Zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Stále více vlád navrhuje právě to. Jak vážně ale máme tyto termíny brát?
je to prevzata zprava, a takhle to zverejnila všechna media co se tim zabyvala.
prekvapuje me, ze to nikoho z nich netrklo a podle palcovacu vidim, co lidi ma problem s procentama a obecne se vseobecnym vzdelanim a zdravym rozumem ...
Tak konečně bude poslán benzínový zážehový motor s nízkou kompresí tam, kam patří - do technického muzea hned vedle parních strojů!
A diesel? Zatím nemá žádnou alternativu. Další vývojový stupeň bude diesel na CNG a možná i na benzín.
Jsem zvedavy, kdy nam tu prozradis, jak ma vlastne ten tvuj diesel na plyn fungovat >:D
Mimochodem, benziny od mazdy maji stejnou kompresi, jako moderni diesely a predstav si, ze maji i benzinovy motor, ktery neni ani zazehovy, ani diesel >:D
Jakákoli hořlavina vstříknutá do válce, kde je díky kompresi dostatečně vysoká teplota a kyslík, samozřejmě shoří a přitom bude konat práci. Může to být nafta, benzín, olej, hořlavý plyn, nebo třeba uhelný mour. :-!
Motor s větší kompresí má vždy větší energetickou účinnost. Pokud tomu nevěříš, půjč si učebnici Fyziky pro základní školy. Proto je diesel tím účinnější = méně žere, čím má vyšší kompresní poměr. Takový 1.9TDI měl kompresní poměr 1:20 a bral proto výrazně méně, než novější motory. Zážehové motory jsou slepou uličkou vývoje. :-!
Problem je v tom, ze na tenhle zpusob potrebujes neco, co hori pomalu, coz zemni plyn zrovna neni, jinak to silene namaha mechaniku. Uz naftove motory s tim maji docela problemy, proto musi byt masivni, drahe a tezke.
Ucinnost se s kompresnim pomerem zveda, ale ne linearne. Od nejakych 15:1 uz je ten narust nevyrazny. A 15:1 lze dosahnout i s benzinem. Vyssi komprese ale znamena i vyssi produkce NOx, zvlast pri spalovani chude smesi - a diesely spaluji extremne chudou smes
Neuvazoval si sirit tuto osvetu na stranke pre blondiny ?
Naftovy motor prerobeny na plyn pohanal bezne autobusy. A pred 1989 tym to bol motor LIAZ v autobuse KAROSA, v niektorych mestach boli kvoli tomu vybudovane plnicky. Teraz to u vas robi TEDOM, v podstate ten isty motor. No a su naftove motory prerobene na zemny plyn sluziace ako zalozne zdroje elektriny alebo na vyrobu elektriny v case spicky, napriklad CATERPILLAR....ale, co tu budem pisat :-!
Ano, diesely se predelavaji na plyn, ale po te prestavbe uz se z nich stava zazehovy motor. Bud se tam daji svicky nebo se smes zapaluje malym mnozstvim nafty, ale nikdy jsem neslysel o motoru na plyn, kde by se vstrikoval plyn do vzduchu a sam se tim vznecoval
žasnu jak může mít někdo tak primitivní uvažování jako ty. Ještě tu chybí ten blbeček co má v avataru masařku, která má symbolizovat zřejmě ty ho-vn-a co má v hlavě, ale on se holden jistě objeví, až budou mít v blázinci IT přestávku >:D >:D
Můžete to rozvést? Elektřinu lze vyrobit z mnoha zdrojů (i z té ropy) a není problém vytvořit ostrovní systémy, zato ropu a výrobu benzínu/nafty asi na zahradě nezvládnete. To mi přijde jako mnohem větší závislost.
Jdeš večer spat auto dáš na nabíječku, ráno vzbudis a zjistíš že v noci vypadl proud a auto se ti nenabilo a do práce pojedeš na kole. Teď si Vem nějaký válečný konflikt stačí nějakou zemi odstrihniut od proudu a lidi se nedokáži přemístit na delší vzdálenosti, ne přivezou ti vodu v cisterne, nepřijede sanitka, potraviny...
dřív naprostá utopie, není dost lithia, mědi, nejsou správné a vhodné akumulátory, není kde vyrábět v dostatečném množství elektřinu, není na to připravená rozvodná sít ani dobíjecí stanice a infrastruktura kolem.
Nesmysl a vlhké sny zelených mozků, neosocialistů a pomatenců
tiez to podla mna tak skoro nebude... navyse coskoro uz zrejme pride doba setrenia s materialmi ... uz teraz je nedostatok niektorych vzacnych kovov .... takze vyrabat miliardu tazkych autobateriek zrovna planete uskodi este viac ako nejake starucke benziny... ale to nikdo vidiet nechce...
Tady souhlasím. Momentálním východiskem by mohlo být CNG, nádrže jsou už docela lehké a dojezd akceptovatelný. Pokud se rychle rozšíří síť plnicích stanic, bude "vyhráno". Zatím je nejvýkonnější 2,0TFSI se 170k, takže až přijde nějaký V6, bude to dobrá náhrada za naftové V6.
1) kde to vyrobíš když lidi a země nechtěj atom
2) jak budeš bez přečeprávacích a regualčních stanic uskladnovat elektriku z větrníků a solárních panelů
2) kde vezemeš celosvětově cca 900 bilionů dolarů na stavbu doíjecích stanic a úpravy rozvodné sítě
4) kde vezemeš měd, lithium a další kovy na masovou produkci
5) dojezd na delší vzálenosti pořád nedostatečný
Oproti tomu zásoby ropy se odhadují na 80-150 let a plynu na 120-350 let >:D >:D
A to ještě nebyla objevena nebo nejsou plně těžena všechna naleziště + jsou tu břidlice, možnost dělat benzín z uhlí atd.
Protože nic jiného nezbývá (v hromadném rozsahu). Železa, hliníku, CNG a zkrátka všech potřebných materiálů, zdá se, je dost. Samozřejmě že bych na denní ježdění bral auto s palivovými články, každé kolo by mělo svůj elektromotor - to by bylo poježdění v zatáčkách. Ale kde brát ty relativně vzácné kovy pro baterie nebo pal. články?
CNG je ze všech pohonů nejekologičtější (a to i tehdy, pokud je elektromobil napájen výhradně z obnovitelných zdrojů el. e.) a to častější tankování? Když bude kde, nevidím problém.
Tak si uvedom, ze cesko pokryje pri vyuziti vsech cistych zdroju jen maximalne 25% spotreby a to v tom ty elektroauta jeste ani nejsou...
Takze ti zbyva prave to spalovani a atom.
Do toho se jedna o dalsi hura akci, ktera nas muze v budoucnu velmi mrzet, az ty suroviny budou treba na neco dulezitejsiho.
V roce 2015 činil energetický mix 49% pro tepelné elektrárny, 10% pro paro a bioplynové (taky víceméně spalovací) a zbytek, tj. 40% byly čisté zdroje.
Musím explicitně dodávat, že jsi lhář?
Pet let ses tomu venoval? :-)
Tak proc to prekrucovani???
[odkaz]
V roce 2016 tvorily ciste zdroje 10% energetickeho mixu experte.
Tech 30%, ktere zahrnujes do cistych zdroju, je atom.
Ten ja teda za cisty ani obnovitelny nepovazuji, ale ty mas to ekologicky citeni, takze pumpovani kyseliny do pudy ti samozrejme nevadi, stejne jako uloziste odpadu a riziko fatalnich nehod.
Orla bych litat neucil, ale ty to asi potrebujes fest >:D
Tak kdo je tu lhar, co?
chudacku, ja uvadim oficialni zdroje... co na mych informacich ohledne energetickeho mixu chces rozporovat???
Tvoje interpretace energetickeho mixu, kde atomovy elektrarny jsou pro tebe, ekologa, cista energie je vazne super. >:D
Btw kdyz se tim zabyvas pet let, nechapu, proc sis uz sve soucasne auto nekoupil v elektru? Ale vzhledem k tomu, co vis o vecech, kterym se venujes v praci, si elektroauto nebudes moct dovolit....
tak pa >:D
Vzhledem k tomu, že většina CNG je tvořena CH4, tak z výfuku jde hlavně vodní pára, což mi nepřijde tak špatné...
Všechna ropná paliva jsou energeticky náročná zejména kvůli rafinaci, kdežto CNG je pouze stlačené, což není tolik energeticky náročné, další výhoda CNG. Energie na dopravu je nutná samozřejmě u obojího.
Oni se žádné vzácné kovy při výrobě spalovacích motorů nepoužívá?
Někdy mám ze zdejších diskuzí pocit že všichni motory pěstují ekologicky na farmách a pro elektormobily se vše musí vyrábět ve špinavých provozech. :-!
Tak třeba proto, že to je jednodušší než stavět dobíjecí stanice a už dnes jsou v podstatě všude mimo okrajové části. V Praze a okolí je jich dost a pak je minimálně 1 pumpa v každém větším městě, jen v průmyslových areálech a třeba garážích autobusů. Je jich už cca 250 a další rostou už u benzinek - větší Benziny a MOLy.
Dojezd např Octávky na CNG na plyn je cca 350km. Až dostane OIII po FL 1.5TSI na CNG, tak bude dojezd skoro 500km čistě na plyn (+ u obou máš ještě nádrž na benzin).
Závěr je, že už nemusíš nic moc budovat, prostě se jen přidá stojan a místo na nádrž s plynem a kompresor ;-)
Ledaže by se občané smířili s tím, že už nebudou nikam jezdit, protože když se podíváme na stáří vozových parků v Evropě a to čím lidi jezdí tak je to od elektromobilu za 1mega dost daleko >:D Navíc, když se podíváme kolik daní vybere z PHM tak stát, který všechno ostatní zakáže dřív nebo později zbankrotuje.
V tom případě by náklady na provoz a pořízení toho elekroauta odpovídaly přibližně tomu, že tady má každý minimálně nové BMW řady 3, což je pitomost i pro Německo...
Minimálně tady u nás se protestovat nebude. Někdo založí skupinu vzdoru na fejsbůku, pár jelit si odplivne ve zdejší diskuzi a normálně to projde, jako ostatně všechno.
Vadilo by to jistě i dalším skupinám lidí, ale protestoval by někdo proti tomu? Leda sbíráním lajků za otrávený status někde u počítače, ale žádný protest by se nekonal.
uz dnes funguji car-sharingove projekty (napr. car4way).
Jejich zasadni problém je, ze auto si musíš vyzvednout na parkovisti u dealera a tam ho taky vrátit.
jakmile za tebou auto prijede objednane na konkretni hodinu, prestane existovat hlavni bariera - nechut lidi nekam pro auto jezdit.
navíc odpadne prvotni investice a s sirokou dostupnosti takových aut bude vlastnictví auta luxusem pro naprostou většinu lidi.
Nasledne se bude volat po efektivite a usporach. Aby se auta mohla vyrazne zlehcit (bez investicni narocnosti), musela by ztratit deformacni zony, tuhost karoseria apod.
no a tim vznikne tlak na eliminaci aut rizenych lidmi, protože autonomni auta jsou prece bezpecna a 100% bezpecna budou v momente, kdy odstraníme lidsky faktor z rizeni.
pak vsicni nasednem do papirovejch prditek bez volantu a komu se to nebude libit, bude mit smulu.
podobny bude vyvoj ve všech ostatních odvětvích. U takového potravinarstvi me to desi ještě vic...
Do doby než se těch pár geniálních vozítek srazí, někdo se zraní a zabije a advokáti se budou soudit s výrobic o odškodnění v mailiardách dolarů....
Navíc auta schopná autonomní jízdy někde v zapadákově nebo někde v husté zástavbě mimo dálnice je otázka tak 40-90 let, jestli vůbec. Aby to bylo bezpečné. Ono si to jaksi neumí poradit s neplánovým počasím typu hustá mlha, přívlaové deště, krupobití, výmoly a díry v silnicích, rekonstrukce vozovek....
Zatím to připomíná ABC a Mladý svět z roku 1960 - "Až ti milý mladý čtnáři, pionýre, bude 40 let, nebudou existovat peníze, budeš lítat na dovolenou na Mars a místo aut bude mít každý nadzvukové vznášedlo".
Evidentě se Eurosjuz v SSSR inspiroval i v tomhle >:D >:D
Vono se tu básní nad průmyslem 4,0 a autonomními auty a venku při rekonstrukci plynu, vody atd pořád kopou Dežo a Ferem a sem tam nějaký mongol lopatou a krumpáčem a hlínu odváží Liazka z roku 1994 a svářečka a kompresor si hoví v Pragovce V3S z roku 1975 >:D >:D
Takže asi tak. Denní obrázek z rekonstrukce přažských ulic.
Na vesnicích ješřě veselješí, tuhle sem jel okolo výstavby luxusních vilek (každá tak za 11 míčů) a výstavbu prováděl asi 20 let starý automix Tatra 815, na kterém enbylo už poznat co byla původní barva toho auta a zdatně mu se***val Mercedes staří tak 30 let.
Re: No hlavně když auto splňuje nové emisní limity,
je to prokázaný fakt který je ignorován.
Typický počet částic vstupující do dieselového motoru s DPF/FAP z okolního vzduchu = 5000 částic.
Změřený výstup z DPF/FAP = 5 částic.
Typický počet částic vstupující do benzínového motoru s BPF z okolního vzduchu = 5000 částic.
Změřený výstup z BPF = 7 500 částic
Změřený výstup ze benzínových motorů s přímým vstřikem bez BPF = 150 000 ale i 250 000 ultrajemných částic. Na váhu to není mnoho ale tyto ultrajemné částice jsou nejnebezpečnější.
Dokonce i benzínové atmosféry emitují přes 10 000 ultrajemných částeček.
Re: No hlavně když auto splňuje nové emisní limity,
on vychazi z nejakyho testu, kde proti sobe stal dyzlovej citroen cactus vs 4 benzinaky, a ten cactus vykazal tusim v 1cm3 5PM, tedy min nez je v okolnim vzduchu.
ten test byl evidente reakci na předchozí test, kterej u cactusu vykazal 7 nasobne prekroceni limitu na NOx v realu a zrejme ho mel vykreslit v dobrym svetle, ale je otázka, jak to je ve skutecnosti.
výsledkem testu bylo, ze dyzl je pro okolni vzduch pozehnani, kdezto benzinak kouri jako tovarni komin za socialismu.
jen skoda, ze tech dyzlu tam nebylo vic a ze hodnovernost toho testu je docela pochybna.
a taky by me zajímalo, co leze z vejvuku dyzlu, když se vypaluje filtr, nekdy ty informace jsou skoro hororovy ...
Re: No hlavně když auto splňuje nové emisní limity,
Proto se ptám, kde na to přišel. Už z hlediska logiky je to naprostá pitomost.
Jen si tak potom říkám, že dieselovým fanouškům je lež tak nějak... vlastní. Napříč všemi subjekty, zjevně.
Re: No hlavně když auto splňuje nové emisní limity,
Protože ctím ekologii - nekupuju nové zařízení, pokud není potřeba. Mám vyhodit auto, které má najeto sto tisíc kilometrů a nejsou s ním problémy jen proto, aby byl nějaký tupý rejpal Ted v diskusi spokojený?
Děkuji, raději knihu.
Re: No hlavně když auto splňuje nové emisní limity,
Proti teto myslence z hlediska ekologie nic nemam.
Ale spis nez tu juchat nad elektroauty bez vedomi, jake by melo jejich masove nasazeni dopady, bych se ji drzel...
Re: No hlavně když auto splňuje nové emisní limity,
tak me tak napada, ze je teoreticky mozny, ze když DPF PM zachytava, tak ze muze fungovat opravdu ucinne, ale když zacne vypalovat, potřebuje to dostat co nejrychleji ven a o tomhle se nikde (radsi) moc nepise.
to by ten cactus museli v ty laboratori provozovat po cca 1000km, aby doslo aspoň k jednomu vypaleni sazi a pak to zprůměrovat na kilometr, nebo na ten cm3.
kazdopadne, když jedes po dalnici, tak mas docela slusnou sanci, ze někdo před tebou vypaluje
Re: No hlavně když auto splňuje nové emisní limity,
Možná počítali s částicemi od určité velikosti a zapomněli na skutečnost, že ten filtr má propustnost pro ty menší... A ty, pro jistotu, ani radši neměřili, jelikož by pak najednou koukali, co jich tam je. Velikost a počet jsou totiž vždy v nepřímé úměře.
Re: No hlavně když auto splňuje nové emisní limity,
jj
kam jinam by se podely ty nano-PM z nasávaného vzduchu (napr. z tech primovstrikovych benzinaku) ?
to by se bud musely spalit v motoru, o cemz pochybuju, nebo by je musel zachytit DPF, ale proc by je pak nezachytil GPF?
nebo ten test je cely cinknuty ...
Re: No hlavně když auto splňuje nové emisní limity,
ty o filtraci moc nevíš že ano?
filtrace probíhá tak že se filtrační materiál více a více zaplňuje zachyceným materiálem a účinnost zachycení stoupá až do té doby kdy se filtr stává neprostupným pro médium nesoucí částice (výfukové plyny)
proto je potřeba DPF zregenerovat
DFP má obrovskou výhodu před BPF, částice jsou velké a filtrační materiál je snadno zachytí, a okamžitě se zvyšuje účinnost filtrace
BPF má jemný filtrační materiál ale stejně toho mnoho nezachytí
Re: No hlavně když auto splňuje nové emisní limity,
DPF vytvoří zachycením velkých částic 100% účinný dodatečný filtr který zachytí i superjemné částice ze vzduchu a od těch tvých benzínových přímovstřiků. To GPF nemůže. Nevytvoří pomocný filtrační film, nemá z čeho, jím zachycované částice poměrně snadno procházejí dál a ven. Jak vidíš účinnost u Mercedesu je poměrně ubohá.
Ale vysvětlovat to má smysl jen těm kdo chtějí naslouchat a to ty nejsi.
A klidně se schovávej na internetu, tam ti nic nehrozí. tam se duševní ubožáci jako ty mohou schovat a blít svoje výblitky.
Re: No hlavně když auto splňuje nové emisní limity,
A ještě jeden poznatek od neznalého člověka. Nejsou to přímovstřikové benziny, které využívají mikrokapičky k co nejlepšímu rozprášení paliva ve spalovacím prostoru. Čím menší kapky, tím menší částice z nich vznikají při spalování. Tvoje představy, bohužel, kulhají na obě nohy.
Re: No hlavně když auto splňuje nové emisní limity,
konec února autobild uveřejněno na Autofóru
prosím nech si ty urážky
a nebo se můžeme sejít a já Ti ty urážky nacpu do hrdla
nemusím lhát, takový fanatik nejsem
Re: No hlavně když auto splňuje nové emisní limity,
27-2/2017 Autofórum přebralo z Autobildu, mám printscreen:
Automobil ............................. průměrný počet vypuštěných částic na cm3
Cactus diesel s FAP .............. 5
obsah ve vzduchu ................. 5000
Mercedes S 500 s BPF ......... 8769
Hyundai I10 1,2 atmo ............ 28337
Twingo TCE 90 ...................... 69630
BMW 218i active tourer ......... 115247
Passat Variant 1,8 TSI .......... 183015
Smart For Two Cabrio ........... 251511
Golf 7 1,4 TSI ........................ 660797
Mondeo Turnier 1,5 EcoBoost .................. 1792745
Re: No hlavně když auto splňuje nové emisní limity,
27-2/2017 Autofórum přebralo z Autobildu, mám printscreen:
Automobil ............................. průměrný počet vypuštěných částic na cm3
Cactus diesel s FAP .............. 5
obsah ve vzduchu ................. 5000
Mercedes S 500 s BPF ......... 8769
Hyundai I10 1,2 atmo ............ 28337
Twingo TCE 90 ...................... 69630
BMW 218i active tourer ......... 115247
Passat Variant 1,8 TSI .......... 183015
Smart For Two Cabrio ........... 251511
Golf 7 1,4 TSI ........................ 660797
Mondeo Turnier 1,5 EcoBoost .................. 1792745
Re: No hlavně když auto splňuje nové emisní limity,
27-2/2017 Autofórum přebralo z Autobildu, mám printscreen:
Automobil ............................. průměrný počet vypuštěných částic na cm3
Cactus diesel s FAP .............. 5
obsah ve vzduchu ................. 5000
Mercedes S 500 s BPF ......... 8769
Hyundai I10 1,2 atmo ............ 28337
Twingo TCE 90 ...................... 69630
BMW 218i active tourer ......... 115247
Passat Variant 1,8 TSI .......... 183015
Smart For Two Cabrio ........... 251511
Golf 7 1,4 TSI ........................ 660797
Mondeo Turnier 1,5 EcoBoost .................. 1792745
Re: No hlavně když auto splňuje nové emisní limity,
klidne sem tenhke pochybnej test nakopiruj ještě 10x, ale fakt, je, ze tenhle "test" byl zverejnenej par tydnu pote, co castusu namerili 7 nasobne prekroceni NOx, tedy bylo potřeba vylepsit jeho renomé, a další podivnost je, ze nebyl merenej zadnej další dyzl a to vcetne dylu bez DPF.
a kazdopadne by bylo zajimavy vedet, co z vejfuku lita při vypalovani DPF
Re: No hlavně když auto splňuje nové emisní limity,
Jo, vsichni tu pisou o jakesi studii, ale zdroj nedaji. Neni v mem zajmu si neco hledat, pokud nejsem ten, co tim argumentuje.
Vypis tady neobsahuje zhola zadne informace. Pokud uz pisu nejaka cisla, aspon by staloknim pripsat spravne jednotky, ne? Jinak nemaji zadnou informacni hodnotu. Jak vidis, nenapadam tu argumenty, protoze zadne nepadly.
Edit: v dobe psani predchozijo prispevku tu byla jen nic nerikajci tabulka s cisly bez jakychkoli dalsich informaci. Ted tu je aspon neco smysluplneho. Nicmene stale je to argumentovani jedinym merenim jednoho dieseloveho auta proti nekolika benzinovym. Takhle se to ale delat nema. Kdyz uz porovnavam benzin a diesel, mel by byt vetsi vzorek dieselovych motoru, ne?
Jinak vsem temto studiim o dieselech a dpf vseobecne vzdy chybi pomerne zasadni vec - jestli to vubec nekdy nekdo meril - co leze z dpf pri regeneraci a jak se to promita do celkovych emisi.
Re: No hlavně když auto splňuje nové emisní limity,
A cimpak tu argumentujes ty? Ja tu popisuju, jak by melo probihat mereni, ktere ma vypovidajci hodnotu. Na to mam snad davat zdroje?
Ty tu akorat napadas a predhazujes zjevne tendencni studii, ktera obsahuje jen cisla, ktera si mohl kdokoli vycucat z prstu, protoze mereni samotne a jeho metodika neni nijak zdokumentovana. To ma byt tvuj argument?
"ma smysl brat tyhle clanky umele schovane za redakci, teda pardon za CTK vazne?"
ne nema
cituji
"zákaz bude mít v Německu přímý i nepřímý dopad na více než 600.000 pracovních míst, což představuje deset procent práceschopného obyvatelstva." to jako fakt je v Nemecku jen 6 milionu praceschopnych? aha >:D 82+ milionu obyvatel a jen 6 milionu je praceschopnych, jooo tomu snad veri jen na auto.cz >:D dal jsem tenhle slint ani necet :-!
hosi hosi, vy ten bulvar posouvate jeste o kus dal, to us je doslova ultra-bulvar :-!
zakazky nejsou potreba, je to asi jako kdyby pred 15 lety nekdo vykrikoval ze do 20 let zakaze prodej CRT televizoru :yes:
nepřímovstřikový benzin Euro 4 už je prakticky v pohodě
Takže stačilo, aby nebyl v Evropě benzin diskriminován vysokou spotřební daní a neblblo se s flotilovými limity na CO2 a nemuseli jsme teď řešit dieselgate a spol.
Dufam, ze tie dechtomety coskoro neprejdu poctivou STK uz len "od oka", podla dymivosti, lebo co som zazil za posledne dni na cestach, to je fakt neskutocne.