Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - KANKUNEN
Ta koncernová trojička má tak hnusný design,
KANKUNEN
| 25. 8. 2017 12:59
že ostatní věci už nejsou důležité.
Avatar - Verny_2013
Ta koncernová trojička má tak hnusný design,
Verny_2013
| 25. 8. 2017 13:08
Up a jeho deriváty jsou opravdu asi designově to nejhorší co od nich v poslední době vzešlo. Není to ani svěží, ani hravé, ani útulné, prostě jenom hnusné.
Avatar - twistedTSD
Ta koncernová trojička má tak hnusný design,
twistedTSD
| 25. 8. 2017 13:12
Věc názoru, já s designem koncernové trojky problém nemám.
Avatar - Ozzman
Ta koncernová trojička má tak hnusný design,
Ozzman
| 25. 8. 2017 13:14
Ukaž mi, které auto této kategorie je hezké.... Mne Citigo nějak neuráží.....

Jediné, které se mi jakž takž líbí, je Twingo - do města super :-)
Ta koncernová trojička má tak hnusný design,
H/K_svwet
| 25. 8. 2017 13:22
mne sa paci panda... ale je podla mna draha ... ako mestske mini vsak dokonala :yes:
Ta koncernová trojička má tak hnusný design,
H/K_svwet
| 25. 8. 2017 13:24
faceliftovany up je uz celkom pekny... bohuzial ale motoricky tam nejde vybrat nic :'-(
Avatar - iudex
Ta koncernová trojička má tak hnusný design,
iudex
| 25. 8. 2017 14:11
Počkaj, ako nič: predsa Up ako jediný má TSI motor, bežný Up so 66 kW a chystané GTI s 85 kW.
Avatar - Joky
Ta koncernová trojička má tak hnusný design,
Joky
| 25. 8. 2017 14:57
a ke Škodovce ještě dostaneš zadarmo očkování proti dobytčímu moru...
to aby Škodovce neubývali zákazníci , když vyrábí takovéhle zrůdnosti....
Avatar - traveldrive
Ta koncernová trojička má tak hnusný design,
traveldrive
| 26. 8. 2017 18:29
Sklapni, už si trápny.
Avatar - KANKUNEN
Znova a znova v reálu poráží větší čtyřválec
KANKUNEN
| 25. 8. 2017 13:05
menší tříválec jak ve spotřebě, tak ve zrychlení a pružnosti.
Pane autore, jaksi se vám někde zatoulala tabulka s tím co jste naměřil !!!
Znova a znova v reálu poráží větší čtyřválec
Martin Machala (Auto.cz)
| 25. 8. 2017 13:14
Dobrý den, odpovím za Tomáše, má dovču. Tabulka tam je, byla ale o trochu níž, až v odstavci o podvozku. Renča ju šoupne výš, ať je hezky u motorů,
díky,
Machi
Avatar - Barrichello
Za 300 000
Barrichello
| 25. 8. 2017 13:10
>:D >:D >:D

Sranda, komu nejde o ty mini rozměry a co nejnižsší spotřebu, tak za ty prachy je řada lepších nových aut, nemluvě o tom že lepší než tohle je i celá řada zánovních ojetin.

A komu jde o cenu, tak sou auta o víc jak 100 tis levnější, a se 4válcem >:D
Avatar - Ozzman
Za 300 000
Ozzman
| 25. 8. 2017 13:16
Cena testovacích aut... dnes a denně, se nad ní někdo pozastaví.... ano, za to mám Fabii, do města.... A 100 tisíc levnější? Ukaž mi, které auto za 200 tisíc koupím? Nové !!! Žádnou vylítanou herku >:D
Za 300 000
comper
| 25. 8. 2017 13:25
Prosimta, on jazdi len na starych pekacoch, z novych vozov by toleroval akurat ladu vesta a sanca pochopit ze aj ked tie auta stoja podobne ziadny kupec medzi nimi nebude vyberat je nulova. Za mna fajn vozy, najma Picanto, cim som starsi tym viac mi taketo vozitka davaju vacsi zmysel ako druhe-tretie auto do rodiny.
Avatar - Barrichello
Za 300 000
Barrichello
| 25. 8. 2017 13:38
ten starej pekáč je velmi často lepší jak nová kára >:D Navíc moje staré pekáče maj najeto 103 res 105 tis km >:D >:D >:D

Ojetiny jak cyp, vid >:D Pro ty šestiválce je to lehce po záběhu
Avatar - speedfred
Za 300 000
speedfred
| 25. 8. 2017 13:41
nejde ani tak o km,ale o roky a únavu hlavne gumy a plastov
Avatar - Barrichello
Za 300 000
Barrichello
| 25. 8. 2017 13:48
aha, já měl zato že čím víc ojeté, tím víc ošoupané a vyježděné. Ale ne, vono jde vlastně o plasty. Aha. Plasty čéče drží i u 17 let starýho Camara a gumy se daj vyměnit :-)
Avatar - speedfred
Za 300 000
speedfred
| 25. 8. 2017 13:51
čo z toho keď ti motor drží,a každých 5000km ti pustí iná hadička (skúsenosť) , to je už potom na zlosť. Potom silentbloky a pod.
plasty som nemyslel v interiery.
Avatar - Barrichello
Za 300 000
Barrichello
| 25. 8. 2017 13:59
Vono krom nárzaníků tam těch jiných plastů moc není. Navíc to auto stálo 7 let zavřený ve stodole ve stínu >:D Tam plasty netrpí.
Avatar - Ozzman
Za 300 000
Ozzman
| 25. 8. 2017 14:01
Ale vypadá, že je starý alespoň 30 let >:-[]
Avatar - Barrichello
Za 300 000
Barrichello
| 25. 8. 2017 14:04
To byly ještě auta hranatý.....

I když taková Lancia Kappa vypada i v roce 1999 tak na rok 1982, to je fakt no >:D >:D >:D
Avatar - Ozzman
Za 300 000
Ozzman
| 25. 8. 2017 14:07
Hele upřímě, Camaro chápu, jako víkendovku za pár peněz a uměl bych si třeba Targu představit chvíli pojezdit...... ale srovnávat ho s auty, s kterými to občas děláš, je nesmysl, to jsou ty tvé jablka a hrušky...
Avatar - Barrichello
Za 300 000
Barrichello
| 25. 8. 2017 14:17
Já tu Camaro s Citygo faaakt nesrovnávám.... Sem pouze reagoval na příspěvěk o tom že jezdím starými kárami...
Avatar - Ozzman
Za 300 000
Ozzman
| 25. 8. 2017 14:23
Tady ne, ale jindy a jinde Camaro srovnáváš s novými vozy rozličných kategorií a účelů >:D
A nejen Camaro.
Za 300 000
comper
| 25. 8. 2017 16:06
Ved sam si prave priznal ze jazdis starym pekacom tak co sa tu este hadas >:D
Avatar - Barrichello
Za 300 000
Barrichello
| 25. 8. 2017 17:50
Já se nehádám, akorát von je lehký rozdíl mezi 10-15 let starým pekáčem co má 300-400 tis km a stejně starým co má 100 >:D >:D
Taaakový jemný detail, maličký rozdíl no, asi jako mezi BMW Isetta a RR Silver Shadow >:D >:D
Avatar - traveldrive
Za 300 000
traveldrive
| 26. 8. 2017 18:35
Sakriš chlape, a na pochopenie rozdielu medzi starým pekáčom a novým autom potrebuješ vysokú?
Avatar - wikinko
Za 300 000
wikinko
| 25. 8. 2017 21:07
a odkial vies kolko ma bazarova herka najazdenych kilometrov? ja viem, mas to od ofiko dealera a jazdil v tom len prezident general motors do kostola ze?
Avatar - Barrichello
Za 300 000
Barrichello
| 28. 8. 2017 09:59
Z listu v USA u Camara. V roce 2003 to mělo njeto 35 tis km, mam záznamy z Floridy. Do čr to přišlo v roce 2005, od 08 už to nejezdilo. Takže těch 64 táců za 5 let tak akorát sedí, kdo by naujížděl Camarem 40 000 km ročně, navíc když tam nebyl nikdy plyn >:D >:D

A u CTS to mam od dealera z diagnostiky, navíc kam by s tím asi jezdila zubní lékařka, když musí celé dny sedět v ordinaci. Haha.....
Avatar - Barrichello
Za 300 000
Barrichello
| 25. 8. 2017 13:26
Ale jdi ty brepto
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]

+ Lada Kalina II a Granta 1,6 MPI >:D
Avatar - Ozzman
Za 300 000
Ozzman
| 25. 8. 2017 13:29
Skladovky... ;)
Avatar - Barrichello
Za 300 000
Barrichello
| 25. 8. 2017 13:34
Skladovka s 5 km není nové auto?

Já sem nemluvil o tom, že to musí být auto co si zadáš do výroby, já mluvil o tom, že za 200 000 jde sehnat NOVE AUTO >:D :-)
Za 300 000
webpaja
| 25. 8. 2017 13:40
Tak se podívej na skladovky Kie nebo Škody, tyhle kecy jsou ničemné.
Avatar - Ozzman
Za 300 000
Ozzman
| 25. 8. 2017 13:44
Tak jsem se mu na ty skladovky podíval viz můj příspěvek níže a hleď, jak nám tu zase překrucuje realitu :-)
Avatar - Barrichello
Za 300 000
Barrichello
| 25. 8. 2017 13:54
Umíš číst? Píšu jde koupit lepší, a se 4 válcem.

Dvě věci,1) lepší může být lepší auto jak ty dvě testované i stříválcem. 2) Za 200 tis jdou koupit i auta se 4 válcem. Ano. Třeba ty dvě Lady a je i pár dalších.

Avatar - Ozzman
Za 300 000
Ozzman
| 25. 8. 2017 13:56
Proč myslíš, že je Peugeot či Aygo lepšíl, než Kia, nebo Škoda?
Avatar - Barrichello
Za 300 000
Barrichello
| 25. 8. 2017 14:06
skladovky fabie pod 210 nejsou.....aspon ne v ofiko nabídce. A to je holobyt s litrem
Avatar - Ozzman
Za 300 000
Ozzman
| 25. 8. 2017 14:07
Fabie je o třídu výš....
Avatar - speedfred
Za 300 000
speedfred
| 25. 8. 2017 13:39
tak jasné na skladovke si nenavolíš nič,ale vcelku má Barík tentoraz pravdu.
Len ma zaráža aký má v tomto prehľad,že by išiel kupovať niečo nové?? :-)
Avatar - Barrichello
Za 300 000
Barrichello
| 25. 8. 2017 13:43
Já se zajímam o všechno možný.

A když se práskneš přes kapsu a vytáhneš pár petikaček navíc, můžeš mít další [odkaz]

A určitě by se našlo i ještě něco jiného...
Avatar - Ozzman
Za 300 000
Ozzman
| 25. 8. 2017 13:48
a zase tříválec !!! Bariku, přemýšlej, než tady začneš zase plácat nesmysly >:D
Avatar - woody-alien
Za 300 000
woody-alien
| 26. 8. 2017 06:43
Skladovka s nulovým nájezdem je nové auto, to zas jo, dost lidí takhle vybírá. Zřeknou se konfigurace a něco ušetří. Ale pozor, minimálně poslední tři odkazy jsou s financováním, protiúčtem, případně obojím. Emel by na příkladu Opelu mohl vyprávět, jak se dokáže inzerovaná cena pozoruhodně změnit. ;-)
Avatar - Ozzman
Za 300 000
Ozzman
| 25. 8. 2017 13:41
Ale, že jsi to ty, tak se tomu pověnuju ještě takhle >:D

Nejdříve tě ocituji " A komu jde o cenu, tak sou auta o víc jak 100 tis levnější, a se 4válcem " , abychom mohli všech 5 aut, co jsi postnul, rozebrat ;)

Tzn: 200 tisíc a 4 válec jako nové :
Fiat Panda - Ceníkovka je 217 900 Kč
Ford KA - už se nový nedá objednat, jen KA+
Peugeot 108 - Ceníkovka 230 000 Kč - 3 Válec !!!!!!
Toyota Aygo - Akční ceníkovka je 219 900 Kč a má - 3 Válce !!!!!!!!
Renault Clio - Základní cena 239 900

Takže Bariku, dalo by se říct, že jsi lhář... navíc tam máš 2 tříválce.... ale toho sis asi ani nevšiml >:D
Avatar - Barrichello
Za 300 000
Barrichello
| 25. 8. 2017 13:50
Mě nezajímá kolik je ceníkovka, mě zajímá, za kolik jde v reálu koupit NOVE AUTO. NOVE AUTO je i SKLADOVKA. Auto co má najeto 5-10 km, je nové auto. Smůla pokud to chápeš jinak.

Kdo chce štyřválec si vybere čtyřválec a jak píšu, další volba je Kalina II a Granta od Lady. 1,6 R4 atmofésra. A můžeš si je zadat i do výroby. :-)

Těšilo Mě >:D
Avatar - Ozzman
Za 300 000
Ozzman
| 25. 8. 2017 13:54
Ne, píšeš, že za to máš auta a čtyřválce a pak postuješ tříválce ? Nechápu...

P.s.

[odkaz] - tady jako podnikatel dostaneš ještě o 10 tisíc levnější CiGo >:D Takže, pořád to nic nezamená vůči tvým nářkům a prohlášením.... ;) Skoro bych řekl, že jsi jen manipulátor >:D

Prosímtě ukaž mi ještě ty Lady, kolik stojí a kam si je mužu jít hned koupit ? V ČR....
Avatar - Barrichello
Za 300 000
Barrichello
| 25. 8. 2017 13:56
Nech si je dovézt o Remoraidu nebo dalších. Ceník máš na slovenksých stránkách, kurz je EUR 26,25 [odkaz] a násobit snad umíš. Záruka platí po celé EU, tedy i v ČR.

Už sem ti to tu psal 15x
Avatar - Ozzman
Za 300 000
Ozzman
| 25. 8. 2017 13:59
Dobře, takže v ČR tu Ladu novou prostě nekoupím, musím dovézt... děkuji ;) Irelevantní informace....jako vždy.
Avatar - Barrichello
Za 300 000
Barrichello
| 25. 8. 2017 14:02
Koupíš si to i v ČR, když si to tady u delarea zadáš u výroby.

To ti vyhovuje ne, neb skladovka není tvůj cup of tea.

Tak si cinkni do Vyškova, pošli jim zálohu na účet a za čtvrt roku tu máš novou káru. Stejně jako třeba u Dacie, ty sou taky na čekačku mimo skladovky.

Avatar - Ozzman
Za 300 000
Ozzman
| 25. 8. 2017 14:03
A kolik stojí ?
Avatar - Barrichello
Za 300 000
Barrichello
| 25. 8. 2017 14:12
Nevím, cinkni si tam kolik si Remoraid účtuje za dovoz a vyřízení.

Základní slovenská cena Granty je 6590 EUR = 173 000 Kč
Základní slovenská cena Kaliny je 6890 EUR = 181 000 Kč.

No mi dej 27 000 Kč provizi, vysol 50% zálohu, já ti tam pro to sjedu do Bratislavy s platákem a přihlásím ti to na český značky. Můžeš si pro to za 14 dní přijít.

Chceš? :-)

Strašnej problém dojet si pro auto na Slovensko v dnešní době.....
Avatar - Ozzman
Za 300 000
Ozzman
| 25. 8. 2017 14:18
Nechci, nejde o to, jestli si to někdo zvládne koupit a přivézt, ale srovnáváš výrobek, který tu není na trhu.... někde to Citigo třeba vjyde ještě levněji a mužeš so ho dovézt... atd... Jablka + Hrušky... chápeš ? Asi ne... :-!
Avatar - Barrichello
Za 300 000
Barrichello
| 25. 8. 2017 14:21
Do Bratislavy je to z Práglu 300 Km, Moravácii to maj třeba 150-100.

Strašná dálka (to tvoje někde je tak irelevantní).

Navíc na některé "někde" produkty neplatí EU záruka.... Tady jo.

Můžeš jet do servisu kam chceš.
Avatar - Ozzman
Za 300 000
Ozzman
| 25. 8. 2017 14:23
Znovu " Nejde o to, jestli si to někdo zvládne koupit a přivézt, ale srovnáváš výrobek, který tu není na trhu" Tu, myslím v ČR...
Avatar - traveldrive
Za 300 000
traveldrive
| 26. 8. 2017 18:41
350
Avatar - twistedTSD
Za 300 000
twistedTSD
| 25. 8. 2017 13:59
Než jezdit Kalinou, to bych radši zůstal u toho Citigo.
Avatar - Barrichello
Za 300 000
Barrichello
| 25. 8. 2017 14:02
Někdo třeba radši bude chtít jezdit 4válcem než tříválcem v CityGo.

Vše je otázka priorit....
Avatar - twistedTSD
Za 300 000
twistedTSD
| 25. 8. 2017 13:19
Trochu mimo mísu. Většina mini poměrem value for money nevyniká a přesně z toho důvodu jsou u nás jejich prodeje minimální. Ale evidentně jsou země, kde lidem opravdu jde o mini rozměry a co nejnižší spotřebu, respektive emise, a ojetý Cadillac by jim nevyhovoval.
Avatar - Barrichello
Za 300 000
Barrichello
| 25. 8. 2017 13:33
Von tu někd mluvil o Cadillacu? Krom tebe? Ze sem si nevšiml >:D
Avatar - twistedTSD
Za 300 000
twistedTSD
| 25. 8. 2017 13:39
Můžeš si tam dosadit libovolnou větší ojetinu, na pointě to nic nemění.
Avatar - Barrichello
Za 300 000
Barrichello
| 25. 8. 2017 13:45
Kdo nechce jezdit JEN v městě, tak mu ta větší ojetina udělá určitě lepší službu. Víc v ní odveze, má lepší výbavu, nebude v ní trpět skrčeninou, bude víc bezpečná atd.
Avatar - Ozzman
Za 300 000
Ozzman
| 25. 8. 2017 13:49
Ale tyhle auta jsou do města, proč to tady vůbec píšeš ? A že větší staré auto musí být logicky bezpečnější ? Hahaha.... >:D To už vůbec nemusí platit.
Avatar - Barrichello
Za 300 000
Barrichello
| 25. 8. 2017 13:52
Tím starší autem tady myslím tak 3-5 let starou káru. Bylo by smutné, aby ve vyšší třídě byla méně bezpečná....

U nás v čr jezdí auty do města lidi i mimo město. Takový zajímavý nešvar, vid >:D
Avatar - Ozzman
Za 300 000
Ozzman
| 25. 8. 2017 13:55
Jenže srovnávat nákupní tašky do města, které jsou na to primárně stavěné s většími a ojetými auty nelze... můžeš sečíst jablka a hrušky? .... No vlastně ty jo... že se ptám...
Avatar - twistedTSD
Za 300 000
twistedTSD
| 25. 8. 2017 13:53
O tom přece nemá smysl diskutovat, záleží na prioritách. Docela rozumím tomu, že do metropole v zemi s vysokým zdaněním dle emisí/výkonu si někdo nepořídí Tipo sedan v holobytu.
Avatar - Ozzman
Zásadní test
Ozzman
| 25. 8. 2017 13:12
Né proto, že Škodovka nevyhrála (upřímě se mi takhle od boku líbí více z těchto dvou), ale proto, že je tam krásně a výstižně popsán ten obrovský pokrok, který učinila Kia (potažmo Hyundai) za dvě dekády a dokáže v určitých ohledech nabídnout i více, než zavedená konkurence a to napříč třídami... ať už cenou (Ceedy vs Octy), tak i kvalitou interiéru (Opět Ceed, nebo i Optima, kdo viděl), nebo solidními motorizacemi (Picanto.....)....

V tomto souboji je deklasováno novodobé "HTP" klasickým čtyřválcem, ano špatně zvolená konkurence, bohužel pro Škodovku, ale i ten motor by to samotný nezachránil..

Picanto jsem jezdil asi ob generaci, které nemělo ani posilovač, bylo to prostě takové autíčko níže, než lowend, ale bylo živé :-) Toto jsem jen viděl a interiér je o 3 generace nad Citigem.

CiGem jsem jel v této motorizaci - působilo na mne jako auto pro děti, hrozný kravál, uvnitř nezakryté části karoserie viz " To v Citigo výplně dveří v barvě laku auta vyvolaly vzpomínku na staré škodovky s motory vzadu" - to nejsou lakované výplně, ale samotné dveře >:D >:D Líbí se mi z trojice koncernových miniaut nejvíce, narozdíl od většiny, co preferují "Up" :-!

Za testovanou cenu mam do města dle mne vhodnější Fabii, či Rio a jiné, takže nesmysl, ale z testu si odnáším jedno obrovské pozitivum:

" Kia už dotáhla mainstream " a i když příjde nová, byť i lepší generace minikoncernového vozítka (CiGo končí, ne?), to nezmění, pokud Kia nezamrzne a bude pokračovat :-)

Bravwo Kia ;)

Zásadní test
removed
| 25. 8. 2017 13:26
tož nejel jsem ani jedno, protože se v autech této velikosti doopravdy bojím (představa, že se mi lepí na p.r.de.l třeba Raptor není nepodobná noční můře vedoucí k psychosomatickýmporuchám).
Test je myslím napsanej dobře a upřímně bych se divil, kdyby byl výsledek jinej.
KIA se mi celkově zamlouá (s výjimkou nové Sportage, která mi designově nesedla...nicméně to není problém KIA, ale můj, že ano), staví si s každým modelem laťku vysoko, ale "nepřepálí" to.
Avatar - Ozzman
Zásadní test
Ozzman
| 25. 8. 2017 13:29
Tak, já ta auta nejel cíleně >:D Spíš se to naskytlo, tak jsem jel >:D

Se Sportáží se shodneme, ale na palubě je to už dospělé mainstreamové SUV (znám velmi dobře i předchozí dvě generace a ten skok je obrovský mezi každou z nich).

Prostě a jednoduše mi dnes nepříjde vhodné se někomu vysmívat, že jezdí Kiou, je to dospělé auto...... ještě chápu, že nad Háčkem někdo ohrne nos, protože reklama.... a to si rýpnu i já :-)
Zásadní test
removed
| 25. 8. 2017 13:33
"Prostě a jednoduše mi dnes nepříjde vhodné se někomu vysmívat, že jezdí Kiou, je to dospělé auto.."
souhlasím, bohužel předsudky (jak ukazuje nejen historie) bývají silnější, než racionální úvaha :-) Dej tomu ještě deset let... Vzpomínám si, co jsem si vyslech před 25 lety na Japonce >:D
Avatar - Ozzman
Zásadní test
Ozzman
| 25. 8. 2017 13:50
:yes:
Avatar - Barrichello
Zásadní test
Barrichello
| 25. 8. 2017 13:36
Já v tom seděl, v Citygo MonteCarlo asi za 290.....asi takhle z toho v čem sem seděl z nových aut za poslední 2 oky největší tragédie. Ten vnitřek je zoufalost sama >:D
Zásadní test
removed
| 25. 8. 2017 13:42
Já nevím, mi přijde, že když do toho někdo napálí z boku na křižovatce, tak se to bude převalovat jako krabička sirek... oojí, jak Kia tak Škodovka. Asi bych do toho nevlezl ani ze zvědavosti.
Zásadní test
fOE
| 25. 8. 2017 13:41
Vsechno co je v testu, co pises ty, nebo tvrdi kdokoliv... je jen pomluva. Kazdy prece vi, ze korejske kone jsou asi polovina evropskeho kone, ze korejec neumi razeni, brzdy, podvozky, motory, motory, motory... jo a interier, ten se na ty kvalitativni orgie takovych hvezd jako oktavia taky divaj jen tamhle zdaleka. :-)

Ten pokrok u kie je sakra rychly a sakra patrny. Je pravda ze z nuly se roste rychleji, a dohnat tech poslednich 10-20% byva nejtezsich, ale vzhledem k tomu jak se kia zlepsuje "dole", jsem stale vic a vic zvedavy na to jak se povede to co chysta "nahore", Stingray. Prodat drazsi auto se znakem Kia/Hyundai bude v evrope furt problem, ale pro ty co neberou znacek na kapote za alfu a omegu by to mohlo byt hodne, hodne dobre. Fakt jsme zvedav.
Zásadní test
removed
| 25. 8. 2017 13:46
Myslím si, že např. Optimu (ne GT) v Čechách zabíjí motorizace... Jinak je to ve skutečnosti dospělé auto s designem (teď dostanu do hlavy kamenem) pro labužníky :-)
Avatar - Ozzman
Zásadní test
Ozzman
| 25. 8. 2017 13:50
To auto mne hodně překvapilo a vůbec bych se nestyděl v ní jezdit.... ale jen v TGDi >:D 1.7Crdi je fajn základ, pokud hledáš velké auto lehce nad 0,5M, ale dál už nic...
Zásadní test
fOE
| 25. 8. 2017 14:17
To je obecne problem nejen korejcu. Jak se nam obcas nekdo snazi podsouvat jak koncern VW je nedostizni v tom nebo onom, tak ve skutecnosti ho nedostiznym dela "jen" paleta motorizaci, prevodovek a pohonu a jejich v mainstreamu bezkonkurencni moznost kombinaci. Tohle se VW musi nechat, a tohle je neco na cem musi ford, mazda, francouzi, japonci, korejci atd. zapracovat, mysli li to v evrope vazne.
Avatar - Ozzman
Zásadní test
Ozzman
| 25. 8. 2017 14:22
Teď to neber ode mne, jako od fanouška, ale Ford je snad jeden z mála, kdo dokáže v lecčems koncernu stačit v šíři nabídky (a ještě mne napadá Opel, ale ten nejmenuješ).
Zásadní test
fOE
| 25. 8. 2017 14:37
V leccems jo, ale jako rovny s rovnym to taky neni a to nemam problem uznat.
Jinak Opel je zahrnut v tom "francouzi". >:-[]
Avatar - Ozzman
Zásadní test
Ozzman
| 25. 8. 2017 13:49
Stačí, když ti dám :yes: ? :-)
Avatar - iudex
Zásadní test
iudex
| 25. 8. 2017 13:55
Asi si myslel Stinger (Stingray je trochu iná liga: [odkaz] ).
Inak sa v tomto s Tebou plne zhodujem (ako ostatne v mnohých veciach), že som na Stinger hodne zvedavý a pokiaľ sa všetka technika, ktorú tam nabúchali, dobre zladí (a pod vedením technikov od BMW to vyzerá nádejne), tak to bude sakra dobré auto. Mňa by znak rozhodne neodradil, ak to bude jazdiť tak, ako sľubovali teasery a cena nebude prehnane sebavedomá, určite sa naň pôjdem minimálne pozrieť. Už sú na YT prvé jazdné dojmy, zatiaľ to vyzerá veľmi sľubne.
Zásadní test
fOE
| 25. 8. 2017 14:13
Ach jaj, samozrejme Stinger, asi sotek :*)
Taky bych se svezeni nebranil, sice vim ze ted auto jeste nejaky cas menit nebudu, ale ono je taky jeste nejaky cas nez se k nam stinger dostane, takze... :-)
Ruzne videa jsou fajn, ale sam cekam na prvni evropsky test (UK/DE) abych si udelal predstavu a pak samozrejme az ta osobni zkusenost.

Z toho co je venku ted, viz tvuj blog arteon, insignie... te na 100% zatim nezaujalo nic?
Avatar - iudex
Zásadní test
iudex
| 25. 8. 2017 14:34
Ale jo, Arteon aj Insi by obe prichádzali do úvahy, akurát pri Arteone je dosť veľký problém s cenou a "cenový jemnocit" pri novinke nefunguje ;-) ; tiež sú zatiaľ dostupné len tie silnejšie motorizácie a aj kombinovateľnosť je na pomery VW zatiaľ dosť osekaná. Pri Insi som ešte zvedavý na ten individualizačný program Exclusive, tam ma silne zaujali tie farby (bežné sú nezaujímavé), ale to ešte u nás nie je. Ešte do party patrí Sup, ale tam je všetko známe, no a potom tento Stinger, ale tam si musíme počkať na EU verziu a hlavne na naše ceny.
Avatar - idam.i
Zásadní test
idam.i
| 25. 8. 2017 14:21
Bol by si prekvapený,ako dobré sa predáva "kórejec" aj ako jazdenka. 8-s
Avatar - Emel
Zásadní test
Emel
| 25. 8. 2017 15:18
CitiGo se mi nelíbí a ten litr nestíhá, to je pak těžké. Ten WRC přední nárazník u Picanta si asi sice taky nechali navrhnout u Toyoty, jinak je ale Picanto celkem pohledné.

Jinak... jak mě moc nechytl Ignis, tak nový Swift nakonec docela zajímavé auto :yes:
Zásadní test
XTad
| 25. 8. 2017 17:45
Zajimave, ze tohle ctu u kazde generace korejcu. "Neskutecny pokrok, konecne dotahli zavedenou konkurenci, jezdit korejcem u neni ostuda...". A ja se jenom zeptam - opravdu je rozdil mezi posledni octavkou a i30 o tolik mensi, nez byl mezi O1 a lantrou pred dvaceti lety? Ja si to nemyslim.
Avatar - Ozzman
Zásadní test
Ozzman
| 25. 8. 2017 18:10
Já si to myslím .... podívej, jak vypadaly nejvyšší konfigurace, co mohla mít Oktavka a co Lantra ve výbavě, motorizace,pohony.... a to hlavní, jak bylo gumové ražení a řízení takové Lantry. Tohle a taky se podívej, jak vypadají ta auta po letech.....;)
Zásadní test
XTad
| 25. 8. 2017 20:52
Zrovna k te vybave, znamy mel Lantru. Vsechny okna v elektrice, airbagy, radio, mekcena palubka, pri otevreni dveri to tak americky pipalo... Oproti oktavkam s oknama na klicku celkem rozdil ;-) A motor? Turbodiesel, prej jezdil za pet litru...
Avatar - Ozzman
Zásadní test
Ozzman
| 26. 8. 2017 12:39
Oproti základním oktavkam....nebo snad o1 nemohla mít tuhle výbavu? A ještě mnohem více.. byly i verze LaK v kůži a s navigací, motory TDI do 81, po fl 96 kW a benzín až do 132 kW... pohon 4x4, a mekcenych plastu tam bylo více, než v nové generaci. Vše záleželo na tom, jak sis auto nakonfoguroval. P.s. elektrická okna , rádio a airbagy mohla mít i Felicie....
Zásadní test
XTad
| 26. 8. 2017 16:00
Tak ale to stale plati. i30 taky nedokaze konkurovat octavii 1.8 TSI, nebo 2.0 TDI 135kW. 4x4 taky nema. Ale stejne tak plati, ze uz tehdy meli korejci sestivalcove limuziny.
Avatar - pumpkin
Zásadní test
pumpkin
| 26. 8. 2017 23:03
Mám teraz na krátky čas toto Picanto GT a má to fakt pekne spravený interiér. Aj zvonku vyzerá štýlovo, aj keď teda mne sa dizajn á la stlačená Optima nepáči. Picanto ako také je fakt pokrok, hlavne keď to porovnám s prvou generáciou. Lenže nejak mi uniká význam verzie GT. S dizajnom a motor ani jeho zvukový prejav nijak nepasuje, čo je škoda. Mám pocit, že s novým Swiftom som si užil jazdu lepšie (tiež 1.2).

Jediné čo mi viac vadí, čo sa mi už asi štyrikrát stalo, že pri rozbiehaní som dal páku doľava a hore, no miesto jednotky to išlo do trojky. Je samozrejme možné, že som iba šmatlavý, ale s inými autami sa mi to zatiaľ nestalo.

S Citigo to neviem porovnať, s tým som nikdy nešiel.
Avatar - speedfred
meranie
speedfred
| 25. 8. 2017 13:14
to ste prečo merali pružnosť na 4 stupni takto ? aspoň je to v texte
Skoda 60-100km/h
Kia 80-100km/h
meranie
Martin Machala (Auto.cz)
| 25. 8. 2017 13:15
Dobrý den,
na čtvrtý stupeň měříme zrychlení 60 až 100, na pátý 80 až 120. U obou testovaných aut samozřejmě stejně,
díky,
Machi
Avatar - speedfred
meranie
speedfred
| 25. 8. 2017 13:23
no áno,ale u Picanta sa píše že na 4° stupeň sa meralo 80-100km
ShityGo (páči sa mi viac) 4° 60-100km
meranie
Martin Machala (Auto.cz)
| 25. 8. 2017 13:52
Jo, už jsem to našel a opravil!
Díky a omlouvám se za chybku,
Machi
Avatar - traveldrive
meranie
traveldrive
| 26. 8. 2017 21:51
Nepamätám si, kedy naposledy bol na ACZ článok bez nejakej chyby?
Porážka je mnohem drtivější, Piccanto je jinde
Bobanus
| 25. 8. 2017 13:47
Docela pěkná recenze a díky za ni.Škoda pár zásadních desinformací, které by Citogo doslova deklasovaly vůči Piccantu :-)
- Automat v Citigo je nepoužitelný ROBOT, strašná věc, to si musí každy vyzkoušet a naopak Kia má MĚNIČOVÝ POCTIVÝ AUTOMAT a 4 stupně vůbec nevadí!!! - tohle autor článku viditelně netestoval, jenže právě ten rozdíl je PROPASTNÝ :-)
- Kia má již krásnou výbavu COMFORT, kde 5D stojí 244000kč s 1.0 motorem a 254000kč s parádním točivým 4-válcem 1.25! Nechybí klima, počítač, bluetooth atd. Za stejnou cenu koupím sice Citigo Fresh 5D ale jentaktak s motorem 1.0 MPI 55kw, s né moc přesnou převodovkou a docela hlučným motorem nevalného projevu :-)
- Rozdíl mezi koncernovým 3-válcovým motorem 1.0 MPI a Korejským 4-válcem 1.25 je PROPASTNÝ, tohle autor trochu bagatelizuje a je to škoda, protože sám si ubírá kredit na objetivitě svých článků :-) Moderní atmosférický 4-válec jede dobře dokonce i vě větší Kia Rio, natož s lehkou Piccanto si vyloženě hraje. Je točivý ale také KULTIVOVANÝ a to 100% více než utřepaný vibrátor 1.0 MPI :-)
Porážka je mnohem drtivější, Piccanto je jinde
H/K_svwet
| 25. 8. 2017 22:35
suhlas .. v minitriede je na tom kia proste lepsie... citigo to nezvlada ani mororicky ani vizualne... ved prave preto asi coskoro aj skonci bez nastupcu.. predaje ma uz od zaciatku mizerne... ako prekapotovany UP naprosto zlyhava na celej ciare... v podstate zbytocny model....
Avatar - twistedTSD
Citigo
twistedTSD
| 25. 8. 2017 13:50
3400 ot. při 130 mi přijde až extrémně málo na miniauto s atmolitrem, u kterého by zákazníci více ocenili trochu živosti v (pří)městských rychlostech. Škoda, že už i silnější varianta tím trpí.

S novým Picantem je prý fakt celkem sranda. Myslím, že aktuálně jde o jedno z nejzajímavějších aut segmentu.
Avatar - iudex
Citigo
iudex
| 25. 8. 2017 14:08
1,0MPi je skutočne tragický motor, to sa nedá okecať ničím a ani nízka hmotnosť auta tomu nepomáha. Je hlučný a nekultivovaný, do otáčok sa mu nechce, v žiadnom spektre nemá silnejšie miesto, dojem zaklincováva lacná prevodovka s ťažkými prevodmi. Jediné, za čo sa dá pochváliť, je spotreba (ale od takéhoto objemu a výkonu sa ani iné nedá čakať). Práve motor by bol dôvodom, pre ktoré by som sa Citigu vyhol oblúkom. Pritom auto koncepčne nie je zlé, tie vnútorné rozmery sú až neuveriteľné, využité je to na maximum a do preplnených miest super, parkovať s tým je radosť. S kolesami v rohoch karosérie by to podľa mňa mohlo byť so silnejším motorom aj trochu zábavné a agilné. Preto kto chce koncernové mini, jednoznačne treba ísť do VW a motoru TSI; s MPi si budete nadávať každý kilometer jazdy. Up sa dá tiež aj celkom vyčačkať a vyhrať sa s farbami, v ktorých auto celkom ožije (vrátane dvojfarebných kombinácií). Je ale otázka, či potom tá cena bude adekvátna segmentu mini a či nie je lepšie ísť rovno o triedu vyššie.
Citigo
kari.laz
| 25. 8. 2017 14:34
Naprosto souhlasím. Prostor na tak malé auto je dobrý, jízdní vlastnosti dobrý a i spotřeba je dobrá. Ale jinak je motor velká bída. Potřebovalo by to alespoň TSI z UP!
Citigo
XTad
| 25. 8. 2017 17:52
A nebo jenom u citigo setrili na odhlucneni. Ve fabii je ten motor tichy a kultivovany.
Citigo
mikesh
| 26. 8. 2017 14:29
Však za těch zmiňovaných 290tis. kolik stojí tahle dvě auta se dá koupit UP s TSI, automatickou klimou a ja nevim cim jeste v Maraton edition, který je dynamikou jinde proti citigu i picantu. Prodlouzenim prevodu to citigo zabili uplne.

Celkem by mě zajímalo jak jezdí picanto s litrem, to objevili ameriku (za nadšeného hýkání některých diskutujících) že o čtvrtinu větší motor v picantu jede líp >:D Kdo by to čekal...
Citigo
Bobanus
| 30. 8. 2017 11:02
Měl jsem Fabii III 1.0 MPI 55kw týden jako náhradní auto, do cca 115km/h bylo docela kultivované, ale nesmí se moc zrycholovat, nesmí být zátěž nebo klimatizace zaplá :-)
Jinak řídil jsem Rio 2013 1.25 a ten motor je úplně jinde, samozřejmě výkonem ale i kulisou - ta se povedla. Co mě dostalo, že Rio má lepší řezení než koncernové Fábie 1.0 MPI :-), svět se mění, koncern strašně šetří, je to krátkodobá politika, která koncernu jen uškodí :-)
Citigo
H/K_svwet
| 25. 8. 2017 22:38
picanto vie co zakaznik v malej triede chce.. podla toho u nej aj vyzera exterier aj interier aj motory pod kapotou... za to citigo je len taky ten dalsi tragicky prekapotovany koncernovy pocin ... zase klasika predajmi to dopadlo tak ako to inak ani dopadnut nemohlo ... pripomina mi to situaciu seat exeo a la audi A4 .. taketo tragicke prekapotovacie srandy proste nemozu fungovat... kedy na to konecne vo vw pridu neviem ... ani amater marketingovy pajac by taketo nieco nepustil do predaja... takze mii a citigo kasnou uz vopred boli odsudenene na neuspech .... a motoricky to uz len dorazili ... snad uz cim skor citigo skonci ... uplne zbytocny model "pre nikoho" na ktory sa vlastne neda ani len pozerat..
Avatar - KLAS
Citigo
KLAS
| 26. 8. 2017 00:08
By ma zaujímalo, prečo si si kúpil sám tragický prekapotovaný koncernový počin, ty Kia-Worlde.
Avatar - Emel
Citigo
Emel
| 27. 8. 2017 12:38
Exeo ti to klidně připomínat může, ale je to úplně jiný princip. Up, Citigo a Mii jsou sourozenci, vyvinutí společně a vyrábění společně v jedné továrně. Exeo bylo adaptované A4 minulé generace. A mimochodem, podobné sdílení není nic zvláštního, Picanto je taky překapotovaná i10, ne? O TPCA nemluvě.

Citigo v Evropě prodá kolem 40t aut za rok, víceméně stabilně... za 1-6/2017 je opět na svém s 19t. To není nic moc, ale zase to není žádná produkční katastrofa - jako Mii, který je na 8t.
Kolik to žere
Josef 1
| 25. 8. 2017 14:14
při 130 km/h?

Nějak to tam nemohu najít.
Stormtrooper
kari.laz
| 25. 8. 2017 14:32
Nemůžu si pomoct, ale hned jak jsem to viděl mě napadl Stormtrooper >:D

[odkaz]

Ale nemyslím to zle, jen mi přijde že se tam brali inspiraci.
Na vzhled auto nejezdí a jako poposkakovadlo a základ je 1.0 v pohodě, ale na jakékoliv ježdění mimo město je to bída. Párkrát jsem s Citigo 55KW jel. Spotřeba dobrá, jízdně jsme proti tomu nic neměl, ale jakmile chtěl člověk zrychlit, tak je jedno, jak moc se podkvaltovalo, prostě to nejede. Když už se to rozhýbe, tak to udrží i dálniční rychlost, ale jakákoliv snaha o sebemenší zrychlení je marná.
Avatar - aproximus
Stormtrooper
aproximus
| 25. 8. 2017 17:56
no fakt že tam je >:D :yes:
...
Ondris
| 25. 8. 2017 14:38
Citigo 44 kW (2011) - "Udrží výrobcem slibovaných 160 km/h kopec nekopec".
Tohle byl evidentně špatnej kus, přece neni možný, aby se naměřený parametry takhle zhoršily.
Jinak klobouk dolu před korejci, aktuální generace modelů Hu/Ki jsou už opravdu na výši.
Avatar - iudex
...
iudex
| 25. 8. 2017 14:52
Jasné, že tá veta bola bullshit (holt novú Škodu nemožno skritizovať v prvom teste, to sa môže až na konci životnosti). Jazdil som na MPi týždeň na dovolenke a päťku som mal zaradenú veľmi zriedka, pri najmenšom stúpaní som radil 4, pri väčšom za 3.
Avatar - wakantanka
...
wakantanka
| 25. 8. 2017 17:24
No aby neudrzal, ked vo Fabii s par kw navyse v pohode vyviezol 5 chlapov na Jested :-)
Avatar - Wolfsteen
Asi jsem divnej
Wolfsteen
| 25. 8. 2017 14:54
ale dát mezi plusy u Citygo vzhled, to je hodně na pováženou >:D
Avatar - DaewooMaster
Souhlas
DaewooMaster
| 25. 8. 2017 15:20
Považuji se za konzervativce, co se týče designu aut, ale na těch fotkách obou zároveň to vypadá jako veterán vedle aktuální generace téhož. Škoda je minimálně o dekádu pozadu (ale s těmi holými plechy v interiéru je to ještě o 2 dekády dál - živě mi to evokuje naši tehdější Š120, jak si ostatně povšiml i autor článku). ;-\
Souboj titanu
maXX_CZ
| 25. 8. 2017 17:40
No asi uplne ne, ale obe takova pohodova auticka do mesta. A pak vidite vsechny ty pipiny v Q5 a X6kach a rikate si, proc se neda nikde zaparkovat (kdyz ma kazde auto pet metru :-) ).

Hlavne bych chtel ale pochvalit, ze ma po ani nevim jak dlouhe dobe srovnavak jasneho viteze. Byl jsem fakt MIMORADNE otraveny z tech testu, kde vzdy nekdo "vyhral" o 4 setiny bodu.

Jo a ..... udavana spotreba je LZIVY udaj vyrobce, ktery by nemel byt v zadnej testu zohlednovan!
Avatar - _Karel_
Souboj titanu
_Karel_
| 25. 8. 2017 18:51
Pipina s Q5 zabere tolik místa, co pipina s Oktávkou. Zaparkovat se někde nedá buď kvůli neschopným řidičům, nebo kvůli velkému počtu aut, ne kvůli rozměrům SUV-ček, které nejsou nijak nadstandardní.
Avatar - KLAS
Souboj titanu
KLAS
| 25. 8. 2017 23:43
Najlepšie na tom, čo napísal, je, že s SUVečkom sa ešte lepšie parkuje ako s Octaviou, lebo máš z tej výšky lepší rozhľad.
Avatar - aproximus
Souboj titanu
aproximus
| 26. 8. 2017 14:50
tak to jsi asi žádné suv nejenže neřídil, ale asi ani neviděl ...
Avatar - _Karel_
Souboj titanu
_Karel_
| 26. 8. 2017 16:03
Octávia je o 6cm delší a o 6,5cm užší než Q5. Rád se nechám od odborníka poučit, proč se kvůli autům jako Q5 (což je nijak podměrečné SUV) nedá nikde zaparkovat.
Avatar - aproximus
Souboj titanu
aproximus
| 26. 8. 2017 22:39
říkám snad, že se nedá nikde zaparkovat? napsal jsi, že rozměry suv nejsou nijak nadstandardní. jedna věc je parkovat, druhá z auta pohodlně vystoupit. nepovažuji se za odborníka, ale čas od času parkuju po ostravě s E70 a rozhodně to není to samé, jak parkovat jindy se supem nebo octou.
Avatar - _Karel_
Souboj titanu
_Karel_
| 26. 8. 2017 23:02
Říkal to ten, na kterého jsem reagoval.
X5 už je hodně velký SUV, a je o 3cm delší než Sup a o 7,5cm širší. Na to, že je to jedno z nějvětších SUV, který můžu běžně potkat, v tom tragédii nevidím. Pořád je půdorysně menší, než nějaká 7-er.
Takže shrňme si to - SUV nezaberou při parkování obecně víc místa, než srovnatelné osobáky - pokud neparkuješ auta nad sebou, ale vedle sebe nebo za sebou. Pokud se supem zaparkuješ znatelně snadněji než s X5, nebude nejspíš problém v autě.
Avatar - KLAS
Souboj titanu
KLAS
| 25. 8. 2017 23:44
Když má nejaký muž na to, aby sám jazdil v eSku a ešte dal svojej pipine X6, povedz mi jediný dôvod, prečo by mala jazdiť v tých sračkách, ktoré hore testovali?
Avatar - twistedTSD
Souboj titanu
twistedTSD
| 26. 8. 2017 00:36
Faktem je, že život s miniautem (nebo subkompaktem) je ve městě podstatně jednodušší než s X6. A je úplně jedno, jaký je z ní rozhled. :-)
Avatar - KLAS
Souboj titanu
KLAS
| 26. 8. 2017 00:51
Tak zrovna som nemyslel, že z X6 je lepší rozhľad. >:D Reagoval som na tú Q5 a všeobecne na SUV. A áno, veď tieto autá sú určené do mesta, ale chýba im úplne všetko k pohodlnej jazde, hlavne v našich krajinách, kde cesty sú rozbité aj v meste. Takže ak nejaká pipina, ktorej najväčšie starosti sú robenie si selfie presadne z X6 do miniauta, tak jedine do Fiatu 500 alebo Mini Cooperu. Ako, ešte som nepočul, že by niekto jazdil X6, Q5 a v meste Citigom alebo snáď Picantom. A chcel som tým povedať to, že ak by ten maXX_CZ, ktorý mal potrebu si kopnúť do tých, čo jazdia v prémiových SUV mal sám na X6 alebo Q5, do Citiga alebo Picanta by si ani nesadol.
Souboj titanu
maXX_CZ
| 27. 8. 2017 22:40
Jak vis, ze na nej nemam? Me je u *, jestli je to premiove SUV, nebo neni. Ale je to takovej hezkej stereotyp, pipina v drahym SUV.
SUV do mesta nepatri! To jsem chtel rict.
Pojem mestska dzungle (ktery uz pouzivaji i motoristicti novinari) je opravdu pro idioty.

Jedine, kdy to dokazu pochopit, kdyz nekdo opravdu potrebuje jezdit nekam alespon stredne tezkym terenem (2% populace, stejne staci i octavia scout) a nebo kdyz je ti 50+ a uz mas spatna zada. Jinak je SUV proste nastroj, jak vytahnout z hejlu vice penez za to same. Ne, to auto NENI prostornejsi (vetsinou naopak :)) a NENI bezpecnejsi.

Napodruhe pochopili?
VYSVETLI MI NIEKTO TOTO PROSIM?!
epo___
| 26. 8. 2017 00:32
Snaha zmenšit odpor v sání pohybujícím se pístům. Těžší celkový převod znamená, že při stejné rychlosti musíte více sešlápnout pedál akcelerace, čímž se o větší úhel otevře škrticí klapka. A odpor v sání, neboli čerpací ztráty, klesnou.

Paneboze, prosim.... :no: :no: :no:
Avatar - KLAS
VYSVETLI MI NIEKTO TOTO PROSIM?!
KLAS
| 26. 8. 2017 00:56
>:D >:D Tiež to nechápem. Ale možno to posledné slovo malo byť, že sa zvýšia.
VYSVETLI MI NIEKTO TOTO PROSIM?!
_MT_
| 26. 8. 2017 18:45
Práce, kterou píst při sání vykonává, je dána rozdílem mezi tlakem ve válci a tlakem v klikové skříni (budu pomíjet jiné ztráty). Ve skříni budeš mít zhruba atmosférický tlak, ve válci budeš mít tím nižší tlak, čím méně vzduchu do něj chceš nasát. Tak se tradičně zážehový motor řídí. Chceš menší točivý moment, musíš zmenšit množství vzduchu. Tím ti vzniká ztráta.

Je víceméně dané, jaký výkon v dané situaci potřebuješ. Cílem tedy je získat ten výkon v nižších otáčkách vyšším momentem, kdy motor může volněji dýchat. Asi by se ti nelíbilo, kdybys dýchal brčkem. Je to samozřejmě zjednodušené. Jak motorům nesvědčí nízká zátěž, tak jim hlavně v nízkých otáčkách nesvědčí ani příliš vysoká. Už je pak na řidiči, aby to nepřeháněl.

A jak to souvisí s převody? V cyklu, ve kterém měří emise a tedy i spotřebu, jsou pro manuální převodovky pevně předepsané body, kdy se má zařadit jaký rychlostní stupeň (a používá se jen prvních pět). Těžší převody znamenají, že auto projede cyklem v nižších otáčkách. Motor tedy bude víc zatížený, méně škrcený. Na rychlých silnicích má zpřevodování celkem přímý vliv (máš daný počet převodů a výš jít nemůžeš). Ale jinak je to v provozu spíš na řidiči.
VYSVETLI MI NIEKTO TOTO PROSIM?!
kalousek
| 27. 8. 2017 07:24
A všechno to vyplývá z faktu, že autoři testů spotřeby byli pěkní mamlasi (nejspíše ještě stále jsou)
VYSVETLI MI NIEKTO TOTO PROSIM?!
_MT_
| 27. 8. 2017 18:18
Ten cyklus vymysleli pro měření emisí. Tedy emisí škodlivin (připravili ho pro Euro 1). Asi jim nepřišlo nutné mít něco sofistikovanějšího. Problém nastal tehdy, kdy EU přišla s pokutami za emise CO2 naměřené ve stejném cyklu ("šikovně" využili toho, co mají po ruce). Cyklus má i jiné slabiny a není vhodný pro dnešní vysoké nároky. A také to ví. Když jsem před lety četl nějaké dokumenty, kde probírali různá řešení, tak jsem mohl jen přikyvovat. Bylo zřejmé, že blbci to nejsou. Jen je to politická otázka. Dalo by se říct, když chceš něco pokazit, svěř to politikovi.
VYSVETLI MI NIEKTO TOTO PROSIM?!
kalousek
| 27. 8. 2017 21:46
Je skoro fuk pro co byl měřicí cyklus navržen, podstatné je že předepisuje zcela nereálné jízdní režimy. Neúměrně pomalé zrychlování, přesné body pro řazení rychlostí atd. a výrobci jsou pak nuceni vyvíjet motory i převody přizpůsobené pro tyto nevhodné podmínky. No a pak se blbá makrela a spol. hrozně diví že v normálním provozu to funguje úplně jinak
VYSVETLI MI NIEKTO TOTO PROSIM?!
_MT_
| 28. 8. 2017 08:59
To si nemyslím. Pro Euro 1 mohl posloužit dobře. Čím však byly nároky vyšší, tím víc se výrobci zaměřovali na jeho slabiny. Nakonec nejde ani tak o přesná absolutní čísla. Podstatné je, aby změna v naměřených hodnotách zhruba odpovídala změnám v průměrných v provozu.

Nemyslím si, že by to co do spotřeby nadělalo takové škody. Zatím. Ano, rozevírají se nůžky mezi naměřenými a průměrnými hodnotami, metodika nefunguje. Zase tolik aut nemá pětistupňové převodovky jen proto, že je to pro test výhodnější (jinak bys musel mít šestistupňovou s pětkou jako u pětistupňové). A těžší převody mají svou výhodu. Mně třeba vůbec nevadí, že i menší motory dnes ve vyšších rychlostech točí méně. Těžká jednička nepotěší, ani velký skok na dvojku, ale těžká šestka? Nedokáži však posoudit, jaký to mělo vliv na jedničku a dvojku. Jsem zvědavý, jak to bude fungovat u WLTP. Algoritmus pro určení bodů přeřazení jsem kdysi měl (tehdy ještě probíhala jednání), ale pořádně jsem si ho neprohlédl. To podle mne hůř dopadly samočinné převodovky, kde je tlak řadit agresivně nahoru, protože si můžou dělat, co chtějí. Downsizing by také fungoval. Tam je to hlavně otázka míry, kde se zastavit.

Tou skutečnou škodou je to, že máme pokrok v první řadě na papíře.
VYSVETLI MI NIEKTO TOTO PROSIM?!
kalousek
| 28. 8. 2017 13:48
Řek bych že to nemohlo seriózně sloužit ani pro EURO1, ale tehdy na to nikdo ještě moc nehleděl
Nechapem...
_Teddy_
| 26. 8. 2017 21:09
"...Citigo jezdilo při průměrné rychlosti 50 km/h za 5,9 litru, picanto při obdobném průměru ukázalo 5,7 litru na 100 km..."

Škoda Citigo 5D 1.0 MPI/55 kW Monte Carlo
Plusy
Nízká spotřeba paliva

Tak toto by som poprosil vysvetlit: Citigo malo v teste vyssiu spotrebu, ale medzi plusmi ma uvedene "nizku spotrebu paliva". Odhliadnuc od toho, spotrebu ~6/100 u takychto malych aut teda nepovazujem za nizku...
Nechapem...
_MT_
| 26. 8. 2017 23:03
Možná to berou absolutně. Tak bych to bral já (tedy ne relativně jeden k druhému). Ostatně jsou mezi nimi dvě desetiny. To mi nestojí za řeč. Tím spíš, pokud je to odečtené z PP. A sice bych také čekal menší spotřebu, ale to v první řadě záleží na tom, co s těmi auty dělali.
motor, jízda
kalousek
| 27. 8. 2017 07:32
Citace: "... Citigo vyráží do boje s výkonem 55 kW při 6200 otáčkách za minutu, špička točivého momentu je sice pouhých 95 N.m ... od 3000 do 4500 otáček za minutu. Při porovnání křivek průběhů točivých momentů rychle zjistíte, že ....po překonání mety 4000 otáček začne newtonmetrů rovněž poměrně rychle ubývat..."

Hm, mohl by mi někdo prosím vysvětlit jak může po překonání 4000 otáček rychle ubývat newtonmetrů, když nejméně do 4500 ot. má trvat jejich maximum ?
Navíc z parametrů motoru vyplývá, že ještě při 6200 otáček je moment nižší o pouhých 11%. To má být ten poměrně velký úbytek ?
(poznámka: v článku jsou stejně zmatky, v textu je rozsah max.momentu 3000-4500 ot. ale v tabulce údajů dole je rozsah 3000-4300 ot.)

******

A další citace: "... Citigo používá skříň MQ 100, což je pětistupňová převodovka využívající lacinější technologie, třeba valivá ložiska namísto jehlových..."

A z toho jsem jelen už úplně, vždycky jsem žil v přesvědčení že jehlová ložiska jsou taky valivá :-)
motor, jízda
Mino21
| 27. 8. 2017 15:13
To s těmi newtonmetry by mě taky zajímalo. Už podle údajů by vlastností 55kW motoru mělo být právě to, že nahoře takřka vůbec nevadne a má docela výraznou špičku. Resp. dole táhne blbě a nahoře jen o trochu blběji.
Brzdná dráha
kalousek
| 27. 8. 2017 07:52
Brzdná dráha Citigo atakující 50 metrů je podle mě absolutní propadák, zvláště pro tak maličkou a lehkou karabici.
Tipnul bych si ale že na vině jsou pneu Bridgestone Turanza. Fungl nové bridžky jsem jednou na jednom autě měl taky a byla to opravdu katastrofa. Od té doby mi nic od Bridgestone nesmí do baráku a vydal jsem zákaz i pro celou svou firmu