Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - WinDiesel
Proč ty lži?
WinDiesel
| 21. 8. 2017 19:05
Pane redaktore, chápu že asi můžete mít raději benzíny než diesely, kolikrát to tady už z Vás vypadávalo.
Jenom při tom nemusíte lhát.
V USA je v současnosti19 modelů aut homologovaných společností EPA na nejposlednější americké emisní normy. Například Mazda CX-5, Chevrolet Cruze, Chevrolet Equinox, Ford pickup 1500 atd. I Volkswagen dostal potřebné homologace pro Euro 6.
EU se nová legislativa teprve projeví ale to co platí od září už řada vozidel platí, a mnoho vozidel plnilo normy EU6 již dříve. Uvedu 1 příklad, motor Mercedes 2,0 splnil všechny testy, laboratorní, on-road, dle NEDC, dle WLTP.
Tak si ty lži prosím nechte. Takhle fungujete jako nějaká protidieselová bojůvka. Myslím mže je to nedůstojné a docela hloupé.
Proč ty lži?
topten
| 22. 8. 2017 10:23
to, ze ma nejakej dyzl homologoci neznamena, ze emisni limit plni a ze to v realu není regulerni jedomet, jako většina dyzlu je.

mozna ti je 10 a jeste veris na pohádky, ale zrovna ten eguiNOx, kterej ma nejspis opelackej 1.6cdti, kterej v realu vykazal 17x vyssi produkci jedovatých NOx, ma bliz spis k hororu nez k pohadce, protože diky podobnym naftovym motorum a produkci jedovatého NOx predcane umira několik desitek tisíc lidi...
a nezapomen, ze v USA je limit ještě prisnejsi nez pro benzin v EU, tedy tam by to prekroceni bylo cca 30x.

euro6b v realu plni radove jednotky dyzlu, pravda, brzo to bude lepsi, protože jim je povolenej v realu 2.1 násobek laboratorního limutu, tedy ještě o něco horsi limit, nez pro benzinove euro3, tedy uz skoro 20 let stary plecky
Tlaky
kalousek
| 21. 8. 2017 20:10
Myslím že to s tou účinnosti nebude tak jednoduché. Efektivita motoru závisí i na plnění válců které u dieselu sají stále naplno, ale u benzínu se sání při menší zátěži škrtí a motor pak pracuje s nižšími tlaky. A na tom nic nezmění ani plně variabilní časování, byť určité přínosy tady určitě budou.
Tlaky
DeTomaso
| 22. 8. 2017 02:33
Škrtit musiš všechny motory, diesely taky.
Tlaky
kalousek
| 22. 8. 2017 06:40
Zkus tedy stručně pár větami popsat jak a proč se podle tebe škrtí diesely
Avatar - Hittman
Tlaky
Hittman
| 22. 8. 2017 07:55
Možná myslel motorovou brzdu u nákladních vozidel ;-)
Tlaky
kalousek
| 22. 8. 2017 09:09
Obávám se že nemyslel vůbec nic, jen tak plácnul
Tlaky
Redmex
| 22. 8. 2017 10:22
Trochu ta nechapem.

U dieslu predsa tiez obmedzujes prisun vzduchu do valcov skrz otvorenie a zatvorenie sacich ventilov a to je determinovane profilom palcov na vackovom hriadeli.
Netusim ci diesle maju nieco ako variabilne casovanie sacich ventilov (myslim ze nie), takze mas straty v sani zavisle len na otackach (nie zatazeni).

Benzin, specialne tento, nemusi mat skrtiacu klapku vobec, takze mas len riadenie mnozstva nasateho vzduchu otvorenin a zatvorenim sacich ventilov. Kedze je to riadene nezavisle, tak mas nekonecny pocet profilov, cize cerpacie straty by si mal mat porovnatelne, resp. podla mna nizsie ako u diesla.

Skor by som sa obaval, ci to vydrzi bezne prevadzkove podmienky motorov, kde dochadza k silnemu podchladeniu v mrazoch, nasledne lokalnemu prehriatu a to sa neustale strieda na rozdiel od laboratoria. Pripadne nejake tie prepetia, alebo nedostatocny prud atd.
Tlaky
kalousek
| 22. 8. 2017 11:07
Myslím že v prvé řadě nechápeš princip práce pístového motoru. Protože ventily v něm primárně nejsou kvůli škrcení průtoku plynů, ale k uzavření pracovního prostoru aby bylo možné plyny vůbec stlačit.

A ano, u dieselu budou asi větší čerpací ztráty. Ty ovšem bohatě kompenzuje vyšší účinnost daná vyššími pracovními tlaky
Tlaky
Redmex
| 22. 8. 2017 11:25
Heh, samozrejme ze ventily su kvoli uzatvoreniu spalovacieho priestoru.

Doba vsak pokrocila a v mnohych sucasnych aplikaciach (u benzinov) prebrali aj ulohu skrtiacej klapky prave za ucelom znizenia sacich strat.

Suhlasim, ze ucinnost dieslov to neumozni same o sebe, avsak diesle na rozdiel od benzinov masivne vyuzivaju vyrazne chudobnu zmes, z coho pramenia aj vsetky problemy s NOx. Benzinovy motor v podobnom rezime by mal aj podobnu ucinnost, avsak v minulosti to neslo zvladnut technicky a dnes je to zase nerentabilne skrz emisie...
Tlaky
kalousek
| 22. 8. 2017 11:34
Jistě že různá ekologická kurvítka můžou omezovat přirozenou funkci obou typů motorů. Nicméně diesel ve své základní podobě opravdu škrcení nepotřebuje protože se zjednodušeně řečeno řídí kvalitativně, a benzín škrcení potřebuje (ať pomocí klapky nebo jinak) protože se řídí kvantitativně
Avatar - Ada je zase tady
Benzínovým motorům už nepomůže nic
Ada je zase tady
| 22. 8. 2017 00:01
a za chvíli pošustí na smetiště dějin. :-!
Avatar - Hittman
Benzínovým motorům už nepomůže nic
Hittman
| 22. 8. 2017 07:55
To ne, sekačka a motorová pila by s naftovým motorem byla asi málo použitelná... ;-)
Avatar - Ada je zase tady
Benzínovým motorům už nepomůže nic
Ada je zase tady
| 22. 8. 2017 08:28
měl jsem na mysli ty pod kapotou motorových vozidel ;-) Tam je věc jasná.
Benzínovým motorům už nepomůže nic
fisero
| 22. 8. 2017 08:12
Já se zasměju, až odejdou dízly v osobácích dřív jak benzíny...
Benzínovým motorům už nepomůže nic
kalousek
| 22. 8. 2017 09:11
No jo ale s čím pak budeme jezdit ? :'-( :-)
Avatar - traveldrive
Benzínovým motorům už nepomůže nic
traveldrive
| 22. 8. 2017 13:08
Konskými povozmi. Sú o kus ekologickejšie.
Benzínovým motorům už nepomůže nic
fisero
| 22. 8. 2017 14:08
To bych si tvrdit nedovolil. Neboť metan je asi 1000x skleníkovější plyn, jak CO2 a takovej kůň ho naprdí docela velkej objem...
FCA Multiair
Bican
| 22. 8. 2017 10:49
Počítačem řízený rozvod používá již nějakou dobu FCA (FIAT, Alfa Romeo, Chrysler, Jeep ..) u svých motorů. Ten sice používá stále vačku, ale spojení mezi vačkou a ventilem je zajištěno solenoidem.
[odkaz]

Radovan
IVA
MartyKay
| 22. 8. 2017 12:40
IVA just kicked in yo!
Avatar - Martin911Turbo
Mazda příští rok
Martin911Turbo
| 22. 8. 2017 15:52
Mazda má příští rok představit benzíňáky s účiností dieselu, tak uvidíme
Avatar - Jaros71
Mazda příští rok
Jaros71
| 22. 8. 2017 18:46
Taky jsem na to zvědavý... ;-)
Komplikované
Brin
| 22. 8. 2017 19:00
Mě přijde, že spalovací motory začínají být dost komplikované a problematické. Doslova se vsadím, že podobné motory rozhodně nebudou zrovna nejtišší. Naopak to budou šicí stroje. Od té doby, co mám elektromobil, tak už je mi jízda spalovákem nepříjemná. Je to prostě otrava. Pokud mi spalovací motor dokáže splnit všechno to, co elektromotor, tak si ho rád koupím, ale podle mě to nedokáže.
Komplikované
sven01
| 22. 8. 2017 19:27
myslim ze u vacsiny motoristov plati to iste o elektrickom aute. pokial splni nase poziadavky tak preco nie. konkretne moje poziadavky su na jedno nabitie okolo 600km v realnych podmienkach ci zima ci teplo dialnicne tempo, nabitie na dalsich 600km za 30minut nech niesom uplne nerealny, a to vsetko do 30tisE /1mil czk maximalne. spalovacie auto mi to splni kazde...elektricke ktore? ticho v spalovacom aute je iba vec zvukovej izolacie ktora sa da celkom slusne urobit dodatocne.
Avatar - JDM
Mazda
JDM
| 23. 8. 2017 07:02
Byl tu ten článek o nových motorech Mazdy? Dieselovy motor na benzín? Ještě letos ho mají představit. Až o 50%vetsi účinnost oproti klasickému benzinovemu motoru takže jestli tohle bude fungovat tak naftě odzvonilo. Bezvackovy motor dávno postavil Koenigsegg a tu technologii prodal čínské automobilce teď si nevzpomínám který ale už na příští rok prý plánuje tenhle motor sériově vyrábět...
Avatar - Ada je zase tady
Když tuhle novinku aplikujete na diesel
Ada je zase tady
| 5. 7. 2018 09:45
bude zase o světelný rok před muzeálním zážehovým motorem. Fyziku neohneš.