Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Vozy na CNG mají pozitivní vliv na emise oxidů dusíku, říká česká studie

27 komentářů

topten
proc jen CNG vs diesel, kde to snizeni je jasny??
mozna by prisli na to, ze mezi CNG vs. benzin nebude zadny rozdil, nebo benzin na tom bude ještě lip, tedy ještě min jedovatých NOx nez CNG.
jestliže prumernej naftak s euro6 vyprodukuje cca 500mg NOx /km, 11x snizeni je nejakych 45mg NOx /km, pricemz lepsi benzinaky produkuji kolem 20mg NOx /km a benzinove hybridy se dostavaji k 10mg
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
ty jsi skoro stejnej magor jako Kharl, uprav si nick na topten antidiesel >😁
mimochodem, při těžbě a tankování CNG uniká do vzduchu metan který má 32x větší uhlíkovou stopu než CO2
...... a benzín se taky zdatně vypařuje na rozdíl od nafty
topten
nehajim CNG ty dunihlave
reaguju na clanek, kterej vychvaluje CNG z hlediska jedovatých NOx, pricem benzin je na tom minimalne stejne.
benzin se vyparuje tak strasne ty troubo, ze jim jsou zamoreny všechny parkoviste >😁
s cim vy dunihlavove ještě neprijdete ....
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Problém je ten, že plyn se měl podporovat už před 20ti lety. Mám nový diesel, chlastá močovinu a nesmrdí ani v garáži.
topten
vono by stacilo prestat danove zvyhodnovat naftu proti benzinu, nebo nejlepe s tim nikdy nezacit
diesel nesmrdi jen když není nastartovanej
cest vyjimkam
jedovaty NOx v beznych koncentracích nesmrdi
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Namísto vyhazování peněz do elektroaut, by stačilo snížit lehce cenu benzínu a emise by se regulovaly samy.
topten
stacilo by srovnat spotrebni dane benzinu a nafty podle hmotnosti, energie nebo CO2.
a soucasny rozdil 2kc na spotrebce ve prospěch nafty u nas by se zmenil na 1kc ve prospěch benzinu.
a jsou staty v eu, kde ten rozdil je podstatne vetsi.
zvyhodnovani nafty spolu s masazi na ekologicnost naftaku vedla k tomu, ze idealnim autem pro většinu nemyslicich ojropanu se stal naftak...
Kharl.ANTIDIESEL
jj furt dokola 😒br /> LEPŠÍ než 200 bar tlakovanýho metáku [odkaz] jsou TICHÝ + BEZPŘEVODOVKOVÝ + NEVÝBUŠNÝ [odkaz] ELEKTROMOBILY 😉 [odkaz]
>😁
>😁 >😁
>😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >:D :yes:
kyklop
Mas pravdu, ale places na spatnom mieste. Spotrebne dane, pripadne dane, registracne poplatky a eko triedy podla CO2 vymysleli inde. Trh a zakaznici sa len prisposobili..
_MT_
Ty se tomu směješ, ale viděl jsi, jak výpary benzínu berou v Kalifornii vážně? Třeba ty jejich kanystry. Člověk by se smíchy potrhal. To je jeden z důvodů, proč jsou zážehové motory pro USA jiné (do emisí se počítají i výpary z palivového systému; pokud tedy vím).
topten
ja ma za to, ze z normálních aut zadnej benzin neunika, snad jedine krome nejakych extrémních situaci ...
_MT_
Benzín je pěkně těkavý, normálně se odpařuje. Pokud vím, nejsou tu požadovány uzavřené palivové systémy jako v USA. Narazil jsem na to i u motorek. Měl jsem v USA půjčený Diavel a nádrž byla jiná. Bylo mi právě řečeno, že v USA musí mít tenhle systém (je tam nádrž, do které se systém "větrá" a kde se zachytávají výpary, místo aby to šlo rovnou do atmosféry; za určitých okolností ji pak snad propláchnou vzduchem a nasají to do motoru) a že už má objednanou evropskou nádrž a půjde to pryč. 😄 Prvně jsem na to narazil u BMW. Všiml jsem si zvláštních označení motorů a když jsem se vyptával, tak mi bylo řečeno, že jsou to verze pro USA s uzavřeným palivovým systémem, protože v USA vadí i výpary z něj a nemůžou používat konvenční řešení. Pokud mě tedy paměť nešálí. Dál mě to moc nezajímalo. Je to myslím stará věc; mají to tam snad 40, 50 let.

Zábavnější jsou ty kanystry. Někomu šiblo. 😄
kyklop
Odparuje sa , na to mas aj v nadrzi ventil. Ked som mal auto na lpg, bol som na to vyslovene upozorneny, sucasne s tym aj na fakt nech pravidelne vyjazdim a obmenim benzin v nadrzi ( dovodom je degradacia a vyparovanie) 😉 Ale to teba nemusi trapit, lpg je pre kolenovrtov >😁
Avatar - Lojza11
Lojza11
zeleny jsou vsichni magori, staci se podivat na Bursika nebo na mladyho Stropnickyho. Zeleny je to doby, dokud tecou prachy od kohokoliv, kdo je plati
topten
tyhle jedy vymasteny zeleny mozky typu bursika a stropnickyho nezajimaj, protože opatreni na jejich snizeni by se dotklo hodne lidi a jejich popularita by sla dolu.

přitom exhalace z aut je oblast, kde by ze se ruzne ekologicke iniciativy mely hodne angažovat a to alespoň informacemi a osvetou...
Avatar - Lojza11
Lojza11
zeleni je nevolitelna partaj, at maji v programu cokoliv. Proto ve vetsine vyspelych zemich jsou zeleni out.Lidi maji jine problemy a ne sledovat jestli si naky ourada v Bruselu vymysli nove prisne limity NOx nebo Co2, ktera jsou na hranici technickych moznosti automobilek. V Eu se vypousti pouze 10% vsech emisi zbytek Indie, USA, Cina tam by se melo zacit se snizovanim emisi a ne v Evrope.
topten
jenze jestliže se CO2 tyka (nejspis) globálního oteplovani a je to tedy problem cele Země a tedy k problem spis politicky a ekologicky, tak jedy NOx se tykaji konkretnich mist s velkym provozem bez globálního dosahu, tedy hlavne velkych mest a je to problem spis zdravotni.
a ruzne studie ukazuji, kolik x tisíc lidi umira diky vysoke koncentraci NOx a další násobky mají zdravotni problémy s tim spojene.
a ja se docela divim, ze obyvatelum velkych mest, kteri tim jsou zejména ohrozeni, to je celkem jedno...
limity NOx urcite nejsou na hranici technickych moznosti soucasnych spalovacich motoru, benzinaky limity s prehledem plni v realnym provozu.
a jestliže naftaky limity nejsou schopny v realu plnit, tak na silnicih nemaji co delat. a to ze to jde i u naftaku dokazuji mnohe testy, jenze to se to nesmí ojebavat.
a CO2 nemá zadny limit, při jehož prekroceni by auto nemohlo byt homologovano do provozu, narozdil od NOx
Avatar - Lojza11
Lojza11
vystrc paty z Ceska a zalet do Ciny se podivat na par uhelnych elektraren a neomylej tady porad dokola sve mantry. Uz jses tim dost trapnej. Takovych studii ti napisi kolik chces. Tyto studie maji hodnoty posekane travy. Studie se pise podle toho kdo je plati, jednou muze byt cerna podruhe bila.Nikde v zadnym statu na svete v umrtnim listu neni napsano zemrel na NOx. AZ se emise budou resit globalne, potom to bude mit naky smysl. Takto jsou kroky EU je kapkou v mori
topten
me je tech cinanku co v tom modifikovanym bolsevickym raji neuvidi diky emisim slunicko ani modrou oblohu za celej uherskej rok lito, ale cinsky emise me primo neohrozuji.
sice muzes napsat studii kolik chces, ale hodnovernost to bude mit nulovou.
nikde taky není na umrtnim listu napsano, ze někdo zemrel na koureni, přitom snad krome ovara všichni vi, ze koureni zdravi neprospiva.
globalne se resi CO2.
NOx zadnou vyraznou globalni hrozbu nepredstavuji, tak nechapu proc NOx resit globalne, zrejme jsi za ty vic jak 2 roky od dieselgate nepochopil o cem je rec...
Avatar - Lojza11
Lojza11
Aha takze elektrarny a nejvetsi prumyslove znecistovatele nepredstavuji hrozbu?Tyto podniky znecistuji ovzdusi NOx vice nez tva automobilova doprava snad krome Prahy pripoustim. Tak se konecne probud a nepis, ze tyto podniky nejsou ve mestech, protoze to neni take pravda. Stejne svinstva musi dychat od prumyslovych podniku i od aut. Je zajimave, ze neustale sijes do dieselu,ale tovarny ve mestech ,ktery chrli stovny tun Nox ve mestech ti nevadi, zvlastni uvazovani. 😄
topten
kolik jsi videl kouřících kominu ve meste snad krome severu moravy?
dnes typicka firma ma komin maximalne tak kvůli topeni.
a kdyby uhelne ektrarny na jednotku vyrobeny energie produkovaly tolik NOx jako naftove motory, tak by se všichni okolo otravili
kyklop
Otvor oci a vylez za mesto. Priemysel je vyrazne vacsim bordelarom ako osobna doprava, len sa o tom menej pise, pripadne radsej vobec nepise. Skus vyliezt za svoje mesto a zistis, ze fabriky nie su postavene vo vzdialenych pustatinach
ryccardo
No a co tím chtěl básník říct? CNG je čistší než benzín, protože neprodukuje pevný částice jako přímovstřikový benzíny. Co se týče úrovně NOx tak je benzín i CNG na rozdíl od dieselu v pohodě.
topten
jenze porovnavaj NOx a ne PM
a i ty PM u primovstrikovych benzinu jsou resitelny minimalne 2 zpusoby
a ani CNG nemá jen sama pozitiva
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Ale to vůbec neresi.
Že by to bylo proto, že "koncern" dělá jen cng?

Ale ne, to je blbost... už zas jsem podeziravej.
😉
kyklop
Koncern by som do toho netahal, lpg potichu utopili aj iny vyrobcovia 😉
Camry
To je ono : [odkaz]
Proto ty pobídky na koupi vozů pro státní instituce.