Ekonomika
je hlavně nic nekupovat od těch emisních Leváků VW a spol...
Nějakej konkrétní důvod, kterej by měl zajímat zákazníka?
Pravdu dis, kdo jede za nim ho nemusi zajimat
Tak takovych deb.lu obcas par potkavam, co je nezajima co se deje za nim, smutne.
Ikdyz oni by se mozna zajimali, co se deje za nima, ale pres ten dehtovy mrak z jeho sazometu neni ve zpetnych stejne nic videt
Ikdyz oni by se mozna zajimali, co se deje za nima, ale pres ten dehtovy mrak z jeho sazometu neni ve zpetnych stejne nic videt
Asi jsi a nekteri nepochopil mou ironii. Kabrioletaci vedi sve. A ze koncern dela smradlavy auta citime direkt. Do vnitrniho okruhu se schovat nemuzem.
Ale jo pochopil, jsem reagoval spise na ryccarda a nechtel jsem to trhat. Ted kdyz u tebe vidim toho kabrouse tak te lituju, kor ve meste na semaforech. Takovy nedavvny VW Transporter, koncern VW obecne nebo nejaky ten Renault, to je radost. Jo vnitrni okruh, tak nejak jsem si ho zvykl pouzivat pres celou Prahu, ale vzdych se docela vydychava.
diesely začaly filtry pevných částic, jejichž výměna je pro rodinné rozpočty likvidační. Jejich trvalé odstranění na stanicích technické kontroly už neprojde a tak kdo je alespoň trochu informovaný, a nechce sloužit dieslu, místo aby diesel sloužil jemu, vezme raději benzínový motor, i když je benzín o něco dražší než nafta. Na opičky s močovinou a vypalovacími režimy DPF filtrů není nikdo zvědavý. Ovšem všeho do času, protože DPF už se chystá vraždit i turbobenzíny... 😲
není vyloučeno, že odmítnou i jedině správnou současnou motorizaci - diesel! Pokud by se do aut ještě dávaly parní stroje, budou také mít velkou obec příznivců... :-!
Autor článku si nějak nepovšiml že prodeje dieselů se prakticky nesnížily ...
Benzíny jdou hlavně do ree😜ortu, do Německa.
Benzíny jdou hlavně do ree😜ortu, do Německa.
Popularita benzínů v autobazarech - 39,00%
Popularita dieselů v autobazarech - 59,00%
Popularita LPG v autobazarech - 1,62%
Popularita CNG v autobazarech - 0,66%
Popularita hybridů v autobazarech - 0,20%
Popularita elektro v autobazarech - 0,08%
Popularita dieselů v autobazarech - 59,00%
Popularita LPG v autobazarech - 1,62%
Popularita CNG v autobazarech - 0,66%
Popularita hybridů v autobazarech - 0,20%
Popularita elektro v autobazarech - 0,08%
Ze kdy máš ty data? Podle mě bude podíl dieselů logicky klesat.
To asi bude, ale až za nějakou dobu, protože momentálně průměrné auto v bazaru žere 8l benzínu a nebo 5l nafty a nemá žádný DPF... (nemá ho proto, že tam nikdy ani nebylo)
Průměrné stáří vozového parku je někde poblíž 15 let. Proto trend v bazarech může být o těchto cca 15 let opožděn.
a je to opravdu "popularita" nebo proste jen prodejni realita? ty dva pojmy jsou totiz sakra rozdil 😉 a ze realita bazaru je hlavne takova, ze spousta zakazniku autobazaru jsou blbci co si nechaj vnutit kdejakej pekac, proste je spousta lidi co jde do bazaru koupit auto anis by predem vedela jake chce 😉 staci si na par hodin sednout v AAA a poslouchat rozhovory pri prodejich aut, clovek se pak nestaci divit jaci blbci tam ty auta kupujou a co jsou ochotny tem prodejcum v AAA sezrat i s navijakem >😁
Samozrejme n malych autach a nizsej triede poddiel dizlov klesa a tento trend tu bol uz pred Dieselgate v roku 2015. Od strednej triedy vyssie je predaj stale rovnaky. >😒]
diesle v aute ktore je pouzivane v sukromnom sektore a teda len na presun +/- 10000 km rocne nemaju ekonomicke opodstatnenie. Ale existuje dovod, preco mnohi, hlavne matematicki negramotnejsi jedinci dieslove auta preferuju este stale pretoze😒br />
- lacna nafta a teda navratnost pri kupe takehoto auta v zavislosti od rozdielu ceny medzi dieslom a benzinom
- vyvoj dieselov bol preferovany a tie motory boli v porovnani s benzinmi neporovnatelne vyspelejsie a relativne dostupne este 5 rokov dozadu
- dynamika predavanych sluzobnych aut v porovnani s beznymi rovnako starymi atmosferickymi benzinmi dostupnymi tu je o hodne lepsia
- trvacnost diesloveho motora (1.9 TDI proste neznicis, rovnako starsie diesle)
- dovera v autobazary ktore tvrdili ze nemec predava 5 rocne BMW s 100 000 km za cenu novej Fabie ktora je v holatku a este k tomu netaha
- clovek vedel este par rokov dozadu prist relativne lahko k lacnej nafte
Ak sa diesle nebudu predavat, nema to nic spolocne s dobrou volou ludi v prirodu. Proste mat diesel je coraz drahsie a ludia nech sme na tom s priemernym IQ akokolvek zle stale tusia kolko ich stoji prevadzka auta.
...kym teraz 10 rocne Audi stale vyzera dobre a predstavuje skvele auto aj na denne pouzitie, dnes vyrobene nove diesle mozu mat o 10 rokov zakazany vstup do mesta...
P.S.: najazdim rocne cez 30 000 km a prave idem kupit diesel, takze toto nie je antikampan na diesel skor konstatovanie.
- vyvoj dieselov bol preferovany a tie motory boli v porovnani s benzinmi neporovnatelne vyspelejsie a relativne dostupne este 5 rokov dozadu
- dynamika predavanych sluzobnych aut v porovnani s beznymi rovnako starymi atmosferickymi benzinmi dostupnymi tu je o hodne lepsia
- trvacnost diesloveho motora (1.9 TDI proste neznicis, rovnako starsie diesle)
- dovera v autobazary ktore tvrdili ze nemec predava 5 rocne BMW s 100 000 km za cenu novej Fabie ktora je v holatku a este k tomu netaha
- clovek vedel este par rokov dozadu prist relativne lahko k lacnej nafte
Ak sa diesle nebudu predavat, nema to nic spolocne s dobrou volou ludi v prirodu. Proste mat diesel je coraz drahsie a ludia nech sme na tom s priemernym IQ akokolvek zle stale tusia kolko ich stoji prevadzka auta.
...kym teraz 10 rocne Audi stale vyzera dobre a predstavuje skvele auto aj na denne pouzitie, dnes vyrobene nove diesle mozu mat o 10 rokov zakazany vstup do mesta...
P.S.: najazdim rocne cez 30 000 km a prave idem kupit diesel, takze toto nie je antikampan na diesel skor konstatovanie.
a dizle budu vykupovat este tak mozno muzea a nejake kluby historickych aut 😉
80% aut kupuji firmy, vetsinou diesel a Skoda, takze bazary jsou napechovane Octaviemi 1.6TDI v modre nebo bile. Zlovek chce kombi a dostane 250ks s benzinem nebo 2500ks s naftou, nafty naopak levnejsi, je jich moc, to tlaci cenu dolu a maji vic najeto, treba 150tisic proti 80tisic v benzinu, ale 150 neni nic strasneho, tak co babo, bereme TDI ne?
Jinak receno, dokud se firmam vyplati nafta, nic moc se nezlepsi. Na druhou stranu firmy v benzinu a hned bude benzin o 8Kc drazsi nez nafta. Klidne si nechte nafty, ale DPF a SCR tam proste musi byt a kto to vykucha, auto bude sesrotovano a exekutor bude pozadovat proplaceni.
Jinak receno, dokud se firmam vyplati nafta, nic moc se nezlepsi. Na druhou stranu firmy v benzinu a hned bude benzin o 8Kc drazsi nez nafta. Klidne si nechte nafty, ale DPF a SCR tam proste musi byt a kto to vykucha, auto bude sesrotovano a exekutor bude pozadovat proplaceni.
Stačí srovnat spotřební daně na benzín a naftu
na benzín je o 2Kč. vyšší a výhoda nafty padá taková mazda 2.0 Skyactiv jezdí za 6l
1,4 tsi taky a je vidět když se chce tak to jde a to nafta má o 17 procent vyšší hmotnost
a řídící jednotka dávkuje palivo na hmotnost kdyby se palivo prodávalo na hmotnost
a ceny za kg byly stejné tak se prodávají jen benzíny.
na benzín je o 2Kč. vyšší a výhoda nafty padá taková mazda 2.0 Skyactiv jezdí za 6l
1,4 tsi taky a je vidět když se chce tak to jde a to nafta má o 17 procent vyšší hmotnost
a řídící jednotka dávkuje palivo na hmotnost kdyby se palivo prodávalo na hmotnost
a ceny za kg byly stejné tak se prodávají jen benzíny.
Kým sa nejaký radikálny efekt dostaví, tak to potrvá. Keď máš v súčasnosti medzi novými väčšinu nafťákov (najmä tých firemných), tak o pár rokov ich budeš mať v rovnakom pomere na ploche bazáru. Snáď nečakáš, že ich len tak zošrotujú a vymažú zo sveta. Mimochodom s vysokou pravdepodobnosťou je ekologickejšie tieto autá dojazdiť ako zošrotovať a nahradiť novými 😉
Jedinej důvod je, že na to socky nemaj. Kecy o ochraně prostředí nežeru. Peníze jsou až na prvním místě. Každej kouká na spotřebu a cenu PHM. To je realita.
vsechno do doby, nez vyleti cena paliv ke 40Kc za litr .. pak pujde o penezenky spotrebitelu a chovani se zmeni .. vcetne nakupu SUV viz minula krize a dalsi na sebe nenecha dlouho cekat
Zvlastni je, ze zajem ochrany motora ma vyssi prioritu, nez zajem ochrany lidskeho zdravi. Zvlastni to skupina lidi dieselpower.