Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nabídka Tesly Model 3 se bude rozšiřovat: Výkonnější verze přijede příští rok

Šéf Tesly prozradil na Twitteru více informací o rozšíření nabídky Modelu 3. Co od výkonné varianty nejdostupnějšího elektromobilu značky můžeme očekávat?
Zpět na článek
31. 7. 2017 14:06
31. 7. 2017 14:49
31. 7. 2017 15:05
31. 7. 2017 15:34
31. 7. 2017 20:26
31. 7. 2017 21:36
1. 8. 2017 20:44
31. 7. 2017 20:24
31. 7. 2017 21:38
31. 7. 2017 15:26
31. 7. 2017 15:37
1. 8. 2017 07:48
1. 8. 2017 08:22
1. 8. 2017 08:35
1. 8. 2017 09:00
1. 8. 2017 09:04
1. 8. 2017 09:08
1. 8. 2017 09:25
31. 7. 2017 22:50
1. 8. 2017 08:35
31. 7. 2017 15:28
31. 7. 2017 15:57
31. 7. 2017 16:16
31. 7. 2017 16:50
31. 7. 2017 18:18
31. 7. 2017 19:41
31. 7. 2017 20:34
31. 7. 2017 21:27
1. 8. 2017 20:54
1. 8. 2017 22:30
2. 8. 2017 13:06
2. 8. 2017 18:05
2. 8. 2017 20:47
2. 8. 2017 21:18
3. 8. 2017 08:48
3. 8. 2017 10:05
3. 8. 2017 13:29
3. 8. 2017 16:37
31. 7. 2017 19:59
1. 8. 2017 07:45
1. 8. 2017 08:55
1. 8. 2017 09:10
1. 8. 2017 10:12
1. 8. 2017 13:04
31. 7. 2017 17:32
31. 7. 2017 19:31
31. 7. 2017 20:15
31. 7. 2017 20:49
1. 8. 2017 07:56
1. 8. 2017 10:34
1. 8. 2017 14:57
31. 7. 2017 19:07
31. 7. 2017 14:06
Hnus
A je to nutné? To auto je stejně tak hnusný, že i Multipla je vedle toho kráska >:D Takže nechápu jak si to někdo může dobrovolně koupit...
Rozbalit vlákno
51
Avatar - Zetti
31. 7. 2017 14:49
Re: Hnus
Ja videl Teslu S a X na pseudoautosalonu ve Strasnicich. Novy auta maji rozlezly dily karoserie, centimetr spary sem centimetr spary tam. Tahle Tesla bublina zanedlouho splaskne a akcionari utrou nudli a slzu. Tipuju 3-5 let.
31. 7. 2017 15:05
Re: Hnus
Jj jak pises chudaci akcionari..

Za dva roky vydelali 50 procent. Uz ted je lituju :-)

Ja bych se cenu akcii podle velikosti spar odhadovat neodvazoval >:D

Bohuzel takoveto ukazatele byly a jsou bernou minci nejmenovaneho koncernu potazmo vetsiny zdejsich medii. Pravda je ze je v tehle oblasti koncern zrejme dobry.
Nechci to posuzuzovat, ja se na tyto veci nezameruju. Ale skutecnost je takova, ze kvalita neni (jen) o velikosti spar.

Ty akcie jsou mozna nadhodnocene, ale pri soucasnem vyvoji (gigatovarna, M3 atd.) nepredpokladam, ze by meli akcionari zaplakat ;-)
31. 7. 2017 15:34
Re: Hnus
mam 28 tehdy po 72 dolarech (tehdy byl dolar za 20.1), dnes bych mohl prodat za cca 335, s poplatky za prodej priblizne za 28 x 310 a s kurzem 21.6, ja myslim ze zatim jsem neprodelal >:D a vpodstate pokud neklesnou pod nejakych 100-95 za kus tak ani neprodelam :-)
31. 7. 2017 20:26
Re: Hnus
... no, to byla dobra investice, ale pozor, je to zatim pouze ten holub na strese ;-)
31. 7. 2017 21:36
Re: Hnus
Jakej holub na strese, prosim te?

To neni terminovany vklad ;-)

Vzdyt to muze prodat kdykoli!
1. 8. 2017 20:44
Re: Hnus
... no a to je prave ten holub na strese. cena akcii muze v pripade nenadaleho problemu spadnout ze dne na den a ani to nemusis stihnout prodat... vim, o cem mluvim. sam mam take par holubu na strese, byt to nejsou akcie zrovna tesly...
31. 7. 2017 20:24
Re: Hnus
... za dva roky 50% videlal ten, kdo uz dnes akcionarem neni, jinak tech tvych 50% je zatim jen holub na strese. tezko predikovat dalsi vyvoj v teto oblasti, ale pokud neprijde skutecne prelomova technologie na skladovani elektriny (o rad vetsi kapacita pri dane hmotnosti clanku, o rad rychlejsi nabijeni a o rad nizsi cena na jednotku kapacity akumulatoru), pak jsme skutecne v bubline, ktera drive nebo pozdeji splaskne.
31. 7. 2017 21:38
Re: Hnus
No ja na to mam jinej nazor.
Ten si muzes precist v mych komentech vyse..
31. 7. 2017 15:26
Re: Hnus
Klameš. Musíš byť slepý jak patrón, keď nerozoznávaš centimetre a milimetre. Alebo si skrátka vymýšľaš, aby si si mohol kopnúť. Fakt že zbožňujem takýchto exportov. 8-s
Avatar - Zetti
31. 7. 2017 15:37
Re: Hnus
i kdyby to byl milimetr, tak na novem aute je to nehoraznost. Nakonec ten problem pripoustel i zmineny prodejce.
Mozna je problem v tom, ze tesly pro evropu skladaji migranti v holandsku
1. 8. 2017 07:48
Re: Hnus
No ty si mi odbroník. Načo drístaš, keď o týchto veciach nemáš ani šajn? Máš predstavu o tom, koľko merajú špáry na aute, koľko býva povolené kolmé presadenie, aká je tolerancia šírky, tolerovaná klinovitosť? Pochybujem.
Avatar - Zetti
1. 8. 2017 08:22
Re: Hnus
Nejsem odbronik. Nevyrabim auta, ja si je kupuju. Jedina povolena tolerance je ta, kterou toleruju ja. Kdyz jsem kupoval pred peti rokama nove Mits EVO v nemeckem autosalonu, tak jsem videl ze to neni slicovane uplne tak jako u myho BMW. Chtel jsem to, tak jsem to toleroval a koupil. Proti Tesle byly ty chybky marginalni. Navic za cenu Tesly S by ty Eva byly tri.

Teslu jsem jeste nedavno chtel koupit, ale mizernou kvalitu za cenu spickove premiovky uz tolerovat nehodlam. Klidne pockam. Kdo si pocka ten se docka. To je moje politika za moje penize. Od zadnyho odbronika si do toho kecat nenecham. Tim min od tebe.
1. 8. 2017 08:35
Re: Hnus
Tvoje príspevky sú na mentálnej úrovni školáka.
1. 8. 2017 09:04
Re: Hnus
Od A po Z. Škoda už plytvať slovami.
Avatar - Zetti
1. 8. 2017 09:08
Re: Hnus
pokud chybi argument prichazi urazky
1. 8. 2017 09:25
Re: Hnus
Blbec ostáva blbcom, na takých argumenty nezaberajú.
Avatar - Googlit
31. 7. 2017 22:50
Re: Hnus
Taky jsem už pár Tesel viděl a že by bylo někde něco špatně slícované jsem si navzdory internetovým diskuzím prozatím nevšiml. Jako jasně, není to BMW nebo Mercedes, ale to od ameriky snad nečeká ani Barrichelo (omlouvám se tomu komoušovi pokud jsem mu blbě napsal nick).
31. 7. 2017 15:28
Re: Hnus
Zrejme toho na svete nechápeš ešte dosť. Tvoj vkus nie je jediný správny.
31. 7. 2017 15:57
Re: Hnus
Uprime jsem necekal, ze zrovna design (specielne exterieru) bude pro mnohe tak problematicky.

Ja M3 (exterier) vnimam jako mene vyrazne, libive, podrizene aerodynamice.
Mozna trochu vice hmoty vzadu (z pohledu designu).

Je pravda, ze mi pripomina Porsche Panamera, ktere hlavne v prvni generaci mi neprijde povedene. Ale rozdil v nazoru casto delaji detaily..
Avatar - WinDiesel
31. 7. 2017 16:16
Re: Hnus
Je vcelku zbytečné tady cokoli řešit, je to v rukou Muska a těch kdo si to zarezervovali a chtějí si to koupit. Pokud je jich dost a zůstane jich dost (neobjeví se velký problém), mohlo by to Muskovi vyjít ale opravdu nevím kdy se dostane do černých čísel když před sebou tlačí dluhy. Je to jako pes který si honí ocas a nemůže ho dohonit.
31. 7. 2017 16:50
Re: Hnus
Jo akorat se pritom na chvili stal i nejhodnotnejsi automobilkou USA.

Myslim, ze prirovnani k psovi s ocasem je trochu ponizujici :-)

Promin, ale tvuj nick se slovem diesel te dela trochu zaujatym ;-)

Mas obavu z toho, ze budes muset zmenit web z auto.cz na nakladak.cz
Avatar - WinDiesel
31. 7. 2017 18:18
Re: Hnus
dobře tak jinak
v roce 1990 se v Evropě prodávalo 12% v dieselu (a to bez jakýchkoli dotací) což reprezentuje asi 1 000 000 vodidel vyrobených ročně.
opakuji, bez dotací
do roku 2000 se z toho stalo 40% a do roku myslím 2007 50%, tedy 8 000 000 vozidel ročně.
Přitom nafta se zdaňuje, elektrika ne. V ČR je elektrika (BEV) momentálně na 0,08%, v Evropě myslím na 3% a to myslím i včetně hybridů.
To tedy na nějaký velký sukces nevypadá, zato haló kolem toho je velké.
Mno, nějakých 5 let už BEV vyčerpaly. Prostou trojčlenkou by měl být na nějakých alespoň 15% aby za dalších 5 let byly na 30% ....
v to už ale nevěří ani ten nejoptimističtější optimista.
Taky je tady Tesla efekt - Tesla spolehlivě zabíjí elektromobilizmus - konkurence se nedokáže prosadit, snad s výjimkou Leafu a jeho renaultího klonu.
Filmovou řečí: "musíte se polepšit, pane řediteli, ale my to s Vámi ještě zkusíme" :-)
31. 7. 2017 19:41
Re: Hnus
Hele, vis ty vubec co zpusobilo ten narust dieselu? Nebo alespon napis cim si to vysvetlujes?

Kultura chodu to asi nebyla :-)
31. 7. 2017 20:34
Re: Hnus
no, diesel se do osobaku rozsiril kvuli nizsim provoznim nakladum, rekl bych. a k tomu bych dodal, ze tomu silne napomohlo zejmena preplnovani, kdy neni naftak liny traktor, ale plnohodnotne hbyte vozidlo a potom jeste nadto diky common railu ta kultura chodu se dostala do oblasti, kde uz spouste lidi absolutne vyhovuje (me nevyjimaje). jinak ohromnou podporou dieselu je v mem pripade rovnez nesmyslne vytlaceni atmosferickych benzinaku z trhu diky pseudoekologickym normam na spotrebu (ponevadz kdyz mi solidni atmosfericky benzinak na natlak emisnich norem nenabizeji a misto toho tam mam naftovy sazomet, pak ty normy jsou pseudoekologicke).
31. 7. 2017 21:27
Re: Hnus
Presne tak . Nejvetsi roli hrala nizka spotreba potazmo CO2.

Ale to hlavne z duvodu tlaku evropskych norem na snizovani CO2!

Myslim, ze to se dieselu opravdu povedlo - bez smiliku a ironie.

Bohuzel ostatni emise neklesaly. Takze krome castic, ktere se podarilo vyresit filtrem (samozrejme neplati pro CR :-) ) porad stoupali!!! (kazdopadne s vyssim poctem aut) emise NOx az do te miry, ze se uvazuje o zakazech atd.

Nastesti VW vyvazel svoji "cistou" technologii i do USA. A zacinaji se hybat ledy.

Diesel pravdepodobne zustane ve vetsich nebo luxusnejsich autech, kde jeho "vycisteni" bude jeste pro zakaznika cenove akceptovatelne.

Myslim si, ze to je zrejme. Jen uvedu pro Windiesela citaci z jednoho nejmenovaneho aktualniho automotive pruzkumu, co si mysli kazdy druhy vyznamny manazer (ktery byl soucasti pruzkumu):

DIESEL IS DEAD.
1. 8. 2017 20:54
Re: Hnus
no, vis, tahle honba za redukci produkce co2 zhorsila se zavedenim primeho vstriku nektere dalsi emise i u benzinovych motoru s martinalnim dopadem na snizeni spotreby. pricemz o co2 vime, ze je to inertni a prakticky neskodny plyn a teorie jeho dopadu na ohrivani planety je sice zajimava, ale neprokazana a zrovinka komplikovani benzinovych motoru o turbo a primy vstrik bude mit v globalu na produkci co2 spise negativni dopad (vyvoj, vyroba slozitejsiho, nizsi zivotnost = spousta co2 navic). podobne soucasne elektromobily vzhledem ke sve cene (= energie do nich vlozena) a zpusobu ziskavani elektricke nergie nemuzou byt z hlediska produkce co2 oproti klasickym spalovacim motorum v globalu prinosem. takze ekologicka lobby za tyto systemy je samozrejme antiekologicka. a to je hlavni kamen urazu. za sebe bych pouze dodal, ze bych rad jezdil autem, jehoz pohon obstarava elektromotor - to preci musi byt uzasna jizda vzhledem k parametrum elektromotoru, ale skladovat rozumne dostatecne mnozstvi elektriny zatim proste neumime a soucasna tesla na tom vubec nic nemeni a ani nijak neurychluje vyvoj akumulatoru, protoze na tomto poli rozvoje bohate staci spotrebni elektronika.
1. 8. 2017 22:30
Re: Hnus
Muzes uvest nejakou bilanci CO2, ktera by obhajovala tve tvrzeni?

Uz jsem mel dnes podobnou diskuzi o plug-in hybridech v diskuzi o 330e.

Jinak citace jisteho nemeckeho clanku [odkaz] :

Neue Ära mit Tesla's Model 3 gestartet
Dem Elektroauto gehört die Zukunft, sagen Experten rund um den Globus. Und der Diesel ist weltweit tot mit Ausnahme Deutschlands. Dummerweise haben sich ausgerechnet in der Bundesrepublik, mit vielleicht der Ausnahme BMWs, die großen deutschen Hersteller, vor allem die sogenannten Premium-Autobauer, leichtfertigerweise darauf eingelassen, den Dieselmotor zu manipulieren, um damit die Abgaswerte einhalten zu können. Und VW wie Daimler haben sich erwischen lassen. Weil sie nun ahnen, mit dem Diesel vermutlich nicht mehr auf einen grünen Zweig zu kommen, forcieren sie die Entwicklung von Elektroautos. Da aber ist ihnen das noch junge kalifornische Unternehmen Tesla meilenweit voraus.

Zkus se obcas porozhlednout po jinych zdrojich nez je auto.cz nebo casopis Diesel.
2. 8. 2017 13:06
Re: Hnus
no to jsou prave ty jine zdroje, o kterych mluvis. jednoducha uvaha na pochopeni je ta, cena vyrobku na trhu odpovida energiim do vyrobku vlozenych. tedy levnejsi vyrobek je mene eneegeticky narocny a tudiz ekologictejsi. kdyz od paliv odectes spotrebni dan, pak i zde zjistis, ze je benzinove auto levnejsi na provozovani nez elektromobil. v teto uvaze chybi samozrejme externality jako pouzivani nejakych opravdu jedovatych latek, ktere byt jsou levne, nadelaji neskutecnou paseku v zivotnim prostredi a jsou tudiz zakazane nebo nejak jinak regulovane; pak je tu treba vliv dotaci, spotrebnich dani a ruznych cenovych hladin ve svete obecne, pricemz vsechny tri uvedene slozky momentalne silne napomahaji elektromobilum, ktery ani tak cenove neni levnejsi nez klasicka koncepce se spalovacim motorem a uz tohle samo o sobe dava tusit, ze ta ekologie dostava pekne na frak. samozrejme jsou pak jeste legitimni otazky, jestli je globalne (zrejme) vetsi zatez z elektromibilu mensi zlo nez lokalni zatez treba v mestech ze spalovacich motoru nebo je tomu naopak. neni to jednoduche, neexistuje na to jednotny nazor, ale da se celkem jednoznacne konstatovat, ze z globalniho hlediska (co2) elektromobil momentalne neresi nic, spise naopak pridava.
2. 8. 2017 18:05
Re: Hnus
Ahoj kuny.

Vlastně je to docela dobrá otázka, i když ty se neptáš :-) , tak jsem si jí položil sám..

Jaké jsou emise potřebné pro výrobu klasického auta / EV?

Nejpřehlednější porovnání co jsem našel, je nějaká studie z Nového Zélandu:
[odkaz]

Byl bych rád jestli tě tato studie neuspokojí, abys uvedl nějaký tvůj odkaz.
Opravdu by mě zajímal. Mně se ta čísla zdají reálná. Nebo alespoň čísla, která si myslíš ty ;-)

V té studii není co2 pro výrobu elektřiny, úplně tomu nerozumím. Berou asi vše jako obnovitelný zdroj.

Nicméně k těm emisím pro výrobu se samozřejmě potvrzuje to co píšeš, že cena většinou nějak odpovídá emisím.

Takže výtah z toho odkazu:
výroba klasického auta: 6.000kg CO2
výroba 120km range EV: 7.000kg CO2 resp. výroba aku 1.000kg CO2
výroba 460km range EV: 10.000kg CO2 resp. výroba aku 4.000kg CO2

Dejme tomu životnost auta jen 200.000km.
Když provedeš výpočet kolik jsou emise z výroby baterií u long range EV na jeden kilometr je to 4.000kg/200.000km=0,02kg CO2 na kilometr.

To znamená k těm well-to-wheel emisím si můžeš
připočíst u EV kvůli výrobě 20g CO2 na km.

Když se ale podíváš třeba sem: [odkaz]
tak ten rozdíl na km ve prospěch EV ja tak 80g/km :-|

Rád bch poznamenal, že jsem použil zdaleka nejhorší podmínky pro EV (např. nájezd jen 200.000km). Optimističtější čísla jsou třeba v tom prvním odkazu, kde jsou EV mnohonásobně lepší :yes:

Závěr:
Máš samozřejmě pravdu, že výroba EV negativně ovlivňuje celkovou bilanci CO2 EV.
U long range EV to může činit až 20g CO2 na kilometr.

Z pohledu výrazně nižších emisí CO2 ve prospěch EV :yes: (viz odkazy) NENÍ tento vliv zásadní (jak jsi se domníval výše).

PS
Rád bych zmínil pozitivní vliv lokálních emisí, které jsou u EV nula. Děti asi nemáš, jinak by ti to asi vadit mělo :-) .

Ale škodlivost emisí je prokázána a to jak NOx, tak částic atd. (u benzinového, ale především dieselového auta).

A to nejen, že škodíš ostatním, ale když zastavíš a třeba fouká vítr zezadu, nebo v zimě když máš nastartováno a škrabeš okna, v podzemních garážích když stojíš ve frontě atd., tak škodíš sobě :-| a těm kdo sedí v tvém autě ;-)
2. 8. 2017 20:47
Re: Hnus
... ten odkaz je pekny, clanek obsazny, ale stoji na vode. treba se tam uvadi jako reference vyprodukovane co2 z tepelne elektrarny a ze solarniho panelu (preneseny dopad co2 na elektromobil/km). nevim, jak to pocitaji, ale jelikoz solarni panel musis dotovat, aby se ti vyplatilo ho provozovat, tak logicky na jeho vyrobu (dodani/instalaci) pouzijes vice levnejsi energie nez ti za zivotnost ten panel vyrobi. notabene kdyz cena solarnich panelu na svoji dnesni jakz takz prijatelnou uroven klesla diky tomu, ze je vsechny vyrabis v cine, kde do nich nacpes levnou uhelnou energii. tedy zcela logicky, mnohem vice co2 elektromobilem vyrobis, kdyz na jeho nabijeni pouzijes solarni panel z ciny nez kdyz ho budes nabijet z evropske uhelne elektrarny. a tohle proste nikdo nezohlednuje. to je ta ekonomicnost, ktera jde ruku v ruce s ekologicnosti. ... treba kdyz se zamerime na vyrobu elektriny jako takovou, tak na co2 nic lepsiho nez jadro neexistuje. kdyby nemecka zelena lobby nezdrazovala konstrukce jadernych elektraren do absurdnich vysi, pak zjistis, ze dodavaji temer nejlevnejsi energii a jeste pri jeji vyrobe zadne co2 neprodukuje (stejne jako ten solarni panel).
2. 8. 2017 21:18
Re: Hnus
Psal jsem ti to specielne, protoze presne takovou reakci jsem cekal.

Samozrejme ze tve nazory jsou neochvejne, kdezto na studiich odborniku vzdy neco najdes :-) Tvy argumenty jsou naprosto irelevantni, protoze jak jsem psal, porovnani je uvedeno pro EV, ze je napajen z fosilnich zdroju el. energie. Takze vubec nechapu proc sem pletes solary. :-|

Takze jeste jednou, cituji:
Byl bych rád, jestli tě tato studie neuspokojí, abys uvedl nějaký tvůj odkaz.
Opravdu by mě zajímal. Mně se ta čísla zdají reálná. Nebo alespoň čísla, která si myslíš ty ;-)

Konec citace ;-)

Zkus uvest nejake cislo ty. Napis svou bilanci EV contra ICE :-!

PS Jinak misto tvych spekulaci a dlouhych textu a tvych myslenek ti radsi uvedu par cisel. Jedna se o bilanci mnozstvi CO2 pro vyrobu kwh:
Uhli cca 2000g
Ropa 900g
PV 160g (mimochodem zadny zazrak a potvrzuje to tve tvrzeni o solarech ;-) )
Jadro 23g
Vitr 16g
Voda 13g
Ale jak jsem psal, uvedl jsem pro EV nepriznive srovnani. Kdybych uvazoval posledni ctyri zdroje energie, tak je EV mnohonasobne lepsi. Viz ta studie z NZ.
A opet, jestli s tim hodlas polemizovat, tak uved sva cisla. A ne zase dlouhe vypraveni ;-)
3. 8. 2017 08:48
Re: Hnus
proc se rocilujes? muj nazor je muj nazor, neni neochvejny.... tak se do te studie koukni, najdes tam tabulku, ktera jasne rika, kolik co2 na kikometr produkuje elektromobil, kdyz je napajen z elektriny z uhelne elektrarny, ze solarni elektrarny a pak jeste neco treti. ja ti jen rikam, z jakych duvodu se domnivam, ze elektrina ze solarni elektrarny proste neni bezemisni, kdyz jdes k meritu veci.

narozdil od te studie jasne rikam, ze to je muj nazor. zatimco tahle konkretni studie je zase nazor autora te studie. jiste ma hodnotnejsi podklady nez muj nazor, nicmene podle meho nazoru nema podklady uplne a podstatne veci tam chybi a uvadim duvody proc si myslim, ze tomu tak je. to je muj nazor a argumentacni podlozeni (ze solary jsou z ciny a ze jejich peovoz musis dotovat jinak se nevyplati) je preci realne, ne? jestli chces na toto tema diskutovat (nebranim se tomu) a domnivas se, ze se pletu, tak musis hledat rozumnou protiargumentaci. vety typu: "presne takovouhle reakci jsem cekal" nebo: "tvuj nazor je neochvejny" to opravdu neni protiargument k zamysleni. sorry.

ad. ps: co se tvych cisel tyce tak s nimi nesouhlasim . zjevne v nich chybi energeticke pozadi vyroby daneho zdroje. z duvodu, ktery jsem ti vysvetloval (solar na sebe nevydela = vic eneegie do nej nacpes, nez z nej kdy dostanes a to uz zcela logicky implikuje, ze jeho ekologicky prinos musi byt zaporny, protoze kdybys ten solar nevyrabel, rozdil energie sis mohl usetrit).
3. 8. 2017 10:05
Re: Hnus
Tak potreti, kdyz nesouhlasis uved tva cisla.

Tady byla diskuze EV contra diesel.

Ja ti napsal ze, vyroba baterek pro EV stoji 4.000kg CO2, ktere se behem zivotnosti hrave rozpusti.

Ja pisu, ze EV ma nizsi emise nejmene o 60g CO2 na kilometr nez diesel.

Kolik si myslis ty ze to je? A neplet sem solary. Uved klidne bilanci, ze dobijiis EV z jadra ;-)

PS Uz prosim nepis co kde chybi ani komentare o Cine a dotacich. Uved cisla.

PPS K tvemu PS. Jak si dovolujes napsat, ze prinos solaru je zaporny? Tys to pocital?? To je nehorazny nesmysl psat: jsou na to dotace ma to zapornou bilanci. Klidne bych ti to nasel, ale uz se mi nechce, protoze bys mi napsal zase, ze tam neco chybi, ze je to spatne. Proto chci aby sis nejakou takovou bilanci vygooglil sam a predlozil. Zkus alespon jeddnu.. Mozna ze me prekvapis :-)
3. 8. 2017 13:29
Re: Hnus
Ad PPS: Nahoře jsem Ti psal názor na to, jak je vytvořená cena výrobku (ve finále součet energií do výrobku vnořených i jakkoliv jinak zmařených těmi, co se na této výrobě přiživují). A když ten výrobek má tu energii vyrábět a musíš ji dotovat, aby se to vyplatilo (tzn. vyrobil víc energie než kolik sám stál), pak zcela logicky mi tato bilance vychází tak, že do výrobku je vnořeno více energie než ji za svou životnost vyrobí. Touhle myšlenkou jsem začal, tu jsi zatím jakkoliv argumentačně nerozporoval a na ní je postaven můj názor, že solární panel je antiekologický, protože tím, že ho vůbec nevyrobíš a tu energii, kterou na jaho výrobu potřebuješ ušetříš, tak získáš víc volné energie než kdy z panelu dostaneš. Takže dovoluji si to napsat úplně klidně, protože to má hlavu a patu (kdyby byl přínos solárů kladný, protože vyrábějí jenom energii, tak bys je nikdy nemusel dotovat a dotovat je můžeš pouze díky tomu, že máš jiné zdroje energie levnější než jsou ty soláry) a jestli v tom vidíš nějakou argumentační chybu, tak sem s tím. Tím, že z nějaké studie bez dalšího vytáhneš nějaké číslo, které tvrdí opak (jak se k tomu došlo, co bylo vzato v potaz a co bylo opominuto - já se třeba domnívám, že když vyrábíš ten solární panel, tak ceny jednotlivých komponent nikdo už nepřepočítává na CO2, apod., přestože to zcela reálně tak je), tak to pro mě není důkaz toho, že se je moje úvaha vadná. Ten by spočíval v tom, že argumentačně podložíš, co mi v mojí úvaze chybí a proč to tedy tak nefunguje. Já Ti čísla googlit nebudu, nemám na to čas a není to podstatné. Vygooglit se dají jakákoliv čísla.

Ad první část: Když očistíš cenu provozu fosilů od spotřební daně na paliva a porovnáš pořizovací a provozní náklady elektromobilu a fosilu tak pravděpodobně dojdeš k tomu, že fosil je levnější (on je levnější i s tou spotřební daní. protože rozdíl pořizovacích nákladů ve prospěch fosilu je tak značný (a tady si k sobě musíš dosadit výkonnostně a uživatelsky podobné stroje), že to ani úspora v provozu po dobu životnosti nevykompenzuje. Teď si opět dosaď tu tezi, kterou uvádím nahoře (cena = součet energií do výrobku vnořených) a sláva, výsledek je na světě: levnější = ekologičtější a ne naopak. A na tohle nemusím nic dál googlit, ne? Podle této teze opět musím suše konstatovat, že Tvá čísla (byť reálně nalezená v reálných studiích) ohledně CO2 na výrobek nejsou reálná. Zase v nich podstatná část CO2 chybí.

A ještě se Ti k něčemu přiznám: V té své teorii sám vidím jedno místo, které mi vrtá v hlavě, jak to je. Kdyby ses nad tím zamyslel, musel bys ho najít také a mohli bychom nad ním hloubat spolu ;-). Ale to je na Tobě jestli budeš globální počasí předpovídat podle vektorů pohybů jednotlivých atomů a molekul (a tedy studie opomíjející první poslední) nebo na to vezmeš globální pohled přes funkční celky a ty spolu porovnáš a dojdeš k celkem logicky uchopitelným bilancím, o kterých mluvím.
3. 8. 2017 16:37
Re: Hnus
Ahoj kuny.

Tva teorie muze casto fungovat. Cim drazsi vec tim vic co2 je potreba k vyrobe.
Je to logicke.

Na co ale rozhodne nelze vztahnout je celkova bilance co2, tzn na vyrobu i na provoz behem cele zivotnosti.
Tady je tomu dokonce casto uplne naopak. :-|
Zkus si udelat srovnani i30 1.4i a i30 1.6crdi.

No a to samy plati kdyz srovnavas diesel a EV.

Nebo kdyz srovnavas uhli a solar.

Je tam vyssi prvotni investice (proto nekdy dotace..), ale pak setris (co2 - potazmo chechtaky :-) ) uz celou zivotnost.

Takze je jasny, ze ta tva teorie nemuze fungovat univerzalne uz proto, ze nebere v potaz zivotnost.

A jeste k solarum. Ty vyrobis a pak jedou za nulu a potom se musi zrecyklovat - proto jsem psal vyse 160g :yes: co2 na kwh (jak jinak by sis je vysvetloval?). No a to je to o cem ty tady porad spekulujes. Akorat vycisleny. Jinak receno ta vyroba solaru, jak pises se opravdu projevi.

Uhelna elektrarna stoji o neco min postavit (a to je duvod dotaci na PV) ale zato huli celou zivotnost do oblak tuny co2 - proto 2000g :no: na kwh.
31. 7. 2017 19:59
Re: Hnus
Cim konkretne Tesla zabiji elektromobilismus?
Avatar - Blue Sun
1. 8. 2017 07:45
Re: Hnus
Tolik nesmyslů v jednom příspěvku, to dovedeš jen ty.
Tak předně - nafta se prosadila také jen díky formě dotace - nižším daním. Nebýt toho, nikdy by v osobních autech takovou popularitu nezískala.
Prostá trojčlenka funguje tam, kde jsou stejné vstupní parametry. No jo, ale pro ty musíme na začátek dvacátého století, ne dvacátého prvního.
A že se konkurence nemůže prosadit? Samozřejmě, když to zkrátka neumí vyrobit tak, jako Tesla. Pokud to umí Nissan či Renault, dokáží to určitě i ostatní. Jen to umět správně. Vždyť se nedokázali zatím dohodnout ani na standardu nabíjení, zatímco Tesla suverénně buduje své nabíječky a má ostatní na háku. Zaspání nemůžeš omlouvat "Tesla efektem".
1. 8. 2017 08:55
Re: Hnus
Ted se provalil kartel nemeckych firem. Mne osobne to tolik nevadi.

Podle meho nazoru, jestli se jednalo predevsim o vymenu informaci, tak bych v tom takovy problem nevidel.

Podle me ale tim skodily sami sobe. Ano BMW nepredjede Audi a naopak..
Rikal jsem si to uz u vykonu motoru, ktere jsou v podstate totozne atd.

Logicky problem - dusledek - tohoto kartelu je ale prave to "zaspani". ;-) oproti zbytku sveta. V EV jsou opet nejdal v Japonsku, Korei, USA a samozrejme v Cine.

Skoda kartelu, skoda pro Evropu...
Jinymi slovy kartel se uz ted potrestal sam.
1. 8. 2017 09:10
Re: Hnus
Na všetkých týchto veciach je smutné, že EÚ penalizuje a de facto likviduje a ničí vlastné firmy a tým pádom škodí len sama sebe a vlastným ľuďom. Niekedy mám pocit, akoby bolo prvoradým záujmom EÚ len zakazovať, limitovať, trestať a čo najviac obmedzovať svoje firmy a svojich ľudí. Akoby európski úradníci boli z inej planéty a vlastne k nám ani nepatrili... Už akosi automaticky berú každého div nie za zločinca...
1. 8. 2017 10:12
Re: Hnus
Jo bohuzel EU pracuje ve prospech koncernuu (nejen VW) a nadnarodnich firem. Ty normy spoluvytvarely automobilky skrz jejich lobbisty.

Byl to zamer automobilek (specielne VW), ze toho limitu CO2 dosahnou pomoci dieselu.

Stejne jako nasledne obchazeli normy NOx (nejen VW).

Uz ted je videt, ze sazka na diesel byla chybna.
Bohuzel nas tyto auta budou otravovat (doslova) jeste leta.

Bohuzel temer veskere investice do dieselu jsou nyni z hlediska budoucnosti vyhozene penize (i kdyz samozrejme automobilkam se uz vratily, o jejich zisky strach nemam). Jde o to, ze Evrope ujizdi vlak..
1. 8. 2017 13:04
Re: Hnus
Takže EÚ vpodstate pokutuje tých, s ktorými spolupracovala, za to, čo spolu s nimi zbastlila...
31. 7. 2017 17:32
Re: Hnus
Jak může start-upová automobilka rozpoutat revoluci v automobilový dopravě, jak se během pár let může dostat na deseti tisíce prodaných vozů za rok a vyrábět několik vozů, aniž by během chvíle navíc nebyla spolknuta giganty typu VW, a zároveň byla v zisku? Navíc, pokud jsou v dnešní době poměrně slušné úvěry?
31. 7. 2017 19:31
Re: Hnus
Nerozumim otazce? Nechces na ni odpovedet?

Tesla Motors uz bych v teto fazi asi nenazyval start-upem :-)
31. 7. 2017 20:15
Re: Hnus
Reagoval jsem na tohle: "mohlo by to Muskovi vyjít ale opravdu nevím kdy se dostane do černých čísel když před sebou tlačí dluhy. Je to jako pes který si honí ocas a nemůže ho dohonit.".
Po pravdě si nějak nedokážu představit, jak by se Tesla během několika let mohla dostat do týto pozice nebýt toho, aby se díky investicím zadlužila. :-)
31. 7. 2017 20:49
Re: Hnus
Ted uz tomu rozumim.

To je naprosto normalni se na investici zadluzit.

Rikat neco jineho by bylo jako treba polemizovat o hypotekach :-)
1. 8. 2017 07:56
Re: Hnus
Pozor na to, pokiaľ ide o Teslu, mnohí veľmi radi investície nazývajú stratou...
Inak nemyslím si, že cieľom Tesly je vyrábať autá. Skôr si myslím, že Muskovi ide o to, aby elektromobilite prichystal živnú pôdu, aby so sebou strhol všetky automobilky a vytvoril si tak obrovské portfólio budúcich zákazníkov na dobíjacie stanice ďalšie elektrické systémy.
1. 8. 2017 10:34
Re: Hnus
Pri investicii je normalne, ze investovane peniaze sa investuju. Problem tesly je, ze ma negativny cash flow, tzn. mina peniaze rychlejsim tempom ako ich ziskava a ich strata sa prehlbuje. Toto je trvalo neudrzatelny stav. Aj preto isli do crowdfundingu, aj ked to nazyvali rezervaciami a snazili sa navodit dojem nejake exkluzivity. No a co sa deje teraz ked si to niektori rozmysleli a pytaju si naspat zalohu? Nevedia sa dobojovat svojich penazi naspat.
1. 8. 2017 14:57
Re: Hnus
Hele Tesla neni normalni firma.

Pouziva vertikalni integraci, stejne jako Space-X.
Tzn ze subdodavatele eliminuje na minimum.
Ma to dlouhodobe vyhody, ze si drzi know-how a ze neni tolik zavisla na dodavatelich.
Samozrejme, ze to ma kratkodobou nevyhodu, ze musi na zacatku nashromazdit velke mnozstvi kapitalu.

No zatim se Tesle dari. Tak ji preju at to vydrzi.
31. 7. 2017 19:07
Re: Hnus
Neřekl bych hnusné, ale bezpohlavní - tedy nudné a bez nápadu ;-\
31. 7. 2017 20:20
vykonnejsi model? proc???
... ja nechci vykonnejsi model. ja bych bral model s delsim dojezdem. rekneme papirove tisic kilometru. realne by to pak tak sestset ujelo. jeste nabijeni na plnou kapacitu do pul hodiny a to uz by me potom realne oslovovalo. jinak smula...
Rozbalit vlákno
22
31. 7. 2017 21:34
Re: vykonnejsi model? proc???
Model s delsim dojezdem mas od pocatku prodeje a sice o 9.000$ drazsi ;-)
1. 8. 2017 20:55
Re: vykonnejsi model? proc???
to je vtip, vid? dojezd i tak na h@vno a jeste za to dotlacis 200 tisic kc?
2. 8. 2017 07:26
Re: vykonnejsi model? proc???
U tebe to nema cenu.

Jo na cestu v kuse 1000km zatim bateriovy EV neni.

K tomu slouzi Mirai, Clarity, jeden model od Hyundai a Daimler ted take prijde s vodikovym autem. ;-)

Zatim muzes jezdit v klidku dieselem :-)
2. 8. 2017 13:09
Re: vykonnejsi model? proc???
hele, ja bych treba mnohem radsi jezdil atmobenzinem, ale v teto vykonnove tride mi ho nikdo nechce dat (120kW+, neprimy vstrik).... a pochopitelne bych opravdu rad v aute ten trakcni elektromotor, ale proste potrebuje to jeste vyladit ty akumulatory a nabijeci doby...
Avatar - Googlit
31. 7. 2017 21:36
Re: vykonnejsi model? proc???
Na rozvážení pizzy EV ještě dlouho nebudou, hold se budeš muset smířit s tím že EV jen tak od šéfa nenafasuješ. Ostatním stačí na denní provoz dojezd 50km, 300km nad hlavu.
1. 8. 2017 21:12
Re: vykonnejsi model? proc???
... zrovna na rozvazeni pizzy po meste by ten ev se svym dojezdem mozna jeste vyhovel. na normalni mezimestsky provoz nikoliv. teslu model s potkavam na svych cestach bezne. bud stojej na superchargeru nebo se plazi v pravem pruhu dalnice mezi kamiony. smutny to pohled na takto vykonne a jizdne zajimave auto.
1. 8. 2017 09:14
Re: vykonnejsi model? proc???
A načo taký dojazd, kedy to využiješ?
1. 8. 2017 09:38
Re: vykonnejsi model? proc???
Já si myslim, že delší dojezd člověk využije, když chce jet někam dál.
1. 8. 2017 10:00
Re: vykonnejsi model? proc???
Koľkokrát ženieš tak, že ideš povedzme 600 km v kuse? Alebo viac? Človek s rozumom aspoň na polhodku zastane po 200-300 kilometroch, treba sa prejsť, zabehnúť na wc, opláchnuť sa, dať si kávu... A za ten čas sa auto môže dobiť a môžeš ísť ďalej. Kto prosím ťa odjazdí celú nádrž bez pauzy?
1. 8. 2017 10:38
Re: vykonnejsi model? proc???
Ty když jedeš služebně nebo na dovolenou řekněme 1000 km po dálnicích za den, tak ti nevadí, že minimálně dvě další hodiny stojíš někde po benzínkách? No, tak mně by to třeba vadilo fakt dost. Proč bych měl po dvou hodinách jízdy dělat půlhodinovou zastávku?
1. 8. 2017 13:10
Re: vykonnejsi model? proc???
Na dovolenku? Áno, dve, najviac 3 hodiny jazdy a na polhodinku to odstavím. Mám rád svoju rodinu aj seba a používam zdravý rozum. A nie, nevadí mi to, keď idem na 1000 km jazdu, tak s nejakým časom navyše samozrejme počítam. Tento rok som spravil behom dovolenky cca 2800 km, aj s tými pauzami a nijak mi to neublížilo. Prečo by ti to vadilo? Kam sa ženieš? Stojí ti to za to? Máš rád stres a únavu?
1. 8. 2017 11:27
Re: vykonnejsi model? proc???
priemerny obchodak najazdi 60-100 tisic km rocne. Za peniaze modelu 3 mu mozem kupit Passat/Superb/C-klasse/3er/A4 a mam istotu, ze mi neprestoji 20% pracovneho casu na nabijackach a ak sa mu aj to auto skurvi vacsina znaciek k tym modelom dava slusnu zaruku mobility, odtah a nahradne auto.

EV v dnesnej dobe su prave do mestskej a primestkej premavky, tu nenajzadis po dialniciach stovky KM a ten dojazd ti bohate staci na jeden den, kludne aj na to rozvazanie pizze.
1. 8. 2017 13:07
Re: vykonnejsi model? proc???
A prečo by mal obchoďák kupovať Teslu? Každé auto má svoj účel a určenie, to ho hneď pasuješ do role, na ktorú nie je stavané a potom ho za to kritizuješ. Nie je to trochu na hlavu, kámo?
1. 8. 2017 13:24
Re: vykonnejsi model? proc???
Je to na hlavu kámo, ptáš se "A načo taký dojazd, kedy to využiješ?", on ti odpoví, kdy to využije, a ty se z něho snažíš udělat vola:)
1. 8. 2017 13:36
Re: vykonnejsi model? proc???
Rozmýšľaj hlavou, nie zadkom. Je to skrátka blbé uvažovanie. Niečo podobné, ako keby si si kúpil Golf GTI a vyčítal mu, že nezvládne jazdu po teréne, alebo chcel mikrobus a vadil by ti nešportový podvozok...
1. 8. 2017 15:31
Re: vykonnejsi model? proc???
No ty vole:) Ano, někdo napsal, že aby to pro něj bylo použitelný auto, muselo by ujet víc. Na to ty reaguješ, při jakym použití by potřeboval někdo větší dotaz. Dozvíš se odpověď. A pak následuje, "proč by obchoďák měl kupovat Teslu". No ano, neměl, prostě někomu malej dojezd nevyhovuje. Že se na to nevyseru, nepochybuju o tom, že opět zůstanu nepochopen:)
1. 8. 2017 15:47
Re: vykonnejsi model? proc???
Pokojne to zopakuj ešte raz. Nepochopím, lebo nechcem pochopiť, nechápeš? >:-[]
Môžeme dať ešte jedno kolečko, keď chceš. ;-)
1. 8. 2017 21:28
Re: vykonnejsi model? proc???
... ono by se klidne s tebou mohlo dat dalsi kolecko, ale to bys musel k mysleni pouzivat hlavu a ne zadek >:-[]
2. 8. 2017 06:28
Re: vykonnejsi model? proc???
Ale nie, na túto úroveň by zadok stačil, dokonca aj tvoj. ;-)
2. 8. 2017 13:11
Re: vykonnejsi model? proc???
... no to jsem si prave vsiml, ze k diskuzi s tebou staci na uvazovani zadnice. je dobre, ze na to mame stejny nazor :-).
1. 8. 2017 21:21
Re: vykonnejsi model? proc???
te chci videt jak si davas kazdych 200km pulhodinovou pauzu. na me 950km dlouhe ceste obvykle stavim jednou (vetsi pauza s jidlem) az dvakrat (chcani). rozhodne nebudu stat ctyrikrat po pul hodine na kafe (za kterou bych to auto stejne nenabil). Je tu navic jeste jeden zadrhel, ze moje chcani a potreba dobijeni elektromobilu neni sfazovane a jeste navic v dnesni dobe na dobijeni elektromobilu vubec neni vybudovana infrastruktura.
1. 8. 2017 21:16
Re: vykonnejsi model? proc???
... moje standardni sluzebni streka meri 950km.davam to na jednu nadrz. s teslou s bych musel nabijet minimalne trikrat po hodine. spise vsak dele. no a v mezidobi? pekne v pravem pruhu dalnice s kamiony. dekuju, od auta za 2M+ ocekavam v teto oblasti opravdu vice... a pochopitelne nejsem sam, ackoliv existuje i sorta lidi, kterym dojezd soucasnych elektromobilu staci a nabijeci doby nevadi.