Brány pařížského autosalonu se otevřou začátkem října a automobilka Citroën si stejně jako sesterský Peugeot připravila pro tento mezinárodní motoristický svátek nový koncept.
Sakryš, proč PSA ukazje takové koncepty jen na salonech? Alespoň občas by některý z nich mohl skončit na showroomu v méně "ekonomické" produkční verzi.. Kdyby tenthle styl rozvinuli do sériové podoby, kdyby měli více odvahy (ale i tak jí mají až až) a kdyby přestali jen snít...
Ale kdyby lítaly ryby, nebyly by rybníky, že ano :-|
Já to prostě nechápu. Je to snad denně co narážím na různých autostránkách na nové koncepty a studie. A skoro vždycky si řikám, kruci to je ale hezký auto. Podle mě 90% všech konceptů a studií vypadá mnohem líp než sériovky. Proč designéři vždycky tak auto "zmrší" než jde do výroby? Jasně, chápu že často maji ty koncepty různý nerealizovatelný nebo drahý vychytávky, ale co se týče designu, často by se to dalo produkovat. Většinou se ale časem představí další koncept, už mnohem umírněnější a ne tak hezký a z toho pak ještě odeberou to nejlepší a tadá, máme tady sériový model. V poslední době mě příjemně překvapil snad jen nový Ford Fiesta, který se hodně podobá originální studii - a jak se taky lidem líbí. Tohle se ale týká všech značek, líbí se mi koncepty Peugeotu, Citroenu, japonské vozy taky vypadaji kolikrát jako koncepty hodně dobře, prostě mi to nejde na mozek. A u téhle studie to je jen další typický příklad. Klidně by se to takhle v této exteriérové podobě dalo vyrábět, ale určitě to tak nakonec vypadat nebude.
A proč 12 mega? Já mluvil o designu a plno konceptů má prostě akorát jinej tvar karoserie, apod. Nemyslim ty všechny technický vychytávky, myslel jsem čistě design.
Stačí se mrknout na nabídku Avantimů. Slušný kousek stojí cca půl mega, popřípadě jako nový stál kolem milionu a čtvrt. Za "sériovou studii" je to pakatel :yes:
Stačí se kouknout na - čelní sklo, tvar světlometů - umíš si představit, kolik by stálo je vyrobit sériově. Nebo náklady na sestavení, takovýhle nejde sestavit za rozumně dlouhou dobu, aby to pak bylo prodejný. Nemluvě o tom, že spousta konceptů ani není pojízdnejch, nebo nejsou "street legal", mají jinak dělený díly. Musí splňovat nároky na životnost, musí být servisovatelné v běžných dealerských servisech, díly nesmí stát majlant. Prostě koncept nevyrobíš za cenu sériovýho vozu i bez technologickejch vychytávek. Tak si toho Citroena prohlídni, myslíš, že by se dal vyrobit za 1,2 milionu? Protože jestli ne, tak pak by neměl proti konkurenci šanci. A je jedno jestli by si cenu dokázal stlačit na 3,5 milionu, nebo jestli by opravdu stál třeba těch 12.
Já prostě čumim 200koní spotřeba 4,5litru na 100km emise 120g/km taky čumim no prostě :yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes::-):-):-):-):-):-):-):-):-):yes::yes::yes::yes::-):-):-)