Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Kupujete SUV, protože jsou bezpečnější? Takhle malý ťukanec stačí, aby skončilo na střeše

65 komentářů

Avatar - _Karel_
_Karel_
Být tam třeba sedan stalo by se....ve spoustě případů totéž.
Pokud má narážející auto nižší čumák než naražené auto zadek, tak ho jako v tomto případě pozvedne, navíc ho (řekněme ve 100km/h) otočil náhle skoro kolmo ke směru jízdy, a to by se už převrátilo skoro všechno.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Konečně správná připomínka hrubě podceňovanýho parametru = těžiště je sakra důležitý :yes: 😉

SUV móda je fakt blbost = nejblbější a nejdražší typ karoserie = momentálně největší hit >😒]
Avatar - _Karel_
_Karel_
Ten, kdo není úplnej id.iot, pochopí z videa, že je jedno, jestli převrácené auto bylo SUV nebo osobák. Nemělo šanci.
Že se auto s vyšším těžištěm snadněji převrátí, na to potřebují důkazy jen trotlové jako ty, všem ostatním je to jasný i bez tohoto videa, které ač se o to autor snaží, nedokazuje vůbec nic.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Sakro, Karel má v podstatě pravdu. Sice má vyšší těžiště a to riziko převrácení je v určitých situacích, jako je tahle, je vyšší, ale já tedy rozhodně budu radši sedět při nehodě v tom vyšším autě.

Den po jarním srazu ACZ (Teď lituju, že jsem nezůstla do druhého dne >😁 ) jsem si to vyzkoušel na vlastní kůži, kdy mladý spratek nedodržel rychlost a po brždění ( odhadem dle policie z 110kmh) n cca 70km/h rychlosti odhodil při bočním nárazu obstarožní Kiu Sorento na naše auto, stojící na stopce... zásah přímo na levý přední bok u řidiče.

Výsledek? Kluk jakž takž pomlácený, auto na odpis (SX4)... děda v Sorentu? Bez škrábance, přestože ho vzal přímo na B sloupek.. přesně tady je ta výhoda SUV, které díky vyšší karoserii dostalo náraz hodně nízko.

A my? My jsme odjeli ještě po svých (teda jen k odtahovce 😁), protože jsme sedlali Tranzita....>😒] .

Takže co je nejbezpečnější auto na silnici? Tranzit ! >😒]

Riziko převrácení tam je trochu vyšší, ale rozhodně není tak časté (řekl bych, že minimální), jak se nám někteří mistři, jako ty snaží namluvit... a mimochodem, MT nikdy netvrdil to, co tady papouškuješ ty (ty poplašné zprávy o SUV)... akorát je moc nad věcí, aby se s tebou hádal 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Víra je krásná věc 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
moj nazor je ze beznemu sedanu by narazil do kufra kusok by asi zabalancovalo s nim ale asi by sa neprevratil ... lenze pri SUV sa moze stat ako tu vo videu ze ti auto zozadu vlezie doslova pod kufor a nadvihne ti auto a v tomo momente uz si v haji... prevratenie je uz potom otazka sekundy
JirkaX
Tak tohle zrovna jako důkaz neberu. Ten zadek mu nadzvedl, stočil a při adhezi dnešních pneumatik to nemohlo dopadnout jinak. Zrovna tak by skončilo běžný placatý auto. Redaktor by měl než něco napíše trochu zapřemýšlet.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Název tohoto článku na Seznamu😒br /> Kupujete SUV, protože jsou bezpeenijší? Takhle malý ukanec staéí,aby skonéilo na stoeše

Bezprecedentní profesionalita tvůrců webu.
moan78
Ber to tal ze vacsina vodicov nie su petrolheadi a viac plechu um pripada viac bezpecia. Pritom usa roll over accidents statistiky hovoria jasne. ale darmo kübelwagen je preoste in.
Kaskader
Popovídáme si až se to vaše auto s nízkým těžištěm srazí čelně s mojím Suburbanem vy chytráci. Vlastně nepopovídáme - už budete mít po funuse... >😒]
Avatar - Beefcake
Beefcake
Clickbait ako z ucebnice.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj pro takový jako ty je ten článek určenej = evidentně nefunguje >😒]
webpaja
Principiálně sice do Karla čutneš, ale poslední větou mu přitakáš. Nižší těžiště je samozřejmě výhodou pro prevenci, ale při podobném manévru se převrátí i motokára nebo formulový speciál 😉
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
že SUV jsou bezpečnější než limuzíny, ale v tomhle případě to přece nebyl ťukanec, to byla rána jako "prase", schválně se podívejte jak se to auto rozšaluje při dalším nárazu do druhého auta, a to už se o to první zpomalilo.
Avatar - JuckiCZ
JuckiCZ
Psal jsem to už několikrát - mají o něco lepší pasivní bezpečnost proti běžným vozů, ale mnohem horší aktivní bezpečnost (vyšší hmotnost, výš těžiště).
Logicky je teda větší šance, že se člověk nabourá v SUV, než v běžném osobáku, tudíž čím víc bude SUV, tím víc bude nehod i mrtvých. A až bude většina aut SUV, tak jejich potenciální výhoda je ta tam (SUV vs. SUV je to samé jako HB vs HB apod.).
Krásný důsledek - lidi si kupují "bezpečnější" auta a díky tomu tu bude mnohem víc nebezpečno 😁.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Aneb nepoučitelný Karel 😄

To že nedáš už ani na MT = to je fakt smutný 😉

Ne že by se to nemohlo stát čemukoli jak píšeš = ale SUV sou díky těžišti prostě fakt horší :-!
webpaja
Většina co se tu ohání petrolheadstvím si o něm může nechat jen zdát a když přijde tvrdý na tvrdý, pak mají v garáži to auto, po kterém tu apriori plivou.
Avatar - Kolouš
Kolouš
viz já.... už zase
>😁 >😁 >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
vsetko suhlas.... len ono vlastne placate auto by nikto zozadu pri priamom naraze ani nenadvihol ako toto SUVecko ... prevratit sa samozrejme moze lahkym tukesom aj nizke auto len na to musis ist zboku a nie priamo zozadu ... kazdopadne SUVecko pod SUVecko nevleze .. ani SUVecko pod maybacha
[odkaz] sice tu je podstatne mensia rychlost vo videu ale aj keby rychlost narazu bola dvojnasobna tak priamo zozadu kym pod teba nik nevleze sotva ta prevrati... maximalne ti zlisuje kufor
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Viz já 22:27 😉

Doporučuju kliknout na HASTINGHET a seřadit od nejhorších k nejlepšim [odkaz] nebo klidně obráceně 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nepřeháníš to s těma požadavkama na redakci? >😒]

Příklad to neni ideální ale obecně naprosto správnej = třeba jen o trochu vyšší těžiště má zásadní vliv = z tohohle pohledu je to správnej příklad a správně pojatej článek

Stavba vozů Subaru a odlehčený díly a snižování těžiště u sportovních verzí aut obecně neni pro parádu = těžiště je docela zásadní parametr
Atila_
Cely ten clanek je nesmysl hlavne proto, ze se prezentuje prevraceni jako nejaky hrozny problem. Ono to sice vypada divoce, posadka uvnitr si to trochu "uzije", ale jinak par kotoulu v dnesnich autech neni zadny zasadni problem, naopak je to jeden z lepsich zpusobu jak postupne uvolnit kinetickou energii. Narozdil od patrovych autobusu, strecha SUV je konstruovana na to, aby se po ni auto mohlo prevalit, takze (samozrejme pripoutana) posadka je i po kotrmelcich OK. Rozhodne lepsi pri havarii valet sudy nez trefit neco co neuhne.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj ty se nedáš = dyť to řikám :yes: 😄
JirkaX
Ne. Naprosto špatný příklad. V tomto případě to těžiště nehraje zásadní roli.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ten náklaďák byl pekelně blízko za osobákem co taky vrazil do toho chudáka co byl zezadu defenestrován. Vůbec to vypadá na slušný počet trotlů, byli tam namačkáni jako sardinky a ještě tam bylo nějaké bezprizorní odstavené auto do kterého ten týpek "dobrzdil". Docela masakr.
webpaja
Stačí šikovný úhel mezi jedním a druhým...voilá je to tu 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Osobně si myslím, zdali tomu řidič Ravky ještě nepomohl cuknutím volantem, trochu to tak vypadá, ale e😜ert, jako někteří jiní diskutéři tady, na to nejsem 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Motokára? Tobě se to povedlo, viď ? >😒]
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nehraje? Tak to by asi chtělo zopakovat si základoškolskou fyziku, jinak fakt nevím. Velkou roli naopak nehrála adheze.
Avatar - Beefcake
Beefcake
Hlavne si myslim, ze Outlanderu by sa to nemohlo stat. Ani keby bol nalozeny po strechu (co nevieme ako bolo tuto). >😒]
Avatar - JuckiCZ
JuckiCZ
Lidi mají určitý obnos peněz na koupi auta a podle něj si vyberou. Pokud je to SUV, tak si troufnu tvrdit, že bude mít horší aktivní bezpečnost, než stejně drahý sedan/kombík/HB, který by si koupili místo tohoto SUV. Je jasné, že SUV za 4 miliony na tom může být líp, než třeba Rapid, ale stojím si za tím, že obecně pravdu mám.
A pokud se z toho X-Trail vymyká, čest Nissanu za pověstnou "výjimku potvrzující pravidlo".
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
bol v tom ze nizkym autom doslova podvihol to SUVecko... ale ked budu na cesatch uz le nsame SUVecka tak so ta nestane >😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tedy taky si bleskem v hlavě propočítal všechny síly který působily = a tak jako ty si jistej nejsem 😄
webpaja
Při převrácení hraje spousta faktorů, že vyšší SUV bude na podobnou situaci náchylnější než nižší sedan je asi nasnadě, ale brát to dogmaticky jako autor článku je samosebou hovadina.
SUV na tom bude velmi podobně jako MPV a evidentně by se měly zakázat mikrobusy, autobusy apod 😉
XTad
Vyssi teziste je vykompenzovano sirsim rozchodem.
ryccardo
Kup si vole zrovna tank, ať můžeš chroupat k obědu i SUVčka. To je logika uvažování. Koupím si 2,5 tunovou kysnu, aby se o mě každej rozplácnul.
ryccardo
Omyl. Hraje a naprosto klíčovou.
ryccardo
Jasně. Čím těžším autem jedeš tím si při nárazu bezpečnější. Tady se ale bavíme o riziku převrácení, který je u SUV výrazně větší. Střechu ale mají všechna auta stejnou, tam těch deformačních zón moc nevymyslíš, takže až vezmeš třeba sloup střechou tak to máš hotový a je jedno v čem zrovna jedeš.
ryccardo
Leda kulový. Zkus si v nějakým SUV na suchým asfaltu říznout prudce zatáčku. Až z toho mrazí jak se to snaží postavit na dvě kola. Zkoušel jsem takhle ix35. Normální osobák se začne normálně smýkat, ale po snaze se převrátit není ani náznak.
ryccardo
jenže auto s nižším těžištěm by šlo do smyku a ne přes střechu.
ryccardo
jj svatá pravda. Vysoký těžiště silně narušuje stabilitu auta při prudký změně směru a auto je celkem logicky náchylnější na to otočit se přes boudu. Blbá móda, ale ono to časem přejde. O vyšší spotřebě paliva a tudíž neekologičnosti provozu ve srovnání s normálním civilním liftbackem nebo kombi radši ani nemluvě.
Avatar - simon_sez
simon_sez
jasne, s Tribecou by to ani nehlo, lebo boxer vole 8-s
switch.man.cz
[odkaz]
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
kdyby to odražené auto byl nafukovací balón, takjo. ale takhle mi to připadá že na to dupnul, prchal před obludou kamiónem, potom šup do bezpečného pruhu a zastavit ...........
johny555
To, že SUV mají výše položené těžiště a že pravděpodobnost převrácení v případě nehody je vyšší je fyzikální fakt. V jiných případech zase můžou být ve výhodě. Rozhodně se nedá říci, že SUV je bezpečnější než srovnatelné kombi/hatchback. Rozhodně se dá, říci, že SUV jsou dražší a mají vyšší spotřebu než srovnatelné kombi/hatchback. Jaké jsou výhody SUV, pokud s tím jezdím jenom po silnici?
_MT_
Já ti nevím, jestli šlápl na plyn, nebo jen odletěl jak kulečníková koule. A jak se dostane znovu do zorného pole, tak je vidět, že brzdí a ne zrovna něžně.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
😄 ono to ani nejde skončit na střeše, protože se na ní neudrží díky vysoké budce 😄
výborná reakce byla toho řidiče co do něj brutálně najel náklaďák, po prvním nárazu neskočil na brzdu ale na plyn a ujel, bravo 😄
Avatar - _Karel_
_Karel_
Nejde o clickbait, jde o ty chyby.
JirkaX
Hm. Skutečně hodnotný příspěvek. Tažný mám cca 30 cm vysoko. Myslíš, že je chycený na plastu? A spousta nových SUV to má podobně.
Avatar - Ozzman
Ozzman
>😒]
webpaja
😉
webpaja
JJ, jednou jsem byl převrácen 😉
_MT_
Při nárazu přeci nejde o plasty. Jde o kov pod nimi.
Avatar - speedfred
speedfred
ak mal ťažné tak aj tak ťažko uveriť ze nemal ani škrábanec.
ach,ach
JirkaX
Ok. Má o tři km více než moje.
webpaja
Ani škrábanec >😒] :yes:
JirkaX
Vždyť to píšu. Moje SUV má v tomto odkazu 77. Kam se na něj spousta placatejch hrabe.
Avatar - JuckiCZ
JuckiCZ
V té tabulce od Hammunasakry je X-Trail v losím testu na skvělé pozici, žádné jiné SUV na tom tak dobře není.
JirkaX
Co to tady pořád píšete za blbosti? Co takhle místo těch vašich emocí použít normálně rozum? Jaký nadzvenutí? Moje SUV má světlost zadního nárazníku cca 25 cm. Které z vašich aut má čumák tak do klínu, že mne nadzvedne?
JirkaX
Kde byla řeč o X-Trailu?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak nevymyslel sem to, ani na tomhle webu nepoužil první = ale dík že sis všim >😒]

Předpokládám správně že obsahu sis nevšim = a zůstal u toho odkazu? 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
brachovi tak zozadu tuklo jedno starucke Kacko do Sportbacka ... tym svojim nizkym predkom mu doslova voslo pod zadok... lenze kym lancer ani skrabanec.. KAcko malo pol predku na odpis .. prisaham ze keby som nevidel jeho foto ktore z tohto incidentu spravil tak mu ani neuverim lebo nemal fakt nic poskodene ked sme auto obaja neskor obzerali ... asi zazrak neviem .... stalo sa to na parkovisku .... pritom stare KAcko bolo vpredu doslova zlisovane svetla rozpadnute... v podstate cele auto uz asi len rovno do srotu ... vyzeralo ako po riadnej buracke a to bol v podstate len taky bezny tukanec ... ale asi je to aj o tom ze stare KAcko je ozaj dnes uz taka pojazdna rakva ... s nim radsej fakt uz neburat nikde ak je cloveku zivot mily ...
webpaja
Ano hodnotný, záleží na způsobu deformace nosníku čelní části vozu vzadu a úhlu pod kterým se zaboří do nebo pod nosník TZ, či deformační zóny zadní části.
JirkaX
Tak to si zopakuj co je adheze a jaký má vliv.
JirkaX
Tak už s tím přestaň. Vždyť to jsou nesmysly. Např. moje SUV váží 15 metráků, což je běžná hmotmost vozů střední třídy. A chová se úplně normálně, jako běžný placatý auta. A v losím testu je na špici, zanechá za sebou i ta "normální" auta. SUV je prostě návrat po desetiletích k normální velikosti automobilu. A to Ford T byl vyšší.