebylo.
žlababa
1
a viděl jsi, jak v roce 1980 vypadal třeba VW Polo
pallas
Jeden náš sused si ju vtedy totiž kúpil. Šetril na Favorita, a ešte nemal dokopy celú sumu, tak kúpil Tavriu. A kým na ňu čakal, tak ju vychvaľoval - až dovtedy, kým na nej začal jazdiť.
To auto bolo neskutočný brak. Doslova šrot. A to naozaj. Napríklad nesúmerné brzdy, a odpadávali plastové diely. Konkrétne tento známy Tavriu zrušil po 2 mesiacoch, cez strechu. Za jazdy mu odpadol nejaký plastový kryt pod volantom (ktorý škrípal o volant pri každom väčšom zatočení), spadol mu pomedzi kolená pod pedále, on sa zľakol a vyletel s autom do priekopy. Tavria totálka.
To auto bolo neskutočný brak. Doslova šrot. A to naozaj. Napríklad nesúmerné brzdy, a odpadávali plastové diely. Konkrétne tento známy Tavriu zrušil po 2 mesiacoch, cez strechu. Za jazdy mu odpadol nejaký plastový kryt pod volantom (ktorý škrípal o volant pri každom väčšom zatočení), spadol mu pomedzi kolená pod pedále, on sa zľakol a vyletel s autom do priekopy. Tavria totálka.
PavelK_
U prvních pokusů, (fotka 1 - 3) mi připadá, jako by dárcem řady orgánů byl Moskvič, včetně pětišroubových kol. Takže co sovětský průmysl dal....
Stejsn
snad už byla jen Oka.
Ta ale alespoň nebyla tak hnusná! >:D
P.S. Autor se zapomněl zmínit o jedné konstrukční specialitě - aby se rezervní kolo Tavrie vešlo do motorového prostoru (čehož bylo možno docílit jen tak, že pneumatika s ráfkem obepínala hrnec na podběhu, ve kterém byl ukotven přední tlumič), přišel ZAZ s dvoudílným diskem, sestávající z náboje, ke kterému byl pomocí šroubů připevněn ráfek s pneumatikou! Co toto řešení udělalo s tuhostí disku a neodpruženou hmotnou přední nápravy, si jistě dovedeme představit...>:-[]
Jinak ZAZ Tavrija byl ještě o dost větší křáp, než Oltcit, a to už je co říct! >:D
P.S. Autor se zapomněl zmínit o jedné konstrukční specialitě - aby se rezervní kolo Tavrie vešlo do motorového prostoru (čehož bylo možno docílit jen tak, že pneumatika s ráfkem obepínala hrnec na podběhu, ve kterém byl ukotven přední tlumič), přišel ZAZ s dvoudílným diskem, sestávající z náboje, ke kterému byl pomocí šroubů připevněn ráfek s pneumatikou! Co toto řešení udělalo s tuhostí disku a neodpruženou hmotnou přední nápravy, si jistě dovedeme představit...>:-[]
Jinak ZAZ Tavrija byl ještě o dost větší křáp, než Oltcit, a to už je co říct! >:D
starý_kluk
Při uvážení, že konstruktéři v SSSR museli především chodit na brigády do výroby, ale také na stavby školek, na pole atd. a že teprve potom mohli dělat svou práci něco jako koníčka a přitom neměli styk se světem, tak je Tavrija malý, nebo spíš velký, zázrak. Výroba byla zahájena až 10 let po prototypu, a tak její původně dost slušné parametry notně zastaraly.