To kouzlo je vepsane tady: 200Nm/2000–3500 Pro auto dane velikosti a urceni, s tim ze uz da nejak zit. Uvidime, jak se bude o vozitku psat pote, co bude v prodeji naslednik.
Právě, kdyby jí to totiž mělo, tak jen rapid má zrychlení o 3,5 s horší a průměrnou spotřebu větší o 2-3 litry.
Jinými slovy - motor je zdechlá chcíplotina ještě od podvodníků v Vlkohoradu, kteří benzíny vůbec neumí a všechno zachranuje převodovka, lehčí váha, turbo a modernější sání.
Díky těmto moderním vymoženostem ale má ten vehikl tak třeinovou spolehlivost a nájezd bez razantních oprav, než ta 20 let stará kára, která má dnes najeto 350-550 000 km. A FURT JEZDI!!!
Ale nechápem načo tu hovofíč, že keby to malo 4 stupňpovú automatiku. Keby mal akýkošvek motor 4 stupňovú automatiku tak by mal vysokú spotrebu a zlú dinamiku!!!!!! ;-\ ;-\
Právě, takže pak ty cinty Ozzmana o tom, jak předjede ten Rapid tu 20 let starou káru sou pasé.
Protože u té 20 let staré káry není problém v motoru, ale v převodovce a ve vyšší váze.
Nechápem tvoje stupídne uvažovanie, že ak by to alo 4 stupňovú, tak by to jazdilo zle. To ako neproovnáváš tie autá také aké sú? Lebo podľa teba asi každé moderné auto je horšie ako staré americcké, lebo šak keby malo 4stupňový automat...
Soudruzi Wikinko a Ozzman tady vytáhli jejich obvyklé plky o 20 let starých amerikách, tak píšu že to nejde porovnávat kvůli převodovce. Mít ta 20 let stará amerika 8st převodovku, má zrychlení za 7 sekund a žere 9 litrů na sto.
A zkus se v tom hlavně někdy svézt, neprovnatelný pohodlí oproti tomuhle lowendovýmu kostitřasu.
Sem se ve škodovkách něco najezdil jako spoljezdec, od O1 přes Fabii I a II, O2, jel sem i v O3. Hlavně sedačky a místo na nohy neporovnatelný....
Ty Pako!!!!!!!! Akože to e arguemnt, že kebyže v mdoernom by bol stupňový automat????? To potom takto sa dá poveda, že aj Mercdes-Benz S je pomalší, lebo šak keby mal 4-stupňový atuomat... 8-s8-s ;-\ ;-\ ;-\ :no::no::no::no::no:
Musíš vedět co chce provnávat a proti čemu útočit. Oni ti útočí na motory, ale ty staré motory sou dobré. To zrychlení a spotřebu dělá váha a převodovky.
Ale Bariku, to ty pořád tu starou archaickou V6 taháš proti tříválcům a pak se kroutíš jak had, že má špatné tohle a tamto, proto je pomalejší.... tak co ? Buď to budeš porovnávat celkově a né jen papírový výkon, nebo mlč ;)
Bariku, Oktávka 1.9TDi je taky 20 let stará, pořád jezdí a je z vlkohradu... a stejně je ve všech režimech úspornější a rychlejší.. .třeba 96kw verze,.... A co s tím?
to jako vytiahnut 1.9tdi ako zachranu koncernu je fakt zufale, myslim si ze ten scenar spolahlivosti sa uz nezopakuje v koncerne... ani sa im to neplati dobre to vedia ;-)
Problém majitelů Škodovek je, že si myslí, že mají něco jiného, než lowed. Rapid a Dacia jedou naprosto stejně. Mají i dost podobnou techniku.
V Rapidu si můžeš připlatit např. za Xenony, které tam stejně nikdo nemá. Asi jako LED světla u FL Octavie 3, které v porovnání s konkurencí svítí jen o něco lépe než klasický halogen, jen trochu jinak barevně a s méně skrvnami. A mají asi tak dvoj až trojnásobný příplatek oproti konkurenci. Za bezkonkurenčně nejhorší systém na trhu.
Škoda je lowcost všude na světě. Za svou prodejní cenu v cizině dostanete o mnoho více výbavy. U nás je ale marketing jiný a názor většiny je přesně reprezentován tím, co jsi tu vyblil za ksindl.
Však si v tom jezdi, mysli si že to je lepší než Dacia. Ve skutečnosti je Škoda jak kvalitativně tak technologicky naprostý odpad, o emisích se radši už vůbec nebudeme bavit. Přesně jako ty kupuje auto většina lidí. Vůbec nechápu, co na těch Škodovkách lidi vidí. Vždyť je to většinou buď strašný a nebo strašně předražený.
Bariku, poposedni si, díky té technice dostaneš lepší parametry i z malého motoru... vracím ti to tvé nesmyslné srovnávání... nechceš rovnou přitáhnout do porovnání osmiválce z předválečné doby? Nebo dvanáctiválce? Navíc, kolik stál jako nový ten 2,7 V6 ?? Porovnáváš bazarovku, která je ve všem horší .... to ty sem pořád taháš starý verky a pak brečíš, že jsou těžší a maj blbý převodovky a proto je nemužu porovnávat.... tak co teda? Budem porovnávat, nebo ne ? Rozmysli si to...
Ty si veľmi jednoduchý, predpokladám, že ta 330HP V6 z USA jazdí mesto za 14 v režime to ako tá autoškola. Takže sa každých 100 metrov x krát rozbehneš, x krát j€bn€š na brzdy a na každej križovatke 2 x zdochneš a naštartuješ. Jáj, nie , tak nič opäť si vytiahol neporovnateľné
Len pre info, keďže súčasťou mojej práce je aj jazdenie tak zopár čísel, bavíme sa samozrejme o meste s rannou špičkou, vystávaním v kolónach a priemernej rýchlosti často okolo 20km/h, nie o víkendovom prejazde zelenou vlnou...
Ranná jazda do školy a odtiaľ do práce: 1,6 atmo 8,5-12l/100km dľa PP
1,2 TSI 7-10l /100km dľa PP
1,6 TDi 6-9 /100km dľa PP
Ako tá cesta vyzerá? Sadám do auta , štartujem, prejdem 150m, vychádzam na hlavnú. Tam sa spôsobom jedna neutrál jedna neutrál dostanem ku kruhovej križovatke (cca 300 metrov, niekedy to trvá 5 minút) Za kruháčom radím postupne 2,3,4 a idem plynule 50-60km/h. Zastavujem po cca 300metroch na svetelnej križovatke. Tam opäť sa pomaly rozbehnem a pripájam sa na diaľničný obchvat. Po minúte plynulej jazdy brzdím na cca 30 km/h. Po pár metroch krátkeho spomalenia sa plynule rozbehnem na 90km/h. Chvíľu sa vytešujem z opojne plynulej jazdy a zase spomalenie a rýchlejšie alebo pomalšie presúvanie sa po obchvate (väčšiou len miešam medzi prvým a druhým kvaltom), kým z neho nezlezem. Spotreby vyššie uvedené sú z pp, i cez to mám dlhodobý priemer z celkového mixu na firemnej tsi j€bk€ pod 6,6 a kolegovia sú na tom plus mínus podobne. čísla vychádzajú z podrobnej evidencie na každé auto, je tam zarátaný každy prd Pokiaľ mal tvoj známy autoškolu a mal priemer 11 v meste tak sa nie je čomu čudovať.
Mimochodom, tvoje slová moc dôveryhodné nie sú, námatkovo som si vyseparoval na spritmonitore spotrebu pár usa v6 vozidiel a ľaľa, je tam niečo radikálne odlišné ako to s čím nás tu obnažuješ
[odkaz]
[odkaz]
A len PRIEMER sa pohybuje na úrovni 13 s rozptylom od cca 8 po 16
Síce porovnám neporovnateľné, tvoje spôsoby sú nákazlivé, čo už, priemer bendzínových rapidov
Jak můžeš někomu zdechnout 2x automat na světlech.
Umíš číst? Ta Brava 1,6 byla v automatu >:D >:D >:D A z 85% jezdila u toho známého kondiční jízdy, tj jezdily s tím lidi co už dávno měli papíry, ale třeba před cestou do USA si chtěli zkusit automat.
Ano i s tou 330 HP amerikou se po Praze budee rozjíždět po 150 m a poposkakovat v koloně. I tak ti vyjde průměr 14.
Písal som všeobecne o režime autoškoly a pri poskakovaní ti priemer 14 u V6 pravdepodobne nevydá, bude to skôr 16-18. Pokiaľ máš na spritmonitore priemer 14, tak poskakovanie v meste vysoko pravdepodobne bude za viac. Ale nič, hlavne že si nám to ozrejmil. Prečítaj si hore čo som písal o meste a poskakovaní veľmi nízkymi rýchlosťami :-!
Jste s tou svou válkou docela kouzelní. A tak trochu rozumím oběma. Máte jiné preference nedovedete se na to kouknout z druhého pohledu.
Ad Barik - prostě má rád velkoobjemové motory s vysokým točivým momentem. Jednoduše od volnoběhu přidáš plyn a ono to jede trochu jako lokomotiva od nízkých otáček. Nejsou to motory určené k tomu, aby se točili k omezovači, i když i tam jim to nevadí. Spíše na relativně rychlou jízdu jen lechtáš plyn a navíc víš, že je tam spousta dalšího potenciálu pro případ potřeby.
Ad Ozzman - Tebou preferované motory jsou točivější, živější, ale aby si z nich něco dostal, tak je musíš držet v otáčkách. Výsledkem je auto, které bude rychlé, ale je potřeba se tam trochu snažit, pracovat s rychlostma a auto se Ti odmění.
Co je lepší? Nevím. Já mám rád obojí, proto mám v garáži to i ono a jsem spokojen. Zároveň dovedu pochopit obadva naše kohouty.
Jen si říkám, jaký točivý moment mohla mít atmosférická 2,7. A kolik jí po těch letech zbylo. Vždyť tenhle prcek má 200 Nm, to odpovídá pěknému atmosférickému dvoulitru. Stará dvoulitrová atmosféra, kterou dávali do první Fabie, měla 85 kW a asi 170 Nm (dost nízko, někde kolem 2.500).
z mechanickeho hladiska nema dovod na stratu vykonu ziaden starsi motor, pokial nema stratu kompresie, volu v loziskach tak vykon bude mat stale rovnaky... keby ma vole v loziskach a ulozeniach atd tak klepe to je uz porucha...
jedine co na tych motoroch znizuje casom vykon je stav senzorov tj nefunkcna lambda napr, upchaty CAT, vaha vzduchu, pripadne sviecky a spinave sanie ci skrtiaca klapka a pod... ked das vsetky veci do poriadku co cez motormanagement vycitas +- aspon senzory a das kvalitny olej tak ten motor bude mat stale vykon ako kedysi... pripadne ak je zakarbonovany kvoli nedodrziavaniu servisu a spatnym navykom tak to moze byt citit tiez
Fajn, tak jsi právě vyjmenoval deset různých důvodů, proč v reálu k té ztrátě výkonu dochází :-) . Možná jsi zapomněl třeba na vstřikovače, které taky nemusí po dvaceti letech fungovat tak jako na začátku.
na benzine s nepriamym vstrekom je stavkovanie vstrekovacov /aspon na japoncoch/ cisto vynimocna zalezitost, to skorej riesis vsetko ine ako vadne vstreky na MPI
tym ze pracuju s nizkym tlakom, nie su teplotne a tlakovo vytazene ako tie s priamym vstrekom tak su v klidku...
Že střiky vstřikují je věc jedna. Jestli ale vstřikují správné množství paliva, to je věc druhá. Už jsem se setkal s tím (u Japonce) že vstřik mírně protékal nebo že byla směs bohatá v důsledku chybné funkce vstřikovače.
Problém je, že nemáš moc šanci něco takového zjistit... člověk na to přijde vlastně jen tehdy, když nainstaluje nějaký pokročilý motor management a pak to zkouší naladit, pak třeba vidíš v diagnostice bohatost směsi a zpětně přijdeš na to, že příčina problému je starý vstřik.
ak na nepriamom vstreku nejde dobre vstrek poznas to hned pretoze bude zle spalovat bohatu zmes spozna lambda to je jej zakladna uloha ;-) tak isto ak je zmes zle vstreknuta na nepriamom vstreku to na chode hned spoznas ze jeden valec zle pali... celkovo zle spalovanie rozhadze viac udajov uz moja primera z 1993 vycitala cez ECU a kabel asi 40 ukazovatelov... tlak paliva tak isto takze netesnost spozna hned...
20 let stará americká V6 stojí 40 000 kč, za ten Rapid jich máš 10, šašku.
A ta co stojí 400 je tak 7-9 let starej kus co má tak 260-320 koní dle typu, takže by si ten Rapid dala ke svačince. Kdybys aspon veděl co plácáš, šášulo.