Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

FCA zvažuje prodej značek Alfa Romeo a Maserati

76 komentářů

Avatar - Anonym
Anonym
tak musí prodávat, ale zatím o to není moc zájem, akorát čínani chtěj Jeep 😄
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Prodává se vždy o co je největší zájem, nemám strach, že by Maserati v Číně, nebo Indii nechtěli. Za krize taky Ford nejdřív prodal Volvo a Mazdu.
_MT_
To, o co je největší zájem, může být také tím, co si nemůžeš dovolit prodat, pokud to nehodláš položit. A k tomu zajímavému se kolikrát přibaluje to těžko prodejné.
Avatar - Bubáq
Bubáq
Alfa nebyla na prodej posledních několik let. Přiznat nyní, že vlastně na prodej je, musí být pro Sergia ranou na solar blexus. Ten chlap je vážně otřesný chaotik. Výsledkem bude, že tato evropská stříbra se octnou v rukou čiňanů. Serchio si vážně zaslouží věnec zaslaný rovnou do jeho pracovny v Londýně.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To už ji měli raději prodat Volkswagenu...

U Sergia to vůbec nepřekvapuje. Jeho slova nemají váhu.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
suhlas.. predat cim skor niekomu schopnemu... .
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Pro Giulii a Stelvio a časem další auta udělali nejlepší platformu na trhu = nikdo ani prémiovky nemůžou konkurovat. Tvý předat někomu schopnýmu v překladu znamená = horšímu 😄
Avatar - KLAS
KLAS
Auto nie je len o platforme, keď má malý interiér, zúfalý infotainment, zúfalé materiály v interiéry, riadenie o triedu horšie, než konkurencia a katastrofálnu nespoľahlivosť. Kromě toho, milá Hammanusakra, či jak sa voláš, neviem si predstaviť akoby platformu pre veľkosériovo vyrábané automobily, čo je to absolútne najťažšie v automobilovom priemysle, mohli vo Fiate urobiť lepšiu ako v Daimleri, BMW alebo VW Group.
Martin72
Ty už to nepij, píšeš kraviny. Bez Common railu by se dnes nehnul ani jediný diesel. Spolehlivost koncernových zážehových jednotek je tristní a tak by se dalo pokračovat. Bezduché interiéry a auta bez emocí. I ten pitomý MacPherson vynalezl konstruktér Fiatu. :-!
Avatar - KLAS
KLAS
Ja píšem o súčasnosti, nie o minulosti. V minulosti bolo BMW závislé na výrobe licencovanej trojkolky BMW Isseta, Audi skončilo v DDR a stal sa z neho Trabant a VW začínal ako výrobca vysmievaného Chrobáka, kdežto Alfa Romeo súťažila vo Formula 1, Lancia Delta vyhrávala svetové rally a Fiat vyrábal luxusný, manažérsky sedan a coupe 130. A čo to má spoločné s tým aká je Giulia alebo Stelvio v porovnaní so súčasnou konkurenciou?
Veď si prečítaj, ako sa Giulia predáva v USA tak zle, že už na ňu ako na ešte stále nové auto museli dať zľavy, o tom, že sám Marchionne sa posťažoval ako má to auto problémy so spoľahlivosťou, hlavne s elektronikou, ako sa v teste s Mercedesom-AMG C 63S a BMW M4 pokazila priamo na okruhu...
A bezduché interiéry. Prídu ti aj interiéry v Mercedese C a GLC bezduché? A ty už i sedel v interiéry novej X3, X4, ten je tiež bezduchý? A pokiaľ ide o Audi, nehovoril som o dizajne interiéru, ale o kvalite materiálov, kvalite spracovania a použitých technológiách. V Audi sú použité tie najlepšie materiály v triede, je najlepšie spracovaný a má dva moderné infotainmenty, z toho jeden je veľký displej namiesto analógových budíkov.
Akurát, že vždy keď niekto povie, že autá z koncernu Fiat sú horšie, než nemecké, přispěchá vždy nejaký prosťáček, ktorý začne hovoriť o minulosti(keďže o súčasnosti nie je o čom) a ako argument proti nemeckých autám použije bezduchosť interiéru a exteriéru. Akoby to jediné hovorilo o kvalite automobilu.
Martin72
Je evidentní, že tebe oslovuje velikost infotainmentu a připadáš si jako ve StarTreku. Já netvrdím, že tebou uváděné interiéry jsou špatné, ale nevidím na nich nic zvláštního. Proste klasický německý konfekční střih. Co se týká použitých materiálu, ještě jsem nepochopil kdy je plast měkčený tak akorát. Jednou je to moc měkké a podruhé moc tvrdé ve výsledku je to stále jen ABS plast. Netuším co si představuješ pod nejlepším materiálem v třídě, mahagon, pravou kůži nebo toaletní papír v přihrádce, protože to je nejlepší materiál když to na tebe přijde. Elektronika v dnešních autech je zbytečně přebujelá a dost se na ni při vývoji systémů spoléhá. Co naděláš. Většina evropských výrobců stejně používá elektroniku Bosch, tak že její vrtochy neřeším. Nebudu se tady s tebou dohadovat co je jaké, jednomu se líbí to a jinému tamto. Fiatu 130 se říkalo italský Mercedes, bohužel jeho prodeje nezvedl ani fakt, že si ho pořídil Karel Gott.
Každá značka má své povedené a nepovedené výtvory, některá víc některá míň. Co se týká toho prosťáčka , tak toho ti prominu. 😉
Avatar - KLAS
KLAS
Tak to pozor. Ja rozhodne nepatrím k ľudom, pre ktorých je kľúčovým faktom veľkosť displeja alebo kvalita infotainmentu. Ja, naopak, patrím ľudom, ktorí si najviac užívajú ak môžu sedieť napríklad v takom Jaguar E-type alebo aj starom Fiate, Octavii... Aj interiér Fiatu 130 sa mi páči. A napríklad viac sa mi páči interiér predfaceliftovanej verzie súčasnej CLS, než ten s tým obrovským prilepeným tabletom...
Ale za prvé, od moderného auta, ktorého cena výrazne presahuje milión očakávam, že proste bude mať aj infotainment na úrovni konkurencie, za druhé, je omnoho praktickejšie mať ten displej priamo pred sebou. Proste kedysi som tiež nechcel meniť VHS za DVD, ani smartphone za mobil, ale človek nakoniec zistí, že proste tá nová technológia je fakt lepšia. V Alfe ešte žijú v minulej dobe, čo sa ukazuje aj na trístním prístupe na zadné sedačky a priestor vzadu je taký, že je to skôr auto 2+2. Takúto koncepciu malo BMW naposledy u 3 E46. To už je takmer 20 rokov. Takže asi tam niekde u Alfy svojou koncepciou 2+2 limuzíny sú, o 20 rokov pozadu.
A pokiaľ je pre teba všetko ABS plast, tak asi stačí aj palubka zo Suzuki Alto... ako jasné, že najlepšie by bolo tam mať mahagón, kožu, hliník... ale keďže stále sú to masové autá, tak sa treba spokojiť s plastom. A ja, na rozdiel od teba, ocením, keď v aute za 1,5 milióna sú lepšie plasty ako napríklad v Nissane za 0,5 milióna.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jako že Alfa postavila něco jako E46? V dnešní době? To je fakt neuvěřitelný

Tak to :yes: :yes: :yes: 😄
Avatar - KLAS
KLAS
Hovorím o koncepte, kde limuzína strednej triedy, rozumej segmentu D, v prémiovej triede, má konfiguráciu 2+2.
Martin72
Nebudu s tebou rozebírat příměsi do termoplastů, to je na dlouho. Koncepce 2+2 pro tento typ auta mi nevadí, není to dodávka na převoz managerů ani rodinné kombi. Monitor místo palubky, je levnější než analogové budíky, je to asi jako digitálky nebo ručičkové hodinky, jen nesmíš podlehnout. 😉
Avatar - KLAS
KLAS
Bože. Áno, tie digitálne prístroje v Megane III sú určite lacnejšie, než keby tam dali analógové, digitálne hodinky sú určite lacnejšie ako ručičkové, ale ako chceš mi fakt povedať, že do Audi A4 dali tento displej [odkaz] preto, aby ušetrili na cene za analógové ukazovatele?
A každé štvormiestne auto je snáď dodávka na převoz managerů? Ak chceli urobiť sedan 2+2, mali postaviť konkurenta pre Audi A5 a BMW 4. A myslím si, že štvordverové kupé by aj omnoho viac zapadalo do situácie a image Alfy Romeo, ktorá sa dostala v podstate mimo hru, než robiť konkurenciu pre fleetove sedany vyvinuté koncernami, ktoré majú prostriedky na to ich postaviť najlepšie spomedzi konkurencie.
Martin72
Je vidět, že jsi odborník a měli by si tě najmout jako produktového managera.

Co se týká té palubky, tak co ti na to mám říci, vždyť to vypadá jako PlayStation a i ten bude mít určitě lepší grafiku.

Hezký den přeji.
Avatar - KLAS
KLAS
No asi nič, nemáš na to čo povedať, pretože ak by si chcel naďalej obhajovať tú kravinu, ktorú si napísal, že totiž do A4 dávajú dva veľké displeje a infotainmenty, aby ušetrili na cene analógových ukazovateľov, tak by si musel uznať, že aj do nového Rolls-Royce Phantom dali digitálne ukazovatele [odkaz] , pretože šetrili na nákladoch.
Predovšetkým v takom tradicionalistickom a drahom Phantome sú tam tie digitálne ukazovatele z toho dôvodu, že sú lacnejšie ako analógové, je to presne ten prípad ako nahradiť ručičkové hodinky digitálnymi hodinkami z dôvodu nižšej ceny. >😒]
Martin72
Jsi jako malé dítě, pochop, prostě, že digitální svět nemusí být všude tak jak si představuješ. Gulia je hračka pro velké kluky a tam prostě klasické budíky vypadají líp jak LCD monitor. Nezlob se na mě, ale to i můj noťas když ho připojím k ECU tak má lepší zobrazování. 😉
Avatar - KLAS
KLAS
A Rolls-Royce Phantom je pro malé kluky, když do auta za 460 000€ dali plne analógové ukazovatele, hej?
Avatar - KLAS
KLAS
A súhlasím s tebou v tom, že digitálne prístroje tam vyzerajú lepšie. Digitálne prístroje vyzerajú lepšie všade, hlavne v takom Bentley si neviem predstaviť ako tam raz dajú digitálne prístroje. Ale nechápeš, že auto nie je o kráse, ale v prvom rade má byť praktické a bezpečné? Je to najergonomickejšie riešenie, ak máš priamo pred sebou všetko podstatné, vrátane mapy a digitálny prístroj sa dá využiť aj na nočné videnie, ak má auto infračervenú kameru. Ak si chceš užiť staré časy, kúp si ten Fiat 130, ale ja Giuliu hodnotím v kontexte konkurencie.
Martin72
Zatím jezdím na vizuál, navigaci když už ji použiji, tak v audio módu. A z budíků sleduji otáčkoměr, a červené kontrolky. Mě to trochu připomíná dobu, když přišla první vlna digitalizace do aut, napříč značkami zmizely ručičkové přístroje a nahradili je ledky a první displeje, všichni z toho byli unešeni, kdo to neměl jako by nežil. Neuběhla ani dekáda a do aut se zase vrátili budíky. V dnešní době vzít displej a vytvořit software je opravdu jednodušší než klasické budíky. Ale jak píšeš, doba je momentálně taková jaká je.
Avatar - KLAS
KLAS
Rozdiel bol v tom, že vtedy tie digitálne prístroje ukazovali iba to, čo aj tie analógové. Takže z tohto pohľadu sa ani nečudujem, že sa to neuchytilo a priemysel ostal pri analógových. Ale dnes môžeš ten displej vpredu v Audi používať v podstate namiesto toho uprostred palubnej dosky. Je to to isté akoby si argumentoval, že ľudia sa vráita späť k mobilným telefónom a smartphony skončia, pretože ani Nokia 9120 sa neuchytila.
Martin72
Já si spíš myslím, pokud si budou moci zákazníci vybírat, tak že se to rozdělí. Jedni budou vyžadovat to a druzí tamto. A v neposlední řadě bude hrát roli cena. A s těmi mobil máš i nemáš pravdu. Nedávno jsem znovuobjevil, kde se mobil vypíná a vrátil se do dob kdy žádný mobily nebyli. To byl úžasný klid. 😄
Avatar - KLAS
KLAS
Dobre, takže to by sme mali tie digitálne prístroje. Takže argumenty o nespoľahlivosti Alfy Romeo ste zrušili tým, že aj Mercedes-Benz, BMW a Audi sú nespoľahlivé autá a majú povesť nekvalitných produktov, ďalej, nikto si predsa nekupuje sedan preto, aby mal priestor aj na zadných sedadlách, sedany strednej triedy si kupujú zákazníci rovnakej kategórie ako tí, ktorí si kupujú kupé, všetky plasty sú ABS plasty, takže je úplne jedno, či sedím v BMW 7 alebo v Suzuki Alto, obe auta majú v podstate rovnako luxusný interiér. Zdá sa teda, že všetky nedostatky, ktoré som u Giulii hore vymenoval, neplatia. Mohol by si mi teda vysvetliť, keď to je teda tak superluxusné, supermoderné a bezchybné, vysokokvalitné vozidlo, na základe čoho vznikli tieto články? [odkaz] [odkaz]
Martin72
Nebudeme si nic nalhávat, prodej jsou jaké jsou.
Avatar - KLAS
KLAS
No veď áno, a ja som sa v tom príspevku, ktorý si skritizoval slovami, nech to nepijem a píšem kraviny, snažil vysvetliť, prečo. Tak keď sú to kraviny, tak prečo teda predaje Giulie sú také aké sú?
Martin72
Nemám křišťálovou kouli. Mediální masírka typu jak je vše Italské nekvalitní, živí novináře už nějakou dobu, neříkám, že jsou v tom Italové nevině, svůj podíl na tom mají. Ale kdyby se dopustili takového faux pas, jako koncern s motory, tak by to mohli rovnou zavřít , jak by je sepsuli.
Avatar - KLAS
KLAS
A nemyslíš, že to, že to už má Rolls-Royce je dosť dobrý dôkaz toho, že je analógové prístroje sú definitívne nahradené? Automobilka ako Rolls-Royce by asi nepodľahla chvíľkovému trendu, keď to ani nedali do Ghostu...
Martin72
Tak jsem si podíval na ty tvoje Rolls-Royce a řekl bych, že mají analog, jinak ten displej co je přes zbytek palubky v tom Phantomu 2018 je suprový. Ale to je jiná liga, než to ostatní co jsi tu odprezentoval.
Avatar - KLAS
KLAS
Všade píšu, že nový Phantom má plne digitálny prístrojový štít a zaujímalo by ma, odkiaľ vieš, že to je iná liga. To si kde mal možnosť ten displej tak prehliadnuť?
Martin72
[odkaz]
Avatar - KLAS
KLAS
V tomto videu je evidentné, že tie displeje sú iná liga ako v Audi?
Martin72
Ne, máš pravdu jsou stejné, když přimhouřím oko , tak i rozměrově je to podobné.
Avatar - KLAS
KLAS
Tak kto hovorí nezmysli? Stále si stojíš za tým, že já? Pretože sám si uznal, že Taliani majú nejaký podiel viny na tom, že predaje Giulie sú také, aké sú, teda asi podiel viny na tom, ako to auto postavili, a zároveň hovoríš, že displeje v Audi a Rolls-Royce sa zas až tak nelíšia. Takže tie digitálne prístroje, to asi to nie je len móda a šetrenie kvôli tomu, že by to bolo lacnejšie ako analógové prístroje.
Martin72
Nikdo není dokonalý, chyby se dělají, já nikdy nikde nenapsal, že jsou Italové bez chyb, ale odmítl jsem tvůj názor typu, že je všechno špatně a ostatní je TOP. Neseděl jsem, ani jsem neřídil žádný z aut o kterých jsme se bavili. Tudíž jediné z čeho mohu čerpat jsou recenze, fotky a videa. Tudíž na argumenty typu co všechno je špatně mohu odpovědět co je špatně na druhých. A na druhou stranu, něco se dá hodnotit až s odstupem času.

U Rollse mi připadá, že budíky jsou analogové nebo minimálně mají část která imituje analogový přístroj, K tomu displeji, do jaké míry jsou konstrukčně shodné to netuším, ale co vidět je, že SW a grafika je v tom Rollsu jinde.
Avatar - KLAS
KLAS
Ak myslíš tou časťou, ktorá imituje analógový prístroj to lemovanie kolem, tak to má aj BMW, napríklad u 7 a 5.
Martin72
Myslel jsem kruhy a ještě mi připadá, že ty zvýrazněné části ciferníku (ty silnější čárky) jsou také prostorové. Ale jak píšeš, všude uvádí, že jde o digitální zobrazení. V tom případě, prostorová grafika je pěkně zpracovaná. Na videích i z úhlu budí dojem klasického budíku 3D. Což u toho BMW není zdaleka tak propracované, tam je to zase víc o přizpůsobení (různé profily zobrazování) pezonifikace. Na druhou stranu si asi přes takový panel nebudeš zobrazovat navigaci. 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj audi [odkaz] [odkaz] 😉

Myslíš že to Daihatsu trumfne nebo zůstanou těsně pod vrcholem? 😄
Avatar - KLAS
KLAS
Za prvé, to je "len" poruchovosť motorov, za druhé som nehovoril len o VW Group, ale aj o Daimleri a BMW a za tretie, v prieskumoch J.D Power sú značky, ktoré excelujú v USA napríklad dosť nízko v Európe a naopak, a za štvrté, pozri sI štatistIku TÜV, ako sú tam umiestnené Mercedes-Benz, BMW a aj AUDI: [odkaz] [odkaz]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tos blbě pochopil = je to poruchovost motorů 😄

Tos pochopil blbě podruhý = je to i celkový index spolehlivosti 😉

Tos pochopil úplně blbě = audi dopadlo katastrofálně :-!

Nemávej TUV = než si zjistíš co to je a co je tahle statistika = D3 fakt špatný, audi katastrofa 😐
Avatar - KLAS
KLAS
Tak ešte raz, tento rok 2017: Z japonských aut jedine Mazda 5 lepšie umiestnená ako Audi Q5, Audi Q3, Audi TT, Audi A1 aj Audi A3, ale pre teba je to katastrofa.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To hraješ nebo fakt nechápeš jak extrémně poruchový Audi je? 😄

Motorama dokonce nejhorší z normálních značek 😐
Avatar - KLAS
KLAS
A o čom je tá štatistika. Sa pozri na rok 2016, Audi A6 má najazdených v priemere 80 000 km, Toyota Yaris 31 000 km. A aj tam sú rovnako umiestnené.
Martin72
Tahle statistika je tak nějak o ničem, je to jako naše technická. Dá se předpokládat, že vozy z vyšších tříd půjdou na STK přes značkový servis. Protože, když si koupím opici, musím mít i na banány. Mě třeba z STK vyhodili za vážnou poruchu s Fiatem Punto MkII a jednalo se o osvětlení SPZ. Když ti nesvítí jedno světlo, je to lehká závada, když dvě je to vážná závada, no a Punto má jedno světlo s jednou žárovkou. Tak že tak k té statistice.
Avatar - KLAS
KLAS
Samozrejme, že je to len štatistika. Ale hrubú predstavu o kvalite aut danej značky sa z nej urobiť dá. Napríklad tu sú výsledky z britského JD Power a nemecká prémiové značky tam majú dosť zúfalé výsledky: [odkaz]
Ale zasa, tu sú výsledky JD Power z USA a nemecké značky sa v nich umiestnili nadpriemerne: [odkaz]
Proste nikdy nemáš tabuľku, štatistiku, prieskum, z ktorého si urobíš jasný záver, okrem teda Land Roveru, ten je takmer vždy všade suverénne posledný, ja som hore v prvom príspevku iba chcel povedať, že Alfa Romeo má dosť pošramotenú povesť a nová Giulia má tiež výrazné problémy s kvalitou, a bol to len jeden z argumentov, prečo nie je konkurencieschopná voči nemeckým autám. Nikde som nepovedal, že nemecké autá majú špičkovú kvalitu, hoci je fakt, že v TÜV majú vynikajúce výsledky.
Martin72
Dohodneme se na tom, že statistika z STK není o autech , ale o majitelích a jejich přístupu k autu před samotnou technickou.
Co se týká pošramocené pověsti AR a technických problémů Gulie, myslím si, že to novinářům vystačí na dalších 10 let. A bude se to rozebírat stále dokola. Naproti tomu o zážehových agregátech koncernu se bude psát jako o vývoji, na kterém se podíleli vlastní měrou samotní zákazníci.
K hodnocení aut ,( jak napsal v jiné diskuzi jeden návštěvník) musíš přistupovat jako vinař: "Kvalitu nezaručuje značka, ale ročník výroby, který je u každé značky jiný. Ano, jsou značky, které mají těch kvalitních ročníků více než ostatní
Avatar - KLAS
KLAS
Akože, neviem, kto mi dal palec dole, nie že by som mal potrebu zbierať palce hore, ale vidieť na tom tú úroveň v tejto komunite. Dám sem odkaz na štatistiku TÜV, kde v roku 2016 Audi Q5 a Audi A1 patria k absolútne najkvalitnejším autám, lepším, než ktorékoľvek japonské auto, A6 je tam, kde Yaris a len tri japonské autá sú lepšie umiestnené ako Audi TT, Audi A4, Audi Q3 a Audi A3 za rok 2017 je to podobné, ale zjavne niekto potrebuje aj napriek tomu tvrdiť, že Audi sú poruchové vozidlá.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Pokud Alfu a Maserati prodají, tak to právě proto bude vyloženě tragikomedie.
Avatar - del42sa
del42sa
ještě můžou prodat Chrysler >😁 😉
jirka1203
Hlavne ze vsade pisu o spin-off. Presne to iste ako spravili s ferrari. Nikto nic nechce predat...
JTF
Autor článku by si měl oprášit angličtinu. Když už tak dle nepotvrzených zpráv FCA zvažuje prodej všech svých značek vyjma právě Alfy Romeo a Maserati které by si ponechal společně s Ferrari, které bylo již dříve "osamostatněno", takže celý článek je jaksi o ničem.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Kdyby o ničem = je to jako obvykle spíš demagogie 😄
Avatar - KLAS
KLAS
Je smutné, že vždy keď si niečo nové prečítam na motor1.com(kedysi worldcarfans.com, pričom raz dávno aj tu na auto.cz bolo spomenuté v jednom článku, že čerpajú info práve z toho webu), o chvíľu sa to objaví tu na auto.cz, ale v takej podobe, akoby článok na auto.cz bol len prekladom článku z motor1.com. A ešte smutnejšie je, že človek si musí pre istotu prečítať aj články inde, aby bol kvalitne informovaný.
Avatar - del42sa
del42sa
myslím že autorova angličtina je naprosto v pořádku stejně jako uváděná informace 😉

[odkaz]
Avatar - praděda7
praděda7
Přesně! Ale! Na thedrive je také zpráva o tom, že Číňané chtějí koupit a FCA prodat FCA koncern minus AR, Maserati a Ferrari. Takže oba pisatelé mohou mít pravdu.... :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jak správně píšeš = zatim víme kulový 😄
Avatar - del42sa
del42sa
aby z toho nakonec nebylo to že FCA chce koupit celou Čínu 😉 >😁
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
za chvíli tam budou dělat auta v licenci VW 😉
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Šak Lambo jím může jít příkladem...............................… >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
je to len otazka casu kedy alfa pojde do ruk vw alebo nejakej tej indie/ciny .. ak teda chce prezit ... smutne ale je to tak ... ved pozri ako si sami dobabrali lanciu... a ak alfa nechce dopadnut rovnako... tak treba konat cim skor
Avatar - praděda7
praděda7
AR v rukou VW? Jediný důvod proč by to VW dělalo je ten, že nechce, aby ji koupil někdo jiný. VW ji logicky nepotřebuje. :-!
stone60
Těžko říct, co se z toho vyklube, ale Alfu v rukou číňanů, jejíž ekonomika je založena na podvodu, krádeží technologíí, státem podporované plagiátorstvi, kde dolar je povýšen nad lidské zdraví a život, bezohledné komunistické ideologie, které je bohužel toto vše tolerovano, tento režim by měl vlastnit ikonu historie automobilů.... Za peníze z padělků, zmetků všeho druhu, tady myslím není něco v pořádku. Dyť oni už třeba nějaké zmršene Stelvio v klidu vyrábí, názvou ho dle svého a je to celému světu jedno. Ještě jim fabriky přivezou pod nos. Velebnosti, jdu blejt!
Avatar - del42sa
del42sa
až padne na hubu čínská ekonomika, tak si všechno koupíme za hubičku zpátky >😁 :-!
Avatar - KLAS
KLAS
Až padne čínska ekonomika, Európa padne na hubu totálne.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
A to si vymyslel jak? >😁

A proč? >😒]
Avatar - KLAS
KLAS
No asi preto, že dosť vecí sa tam vyrába, ktorých výroba v Európe by bola predražená, že je najdôležitejší obchodný partner Nemecka, a že napríklad rast a stabilita nemeckých automobilových výrobcov stojí práve na Číne a USA, nie na stabilnej/stagnujúcej Európe. Keby nebolo Číny, nemali by všetci európski výrobcovia luxusných aut z čoho financovať investície a asi ani dlhy...
Avatar - praděda7
praděda7
No, padnutí na hubu čínské ekonomiky není napořadu dne a dlouho ještě nebude, protože v čínském rybníčku plavou velké ryby z celého světa a ty dobře ví, že kdyby se v tom rybníce protrhla hráz, tak by tu katastrofu nepřežily. :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Na hubu ne ale ekonomika se jim dřív nebo pozdějš pořádně zakymácí = to zase spíš jo 😉
Avatar - praděda7
praděda7
Ale jo, nějaká ta větší krize určitě přijde, ale na "čínskou kartu" všichni velcí hráči již vsadili tolik peněz, že nedopustí aby vypadla ze hry. :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Vypadnout ze hry je samozřejmě nesmysl = je to tisíciletí nazpátek největší ekonomika světa. Kdyby tam nerozjeli e😜eriment se socialismem byla by nepřetržitě

Teď se dravym kapitalismem vracej kam to tisíciletí patřej = pod vedenim komunistický strany tam je nesrovnatelně tvrdší kapitalismus než u nás v Evropě >😒]

Ale to je jinej příběh 😄

Zřejmě je čeká velká možná pořádně velká bublina krize problém atp. ale obří tržní ekonomikou samozřejmě zůstanou 😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jenže až u nich bude skutečně problém, my budeme v pravěku.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
U nich bude skutečnej problém o dost dřív než ty dostaneš rozum = nebo ekonomický znalosti = určitě dřív než obojí 😉

Tim pravěkem myslíš co? Když sem někdo hodí atomovku nebo až zase stát převezme KSČ? >😒]
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Čínská ekonomika má výkyvy celkem pravidelně a když se kymácí, padají v USA a Evropě hrníčky a talíře z polic. Jsme na nich závislejší, než si vůbec chceme připustit.
Avatar - praděda7
praděda7
V Evropě možná, ale v US ani omylem. Za to když v US padne jedna velká banka (200😄, tak se zbytek světa i s Čínou possírrá další 3 roky.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Naštěstí na nich moc závislí nejsme = spíš obráceně 😄

Náš deficit s Čínou je v bilionech 😉