Testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Autonomní Audi A7 Concept na vlastní kůži: Jízda bez řidiče dokáže být děsivá!
18 komentářů
Dave.Jirous
Já nejsem zastánce ani automatů. Prostě rád řídím, rád řadím, užívám si to, že auto ovládám. Za chvilku najdeme normální auta asi jenom v bazarech. Už i dneska se to tak tváří
praděda7
........třeba Morava a Slezsko............ale auto? :-!
Pragovka
Mohu se zeptat odborníků v čem se liší autonomní řízení v A8 oproti mému Superbu, kde mám adaptivní tempomat s Lane Asist? Tedy kromě toho, že to na mě začne po pár vteřinách křičet, ať se chytnu volantu, což na videu A8 nevidím. Předpokládám, že tam to bude ale také, jelikož autonomní provoz zatím nedovoluje legislativa. Takže rozdíl je tedy kde? Předpokládal jsem, že A8 na rozdíl od Superbu udržuje konstantně navolenou rychlost a umí NAVÍC i předjíždět pomalejší vozidla přejetím do rychlého pruhu, včetně blinkrů apod.
No kdybys přečetl manuál k ACC, možná by tě pár věcí zarazilo. Třeba to, že ACC nepozná stojící překážku. Tj. pokud by na dálnici někdo stál, tak do něj vletíš. Vůbec ACC a Lane assist nemají prostorovou představu o překážkách kolem vozu. Systémy v Jackovi spolupracují dohromady (lidar, radar, stereo kamery) a řídící systém vyhodnocuje vše dohromady. Jinak z vlastní zkušenosti vím, že lane assist rozhodí třeba ostré protisvětlo, nebo třeba sníh u krajnice.
Jack ukazuje, že v autonomním řízení je každý malý pokrok vykoupen značnou technickou náročností a komplikovaností...
Jack ukazuje, že v autonomním řízení je každý malý pokrok vykoupen značnou technickou náročností a komplikovaností...
Radaru vůbec nevadí, že se překážka nehýbe. Ostatně, pokud se hýbeš ty, bude se pohybovat vůči tobě. Jen ta rychlost může být celkem vysoká. Je pak otázkou, jak moc ten systém smí brzdit. Nebo jak ta data zpracovávají. Pokud se například objeví náhle, protože auto před tebou uhnulo a odkrylo ji tak, tak ji může odfiltrovat (není to situace, kterou má zvládat).
A8 slibuje prujezd dalnicni kolonou bez toho, abyste se musel divat na cestu a drzet volant, na prevzeti rizeni v pripade potreby mate cca 15 sekund, to je asi zasadni rozdil. Autonomni system v A8 by nemel umet predjizdet, bude omezen na 60 km/h a neumi projizdet stavbou. Ve vyssich rychlostech se nabizi opet jen asistencni systemy, ktere predpokladaji soustredeni ridice a drzeni volantu stejne jako v Superbu, co bude umet navic v tomto rezimu bohuzel netusim, ocekaval bych, ze hlavne prinese presnejsi fungovani diky lepsim sensorum.
maxi!
musi to byt naozaj dost sialene sediet v takom aute
videl som videa, kde auto bolo naprogramovane na rychlu jazdu po okruhu a fakt ze spolujazdec mal riadne problemy! :-!
.
ked som mal E medveda, tak sa mi zdalo unavnejsie nechat riadit auto ako ked si v klude riadim sam ( hlavne prve dni stale napnuty a noha nad brzdou.... ), casom uz clovek zacina viac doverovat, ale....
videl som videa, kde auto bolo naprogramovane na rychlu jazdu po okruhu a fakt ze spolujazdec mal riadne problemy! :-!
.
ked som mal E medveda, tak sa mi zdalo unavnejsie nechat riadit auto ako ked si v klude riadim sam ( hlavne prve dni stale napnuty a noha nad brzdou.... ), casom uz clovek zacina viac doverovat, ale....
rmick
Takže si to zhrneme : po 30 letech vývoje to umí za pěkného počasí jet rovně. Neumí to jet v zúžených pruzích, kdy by to člověk opravdu potřeboval. Neumí to jet za deště. Neumí to jet na sněhu. Neumí to jet, když si nasadím brýle. Neumí to jet, když se otočím za dětmi na zadní sedadlo. Bezhlavě to dodržuje přdpisy a zabrzdí to na každé zapomenuté 30. Neumí to předjet cyklistu přes plnou čáru a pojede za ním. Neumí to číst např. zasněžené značky a když dostaneš pokutu, tak on nic.V koloně to dělá takové mezery, že se propustnost zmenší na polovinu. A když to něco pokazí, tak je to z obliga, protože za všechno může řidič. Děkuji, nechci.
JDM
Děkuju audi že se pokousis zničit to co na autech bylo vždycky to nejkrásnější a to je řízení.
×
Sdílení komentáře
×
"§ 7
Směr a způsob jízdy
(1) Na silnici se jezdí vpravo. Řidiči všech vozidel musí jet při !pravém okraji! vozovky; toto ustanovení se nevztahuje na řidiče, hodlá-li odbočit vlevo (§ 11 odst. 3) nebo vyjet ze silnice vlevo (§ 16 odst. 2)."
Takže tohle auto naopak ví, jak správně jezdit, na rozdíl od většiny "řidičů".