Fordů Scorpio se na přelomu 80. a 90. let prodávalo desetitisíce ročně. Když však přišla druhá generace, nikdo ji nechtěl, a tak její výroba skončila po pouhých čtyřech letech. Co bylo příčinou a jak jsou na tom scorpia dnes?
komu se tohle auto moc líbilo. Ale nikdy jsem ho neměl.
Turbodiesel se čtyřmi hlavami od VM Motori /známý i z Alf, Jeepů. rencků) byl proti pomalému ale nezničitelnému Indenoru v Mk.1 totální sra...ka.
Čtyřhrnky benzín byly ok, hlavně DOHC 8V. Cosworth?...charakterní ale pomalý.
Tohle auto nikdy nebylo oblíbené mezi obrovskými masami lidí, ale patří do úzké skupiny fanoušků, kteří ho mají. Mě se auto docela líbí. Hlavně zadní partie je vcelku hezká. Zkrátka koráb s pořádným motorem.
Niektoré autá vyzerajú fajn aj po desiatich, či dokonca dvadsiatich rokoch, ale tieto Fordy z 90s som videl vždy len hnilé alebo inak požuté. Spolu s Escortmi mali výplne nárazníkov z nejakej žltej peny, ktorá po prvom ťukanci vyliezala von. No a potom hniloba. Tieto klaunoidné Scorpia som vždy videl len zhnité a dotlčené, takže skôr z toho dôvodu mi boli nesympatické. Zadné partie a ten pás svetiel ale vyzerajú super. Horšie je na tom predok, ktorý bol akosi málo reprezentatívny, asi ako klaun. :-)
tento americky look sa vtedy fordu v eu proste nepodarilo pretavit v uspech.. podla mna v eu pohoreli s tymto modelom prave na dizajne... europania vtedy skor XM a takero kusky .. je to pochopitelne
Toto auto patřilo na pouť, mezi majitele kolotočů, jednou jsem ho viděl jak táhne houpačky, majitel měl má sobě tolik zlata, že bych šel z něj vyrobit min. 1 přední blatník... Svůj k svému...
s odstupom casu sa mi to dnes nezda az tak dizajnovo hrozne ale ozaj v tej dobe este hodne konzervativny europan siel pochopitelne radsej inde ( XM, Omega, Safrane, Saab 9000 a podobne )
mám to podobně... ale jak zmínil pumpkin výše, tohle auto zabíjela koroze a především materiál nárazníků (který pak používali i na Mondea a to byla fakt fordí pomsta). Ale když člověk narazil na opečovávaný kousek, bylo to takové designové zjevení.
Vlastně se mi líbí dnes ještě víc, než v době jeho vzniku.
"Kdo očekával, že stejný vývoj potká také scorpio, byl asi nemile překvapen.
Pokud by měl vůz přejít na pohon předních kol, museli by pro něj vyvíjet kompletně novou techniku."
Tak už mi je jasné, prečo sa BMW doteraz držal klasickej koncepcie. Nemal peňáze :-) Ale už sa aj tam blýska na lepšie časy...
Koupil jsem před 19 lety, Skorpio MK2 kombi 2,3 16v, rok starého s 20 tis km. Mám ho dodnes v super stavu s nájezdem jenom 220 tis.km, protože mám aut více. Proč? Velké, prostorné, pohodlné a hlavně spolehlivé!! Dokonce se mi i líbí, a to hned od začátku. Měnil jsem jen brzd kotouče desky, filtry a gumy, co 10000 olej. STK vždy bez problému. Myslím, že bude sloužit ještě dalších 20 let. Tak zdar :-)
Ford Scorpio MK2 jsem měl 9 let .Maximalně spokojený ,velmi spolehlive ,prostorné ,konfortní,motory výkoné co víc si motorista mohl přát .Byla to vlajková lod od Forda .