Srovnávací testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Alfa Romeo Stelvio 2.2 Diesel Q4 vs. Mercedes-Benz GLC 250 d 4Matic – Nečekaná shoda
83 komentářů
12Eagle
4
Ako ste pri Alfe prišli v celkovom zhrnutiu k číslu 7,66? :-|
Bubáq
Zamrzí snad opravdu jen zmiňované nedostatky v kvalitě montáže. Vše ostatní je na nejlepší možné úrovni a Stelvio hraje spolu s D3 první housle.
Já bych k tomu ještě přidal Jaga ;)
Já bych přidal ještě RR Velar a nečekaně dobrou XC60. Jízdně bych ale viděl na piedestalu právě Stelvio (ale to jen teoretizování).
Až se Stelvia prodá alespoň 10 % co Mercedesu GLC, pak můžeme hovořit o tom, že se mu blíží. Snad Stelvio nebude provázet pověst poruchovosti jako Giulii. Ale spíše bude. Viz např. článek na Auto*foru "Toto jsou nejčastější závady, které musí řešit majitelé nové Alfy Giulia"
Ada je zase tady
1) je to Fiat
2) je to Fiat
3) je to Fiat
I když je fakt, že spolupráce MB s rendlíkem tuto německou automobilku zdiskreditovala! :no:
2) je to Fiat
3) je to Fiat
I když je fakt, že spolupráce MB s rendlíkem tuto německou automobilku zdiskreditovala! :no:
1. jezdí na správné palivo
2. netahá břicho po zemi
3. budíky jsou vodorovně
Měl by jsi to ještě zvážit, to je vše, co od auta potřebuješ :-)
2. netahá břicho po zemi
3. budíky jsou vodorovně
Měl by jsi to ještě zvážit, to je vše, co od auta potřebuješ :-)
Zappa
GLC 250 jazdím pomerne často a ten záber motora je výborný, velmi dobre odhlučnene auto a prevodovka neuveritelne často zaraďuje neutral a tak spotreba okolo 6.2-6.6 je bez nejakej snahy realna.
K tomu vyborne inteligentné svetlá, dobrý dizajn a tak chápem, ze nie je lahke ho porazit, vek aj v Top Gear bola nova Q5 slabsia v mnoho parametroch!
Alfy mam rad, ale nemam jazdnú skusenost so Stelviom- ale za mna GLC
K tomu vyborne inteligentné svetlá, dobrý dizajn a tak chápem, ze nie je lahke ho porazit, vek aj v Top Gear bola nova Q5 slabsia v mnoho parametroch!
Alfy mam rad, ale nemam jazdnú skusenost so Stelviom- ale za mna GLC
GLC je milé překvapení. V rodině je GLC 43 AMG, mám s ním najeto pár set kilometrů...výborné auto na dlouhé a bezpečné cesty. Jak jsem psal výše, porovnávat s Alfou ve chvíli, kdy se jí prodá alespoň 10 % co GLC. Srovnávat úroveň servisu Fiata a Mercedesu, kde má člověk servisní paket o nic se nestará, je tež úsměvné.
Největší kámen úrazu Alfy bude poruchovost. Opakovaně v zahraničních testech 6 válcová varianta nové Giulie nedokončila pro poruchy test.
Největší kámen úrazu Alfy bude poruchovost. Opakovaně v zahraničních testech 6 válcová varianta nové Giulie nedokončila pro poruchy test.
To neres kamo. My v rodine mame bukvici, lezbu, alkoholika, nemakacenka, nekolik morcat, babicku co vysaje i fikus, kocku ktera je olizuje, fotra s holderem a smradlavy akvarko.
Poruchovost? Tam si nebudou mít M-B a AR co vyčítat. Tvoje tvrzení zakládající se na nesmyslech vydávaných impotenty z A-forum je ubohoučké a závady modelově stejné jako u všech ostatních.
nejaky superodbornik ti dal minus - ale ziadna konkretna reakcia,nic... bez slov :-!
ale zial pre neho ja s tebou vcelku suhlasim, mame podobnu skusenost.... :-!
ale zial pre neho ja s tebou vcelku suhlasim, mame podobnu skusenost.... :-!
speedfred
Alfu.
Na živo mi príde daleko krajšia,a jazdne to tiež všade chvália. (čisté teoretizovanie)
Na živo mi príde daleko krajšia,a jazdne to tiež všade chvália. (čisté teoretizovanie)
Taky bych bral Alfu, u GLC by mi hodně vadila nakládací hrana kufru vyšší o 10 cm! A že je Stelvio trochu kratší - opět malé plus, to samé volič převodovky.
Test je fajn, nicméně autor popletl zdvih motorů, který je 99 mm, ne 90. Podle konečné tabulky s 5-ti kritérii je GLC lepší v designu (subjektivní záležitost) a Stelvio naopak lepší v jízdních vlastnostech, jinak více méně nastejno. Takže závěrečná slova autora o tom, že je skoro ve všem M-B o trochu lepší jsou v rozporu s tabulkou...
Zajímavá je také lepší spotřeba Alfy a bez SCR!
Co se týká kvality, tam u Stelvia trochu pochybuji (přecijen je to prvotina), ale během záruky by se snad případné nedostatky měly pořešit, zase to není verze QV, která má asi skutečné problémy ten výkon zvládat. Takže bych Stelvio vzal na "milost" a raději benzínové 280k. :-)
Test je fajn, nicméně autor popletl zdvih motorů, který je 99 mm, ne 90. Podle konečné tabulky s 5-ti kritérii je GLC lepší v designu (subjektivní záležitost) a Stelvio naopak lepší v jízdních vlastnostech, jinak více méně nastejno. Takže závěrečná slova autora o tom, že je skoro ve všem M-B o trochu lepší jsou v rozporu s tabulkou...
Zajímavá je také lepší spotřeba Alfy a bez SCR!
Co se týká kvality, tam u Stelvia trochu pochybuji (přecijen je to prvotina), ale během záruky by se snad případné nedostatky měly pořešit, zase to není verze QV, která má asi skutečné problémy ten výkon zvládat. Takže bych Stelvio vzal na "milost" a raději benzínové 280k. :-)
alfa stelvio sa aj mne z tejto dvojice paci viac... a aj ten pompezny obly dizajn mi tu sedi uz daleko lepsie ako na rozplacnutej giulii ktorej by sedel viac ostrejsi a kompaktnejsie tvarovany styl 159tky ale co uz... len dufajme ze motory budu v stelviu ok a auto proste pojede... snad alfa zapracovala aj na celkovej spolahlivosti ( aj ked kvalitu na urovni takeho lexusu NX tu urcite cakat nemozeme ) .... inak v tejto velkostnej triede by som chcel jednoznacne jag F-pace s benzinom
GLC je nazivo take nemastne neslane a opat take kabelkove bananove neviem.. mne tento styl surfovej dosky s megarazvorom vobec na medvedoch nesedi a stale tvrdim ze jeho hranatejsi terenny predchodca GLK [odkaz] rovnako aj predosle hranate stvoroke Ecko boli proste vyzorovo "presvedcivejsie" ... akoby hodnotnejsie vyzerajuce mercedesy... mali charizmu.. mali tie typicke mercedesovske hrany aj svetla... tie nove uz v sebe tu iskru starsich predchodcov proste nemaju... skutocne neviem preco mercees upustil od toho predosleho hranateho stylu lebo GLK bolo vyzorovo dokonale a to nove GLC mu za mna dizjanom nesiaha ani po tie hranate blatniky
GLC je nazivo take nemastne neslane a opat take kabelkove bananove neviem.. mne tento styl surfovej dosky s megarazvorom vobec na medvedoch nesedi a stale tvrdim ze jeho hranatejsi terenny predchodca GLK [odkaz] rovnako aj predosle hranate stvoroke Ecko boli proste vyzorovo "presvedcivejsie" ... akoby hodnotnejsie vyzerajuce mercedesy... mali charizmu.. mali tie typicke mercedesovske hrany aj svetla... tie nove uz v sebe tu iskru starsich predchodcov proste nemaju... skutocne neviem preco mercees upustil od toho predosleho hranateho stylu lebo GLK bolo vyzorovo dokonale a to nove GLC mu za mna dizjanom nesiaha ani po tie hranate blatniky
maxi!
neviem pridat prispevky
ze je to vyhodnotene ako spam??? >:D
nakoniec jeden prispevok pridalo o Alfe ale teraz uy tu znova nie je...
mozem to milovat!!!!
fak super!
ze je to vyhodnotene ako spam??? >:D
nakoniec jeden prispevok pridalo o Alfe ale teraz uy tu znova nie je...
mozem to milovat!!!!
fak super!
maxi!
spam nevyhodnotilo ako spam
Za mna GLC to je jasne...Robia to aj v 350 d cku? ten brblavy 6 valec je silne navykovy.... >:D
Právě! Stelviu chybí v nabídce šestiválec... :-(
QV :-)
tie stvorlistky od alfy su bohuzial kusovky... pritom medvede vedia predavat aj silne motory v relativne slusnych cislach
QV není SUV...... ;-)
RS
Vyrovnaní soupeři, solidně zpracovaný test :yes: Co se týče bodového výsledku, je to takové aby se vlk nažral a koza zůstala celá.
Mám jen dvě připomínky. O práci převodovky nikde není ani zmínka, spíš tam vidím drobnou kritiku za volič u MB, přesto má Stelvio horší hodnocení.
Druhá spíše k pousmání je k ostřikovačům a přetékání kapaliny na boční okna. Přesně tuto "funkci" má Fabia 2 a Roomster a nikdy v historii jsem se o tom nedočetl 8-s >:D
Mám jen dvě připomínky. O práci převodovky nikde není ani zmínka, spíš tam vidím drobnou kritiku za volič u MB, přesto má Stelvio horší hodnocení.
Druhá spíše k pousmání je k ostřikovačům a přetékání kapaliny na boční okna. Přesně tuto "funkci" má Fabia 2 a Roomster a nikdy v historii jsem se o tom nedočetl 8-s >:D
Připojuji se s pochvalou. Hlavně za data typu kompresní poměr, poměr řízení atd.
Takový test je hoden auto serveru.
Ne
Jako některé, které by se hodily do časopisu pro dámy
:yes:
Takový test je hoden auto serveru.
Ne
Jako některé, které by se hodily do časopisu pro dámy
:yes:
donPedro
Tož s Alfou už jsem měl čest staticky live, do voka jsme si ale nepadli, vůbec. Medvídě takto z fotek jest produktem aktuálního M-B stylu, kterýžto mne míjí hodně velkým vobloukem, kdeže časy GLK jsou. Ergo tak nějak logicky z toho plyne, že když už něco toď z této kategorie, pak ze stáje Jag/LR. Tož tak ;-)
GLK mám a GLC bych si už nekoupil, šel bych jinam. Ale kam když jediné trochu hranatá auta teď dělá jen Fkoda? >:D To si jako mám pořídit Koďáka.
Ale blbost, kecám, GLK se mnou bude tak dlouho, dokud mi ho nějací ekologičtí šílenci nezakážou.
Ale blbost, kecám, GLK se mnou bude tak dlouho, dokud mi ho nějací ekologičtí šílenci nezakážou.
ja som mal tiez GLK 350 ( to sme uz preberali) a mozem ti zodpovedne povedat, ze GLC je velmi podareny nastupca
z tychto dvoch kuskov je alfa urcite krajsia ale obavam sa o spolahlivost a celkovu kvalitu alfy ... alfy tu maju proste v tomto neskutocne zle renome uz dlhe roky .... pritom sme uz v 21 storoci a clovek by cakal ze aj alfa ( ktora sa navyse hra aj na subpremiu ) uz konecne dokaze spravit jedno seriozne a kvalitne auto ktore bude odpovedat cene a imidzu znacky .. tak uvidime.. stelvio by uz konecne mohlo byt ym krokom spravnym smerom aj po tejto stranke :yes:
alfe ostava uz len jedine.. modlit sa aby stelvio bolo na rozdiel od giulie predajnym trhakom... inak to s alfou nevidim nadalej moc ruzovo
alfe ostava uz len jedine.. modlit sa aby stelvio bolo na rozdiel od giulie predajnym trhakom... inak to s alfou nevidim nadalej moc ruzovo
zlysoused
svedlo vyrovnanou bitvu s GLC, nedávno zase s Macanem, takže to vypadá, že se fakt povedlo. :yes:
co je platne, ze si v primem srovnani troufne na MB, když veskery servis na aute vyjde draz a o spolehlivosti uz se zase pise tak, jak jsme u alfy zvykli?
ackoli se mi Giulia docela libila, soukrome bych si ji proste nekoupil...
ackoli se mi Giulia docela libila, soukrome bych si ji proste nekoupil...
ALFA sa kazdemu lubi vsetcia o nej pisu a malokto si ju kupi....mali by stiahnut izinierka z Lexusu aby im zlepsil reputaciu a kvalitu aut ten kabat moze ostat made in Italy ,Ital design je super to by mohol zase zobrat so sebou Japonsky inzinierik aby prestali vyrabat tie dizajnove gyce a patlaniny...
Tak tak. Chtělo by to Quality Engineer-a z Toyoty. Škoda že už su tak starý, hned bych se jim nabídl.... ;-)
nejak som o tej nespohľahlivosti Alfy nič nezachytil. máš nejaký odkaz, zdroj kde sa dozviem viac?
traveldrive
Tak tomuto hovorím absolútna slepota. Čokoľvek - moderné, športové, dynamické,dravé alebo hoci aj pekné - ale elegantné ani náhodou. Eleganciu sme na cestách stretávali pred desiatkami rokov, dnes je to des a hrôza.
Sentimentalita nič iného. Kedysi dávno bolo vždy lepšie.
Tak v tom sa mýliš. To lepšie nás ešte čaká. ;-)
Dnes máme dynamický a dravý dizajn áut, boli časy, keď bol skôr elegantný ale usadlejší, dnes sa vsádza na dravosť a často expresívny výzor, voči minulosti s nenápadným a jednoduchým dizajnom.
Reagoval som proste na eleganciu, ktorú autor spomenul v úvode článku, ale buď je slepý, alebo si ju musel vymyslieť, pretože na autách by ju hľadal márne.
Dnes máme dynamický a dravý dizajn áut, boli časy, keď bol skôr elegantný ale usadlejší, dnes sa vsádza na dravosť a často expresívny výzor, voči minulosti s nenápadným a jednoduchým dizajnom.
Reagoval som proste na eleganciu, ktorú autor spomenul v úvode článku, ale buď je slepý, alebo si ju musel vymyslieť, pretože na autách by ju hľadal márne.
Beefcake
No to je zase test.... Preco sa to cele musi #$%#$%vit takymi sprostostami ako
1) plusove body za udavanu spotrebu - dokedy tento hnus budete pouzivat ako hodnotenie ? Ak ma realne MB lepsiu spotrebu ako Alfa, pritom to podla papiera to ma byt naopak, namieste je body Alfe strhnut ! Resp. premenovat to kriterium na "Miera podvodu pri spotrebe".
2) "Vše je řešeno pouze elektrickými vodiči v rámci datové sběrnice. Přenos signálu byl v obou případech bezproblémový a hlavně velmi rychlý." - vy ste vazne cakali, ze talianske, ci nemecke elektrony su nejake pomalsie ? Resp. ze pri manipulacii s packou sa da nieco take poznat ?
3) MB ma VYRAZNE lepsiu nameranu pruznost ako Alfa. Ako moze mat naopak Alfa viac bodov za "zrychlenie" ? "V porovnání s motorem Alfy Romeo se nevytáčel tak snadno. " ?!? Je to zrychlenie 0-100 z tabulky ? Meral to niekto ? Alebo zo 7 na 82km/h ?
4) "Mercedes vynikal úžasně citlivými brzdami, jejichž účinek šlo velmi dobře dávkovat. Stelvio má naopak brzdový pedál tvrdý jako skála a tedy brzdy méně citlivé. Brzdí sice na kratší vzdálenosti, brzdy GLC se však lépe ovládají. " viac bodov pre Alfu len vdaka kratsej drahe, co moze byt dane aj hmotnostou, ci pnenumatikami ?
5) Otazka: naozaj do tych 6r MB nespadaju ziadne zarucne opravy ?
1) plusove body za udavanu spotrebu - dokedy tento hnus budete pouzivat ako hodnotenie ? Ak ma realne MB lepsiu spotrebu ako Alfa, pritom to podla papiera to ma byt naopak, namieste je body Alfe strhnut ! Resp. premenovat to kriterium na "Miera podvodu pri spotrebe".
2) "Vše je řešeno pouze elektrickými vodiči v rámci datové sběrnice. Přenos signálu byl v obou případech bezproblémový a hlavně velmi rychlý." - vy ste vazne cakali, ze talianske, ci nemecke elektrony su nejake pomalsie ? Resp. ze pri manipulacii s packou sa da nieco take poznat ?
3) MB ma VYRAZNE lepsiu nameranu pruznost ako Alfa. Ako moze mat naopak Alfa viac bodov za "zrychlenie" ? "V porovnání s motorem Alfy Romeo se nevytáčel tak snadno. " ?!? Je to zrychlenie 0-100 z tabulky ? Meral to niekto ? Alebo zo 7 na 82km/h ?
4) "Mercedes vynikal úžasně citlivými brzdami, jejichž účinek šlo velmi dobře dávkovat. Stelvio má naopak brzdový pedál tvrdý jako skála a tedy brzdy méně citlivé. Brzdí sice na kratší vzdálenosti, brzdy GLC se však lépe ovládají. " viac bodov pre Alfu len vdaka kratsej drahe, co moze byt dane aj hmotnostou, ci pnenumatikami ?
5) Otazka: naozaj do tych 6r MB nespadaju ziadne zarucne opravy ?
Reálnou spotřebu v testu mělo lepší Stelvio, 7l oproti 7,4l u GLC.
Sorry moja chyba, mas pravdu. Neviem, preco som to videl naopak.
Ale stale vzhladom na rozdiel vahy je to velmi dobre.
Ale stale vzhladom na rozdiel vahy je to velmi dobre.
Co se pneu tyka, Hankook na Mercedesu je spatny vtip. Ta pneu Hankook Ventus S1 evo2 neni prilis dobra (schvalne jsem se podival viz napr. [odkaz] na suchu bida).
Staci na Mercedes vrznout ty Goodyear nebo nejaky Continental/Michelin a bude to brzdit a jezdit jak ma :-) Nebude to Alfa, to asi ne, ale bude to hodne dobry. Pripadne das 255ky - kola delaji auto a kdyz bylo na Mercedes, bude jiste i na kola... :-)
No a co se dynamiky motoru tyka, 15% je jednoduse velky rozdil, tak asi tak :-)
Staci na Mercedes vrznout ty Goodyear nebo nejaky Continental/Michelin a bude to brzdit a jezdit jak ma :-) Nebude to Alfa, to asi ne, ale bude to hodne dobry. Pripadne das 255ky - kola delaji auto a kdyz bylo na Mercedes, bude jiste i na kola... :-)
No a co se dynamiky motoru tyka, 15% je jednoduse velky rozdil, tak asi tak :-)
coubes
Ač fanda značky, tak tady nemá Mercedes designově co nabídnout. Alfa Mercedes rozcupovala už na první fotce čumáky vpřed. Ač Stelvio úplně nemusím, tak tady je bez debat na pohled povedenějším a dokonce tvarově vyváženějším počinem, což je v případě Stelvia paradoxní tvrzení. Dokonce i interiér vypadá kategoricky lépe. Tu prapodivnou "kozu" nezachrání ani hvězdný rodokmen. GLC je jeden z nejošklivějších Mercedesů vůbec.
No tak to nevím. Alfa a SUV mi moc nejdou dohromadya vypadá jak šikoočko. Ale přeju jí vše nejlepší. GLC je etablovaný a velmi oblíbený model v segmentu.
Netvrdím, že Stelvio je bůh ví jaký zázrak sám o sobě, ale v tomto konkrétním srovnání, je jednookým králem. GLC je designový paskvil jak zvenčí, tak uvnitř. Etablovaný, oblíbený - no to klidně být může, to ovšem ještě nedefinuje vizuální kvality, které zrovna u GLC na rozdíl od většiny ostatních řad Mercedesu prostě nejsou.
webpaja
...to AR celkem vyšlo, prohrála sice na pofidérní bodové hodnocení, ale to je tu obecně dosti trapně a hloupě nastaveno matkou ze Světa motorů.
V mnoha podstatných věcech je lepší než M-B a to je co říct. Škoda je, že končí v zásadě na R4, prostě civilnější V6 chybí.
V mnoha podstatných věcech je lepší než M-B a to je co říct. Škoda je, že končí v zásadě na R4, prostě civilnější V6 chybí.
Paja, ja som bol pred par dnami postaveny pred otazku - co by si ale ty realne zobral domov?
Ja som sa rozhodol pre GLC 250 ( ale nie coupe, takze v teste podla Mother SM by sompozbieral par bodov za kufor, miesto nad hlavou, etccc.... >:D )
Ja som sa rozhodol pre GLC 250 ( ale nie coupe, takze v teste podla Mother SM by sompozbieral par bodov za kufor, miesto nad hlavou, etccc.... >:D )
Na mě je tato kategorie malá, pokud bych ji řešil, pak vyjma těchto dvou nesmíme zapomenout na Q5 nebo F-Pace, nové X3 ještě není na trhu ;-)
Nemám žádné předsudky. ;-)
Nemám žádné předsudky. ;-)
tiez nemam....
Q5 nechcem, mam nove Q7 a bolo by to divne.
F Pace je fajn - skusal som oba motory, oba maju svoje plusy a spokojnost. Ale v tej linii cakam na Velar ale to ako aj X3 je pre mna este daleko ( kupujem cca 6 mesacne )
:-!
Q5 nechcem, mam nove Q7 a bolo by to divne.
F Pace je fajn - skusal som oba motory, oba maju svoje plusy a spokojnost. Ale v tej linii cakam na Velar ale to ako aj X3 je pre mna este daleko ( kupujem cca 6 mesacne )
:-!
prepac, ale ako by si pozbieral body za kufor keed GLC nema kufor.
Hele a co ma to GLC vzadu za sedackama, kdyz ne kufr?
heheh, wikinko, si nejako riadne mimo - ved jasne, GLC 550 litrov a Stelvio má jasne menej, takze by mal Maxi pravdu, ze boduje aj za velky kufor a aj za miesto nad hlavou!
keby si nieco aspon naštudoval, kým sa tu strapňuje.
keby si nieco aspon naštudoval, kým sa tu strapňuje.
no to ma ani nenapadlo, clovece!
Ma to fakt iba 550 litrov!
>:D >:D >:D
to je ozaj straaaasne malo..... :-!
Ma to fakt iba 550 litrov!
>:D >:D >:D
to je ozaj straaaasne malo..... :-!
Civilnejsi V6 chybi hlavne diskusne, prodejne by tak jako tak paberkoval. Daleko dulezitejsi je spravne postavit a smontovat (predevsim uvnitr), nacenit, a vyladit fungovani 2L nafty ve vsech inkarnacich a kombinacich prevodovek a pohonu.
Alfa potrebuje prodavat a prodavaji se dvoulitry, pri omezenych zdrojich at se soustredi prave sem, na to jen pokud se behem prvnich let prosadi.
Alfa potrebuje prodavat a prodavaji se dvoulitry, pri omezenych zdrojich at se soustredi prave sem, na to jen pokud se behem prvnich let prosadi.
flyboyeda
Alfa Romeo je nejkazovější značka na světě, je to nekvalitní fiat nedotažený do konce, jinýmy slovy Alfa Romeo
ale jo, ten kdo chce ztrávit celý život v servise, tak pro toho je to auto snů
já tenhle typ nejsem, Alfu jsme měl a děkuji nechci, teď mám Mercedes a mám svatý klid
ale jo, ten kdo chce ztrávit celý život v servise, tak pro toho je to auto snů
já tenhle typ nejsem, Alfu jsme měl a děkuji nechci, teď mám Mercedes a mám svatý klid
No jo, na Mercedese 1:18 sa toho vela nepokazi, ked sa moc nehras.
jen se směj de-bile, mám skutečný a oproti Alfe je to brutální rozdíl, hlavně ve zpracování a v kvalitě materiálů, Alfa Romeo jako značka skončí co nevidět s tou kvalitou a s těmi prodeji, je to otázka času kdy to příjde
Stargazer
Auto jako kráva, středový tunel jako prase, a kde je místo vpředu na nohy? V tom se pohodlně sveze jedině mladá pipka s kolínkami u sebe. Normání chlap asi těžko.
×
Sdílení komentáře
×