Na evropských prodejích je dobře patrná rostoucí obliba SUV a crossoverů. Nejprodávanějším vozem nicméně zůstává VW Golf, byť jeho prodeje letos zatím prudce klesají.
V rámci nižší střední je v Evropě dlouhodobě králem a zatím to nevypadá, že ho někdo sesadí. Řeší se tu Clio, Fiesta nebo Polo, ale jsou o jednoduše auta levnější a menší.
Problém je že to Clio, Fiesta atd. sou dneska větší než bejval Golf. Ale jestli chceš říct že Golf bude v Evropě dál králem nižší střední = jo to asi jo
Nevytrhával bych z kontextu a řešil v rámci doby. Kdokoliv dnes vyvíjí HB nižší střední, bude s napětím čekat jak dopadnou první novinářské srovnávací testy právě s Golfem. To ukazuje na jeho pevnou pozici. neznamená to ale, že právě tato třída postupně nezačne padat v celkových prodejích.
Módní vlna je u SUV a X-overů mocná.
Tak někde testy dopadnou fakt tak jak to je, někde jak to zaplatí = to je nedůležitý. Prostě reálnou funkci Golfu už převzaly ty Fiesty, Clia atd. = už se to prolomilo a viz první tabulka B segmentu se už prodává víc [odkaz]
Střední třída totálně odchází, zčásti díky kompaktům zčásti díky SUV = podívej se do odkazu na obří nárůst Tiguanu = a dneškem to nekončí celou nižší střední obecně asi čeká další útlum. Viz i loňský výsledky a dál po faceliftu jejich pokračování = na řadě je prostě asi Golf
Je jich tak strašně moc že mírnej úbytek vůbec ale vůbec nevadí
A z dlouhodobějšího hlediska možná výrazně vzrostou Leafy apod. = už tenhle co by se měl ukázat do pár týdnů bude možná hodně zajímavej
Asi že Golf neni nejprodávanější = a že propadá už nějakou dobu = před faceliftem i teď jak řikáš v přechodu = a že mu na paty šlape Wuling Hongguang = kterej jestli letos taky nepropad = už je možná před Golfem
Wuling nebo co to je tu nemá smysl řešit, ani ty by jsi ho místo Golfa nevzal. Jeho konkurentem v celosvětovém měřítku je Corolla/Auris a pak bude záležet na tom, kolik mutací si která automobilka k produktu zařadí (u Golfu jsou Jetty apod. vedeny zvlášť).
Nicméně u "nás doma" na starém kontinentě tu káru táhne dlouhá léta respektuhodně.
To je rozdíl, dát hlas Kájovi neznamená zbavit se několikaměsíčního/ročního platu ;-) . Málokteré auto vytváří svou kategorii tak, jak se to vede Golfu 40 let.
pokles o 11,6% je značný, to je jasné. Já tu tabulku evropských prodejů čtu tak, že zákazníci Golfu se přesouvají k Tiguanu, který v TOP 10 zaznamenal nárůst 75% (!!!).
Tiguan tak dokonce začíná atakovat Qashqai, tedy evropského lídra kategorie SUV.
QQ je SUV? Ja jej vzdy bral za crossover kteremu do SUV neco chybi.
Tiguan urcite nebere zakazniky golfu, golf je typicky auto za pul milionu, Tiguan o 300-500tis vys. Pokud nekomu prodeje z vlastni staje bere, bude to spis passat.
Cemu se ja osobne musim tedy divit. Na jednu stranu je Tiguan dle me snad nejlepsi auto co dnes VW dela, funguje dobre, mista plnohodnotne pro rodinu, vypada dobre... ale uvnitr je to furt spis golf nez passat, ergo platim vic a dostavam min. Zvlastni. Sam jsem zvedav jak dlouho toto okouzleni SUV vydrzi.
Přesně! Já bych to spíš viděl tak, že jak Polo roste (a je pohledné i levnější) a Golf se nezvětšuje (asi nemá kam), tak Golf zákazníci se stěhují do Pola. A ano, ti kteří chtějí jít kapku výš a zůstat u VW, jdou do Tiguána.
Domnívám se, že je právě na bázi Pola a ten jsem myslel, jen jsem si nedokázal vzpomenout na jméno. U korporátních prodejů Golf ještě povede, ale soukromé budou znamenat odliv ke crossoverům a SUV.
Noo... co je na bázi čeho je trošku kopmlikované, ale já se kloním k tomu, že Kodiaq je na bázi Superbu a Tiguan na bázi Passatu - vždy s víceprvkem, základ 1.4TSI atd.
Jak pises, co je na bazi ceho je pri modularnich platformach a motorizacich stejnych napric spektrem zapeklita otazka. Za me stoji Tiguan jen na pul cesty k passatu, srazi ho na uroven golfu hlavne vnitrek (zadni dvere komplet tvrdy plast atd.).
U Skody je to pak jednoduchsi, tam jsou materialove prohresky uvnitr bezne (nebo beznejsi), tam s rovnici Kodiaq=Superb problem nemam.
To je z mého pohledu relativně detail... i srovnání ceníků ti hodí Tiguan spíš k Passatu. Ale jsou to prostě dva živočišné druhy a asi fakt nemá smysl hledat v tom za každou cenu nějaké ekvivalenty.
Nema. ;-)
Jen posledni poznamka k cene: tu bych do toho taky netahal. Ta ukazuje jen to co je zakaznik ochoten zaplatit spis nez s tim co, jakou hodnotu, za sve penize dostane.
No dobře, ale když se vrátím na začátek, proč se to celé řeší, tj. jestli např. Tiguan ukusuje prodeje spíš Passatu nebo spíš Golfu - pak je naopak cena to nejdůležitější kritérium, protože těžko si někdo koupí auto za 700 místo auta za 400.
No ale ted jsi jen napsal co jsem napsal i ja hned v prvnim svem komentu v tomto vlakne. Tady nejsme ve sporu. Prodejem / cenou / uzitim jako plnohodnotny vuz pro rodinu je za me tiguan alternativa k passatu.
Znovu jsem reagoval az kdyz se zacal resit hardware (z tveho komentu "co je na bazi ceho") a tam jsem prispel svou troskou, ze za me je Tiguan furt necim trochu pod passatem a trochu nad golfem. Jako plnohodnotnou nahradu passatu ve stejne kvalite jej neberu, alternativa (a nacenena stejne) ale ano.
Vidíš, až tam jsem to neproklikal a reagoval na páju. No tak to máš samozřejmě v tom prvním příspěvku pravdu! >:D Já s tebou taky vesměs souhlasím, jen tak hospodsky tlachám. Tak ještě trošku tlachů:
Dostáváš i něco navíc, třeba variabilitu interiéru, schopnosti v terénu... jako apriori nepřítele SUV mě momentálně nic dalšího nenapadá, ale nedá se podle mě jednoduše napsat, že dostáváš míň.
V případě Kodiaqu dostáváš třeba i bytelnější techniku, zejména lepší převodovky. U Passatu momentálně nevím přesně jak to je, ale předpokládám totéž (tj. např. 1.4TSI v Passatu je suchá 7 a u Tiguanu mokrá 6 nebo 7DSG).
Co pozorujem u SUV, tak by som sa skor priklonil k tomu, ze Tiguan vychadza z Golfa.
Jasne, je upraveny pre potreby SUV - t.j. vyssia odolnost ci uz podvozkovych dielov, alebo pohonu.
Oproti Passatu mi tiez pride lacnejsi interieriom, aj ked to moze byt len dosledok setrenia.
Podobny pocit mam z Mazdy CX-5. Sice sa tvari ako alternativa 6, ale mam z nej (a specialne z interieru) pocit ze je to prezlecena 3. Teda plati to pre uz dosluhujucu generaciu.
Není to třeba i tím, že je prostě Golf pro lidi už moc drahý? Nevím jak v Německu, ale v Čechách je Golf velmi drahé zboží, srovnatelná Astra nebo Focus jsou o cca 50-70k levnější. O korejcích nemluvě ;-)
No ale s Tiguanem dostaneš víc auta, tj je logický, že za něj dáš víc. Tuhle jsem si zkusil složit Golf 1.4TSI 92kW v Highline + Navi a par drobnosí navíc a zastavil jsem se na částce 660tis Kč, což je mazec. podobně sestavena Astra či Focus byli o cca 80tis. levnější ;-)
Můžeš vzít třeba ten Maraton, který je slušně poskládaný - autoklima, parkovací senzory všude ErgoActive sedačky, 17" kola, tempomat, dokonce LED světla za 535.
Nejsou tam vyhřívané sedačky, není tam navigace, dá se přikoupit DCC a dynamické přisvěcování do zatáček... ale v principu bych asi uměl žít i s tím Maratonem tak jak je v základu.
Já jsem liberál. Pokud si chce někdo nacpat výbavou 1.0TSI, dobře mu tak. Pro mě cenovka 750 automaticky znamená zaškrtnout GTI a pak koukat, co se tam vleze za výbavu.
Co jsi chtěl říct starým GTI nevím, ta cena mi přijde vysoká. Mohlo by to znamenat, že si GTI dobře drží cenu a je tak výhodnější.. ale není záruka, že to někdo koupí.
Prodeje v Evropě jsou furt na dvojnásobku nejlepšího konkurenta, takže no stress.
Ale rozumíš = Golf je strašně ale fakt strašně předraženej. Základní cena eště jakžtakž jako konkurenceschopná, příplatky sou ale tak napálený že výsledná cena je fakt mimo
750 za GTI nepůsobí tak zle = výslednejch třeba 950 už docela jo
Cena 5 let starýho auta nižší střední se 100 t. km mi přišla snad eště ujetější.
Dá se na to koukat i tvym no stress = i když to nechápu: Když skončí dekáda Káji Gotta nebo Golfu = bude to [odkaz] ? ;-)
Sem fakt zvědavej na celosvětový prodeje Golfu za rok dva tři = facelift nepomoh, uvidíme co novej design nový verze
Když skončí, tak skončí, osobně je mi to celkem fuk. V případě Golfu v Evropě tomu ale nic nenasvědčuje.
[odkaz]
Cena ojetého ti kuriózně může dát odpověď na cenu nového. Pokud si auto za pět let podrží cenu tímhle způsobem, pak to výrazně snižuje celkové náklady na vlastnictví toho auta za těch pět let. Do inzerátu ale můžeš napsat cokoli, důležité je, za kolik se to prodá.
Fakt nevíš co to je 900 t. až mibl? V dalšim příspěvku sem napsal 950 tisíc ;-)
To je známej žebříček co by i tady = meziroční propad o 11 a půl procenta je dost, po faceliftu hodně
No doufám že ten skoro půlmibl je za už docela ojetinu jen zbožný přání :-)
No šílenství SUV rozhodně nedošlo stropu = zrovna Golf i další vozy C segmentu to v podstatě musí poznamenat. Před pár lety si taky asi spíš netipoval jak rychle se promění a propadnou prodeje D segmentu = Honda to prej v Evropě eště jednou zkusí s Accordem = nevěřim v úspěch
Pokud je i tak ve výsledku Golf na dvojnásobku Astry, tak by klidně mohl padat ještě deset let o 11% a furt by byl první ve třídě.
Pády vyšších segmentů... to ti napíšu ze svého pohledu, protože to teď je celkem aktuální. Fakt se mi líbí nová Insi, 2.0T 4x4 za 850 ceník je super. Ale - já fakt nechci pětimetrové auto, pro mě je to normálně hendykep. Radši bych vzal stejnou techniku o třídu níž za 800... akorát že takové auto na trhu není. Tohle ale pro kompakty neplatí, kompaktní kombík je furt středobod rodinného auta v Evropě.
Ateca řízne Leona, Karoq Octavii a T-Roc Golfa. Jak moc se uvidí... já si myslím, že víc říznou konkurenční SUV, ale uvidíme.
To že je Insi 2.0T 4x4 levnější než ten Golf je drsný. S velikostí bych neviděl problém = záleží kde jak jezdíš denně do města to samozřejmě neni nejlepší volba = to je Auris hybrid ;-)
Insi se určitě bude prodávat = ale docela mohutnej trvalej pád střední třídy obecně to nezastaví. Sem zvědavej na Arteon = ceny sou odpovídajícně šílený [odkaz] teda jako u Golfu příplatky
Jak to bude přesně s Atecou atd. = to už na [odkaz] ale ty trendy sou nejspíš daný. Sem zvědavej kam dojde SUV šílenství = z mýho pohledu už to začíná bejt skoro černej humor: Všichni chtěj horší konstrukci za víc peněz = skoro bez ohledu na třídu a velikost :-)
Pěkná statistika, Octavii blahopřejeme. Ale celé toto pořadí nyní začne drtit SUVéčka od Škody Kodiaq a nastupující Karoq. Kdo neuvidí neuvěří. Nástup bude ohromující a malý soused vyroste do obrovských rozměrů. Škodováci mají našlápnuto a roste hlavně kvalita těchto vozů a neuvěřitelný technologický pokrok. Tak vyspělou techniku nikde jinde nenajdete a co víc, radost z jízdy s těmito vozy vás utvrdí v tom, že nemůžete udělat při volbě Škody chybu. Jen vyzkoušejte.
Nuže, zní to moc hezky, co tady píšeš (snad to tykání nevadí), ale přece jen mi v portfoliu chybí hybrid, plug in hybrid a čistý elektromobil.
O těch nabušených technologiích nelze pochybovat, jen mi přijde, že se jedná spíše o IT technologie, které jsou mi za standardní jízdy tak nějak k ničemu (s výjimkou navigace a dopravního infa, jenže to dnes zvládne každej smartphone).
Škodovce přeju úspěch… ale také co nejdřív facelift stávající Octávie a také Kodiaqu… páč na to se v některých barvách a nižších výbavách fakt nedá koukat.
Tak tak, z tích čo pamätajú, keďže je to už nejeden rok naspäť, by ho idiotom nazval málokto. Dekádu naspäť by mňa ani vo sne nenapadlo,že raz napíšem, že mi tu chýba :-)
GTl bol schopný napísať zmysluplný text (možno tým vedel vyprovokovať mentálne jednoduchších jedincov) a bol schopný rozprúdiť diskusiu.Porovnanie Disponenta s nickom GTl je dosť mimo ;-):-)
připojuji se k naléhavému volání některých dalších čtenářů.
Člověk by řekl, že opsat statistiky a vyprodukovat takto článek by mělo být jednoduché. Ale i v tomto přpadě je potřeba si to po sobě alespoň jednou přešíst. Což vy evidentně neděláte. Nebo jestli děláte a stejně ty výsledky jsou takové, jaké jsou, tak potěž Pánbůh.
Čili "kopie z článku v 11:22:
"Většině automobilů v nejlepší desítce sice prodeje vzrostly, hned osm ale hlásí pokles. Vedle Golfu se jedná třeba o Opel Corsa (-5,9 %), Peugeot 208 (-4,5 %) nebo Renault Captur (-5,2 %)"
Ano, pokles hlásí osm automobilů ALE Z NEJLEPŠÍ DVACÍTKY.
Počítám, že to opět opravíte a jako vždy se k tomu vůbec nevyjádříte ani nepoděkujete za upozornění na chybu.
To ano, ale tak treba nemusi to byt analyza na 60 stran pro valnou hromadu, staci jedna-dve vety k nekterym modelum, furt lepsi, nez ten preklad sprav.
Výborně = teď ještě opravit celosvětové pololetní prodeje aut = které vám Davidu Burešovi jako jedinému na světě a teď bacha: včetně těch ze společného mediálního domu = vyšly jinak :yes: >:-[]
Tak co? Zůstanete u svého: Já proti všem? Já jediný mám pravdu všichni ostatní.. :-)
A samozřejmě je tu eště nesmyslná srovnávací tabulka MB, BMW, Audi = obé jistě ne úmysl, prostě to tak vwyšlo ;-)
Takže = zkusíte reparát? Nebo to bude propadnutí = a protože to neni poprvé = vyloučení :-)
Přesně jak nějaká protivná nesnesitelná manželka. I po půl roce bude denně vytahovat neuklizený ponožky. Ty seš megatrapák.
Už asi týden jsi nevytáhl A8 a Vaculíka, tak honem.
...nevím co by redakci, vydávající se za to nej na webu s auty udělalo, dát kompletní tabulky prodejů až po poslední registrace. Všechny značky, všechny modely.
Redakce nemá o čem psát, objevují se tu články nastavované, zprasené, hloupé a zrovna tohle je téma, na kterém se dá dlouhodobě stavět.
Svět je hrozně jednoduchý s TOP20 a neskutečně rozmanitý s full chart. Hoši se tomu nevěnují snad pro to, aby měli víc času na ořezávání stíracích gum. ;-\
A ja dodam ze si s tim redakce ani nemusi lamat hlavu, myslim s prezentaci. Klidne vse nad (nebo lepe receno pod) top20 muzou prilozit jen ve forme odkazu na xls soubor. Klidne jim uznam, ze jde o tema zajimave jen pro zlomek navstevniku, ale nedivil bych se kdyby ten zlomek byl zrovna z tech generujici znacnou cast prokliku. A tyto prokliky dnes konci u konkurence nebo u primarniho zdroje, ne u ACZ. A pritom je to jak pises a na tomhle by se dalo stavet (ostatne je to taky jeden z poslednich duvodu proc obcas zavitam na autoforum, procist si vic nez "top...").
Kvalita vozů koncernu je neoddiskutovatelná ! Interiéry bezkonkurenční, výborné pružné motory, kterým konkurence prostě nestačí. Poruchovost žádná, spotřeba rovněž skvělá.
Je vidět, že v Evropě chápeme, co je dobré. Nějaké hybridní vozy, to je nuda. A co že to jako jiné automobilky mají ? Třeba amíci mají hodně čistokrevné elektromobily, jenomže Americká auta, to je hnus. Já jezdím ve svém voze Škoda Octavia Laurin&Dement za 5 na sto ! A od té doby co jsem vyndal filtr, tak to žere ještě o něco méně !
A navíc teď porostou i prodeje Rapidu, protože v době, kdy veškerá konkurence přechází na LEDky, si můžete koupit Xenony ! Chápete to ? Xenony v Rapidu ! Jenomže ty LEDky nejsou ještě vověřený žejo, to ty xenony jsou ....
Vůbec nechápu, jak si někdo může koupit jinou značku než koncern. Navíc má vzadu za 400 Tisíc torzní tyč, což je jednoduché řešení a co je jednoduché je bezporuchové ! Takže opět koncern vítězí na celé čáře !
A motory ? Konkurence má těžké krávy. Baterky, zbytečný objem navíc. Koncern a jejich lehké motory, to je jízda. Octavia s nimi má dokonce i běžné jízdní vlastnosti ! Tak lehká při průjezdu zatáčkou, že už se ani nebojíte, že vykloužete zadkem napřed ! To je pokrok.
Všechno bude, všechno bude ! Já jsem teďkonc dal vohřát Octavii na provozní teplotu a za chvíli povezu mámu do Kauflandu. Mezitím to probereme a pak napíšu zkušenosti naší české rodiny s těmito vozy !
Hlavně nepodceňovat, naši se v tom fakt vyznají. Měli Škodovky odjakživa !
Filtr tam sice mám, ale na prodloužený interval tento vůz ujede i 50 tis. km bez výměny oleje.
Není lepšího vynálezu než počítání studených startů. A díky vykleštěnému zvuku motoru všechny starty zní přitepleně, takže k výměně oleje vlastně nikdy nedochází.
Jsou lidi, kteří když mají depku, tak se vožerou. Jiní si třeba zajdou zaboxovat nebo zaběhat. A jsou tací, co se přijdou vyblít do nějaké diskuze na internet.
A pak jsou lidi se smyslem pro humor a suchari. Me snizeni spotreby pomoci vyndani filtru prijde docela humorne, ale tys tak daleko zrejme nedocet. Asi je to na tebe moc pismenek
"""Já jezdím ve svém voze Škoda Octavia Laurin&Dement za 5 na sto ! A od té doby co jsem vyndal filtr, tak to žere ještě o něco méně !"""
To není humor. Já tu čtu pavlíka a jemu podobné častěji. Jestli tě "Laurin a Dement" pobavilo, pak jsi šťastný člověk. Autor příspěvku tím chtěl říct, to co říká pravidelně. Ti, co si kupují oktávky nebo vůbec škodovky jsou banda bl.bců (pardon, dem.entů).
Muj inteligencni potencial na to abych si koupil cokoliv z VW koncern taky nestaci. Ale nejen to. Fordi a cokoliv francouzskeho mi taky nesmi do garaze. Takze vlastne nejsem nejak konkretne zaujatej.
To mnohé vysvětluje. Když se ti nelíbí škodovky, je vtipný psát, že jejich kupci jsou dem.enti. Tak jo.
Určitě se řehtáš jak kůň, když nějaký inteligent píše, že kabria si kupují jen bukvice, viď?
Tak jo.
Nemusíš mi vysvětlovat, že nejsi bukva. Za a) mě to nezajímá, za b) nehodnotím lidi podle toho, s kým spí.
Směješ se vtipům blb.ečků, co mají lidi v autech co máš od manželky za bukvice? Říkáš si "jo, cha cha, to sedí, kdo jinej než bukva by si koupil hezkej roadster" ?
Je to stejně vtipný, jako to, že si škodovky kupují dem.enti. Cha cha cha.
Ja ti pripomenu tvuj prispevek
"""Jsou lidi, kteří když mají depku, tak se vožerou. Jiní si třeba zajdou zaboxovat nebo zaběhat. A jsou tací, co se přijdou vyblít do nějaké diskuze na internet. """
sedi na tebe jak usitej
To si děláš srandu, nebo jsi tak hloupej? Ty to chápeš tak, že se ti posmívám za auto? To nemyslíš vážně?! Snažím se ti připodobnit, jak asi vtipný je to, co tu psal pavlík 123 .
Inteligencí jemu podobní se tu posmívají třeba majitelům MX-5. On majitelům škodovek. Obojí je stejně stupidní, ne vtipný. :no:
Ty asi budes mit skodovku, ze mas takovy komplex. Nic si z toho nedelej, az budes priste menit auto zkus neco jinyho. Ja mam rad atmosfericky benziny, ale mozna bude priste nejaky plugin hybrid. To muj vyber hodne zuzuje. nebo koupim nejakou rozezranou ameriku. Nevim mam na dalsi nakup leta casu.
Taky jsem se skodovkou zacinal, moje prvni auto byla Felicia typ 450
Kritizovat xenony u Rapidu mi přijde dost mimo. Naopak není samozřejmostí, aby měl vůbec low-cost možnost pokročilejších světlometů, navíc LED obecně nezaručují lepší svítivost. Jsem zvědavý, zda se příště stejně ostře pustíš třeba do Alfy, pro kterou je LED sprosté slovo.
Ti co dali 400-500 tyček za 1,9 SDI se zrychlením 19 s, fofrklackem, bubnama vzadu a švihadlama je daj klidně i dnes. Hlavní věc je, že to jezdí za 5 litrů i kdyby měla sousedovic koza zdechmout na udušení z cinklýho sazometu.
Pravda v ramci koncernu to byl uspech, asi kvuli te spolehlivosti, ktera je zde ojedinela :-)
Drive jeden cas u koncernu platilo, bud muzes mit spolehlivy motor (pak se ti ale vetsinou vy..ala prevodovka :-) ) anebo s turbem. Dnes uz mas jen s turbem...
A ty si s nimi vydrb@l a dal si 500 tisíc za vylietanú ameriku. Ešte že si tradične porovnal porovnateľné, napríklad konkurenciu z čias 1,9sdi .
PS: V časoch 1,9 sdi sa asi sw úpravy robiť nemuseli
Po letošní modernizaci? Dřív to bylo tak, že ty obyč verze na CMF měli vzadu torzku... viz např.
[odkaz]
musíme připomenout, že vzhledem ke zcela nové platformě CMF, na které je novinka Nissanu postavena, má dvanáctistovka vzadu jenom tuhou nápravu s vlečenými rameny.
Pořád se bude řešit trapnej koncern, ale že nová C3 má +62% to nenapsal nikdo >:D Na Citroën kterej na tom nikdy nebyl ěnjak extra je to totiž velmi zvláštní číslo a možná bude ještě líp ... Škoda jen, že češi ostatně jako vždy tomuhle autu vůbec nepřišli na chuť na silnici sem snad ještě žádný neviděl >:D
Tak u C3 se design alá Cactus dost povedl. Co je ale bída, je nabídka benzínových motorů. Nedostala bohužel 1.2THP/81kW... Jen atmosféry, které moc nejednou. V minulé generaci 1.2 VTI se 60kW asfalt zrovna netrhalo ;-\
C3 je hezká, příjemný interiér, ale bohužel nemá místo na zadních sedadlech a motor musí být s turbem = ty nejsilnější. Pak už jsme cenově na Seatu Leon a to je přeci jen lepší kus auta.
Samozřejmě, základní atmosféra tam je také, ale za neméně důležitou přednost považuji fakt, že Tipo vůbec není degradováno montáží tříválcových motorů!!!! A použití mechanické P brzdy je samozřejmě skvělý bonus navíc, taková třešnička na dortu. Když k tomu přidáš prvotřídní nabídku prostoru, komfortní odpružení, velmi slušné jízdní vlastnosti, sympatický design a tři druhy karoserie, (a to vše za solidní cenu), na úspěch je zaděláno! :-):-):-):yes::yes::yes:
Som zvedavý, kedy ponúkne VW 1,5 atmosféru? Asi už nikdy! Treba oblbovať emisnými číslami a zbierať bonusy za tie dychavičné fidlátka, aby mohli predávať nadupané koncernové mašiny!!