Novinky

Zpět na článek

Na Škodu 1500 se zapomnělo. Co byla zač studie z éry embéčka?

28 komentářů

Avatar - netcar.xx
netcar.xx
jinak děs a hrůza
Arese
Tak toto je opravdové designérské zoufalství, a o i v dobových měřítcích! Muselo by to mít velmi výkonnou klimatizaci, aby někdo v takovém skleníku vydržel... >😁
JirkaX
Klima byla čtyřzonová. Na kličky.

V té době vznikaly různé prototypy, některé byly i dobré. Ale tohle je děs.
Futurista
Tak trochu v tom vidím Rapid spaceback. 8-s
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Já spíš Wartburg - spaceback. >😁
traveldrive
Na tieto prototypy sa nezabudlo. Len sa často nespomínajú, pretože to boli dosť mizerné pokusy. Tragický dizajn, a z neho vyplývajúce parametre karosérie, ktorej chýbala pevnosť a krútila sa, divím sa, že tie sklá zostali po jazde celé. jej konštrukciu snáď riešil technický analfabet...
Tiež dnes prekvapuje fakt, že sa tejto formy držali dosť dlho, napr. tento kombík bol úplne hrozný...[odkaz]
Nie je žiadna škoda, že to ďalej ako do funkčných vzorov nedotiahli. Naozaj škoda je tohoto modelu: [odkaz]
P.S. Existuje veľký počet fotiek tohto modelu, prečo je galéria taká chudobná?
Avatar - Stejsn
Stejsn
I ten kombík se ale dochoval, znám osobně poslední dva majitele a nyní ho vlastní sběratel a renovátor škodováckých prototypů P.Z. Zajímalo by mě, jak skončila ta maketa z článku. Ta je tak šeredná, až... ne, až je fakt příšerná. 8-s
traveldrive
Tak áno, dnes má veľkú cenu, je to predsa len kus vzácnej histórie.
Avatar - holden2
holden2
dvere z wartburga zadni blatnik ze zigula. a kdyz se na to clovek podiva tak musi konstatovat ze se ve skodawerke moc neposunuli. skodovka je hnuj pro dobytek. skodovkou jezdis protoze musis. skodovka se nekupuje ale fasuje
Tatrajamal
Uz jsi s tim vazne trapnej Znam spoustu lidi co maj Skodovky ze srazu atd. A Skodou jezdi z toho sameho duvodu jako ja. Protoze chti a libi se jim. A ze by ji mel nekdo nafasovanou? Nezda se mi. Ale kdyz bych dostal i jako sluzebak skodovku. Nezlobil bych se.
traveldrive
Je tu dosť aj väčších trapošov.
Avatar - MDK
MDK
Jeden můj kámoš ze základky sežral za dvacku h@vn@ a mlaskal jak mu chutnalo.
Avatar - Marcus Aurelius
Marcus Aurelius
Naprosto souhlasím holden2. Navíc dnes už to není Škodovka, ale VW s logem škoda. Předražené koncernové *. :no: 😒
ikoptak
No v době vzniku oba jmenované vozy byly ještě hudbou budoucnosti.
peterle
Keď to bolo rovnako široké ako 1000 MB a len o 10 cm dlhšie.
gargamel1
Embecka bola nizsia stredna. mimochodom, dnes je polo velke ako kedysi golf
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Je fakt, že oproti klasickému "eMBéčku" tenhle vozík vypadal skutečně dosti odpudivě...
Avatar - Dinar
Dinar
proč tohle auto neuspělo, soudruzi prostě nechtěli dovolit vyrábět papamobil. 😄 😉
James007cz
Když to tak vidím, asi jsem rád, že se na tuhle Škodu zapomnělo... >😁 Vypadá jak auto z animáků od Pixaru [odkaz]

Naopak mě mrzí, že nedošlo k sériové výrobě Škody 720.
michalekvaclav
Tak tohle bylo fakt nepovedený.Líbilo by se mi,kdyby dnes Škodovka udělala novou 1203 jako konkurenta transporteru...
Avatar - wakantanka
wakantanka
Myslíš Transporter s maskou a logom Škody? Caddy/Roomster im stopli, máš pocit že ich pustia do tejto triedy?
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
z automobilové historie je úplně zbytečné. Ano, ten návrh není povedený, ale na druhou stranu to byl pokus okarosovat na tu dobu evropsky konkurence schopný vyspělý podvozek a hliníkový motor, který by ohrozil plány dovozu Žigulíků s litinovým motorem.

Ale dnešní děti stejně nejsou schopny posoudit, co je v automobilovém průmyslu povedené a co ne. Kladně hodnotí všechna potřeštěná auta s co největšími koly a ohromným šmatlabetem uvnitř, protože to je na autě z jejich pohledu nejvíc cool a in... :no:
Avatar - wakantanka
wakantanka
podľa seba súdim teba? viď tie tvoje neustále komenty typu nemá to TDI, nemá to 4x4, nemá to klasickú ručnú brzdu, ťahá to brucho po zemi atď.
okoloidúci
Zrejme ide o nejaký dedovský komplex typu "ja som už niečo najazdil a vyhovuje mi to takto a preto viem, že tak je to najlepšie pre hocikoho, hocikde a na hocijaký účel".

Mňa by akurát by zaujímalo čo je "šmatlabet" dokonca ani google to nenašiel to slovo inde ako v jeho komentároch.
Avatar - Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Ada - stop rendlíkovskému odpadu
ještě by to mělo mít splácnutou budku a průzory jako z tanku, aby se to dnešním výrostkům líbilo. :no:
starý_kluk
Ano, nemají představy o stavu techniky v této době. Z pohledu ní tohle nebyl marný pokus - auto bylo nebývale prostorné atd.

Vzpomínám si na výstavu historie Škodovky ke 100. výročí na zahradě Trojského zámku v Praze. Tenkrát byla Škoda pod VW jen pár let. A zajímavé bylo, že tam mohl člověk těsně přistoupit i k nejstarší Luarince z r. 1905 (Voituretě) i k dalším stařičkým autům, ale všechny prototypy s motory vepředu ze 60-ých, 70-ých a 80-ých let byly obehnané provazy - jako jediné z celé velké plochy! Jakoby se "někdo" bál, aby je lidi neviděli. Pro všechny, kdo ta léta prožili, byly tyhle prototypy neznámé a mohli je poprvé vidět! V těch letech se na něco takového čekalo - Š105,120 se už neměly narodit a narychlo se narodily.

Já vím, ty prototypy tehdy nebyly dotažené do konce, ale byla to těžká doba - mnohé bylo diktováno z Moskvy.
traveldrive
Tú predstavu máš dosť skreslenú aj ty. V tej dobe a aj predtým v Škode vznikali aj vydarené návrhy s dobrou úrovňou techniky a dizajnu. Nepripisuj neschopnosť tvorcov dobe.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Sorry, akože technika mohla byť sebelepšia, ale design karosérie je aj v dobovom merítku výnimočne nepodarený. Nemusím vám obom starešinom hádam pripomínať čo už produkovala (nie prototypy ) vtedajšia konkurencia.