Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: ZAZ Tavria, Dana a Slavuta (1987-2011): Revoluce v Záporoží

ZAZ 1102 znamenal pro ukrajinskou automobilku přechod na moderní koncepci. Od zahájení vývoje až do konce produkce ale uběhly čtyři desítky let...
Zpět na článek
9. 7. 2017 18:10
9. 7. 2017 22:39
Avatar - Uživatel_5340709
9. 7. 2017 17:36
To je zvláštní,
představy o elegantním designu auta u všech komoušů končí shodně někde u tvaru něco jako Dacia Solenza. :-) Náhoda, nebo "vrána k vráně sedá"?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - rokyta.p
10. 7. 2017 07:27
Re: To je zvláštní,
Auta z podobné doby podobně vypadají, dneska zas mají všechna vytažená světla pomalu až ke zpětným zrcátkům a fluidní design. Jinak ta Tavria ani ve své době moc zázračné auto nebylo.
Avatar - žlababa
10. 7. 2017 10:40
Re: To je zvláštní,
a viděl jsi, jak v roce 1980 vypadal třeba VW Polo
Avatar - pallas
9. 7. 2017 17:46
Ja si tú Tavriu pamätám
Jeden náš sused si ju vtedy totiž kúpil. Šetril na Favorita, a ešte nemal dokopy celú sumu, tak kúpil Tavriu. A kým na ňu čakal, tak ju vychvaľoval - až dovtedy, kým na nej začal jazdiť.
To auto bolo neskutočný brak. Doslova šrot. A to naozaj. Napríklad nesúmerné brzdy, a odpadávali plastové diely. Konkrétne tento známy Tavriu zrušil po 2 mesiacoch, cez strechu. Za jazdy mu odpadol nejaký plastový kryt pod volantom (ktorý škrípal o volant pri každom väčšom zatočení), spadol mu pomedzi kolená pod pedále, on sa zľakol a vyletel s autom do priekopy. Tavria totálka.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barrichello
9. 7. 2017 20:02
Re: Ja si tú Tavriu pamätám
taky to bylo nejlevněší auto na trhu a ještě s hooodně velkým odstupem na to další.
9. 7. 2017 18:10
Moskvič
U prvních pokusů, (fotka 1 - 3) mi připadá, jako by dárcem řady orgánů byl Moskvič, včetně pětišroubových kol. Takže co sovětský průmysl dal....
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Stejsn
9. 7. 2017 22:39
Horší křáp
snad už byla jen Oka.
Rozbalit vlákno
3
10. 7. 2017 00:13
Re: Horší křáp
Ta ale alespoň nebyla tak hnusná! >:D
P.S. Autor se zapomněl zmínit o jedné konstrukční specialitě - aby se rezervní kolo Tavrie vešlo do motorového prostoru (čehož bylo možno docílit jen tak, že pneumatika s ráfkem obepínala hrnec na podběhu, ve kterém byl ukotven přední tlumič), přišel ZAZ s dvoudílným diskem, sestávající z náboje, ke kterému byl pomocí šroubů připevněn ráfek s pneumatikou! Co toto řešení udělalo s tuhostí disku a neodpruženou hmotnou přední nápravy, si jistě dovedeme představit...>:-[]
Jinak ZAZ Tavrija byl ještě o dost větší křáp, než Oltcit, a to už je co říct! >:D
Avatar - pallas
10. 7. 2017 03:20
Re: Horší křáp
vidíš, na to som aj zabudol. Na tie delené disky.
[odkaz]
Avatar - Stejsn
10. 7. 2017 08:45
Re: Horší křáp
Tak to je super peklo 8-s
Avatar - KANKUNEN
10. 7. 2017 09:34
Auto s nejnižší okamžitou spotřebou na světě
Z kopce si vykvaltoval, vypnul motor a samozápaly motor nezastavily.
Rozbalit vlákno
0
10. 7. 2017 12:53
Malý zázrak
Při uvážení, že konstruktéři v SSSR museli především chodit na brigády do výroby, ale také na stavby školek, na pole atd. a že teprve potom mohli dělat svou práci něco jako koníčka a přitom neměli styk se světem, tak je Tavrija malý, nebo spíš velký, zázrak. Výroba byla zahájena až 10 let po prototypu, a tak její původně dost slušné parametry notně zastaraly.
Rozbalit vlákno
0