Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Evropský trh v pololetí 2017 dle modelů: Octavia desátá, Golf prudce klesá

David Bureš
Diskuze (158)
Na evropských prodejích je dobře patrná rostoucí obliba SUV a crossoverů. Nejprodávanějším vozem nicméně zůstává VW Golf, byť jeho prodeje letos zatím prudce klesají.

Polovina roku je už pár týdnů za námi, spočítání prodaných aut ale nějakou dobu trvá, a tak až nyní analytická společnost JATO Dynamics zveřejňuje statistiky o prodaných autech v Evropě. Z jejích čísel vyplývá, že nejprodávanějším vozem ve sledovaných 27 státech Evropy zůstává VW Golf, na jeho záda mu ale začíná dýchat Renault Clio.

VW Golf za prvních šest měsíců hlásí 237.405 prodaných kusů, což je o výrazných 11,6 % méně než před rokem. Kompaktní Volkswagen letos prošel faceliftem, což prodeje konkrétního auta vždy ovlivní, a jak vidno ze statistik Golfu, v tomto případě dost negativně. Naopak druhý v pořadí, Renault Clio, roste, a tak se Golfu začíná přibližovat. Malý Francouz má za první půlrok na svém kontě 183.994 prodaných kusů, o 6,3 % více než před rokem.

Třetí je Polo, které letos prošlo mezigenerační změnou, sériová produkce šesté generace v továrně Navarra začala tento měsíc. Letos má zatím 171.554 prodaných exemplářů, což je tříprocentní meziroční nárůst.

V nejlepší desítce jsou pak hned dva zástupci kategorie SUV/crossoverů. Na šestou příčku se vyšvihl Nissan Qashqai se 136.239 prodanými kusy, o 8,4 % více než před rokem. Devátý je pak VW Tiguan se 127.392 exempláři, což je meziroční skok o 75,2 %! Mnozí zákazníci údajně dávají Tiguanu přednost před Passatem, což je důvod toho, že Passat obsadil až 22. příčku mezi modely, s meziročním pádem o 14,7 %.

Top ten pak jako již tradičně uzavírá Škoda Octavia. Její prodeje se 120.020 kusy nicméně zůstávají na stejné úrovni jako loni (jsou o nepatrných 0,6 % nižší), na čemž se patrné též projevil nástup modernizovaného provedení. Ve dvacítce nejlepších má pak Škoda ještě Fabii, která je s 96.787 kusy (+5,3 %) dvacátá.

Většině automobilů v nejlepší dvacítce sice prodeje vzrostly, hned osm ale hlásí pokles. Vedle Golfu se jedná třeba o Opel Corsa (-5,9 %), Peugeot 208 (-4,5 %) nebo Renault Captur (-5,2 %).

Evropský trh v prvním pololetí 2017: Nejprodávanější auta podle modelů
Poř.ModelProdej 1-6/2017 [ks]Meziroční rozdíl [%]
1.VW Golf237.405-11,6
2.Renault Clio183.994+6,3
3.VW Polo171.554+3,0
4.Ford Fiesta156.424-1,6
5.Opel Corsa138.703-5,9
6.Nissan Qashqai136.239+8,4
7.Opel Astra133.709+3,4
8.Peugeot 208132.103-4,5
9.VW Tiguan127.392+75,2
10.Škoda Octavia120.020-0,6
11.Ford Focus119.197-0,9
12.Citroën C3116.371+62,5
13.Renault Captur112.263-5,2
14.Fiat Panda110.587+0,9
15.Fiat 500108.348+5,0
16.Peugeot 2008105.138+9,4
17.Dacia Sandero104.861+14,4
18.Toyota Yaris101.871-2,1
19.Mercedes-Benz C97.380+10,2
20.Škoda Fabia96.787+5,3

Pokud se pak podíváme mimo top 20, zaujme úspěch Fiatu Tipo. Loni se vůz teprve začal postupně prodávat, a tak není divu, že jeho prodeje letos meziročně rostou o 246 %! Zatím se tak vyšplhal na 31. místo se 78.070 prodanými kusy. Hodně se daří také Renaultu Mégane (celkově 24. místo, +32,7 %), Fordu Kuga (29. místo, +23,9 %) nebo Mercedes-Benzu E (38. příčka, +36,8 %).

A jak jsou na tom jednotlivé segmenty? Pokud SUV nebudeme dělit podle velikosti do několika tříd jako konvenční auta, už jsou největším segmentem, s 2.386.178 kusy, což je o 19,7 % více než před rokem. Malé vozy hlásí 1.813.941 prodaných kusů (+5 %), naopak nižší střední třída mírně klesá, o 1,3 % na 1.605.337 prodaných exemplářů. Zajímavý je pak nárůst vanů, jejichž 272.711 prodaných kusů je o 23,4 % více než před rokem.

Evropský trh v prvním pololetí 2017: Nejprodávanější auta podle modelů
Poř.SegmentProdej 1-6/2017 [ks]Meziroční rozdíl [%]
1.SUV2.386.178+19,7
2.Malé vozy1.813.941+5,0
3.Kompaktní vozy1.605.337-1,3
4.MPV689.288-14,8
5.Minivozy678.301-1,7
6.Střední třída662.784-6,2
7.Osobní dodávky272.711+23,4
8.Vyšší střední třída218.011+7,8
9.Sportovní vozy66.861-4,7
10.Luxusní vozy23.495+4,2

David Bureš
Diskuze (158)
Avatar - Hammunasakra
1. 8. 2017 23:57
Re: Golf prudce klesá,
To že je Insi 2.0T 4x4 levnější než ten Golf je drsný. S velikostí bych neviděl problém = záleží kde jak jezdíš denně do města to samozřejmě neni nejlepší volba = to je Auris hybrid ;-)

Insi se určitě bude prodávat = ale docela mohutnej trvalej pád střední třídy obecně to nezastaví. Sem zvědavej na Arteon = ceny sou odpovídajícně šílený [odkaz] teda jako u Golfu příplatky

Jak to bude přesně s Atecou atd. = to už na [odkaz] ale ty trendy sou nejspíš daný. Sem zvědavej kam dojde SUV šílenství = z mýho pohledu už to začíná bejt skoro černej humor: Všichni chtěj horší konstrukci za víc peněz = skoro bez ohledu na třídu a velikost :-)
Avatar - Emel
1. 8. 2017 23:49
Re: Golf prudce klesá,
Pokud je i tak ve výsledku Golf na dvojnásobku Astry, tak by klidně mohl padat ještě deset let o 11% a furt by byl první ve třídě.

Pády vyšších segmentů... to ti napíšu ze svého pohledu, protože to teď je celkem aktuální. Fakt se mi líbí nová Insi, 2.0T 4x4 za 850 ceník je super. Ale - já fakt nechci pětimetrové auto, pro mě je to normálně hendykep. Radši bych vzal stejnou techniku o třídu níž za 800... akorát že takové auto na trhu není. Tohle ale pro kompakty neplatí, kompaktní kombík je furt středobod rodinného auta v Evropě.

Ateca řízne Leona, Karoq Octavii a T-Roc Golfa. Jak moc se uvidí... já si myslím, že víc říznou konkurenční SUV, ale uvidíme.
Avatar - Hammunasakra
1. 8. 2017 23:35
Re: Golf prudce klesá,
Fakt nevíš co to je 900 t. až mibl? V dalšim příspěvku sem napsal 950 tisíc ;-)

To je známej žebříček co by i tady = meziroční propad o 11 a půl procenta je dost, po faceliftu hodně

No doufám že ten skoro půlmibl je za už docela ojetinu jen zbožný přání :-)

No šílenství SUV rozhodně nedošlo stropu = zrovna Golf i další vozy C segmentu to v podstatě musí poznamenat. Před pár lety si taky asi spíš netipoval jak rychle se promění a propadnou prodeje D segmentu = Honda to prej v Evropě eště jednou zkusí s Accordem = nevěřim v úspěch
Avatar - Emel
1. 8. 2017 23:29
Re: Golf prudce klesá,
Nevím co je až mibl... ale budiž.

Když skončí, tak skončí, osobně je mi to celkem fuk. V případě Golfu v Evropě tomu ale nic nenasvědčuje.
[odkaz]

Cena ojetého ti kuriózně může dát odpověď na cenu nového. Pokud si auto za pět let podrží cenu tímhle způsobem, pak to výrazně snižuje celkové náklady na vlastnictví toho auta za těch pět let. Do inzerátu ale můžeš napsat cokoli, důležité je, za kolik se to prodá.
Avatar - Hammunasakra
1. 8. 2017 23:09
Re: Golf prudce klesá,
Ale rozumíš = Golf je strašně ale fakt strašně předraženej. Základní cena eště jakžtakž jako konkurenceschopná, příplatky sou ale tak napálený že výsledná cena je fakt mimo

750 za GTI nepůsobí tak zle = výslednejch třeba 950 už docela jo

Cena 5 let starýho auta nižší střední se 100 t. km mi přišla snad eště ujetější.

Dá se na to koukat i tvym no stress = i když to nechápu: Když skončí dekáda Káji Gotta nebo Golfu = bude to [odkaz] ? ;-)

Sem fakt zvědavej na celosvětový prodeje Golfu za rok dva tři = facelift nepomoh, uvidíme co novej design nový verze