Subaru XV není typickým módním SUV, které drsně vypadá, ale když vidí polní cestu, podlamují se mu kolena. Zvýšený oplastovaný hatchback si chce zachovat kvalitní jízdní vlastnosti a přidává schopnosti terénního dříče.
Ten prispevok nedosiel cely ( mobilna acz robi tieto psie kusy). Deti a par kusov batoziny to zrejme v pohode da. Pes bude hadzat psie oci ked ho nechas doma >:D
nemam cas prohlížet všechny vide, ale na tohle jsem se kouknul.
jo aktualni verze forestra na tom je mnohem lip nez ta z roku 2004 (od 10:00) a lip nez hyunday a toyota, ale podobne jako bmw.
hyunday i Toyota me docela prekvapujou, ze mely problem, asi neumi pribrzdovat kola.
prodavac XV znal asi jen z obrazku
Sice neviem, co si predstavuejs pod pojmom poctiva stvorkolka (ten "predavac" musel byt riadny magor), ale pozeram, ze si asi tie videa nevidel, co som hore daval.
Tu mas dalsie: [odkaz] od 11:06, kde vidis, ako novy Lineartronic/CVT/pohon 4x4 funguje. Aj v malom porovnani s konkurenciou.
A par sekund predtym mas to iste so starou verziou "poctivej stvorkolky", ktora vsak nema pribrzdovanie kolies ani inu nahradu uzavierky diferencialu, ci LSD.
Ty si si fakt nikdy žiadne Subaru nevyskúšal. Keď ti stačí, čo povedal nejaký posraný predavač, ktorého tvoja prítomnosť zrejme obťažovala, tak prosím.
Tak to bola navrch ešte kvalita šoféra - resp. jeho bezohľadnosť voči autu. Je to už pár rokov, čo sme boli partia vtedy ešte chalanov pomáhať kamošovi píliť v lese stromy. Pri krčme nás nabral a hajde do lesa. Cez kaluže, zablatenú cestu vyjazdenú len traktormi, šutre, aj mimo akejkoľvek cesty rovno medzi stromy, kde už pár ľudí makalo - div že na nás ďalší strom nespadol. A aké myslíš že mal auto... Fiat Uno...
je to poctiva ctyrkolka nebo ne?
když sem byl u autorizovaného prodejce, ze bych to auto chtěl videt a projet se, koukali na me jak na blazna. to sem myslel, ze to je opravdova ctyrkolka, ale vyvedli me z toho. pak nevidim moc velkej důvod to auto kupovat, snad jen kvůli te slusne svetle vysce
na nejblizsi silnici 3.tridy, která v obci konci to mam 500 metru castecne do dost prudkyho kopce a bez moznosti vyhnuti s dalším autem a na jinou silnici 3. tridy, lepe udržovanou, to mam cca 1.5km opet s velmi problamatickou moznosti vyhnuti, ale s lepsim profilem. jediny co potrebuju, tak projet 15cm snehu, když napadne vic, tak počkáme na zachranare v traktoru :-)
To si mi připomněl historku, jak jsem služebního Forestera testoval v rumunských lesích. Poté co jsem dojel někam doprostřed místních kopců okolo Schiulesti (kousek od Brašova), když jsem přebrodil asi 4 potoky a projel cestou plnou šutrů, tak jsem si říkal, že je to fakt schopné terénní auto ... no a pak jsem potkal starou bílou socialistou dáčku, která projela úplně stejnou cestu na naprosto neuvěřitelně sjetých gumách ... důkazní foto mám v profilu u Subaru - je to fotka č. 10 (ze 42) ;-)
Principiálne možno, ale v jeho prípade ponajviac nevedomky. ;-)
Napriek zrejmým kvalitám podvozku a veľkej svetlej výške sa Subaru tak isto ako všetka konkurencia do terénu dostane len v malej miere. Na mokrý asfalt a zimné cesty je ale aj to, čo ponúka, absolútne skvelé. Pokiaľ viem, Subaru práve model XV ani nepasuje za terénne auto, ale ako auto síce pre každú príležitosť, no najmä do mesta...
V tomhle má ale principielně pravdu. Dřívější "mechanika" 4x4 Subaru je prostě pryč.
Je samozřejmě otázkou, zdali má smysl, protože reálné využití je téměř 0% z najetých kilometrů a těch pár situací elektronika zvládne velmi dobře, resp. záleží na použitém řešení.
Výrobca ho prezentuje skôr ako auto do mesta... Faktom je, že autá zn. Subaru obvykle zvládnu terén, s ktorým mávajú problém oveľa frajerskejšie sa tváriace SUV.
Takže máš zkušenosti nebo jen tipuješ? Bydlím v Beskydech, kde se cesty protahují dost laxně a v určitých úsecích se nesolí. No a segra s Levorgem nikde nezůstala viset a to je řidička na dvě věci. S tím autem jsem najezdil takových 10 tkm (zima, jaro) a užil jsem si to náramně. CVT od Subaru je asi tak stejně spolehlivé jako jiné automatické převodovky. Na GLK jsem měnil převodovku po 65 tkm a to jsem netahal přívěs a motor byl atmosféra 350.
Ok, v tom pripade pre teba plnohodnotne auto znamena kufor. Ale na toto nemusi stacit an superb kombi :-) Zalezi, kde chces mat psa a od velkostnej kategorie pes/zavazadlo.
Alternativa je Forester s manualom, ktory bude tomu XV cenovo velmi blizko.
"docela by me zajímalo porovnani subaru bez mezinapravovyho diferencialu a haldexu..."
Tieto veci si mozes zo skusenosti najlepsie preklikat napr. na YT/CarQuestion:
Na dobry prehlad by som zacal tymito 8 videami: [odkaz]
3/8 a 6/8 cast sa venuje pohonu asi najviac.
K tomu si najdi prislusneho reprezentanta s Haldexom.
A dnes uz aj u Rasta Chvalu na YT ([odkaz] ) je slusna vzorka.
Ma pekne recenzie Forester/Outback (XV nie som si isty) a robil aj Tiguan/Skodjak, co mi tak z hlavy napada. Head to head to ale nebolo. Na to musis ist na ine kanaly.
Vo vseobecnosti je dnes uz Haldex poslednej generacie slusny a porovnatelny (bohuzial ale stale s velkou preferenciou predku), ale myslim si, ze Subaru riesenie ma navrch oproti ostatnym (technicky podobnym/MPT) vo vyladenosti - jemnosti prace s plynom/brzdami vs jednotlive kolesa a aj realnou schopnostou preniest slusny vykon hoci aj na jedno koleso, ked ostatne tri nemaju ziadnu trakciu. S tym suvisi aj to, ze v realne ma konkurencia casto velky problem dostatocne vcas a silno pribrzdit vrtiace sa koleso bez trakcie. Na to by sa tiez nasli pekne ukazky. To sa prejavuje specificky najma na podkladoch ako sneh/lad/piesok.
nevypadá to špatně, jenom pro to auto mít to správný využití. Ty nový SUV se mi líbí čím dál víc. Až nějaký zánovní skončí někde v bazaru, tak na něj asi skočim >:D
Autor clanku ma nejaku skicu kam sa malo dizajnovo posunut ? Som rad, ze zostalo tam kde je, sice na zadok sa bude chvilu zvykat ale aspon sa neokuka...
skoda ze sa drbu s tym CVT, keby si spravili aspon jeden poriadny automat... 115kw 2.0 boxik vyzera na tuto hmotnost a koncepciu pouzitelne, chcelo by to este manual alebo 2spojku nech neprichadza zbytocne o tie cenne newtony...
potrebuju vyssi ctyrkolku kvůli dennimu vozeni deti do skoly a nejsem příznivcem SUV. a protože se v zime nemuzu spolehnout na to, ze se od domu vyhrabu i normalni predokolkou a aspoň 2x do mesice potrebuju nalozit psa, deti a par zavazadel, XV tohle evidentne nezastane.
verim daleko vic ozubenym prevodum nez vsem tem lineartronikum, CVT, variatorum apod, jak bude fungovat takova prevodka po ujeti 200tis km??
nemam ambice s autem jezdit nekde v terenu, potrebuju cas od casu zajet do lesa a hlavne projet aspoň 15cm nevyhrnutym sněhem když do rana napadne a prohrnou to az odpoledne, k tom tech 22cm svetle vysky by bylo idealni, ale to je tak vse ...
docela by me zajímalo porovnani subaru bez mezinapravovyho diferencialu a haldexu...
Svetla vyska 22 cm uz ledacos naznacuje, ale realita se musi zazit. Uz predchozi XV na silnici veskerou tridni konkurenci porazi svou ridicskosti a konunikativnosti a mimo silnici totalne deklasuje.
Skrehotani o tom, ze to je haldex (opravdu neni), je zabavou papirovych ridicu, kdo vzal XVecko do ruky v realu v terenu, vi sve. A Subaru vi taky, vsak prodejni cisla to vice nez potvrzuji.
Pro neverici Tomase hle, jak si Forester s CVT (co do tetennich schopnosti s XV takrka totozny vuz) dava konkurenci k snidani: [odkaz]
A ta nedovera je tam konkretne kvoli comu ? Asi by si si to mal vyskusat. A hlavne vyskusat mimo cesty MT vs automat.
"Haldexu" to sice podobne naoko je, ale realne to ma uplne inu filozofiu prace.
Pri XV (a aj automobilka celkovo) idu velmi dobrou cestou a zameriavaju sa evidentne na podstatne veci.
Na uvod ok clanok, uvidime pri serioznejsom teste.
Pokial bude cena velmi podobna, bude to zaujimave auto s Eyesight v zaklade.
Super vylepseny vypada byt ten pomocny display v strede hore.
Ak to niekomu nepripada ako plnohodnotne auto - jeho vec. Z akeho dovodu sa ale potom celkom predavaju ASX, Px008, QQ, kadejake Atecy, Karotky, ci neskor Arony, to nechapem.
Co tomu vlastne chyba do plnohodnotneho auta ? Zatial to beriem tak, ze si len "nezorientovany" :-)
puvodni XV s manuálem snad ještě mělo mezinapravovy diferencil, lineartronic ne. nova verze ma uz jen lineartronic, tedy bez mezinápravového diferencialu, ale obdobu haldexu.
k lineartronicu mam ještě vetsi neduveru nez ke klasickymu automatu.
jedinou vyhodu XV vidim jen ve velke svetle vysce a v atmosferickem benzinu, který je na popojizdeni idealni, ale ani jako obcasna nahrada plnohodnotnyho auta to není ani nahodou.