Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mitsubishi Outlander: Výroba v NedCar oficiálně zahájena

Po 18ti měsících od uvedení nové generace vozu Outlander na evropském trhu byla oficiálně spuštěna evropská výroba v továrně NedCar, která se nachází v holandském Bornu.
Zpět na článek
30. 8. 2008 17:16
neregistrovaný "Driano"
30. 8. 2008 17:27
neregistrovaný "Driano"
30. 8. 2008 18:07
30. 8. 2008 22:37
Avatar - Ada je zase tady
30. 8. 2008 15:30
Outlander
Tohle auto (v nejvyssi vybave a s posilenim motoru na 167 koni s koprocesorem Rallyetronic) jsem koupil do firmy, kde mame take nekolik Passatu a ve srovnani s temi Passaty s nim mam po ujeti 8 tisic km nasledujici poznatky:

Nejprve ty kladne:

+ velikosti je ten vuz prave odpovidajici, neni tak maly jako VW Tiguan ani tak zbytecne velky jako Touareg
+ designove je ten vuz celkem povedeny, je vhodne jen predni plastove mrizky zamenit za nerezove, ktere se prodavaji jako doplnek a stejne tak dokoupit nerezovy plech ochrany zadniho narazniku.
+ vozidlo se da koupit s osvedcenym a uspornym motorem VW 2.0 TDI, jehoz dlouhodoba spotreba je okolo 7,7 l/100km (narozdil od dieselu CR PSA, ktery v tomhle voze bere pres 9 litru)
+ vuz ma obecne velmi dobre chovani na silnici
+ radio ma i dlouhe vlny

a ted ta negativa ( na preskacku, jak si vzpomenu):

- vuz nelze koupit s volitelnou vybavou. To je NAPROSTO NEOMLUVITELNE! Napr. jsem si musel koupit v nejvyssi vybave 3 radu sedadel (bezcenne) a obludny reprak do kufru, ktery pouze zabira misto (kdo si ho se mnou vymeni za tu skrinku z Outlanderu nizsi vybavy - mam svetly interier?)
- design palubni desky, kde je tachometr a otackomer ulozen v jakychi tubusech ktere vypadaji jak kelimky od jogurtu, mne neoslovuje
- hodiny na palubni desce maji jen 12-ti hodinovy cyklus, nelze je prepnout na 24 hodinovy cyklus. Proc?
- klimatizace je oproti Passatu na mnohem nizsi urovni, stale odnekud neprijemne fouka do obliceje, a regulacni smycka klimatizace ma navic maly zisk, nebot podle vnejsi teploty (jestli sviti slunce, nebo je naopak v noci zima) je zapotrebi stale regulovat teplotu o cca plus minus 3 stupne, abyste se citili ve voze relativne prijemne
- predni sedadla nemaji regulovatelnou bederni operku!!! To je pro moje zada prusvih a po ujeti 500km jsem jak zbity. V Passatu ujedu bez problemu 1000km a zada jsou ok.
- volant nelze regulovat podelne, pouze vyskove. To je velmi negativni a pevne nastaveni nevyhovuje lidem s vyskou nad 185cm (mam 192cm)
- po sklopeni zadnich sedadel bohuzel nevznikne rovna plocha bez prekazek na podlaze, coz je pro prevoz vetsich zvazadel (napr lednicka) zcela nevhodne.
- rucni brzda je umistena na strednim tunelu vpravo a ridic sedici vlevo se k ni musi natahovat
- rozhlasovy prijem na strednich vlnach je rusen impulsy od vstrikovaciho pocitace
- vnitrni zpetne zrcatko neni samozatmavovaci
- palubni pocitac neukazuje dojezd v km, pokud je mensi, nez 50 km!!!
- palubni pocitac neukazuje dlouhodobou prumernou spotrebu a ujety cas
- v pripade, ze neni nainstalovan SW pro denni sviceni, potom pri rozsviceni svetel neni nic videt na displeji radia, naopak pokud se nainstaluje denni sviceni a pohybujete se v zahranici, kde je denni sviceni negativnim jevem, nemate moznost vypnout svetla a musite je jen na obrysovky - a na radiu zase neni videt nic. Pritom reseni by bylo proste - rozsvecovat svetla manualne a podsviceni palubni desky regulovat podle sensoru vnejsiho osvetleni, ktery na voze je a je vyuzivan pro automaticky rezim rozveceni svetel.
- radio sice prehrava MP3 soubory, ale nema externi vstup pres USB
- zadni svetla z LED diod jsou na plnem slunecnim svetle spatne videt
- pokud si nechate namontovat zavesne zarizeni (s odnimatelnou kouli), tak vyrazne snizite svetlou vysku vozu i zadni najezdovy uhel
- chovani mezinapravove spojky je pro mne trochu podivne. Nespina se totiz protocenim prednich kol, ale jaksi se vyhodnocuje chovani ridice a to, jak prave slape na plyn. Vysledkem je ne plne predikovatelne chovani vozu zejmena na silnici pokryte vrstvou vody. S Torsenem i Haldexem se citim jistejsi.
- pri vyjezdu ze zatacek pod plynem ma motor snahu strhavat rizeni do primeho smeru. I kdyz se da zvoleny smer pomerne snadno udrzet volantem, je nutno si na takove chovani vozu zvyknout, aby vas neprekvapilo. U Passatu s viceprvkovou predni napravou takovy problem neni.
- kapota motoru nema plynove vzpery, jen tycku jako u lacinych vozu
- mala nadrz - typicky lze dotankovat jen okolo 52 litru, coz je temer o 15 litru mene nez u Passatu 4 motion. Dojezd je v praxi jen okolo 680km oproti 950 km u Passatu.
- vstrikovaci pocitac je jinak naladen, nez u Passatu, prestoze jde o stejny motor. Motor v Outlanderu nema ten znamy brutalni nastup vykonu a krouticiho momentu okolo 1850 otacek, ale zabira postupne a plny kroutici moment nabira az okolo 2400 otacek. To je velmi neprijemne a vuz je v mestskem provozu subjektivne liny (a ma diky tomuto SW v prumeru take temer o litr vetsi spotrebu, nez prakticky stejne tezky Passat 4 motion)
- DPF filtr snizuje svetlou vysku vozu na pouhych 17 cm, coz je pro vuz kategorie SUV nekaceptovatelne malo
- vuz nema plnohodnotnou rezervu a vydolovat dojezdove kolo umistene pod vozem pokud je tma, prsi a vy mate na sobe oblek je kapitola sama pro sebe. Navic pichle kolo neni kam dat - pod vuz na misto nahradniho rezervniho kola se nevejde a pokud mate plny kufr, mate problem. Nepochopim, proc neni vyuzito reseni stejne jak v Passatu.
- dostupnost nahradnich dilu je v porovnani s VW tragicka. Napriklad na viko v zavazadlovem prostoru zakryvajici otvor po demontazi zbytecnych a hloupych zadnich sedacek 3 rady sedadel, jsem cekal mesic...

Zaverem: Outlander rozhodne neni spatne auto, ale az VW nabidne SUV velikosti Passatu, tedy neco mezi Tiguanem a Touaregem, dam jednoznacne prednost VW (i kdyz bohuzel v te dobe uz nebude k dispozici TDI PD ale jen zravy a v oblasti otacek do 1800 RPM take mnohem linejsi CR) .
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "Driano"
30. 8. 2008 17:16
Re: Outlander
Recenze přímo dokonalá >:D >:D :yes:
neregistrovaný "Driano"
30. 8. 2008 17:27
Re: Outlander
Jezdil jsem s Peugeotem 4007, tedy úplně stejným vozem akorát s motorem 2,2 HDi a také jsem se setkal s tendencí řízení určovat směr. Projevovalo se to na dvojku při opravdu prudkém přidání plynu.....volant nečekaně trhl na stranu. Vždycky se to ale zkorigovalo samo nebo možná já svou reakcí, to ani nedokážu určit, ale bylo to velmi nepříjemné.. Spotřeba HDička od PSA je větší, motor má ale větší výkon a především točivý moment než TDI od VW a reakce na přidání plynu byla skvělá :-) Ostatní závady jsem nestačil zjistit, najezdil jsem s tím asi 200 km ;-)
Avatar - Ada je zase tady
30. 8. 2008 18:13
Re: Outlander
Motor od VW s Ralyetronicem ma vykon i kroutici moment vetsi, nez motor PSA. A mensi spotrebu a cenu. A neni francouzsky. Po zkusenost s 407 ve firme, kde byl motor HDI 2.2, bylo rozhodnuti nekoupit auto s francouzskymi komponenty, zcela jasne.

Nedostatkem Outlanderu oproti Passatu je take to, ze pokud nechate otevrene dvere (bocni i zadni) u Outlanderu dlouho, nevypne se po nejake case automaticky osvetleni kabiny jako u Passata, ale zustane svitit trvale.
Avatar - marek.g
30. 8. 2008 18:07
Re: Outlander
tak proč jsi to auto kupoval?nektere ty nedostatky ti musely byt jasne uz u dealera ne?
Avatar - Ada je zase tady
30. 8. 2008 18:29
Re: Outlander
Na rozhodnuti, ktere auto koupit, mela zasadni vliv situace na trhu. Toto je podle mne v soucasne dobe nejlepsi vyber z vozu SUV na trhu. Myslim tim pro nas optimalni kompromis mezi cenou, kvalitou, vybavenim, velikosti, chovanim na silnici, spotrebou atd. Nez VW vyrobi SUVecko velikosti mezi Tiguanem a Touaregem a vychyta ho, tak bude u nas tohle auto ojezdene a bude cas na vymenu. Nez prisel Outlander na trh, chtel jsem koupit Hondu CR-V model 2006 s motorem 2.2, bohuzel to prestali vyrabet, nez jsem se rozhoupal. Nove CR-Vecko je nekde jinde - pro nase potreby je nevhodne a navic velice osklive.

To ze vidim na Outlanderu vedle pozitiv i negativa neznamena, ze si myslim, ze jsem se rozhodl spatne. Jen narozdil od jinych nejsem takovy pokrytec, abych na tom, s cim jezdim, nevidel i urcite nedostatky.

Jeste si vzpominam, ze mne pri koupi prekvapilo, ze vuz je sice dobre odperovany, ale pritom dost citlivy na pricne kratke nerovnosti, ktere vzdy jakoby zarachotily ve vertikalnich vulich rejdovych cepu. Pritom vsechny vule jsou OK a podle zkusenosti lidi, kteri jezdili s ostatnimi vozy Mitsubishi to nikdy nemelo vliv na zivotnost predni napravy (tedy mimo tlumicu - jejichz zivotnost byla u ostatnich vozu Mitsubishi vzdy kratsi, nez u VW). Prekvapilo mne i to, ze bocni ochranne gumove pasy na dverich jsou narozdil od VW za priplatek a ze dosud nejsou k dispozici takove ty nove uzke sterace s v gume stiratka zalisovanou vyztuzi jako u 5 let stareho Passata. Take mi vadi to, ze celni sklo nema nahore ten kourovy pas a ze umisteni vypinacu na vyhrivani sedadel dole vedle zamku bezpecnostni pasu je nevhodne - ale to uz jsou opravdu detaily.
30. 8. 2008 22:37
Re: Outlander
Bohužiaľ v porovnávacom teste časopisu Auto , motor a šport, v poslednom čísle slovenskej verzie vyšiel Outlander dosť biedne, horšie boli myslím už len Opel Antara a Chevrolet Captiva, ani Peugeot 4007 nevyšiel bohvieako, ale predsa len lepšie. To nie je pre Mitsubishi, ako renomovaného výrobcu aut do terénu a aj SUV bohvieaká známka.