Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Technika autonomních vozidel: Boj s časem i financemi. Kdy bude konečně dostupnější?

Nové Audi A8 přináší opět celou řadu technických novinek. Z nich nejdiskutovanější je autonomní systém řízení podle klasifikace ADAS 3. Dle Audi se jedná o první auto, které toto nabízí. V čem systém spočívá a čím se liší od Autopilota americké Tesly?
Zpět na článek
15. 7. 2017 18:39
16. 7. 2017 00:05
16. 7. 2017 00:51
16. 7. 2017 01:12
15. 7. 2017 18:39
Nesmysl
Cituji: „Oproti radaru není jeho činnost tolik ovlivňována nepříznivým počasím. Na druhou stranu ze své podstaty nedokáže poskytovat tak přesné informace o rychlosti, neboť chybí takzvaný Dopplerův jev, který radar beze zbytku využívá. LiDAR dokáže v současnosti spolehlivě pracovat jen v součinnosti s daty s GPS.“

Tohle je pěkná pitomost. Je to přesně naopak. Radar není ovlivňován počasím, kdežto lidar ano a to velmi. Lidar pracuje na principu odrazu světelného paprsku zpět, výpočtu vzdálenosti v přímce (zahrnuta je vlnová délka paprsku a další veličiny plus korekce z difrakce a dalších atmosférických jevů) a následného sestavení polygonového modelu snímané oblasti. A toto se odehrává mnohokrát za sekundu. Počítač následně z tohoto polygonového modelu a vzájemnému porovnání jednotlivých modelů dokáže díky zpravidla neuronové síti rozpoznat jednotlivé objekty. Je ovšem silně rušen kapkami vody, které způsobují silný rozptyl paprsku, do čehož se řadí déšť, mlha, dokonce i zvířená voda od kol. A navíc je paprsek také silně pohlcován tmavými materiály, takže v takovém případě má menší dosah.

Co se týče té části součinnosti s GPS, tak to je pravda, jenže to platí pro všechny systémy, protože ty nejsou v žádném případě schopny určit bez satelitního polohového systému svoji polohu na mapě.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - wladyk
15. 7. 2017 23:56
"Kdy bude konečně dostupnější"?
Čím později, tím lépe. :no:
Rozbalit vlákno
0
15. 7. 2017 23:57
Vrcholem je 5 stupen
SCI-FI???

Autor clanku by se mel seznamit se "STATE OF ART".
Jestlize je seznam (a to by mel byt), mel by uvadet informace o Tesle a Autopilotu 2.0 Ne 1.0 !!
Ten umi vyznamne vic nez system Audi!
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
16. 7. 2017 00:05
Level 5
SCI-FI, neco jako lety na Mars

Autore, autopilota v dnesni dobe oznacovat za sci-fi.

[odkaz]

Nerikam, ze se to podari za dva roky, ale i kdyby to byly 4, tak to jako sci-fi nevidim
Rozbalit vlákno
0
16. 7. 2017 00:51
Tesla
Tesla uz ma od konce roku 2016 autonomni rizeni 2.0.

Po Stockholmske dalnici umi Tesla 90 km/h viz video v odkazu vyse (vrcholem..) od 23. minuty.

Takze nechapu v cem je audi prvni atd.

Jsou to opet jen dalsi polopravdy jako dieselgate atd. :*)
Rozbalit vlákno
0
16. 7. 2017 01:12
Autorovi
Predtim nez autor zacne zverejnovat informace o neaktualnim systemu Tesly, doporucuji procist par AKTUALNEJSICH odkazu jako napr.:
[odkaz]

Tesla nepouziva Mobileye pro verzi 2.0 (dalsi zavadejici informace), ale NVIDIA
Rozbalit vlákno
0
16. 7. 2017 02:21
Nechcel by som
Je to iba technika, a technika sa skôr či neskôr pokazí. Ak bude aj k dispozícii sebelepší autonómny systém, neveril by som tomu ani zamak. Nehovoriac o tom, že po trochu rokoch bude z autonómneho systému iba šrot, a to najmä kvôli určitým súčiastkam(najmä nekvalitné kondenzátory), ktoré majú tendenciu vypovedať službu práve po tých troch rokoch, ale stačí nejaká eventualita, a súčiastky odchádzajú aj skôr. Ako príklad uvediem prácu-koníček, ktorú robím popri svojej hlavnej práci....spravujem stovky rôznych lacnejších, či drahších zariadení v našich štyroch budovách. Tieto zariadenia tvoria najmä počítače, notebooky, routre, zálohovacie zariadenia, kamery, kancelárske prístroje, vysielače, opakovače, televízory, robotické vysávače, klimatizácie, zdroje, led osvetlenia, a ďalšie inteligentné zariadenia, väčšinou pripojené k internetu. Toto celé fungovalo ako tak bez poruchy dva roky. Odvtedy už mám na to riadne nervy. Štatisticky mám spočítané, že každý týždeň sa niečo pokazí. T.j. každý týždeň niečo opravujem, vymieňam. Je jedno, aké to bolo drahé. Lacnejšie zariadenie vydrží možno aj dva roky, drahšie zariadenie vydrží určite dva roky. To isté platí aj na túto supertechniku v aute. Mohla by to byť aj piata generácia, a nechcel by som to do auta ani zadarmo. Práve keď to budete najviac potrebovať, akurát vtedy Vás to sklame. Stačí jeden zaprášený senzor a auto Vás povodí kade-tade. Vidím to na robotických vysávačoch, mám aj najdrahšiu roombu 960, kde stačí, aby ste sa o ňu pár dni nestarali, zapráši sa jej jeden senzor, a už namiesto toho, aby sa vyhýbala dokovacej stanici, tak do nej ešte naschváľ naráža. Dokovaciu stanicu posunie tak, že do nej automaticky nezaparkuje, tak ako je zvyknutá. Do auta by som to dal až vtedy, keď každá funkcia, každý senzor bude minimálne dvakrát zálohovaný, podobne ako to robia na vesmírnej stanici, alebo v leteckom priemysle....ale to bude možno tak v roku 2100
Rozbalit vlákno
3
16. 7. 2017 07:20
Re: Nechcel by som
Ses si vedom toho, ze pocitac uz ted ridi lazde nove auto (neautonomne). Akcelerator by wire, rizeni motoru atd.?
Avatar - WinDiesel
16. 7. 2017 23:03
Re: Nechcel by som
leda tak guvno ty autonomní teslacvoku . v autě je řada subsystémů řízených jednotlivými řídícími jednotkami ale to absolutně neznamená že za člověka řídí auto nějaký počítač
17. 7. 2017 08:17
Re: Nechcel by som
Proto jsem napsal neautonomne ;-)

Nejsem autonomni cvok. Pokousel jsem se predevsim uvadet nepresne nebo neaktualni informace na pravou miru.

Btw. kdyz se podivas na to video Tesly ze Stockholmu, tak ja bych s tim asi zati nejezdil :

Mj. se pise, ze novy system 2.0 (NVIDIA - vlastni vyvoj Tesly) ZATIM nefunguje na obycejne silnici jako stary (mobileye). Ale to se brzy otoci. Jde o to jak moc je Tesla napred! A srovnani s Audi vcezne LiDARu je mimo.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku