Fiat Chrysler Automobiles má pod svými křídly silné a prosperující značky, ale vedle nich i takové, které sice přitahují pozornost, ale obchodně se jim příliš nedaří. Ty nyní možná půjdou o dům dál.
Čínská ekonomika má výkyvy celkem pravidelně a když se kymácí, padají v USA a Evropě hrníčky a talíře z polic. Jsme na nich závislejší, než si vůbec chceme připustit.
Myslel jsem kruhy a ještě mi připadá, že ty zvýrazněné části ciferníku (ty silnější čárky) jsou také prostorové. Ale jak píšeš, všude uvádí, že jde o digitální zobrazení. V tom případě, prostorová grafika je pěkně zpracovaná. Na videích i z úhlu budí dojem klasického budíku 3D. Což u toho BMW není zdaleka tak propracované, tam je to zase víc o přizpůsobení (různé profily zobrazování) pezonifikace. Na druhou stranu si asi přes takový panel nebudeš zobrazovat navigaci. :-)
Nikdo není dokonalý, chyby se dělají, já nikdy nikde nenapsal, že jsou Italové bez chyb, ale odmítl jsem tvůj názor typu, že je všechno špatně a ostatní je TOP. Neseděl jsem, ani jsem neřídil žádný z aut o kterých jsme se bavili. Tudíž jediné z čeho mohu čerpat jsou recenze, fotky a videa. Tudíž na argumenty typu co všechno je špatně mohu odpovědět co je špatně na druhých. A na druhou stranu, něco se dá hodnotit až s odstupem času.
U Rollse mi připadá, že budíky jsou analogové nebo minimálně mají část která imituje analogový přístroj, K tomu displeji, do jaké míry jsou konstrukčně shodné to netuším, ale co vidět je, že SW a grafika je v tom Rollsu jinde.
Tak kto hovorí nezmysli? Stále si stojíš za tým, že já? Pretože sám si uznal, že Taliani majú nejaký podiel viny na tom, že predaje Giulie sú také, aké sú, teda asi podiel viny na tom, ako to auto postavili, a zároveň hovoríš, že displeje v Audi a Rolls-Royce sa zas až tak nelíšia. Takže tie digitálne prístroje, to asi to nie je len móda a šetrenie kvôli tomu, že by to bolo lacnejšie ako analógové prístroje.
Nemám křišťálovou kouli. Mediální masírka typu jak je vše Italské nekvalitní, živí novináře už nějakou dobu, neříkám, že jsou v tom Italové nevině, svůj podíl na tom mají. Ale kdyby se dopustili takového faux pas, jako koncern s motory, tak by to mohli rovnou zavřít , jak by je sepsuli.
No veď áno, a ja som sa v tom príspevku, ktorý si skritizoval slovami, nech to nepijem a píšem kraviny, snažil vysvetliť, prečo. Tak keď sú to kraviny, tak prečo teda predaje Giulie sú také aké sú?
Všade píšu, že nový Phantom má plne digitálny prístrojový štít a zaujímalo by ma, odkiaľ vieš, že to je iná liga. To si kde mal možnosť ten displej tak prehliadnuť?
Tak jsem si podíval na ty tvoje Rolls-Royce a řekl bych, že mají analog, jinak ten displej co je přes zbytek palubky v tom Phantomu 2018 je suprový. Ale to je jiná liga, než to ostatní co jsi tu odprezentoval.
Dobre, takže to by sme mali tie digitálne prístroje. Takže argumenty o nespoľahlivosti Alfy Romeo ste zrušili tým, že aj Mercedes-Benz, BMW a Audi sú nespoľahlivé autá a majú povesť nekvalitných produktov, ďalej, nikto si predsa nekupuje sedan preto, aby mal priestor aj na zadných sedadlách, sedany strednej triedy si kupujú zákazníci rovnakej kategórie ako tí, ktorí si kupujú kupé, všetky plasty sú ABS plasty, takže je úplne jedno, či sedím v BMW 7 alebo v Suzuki Alto, obe auta majú v podstate rovnako luxusný interiér. Zdá sa teda, že všetky nedostatky, ktoré som u Giulii hore vymenoval, neplatia. Mohol by si mi teda vysvetliť, keď to je teda tak superluxusné, supermoderné a bezchybné, vysokokvalitné vozidlo, na základe čoho vznikli tieto články? [odkaz] [odkaz]
A nemyslíš, že to, že to už má Rolls-Royce je dosť dobrý dôkaz toho, že je analógové prístroje sú definitívne nahradené? Automobilka ako Rolls-Royce by asi nepodľahla chvíľkovému trendu, keď to ani nedali do Ghostu...
Já si spíš myslím, pokud si budou moci zákazníci vybírat, tak že se to rozdělí. Jedni budou vyžadovat to a druzí tamto. A v neposlední řadě bude hrát roli cena. A s těmi mobil máš i nemáš pravdu. Nedávno jsem znovuobjevil, kde se mobil vypíná a vrátil se do dob kdy žádný mobily nebyli. To byl úžasný klid. :-)
Rozdiel bol v tom, že vtedy tie digitálne prístroje ukazovali iba to, čo aj tie analógové. Takže z tohto pohľadu sa ani nečudujem, že sa to neuchytilo a priemysel ostal pri analógových. Ale dnes môžeš ten displej vpredu v Audi používať v podstate namiesto toho uprostred palubnej dosky. Je to to isté akoby si argumentoval, že ľudia sa vráita späť k mobilným telefónom a smartphony skončia, pretože ani Nokia 9120 sa neuchytila.
Zatím jezdím na vizuál, navigaci když už ji použiji, tak v audio módu. A z budíků sleduji otáčkoměr, a červené kontrolky. Mě to trochu připomíná dobu, když přišla první vlna digitalizace do aut, napříč značkami zmizely ručičkové přístroje a nahradili je ledky a první displeje, všichni z toho byli unešeni, kdo to neměl jako by nežil. Neuběhla ani dekáda a do aut se zase vrátili budíky. V dnešní době vzít displej a vytvořit software je opravdu jednodušší než klasické budíky. Ale jak píšeš, doba je momentálně taková jaká je.
A súhlasím s tebou v tom, že digitálne prístroje tam vyzerajú lepšie. Digitálne prístroje vyzerajú lepšie všade, hlavne v takom Bentley si neviem predstaviť ako tam raz dajú digitálne prístroje. Ale nechápeš, že auto nie je o kráse, ale v prvom rade má byť praktické a bezpečné? Je to najergonomickejšie riešenie, ak máš priamo pred sebou všetko podstatné, vrátane mapy a digitálny prístroj sa dá využiť aj na nočné videnie, ak má auto infračervenú kameru. Ak si chceš užiť staré časy, kúp si ten Fiat 130, ale ja Giuliu hodnotím v kontexte konkurencie.
Jsi jako malé dítě, pochop, prostě, že digitální svět nemusí být všude tak jak si představuješ. Gulia je hračka pro velké kluky a tam prostě klasické budíky vypadají líp jak LCD monitor. Nezlob se na mě, ale to i můj noťas když ho připojím k ECU tak má lepší zobrazování. ;-)
No asi nič, nemáš na to čo povedať, pretože ak by si chcel naďalej obhajovať tú kravinu, ktorú si napísal, že totiž do A4 dávajú dva veľké displeje a infotainmenty, aby ušetrili na cene analógových ukazovateľov, tak by si musel uznať, že aj do nového Rolls-Royce Phantom dali digitálne ukazovatele [odkaz] , pretože šetrili na nákladoch.
Predovšetkým v takom tradicionalistickom a drahom Phantome sú tam tie digitálne ukazovatele z toho dôvodu, že sú lacnejšie ako analógové, je to presne ten prípad ako nahradiť ručičkové hodinky digitálnymi hodinkami z dôvodu nižšej ceny. >:-[]
Dohodneme se na tom, že statistika z STK není o autech , ale o majitelích a jejich přístupu k autu před samotnou technickou.
Co se týká pošramocené pověsti AR a technických problémů Gulie, myslím si, že to novinářům vystačí na dalších 10 let. A bude se to rozebírat stále dokola. Naproti tomu o zážehových agregátech koncernu se bude psát jako o vývoji, na kterém se podíleli vlastní měrou samotní zákazníci.
K hodnocení aut ,( jak napsal v jiné diskuzi jeden návštěvník) musíš přistupovat jako vinař: "Kvalitu nezaručuje značka, ale ročník výroby, který je u každé značky jiný. Ano, jsou značky, které mají těch kvalitních ročníků více než ostatní
Bože. Áno, tie digitálne prístroje v Megane III sú určite lacnejšie, než keby tam dali analógové, digitálne hodinky sú určite lacnejšie ako ručičkové, ale ako chceš mi fakt povedať, že do Audi A4 dali tento displej [odkaz] preto, aby ušetrili na cene za analógové ukazovatele?
A každé štvormiestne auto je snáď dodávka na převoz managerů? Ak chceli urobiť sedan 2+2, mali postaviť konkurenta pre Audi A5 a BMW 4. A myslím si, že štvordverové kupé by aj omnoho viac zapadalo do situácie a image Alfy Romeo, ktorá sa dostala v podstate mimo hru, než robiť konkurenciu pre fleetove sedany vyvinuté koncernami, ktoré majú prostriedky na to ich postaviť najlepšie spomedzi konkurencie.
Nebudu s tebou rozebírat příměsi do termoplastů, to je na dlouho. Koncepce 2+2 pro tento typ auta mi nevadí, není to dodávka na převoz managerů ani rodinné kombi. Monitor místo palubky, je levnější než analogové budíky, je to asi jako digitálky nebo ručičkové hodinky, jen nesmíš podlehnout. ;-)
Samozrejme, že je to len štatistika. Ale hrubú predstavu o kvalite aut danej značky sa z nej urobiť dá. Napríklad tu sú výsledky z britského JD Power a nemecká prémiové značky tam majú dosť zúfalé výsledky: [odkaz]
Ale zasa, tu sú výsledky JD Power z USA a nemecké značky sa v nich umiestnili nadpriemerne: [odkaz]
Proste nikdy nemáš tabuľku, štatistiku, prieskum, z ktorého si urobíš jasný záver, okrem teda Land Roveru, ten je takmer vždy všade suverénne posledný, ja som hore v prvom príspevku iba chcel povedať, že Alfa Romeo má dosť pošramotenú povesť a nová Giulia má tiež výrazné problémy s kvalitou, a bol to len jeden z argumentov, prečo nie je konkurencieschopná voči nemeckým autám. Nikde som nepovedal, že nemecké autá majú špičkovú kvalitu, hoci je fakt, že v TÜV majú vynikajúce výsledky.
To, o co je největší zájem, může být také tím, co si nemůžeš dovolit prodat, pokud to nehodláš položit. A k tomu zajímavému se kolikrát přibaluje to těžko prodejné.
Tahle statistika je tak nějak o ničem, je to jako naše technická. Dá se předpokládat, že vozy z vyšších tříd půjdou na STK přes značkový servis. Protože, když si koupím opici, musím mít i na banány. Mě třeba z STK vyhodili za vážnou poruchu s Fiatem Punto MkII a jednalo se o osvětlení SPZ. Když ti nesvítí jedno světlo, je to lehká závada, když dvě je to vážná závada, no a Punto má jedno světlo s jednou žárovkou. Tak že tak k té statistice.
No asi preto, že dosť vecí sa tam vyrába, ktorých výroba v Európe by bola predražená, že je najdôležitejší obchodný partner Nemecka, a že napríklad rast a stabilita nemeckých automobilových výrobcov stojí práve na Číne a USA, nie na stabilnej/stagnujúcej Európe. Keby nebolo Číny, nemali by všetci európski výrobcovia luxusných aut z čoho financovať investície a asi ani dlhy...
Tak ešte raz, tento rok 2017: Z japonských aut jedine Mazda 5 lepšie umiestnená ako Audi Q5, Audi Q3, Audi TT, Audi A1 aj Audi A3, ale pre teba je to katastrofa.
Akože, neviem, kto mi dal palec dole, nie že by som mal potrebu zbierať palce hore, ale vidieť na tom tú úroveň v tejto komunite. Dám sem odkaz na štatistiku TÜV, kde v roku 2016 Audi Q5 a Audi A1 patria k absolútne najkvalitnejším autám, lepším, než ktorékoľvek japonské auto, A6 je tam, kde Yaris a len tri japonské autá sú lepšie umiestnené ako Audi TT, Audi A4, Audi Q3 a Audi A3 za rok 2017 je to podobné, ale zjavne niekto potrebuje aj napriek tomu tvrdiť, že Audi sú poruchové vozidlá.
Za prvé, to je "len" poruchovosť motorov, za druhé som nehovoril len o VW Group, ale aj o Daimleri a BMW a za tretie, v prieskumoch J.D Power sú značky, ktoré excelujú v USA napríklad dosť nízko v Európe a naopak, a za štvrté, pozri sI štatistIku TÜV, ako sú tam umiestnené Mercedes-Benz, BMW a aj AUDI: [odkaz] [odkaz]
Tak to pozor. Ja rozhodne nepatrím k ľudom, pre ktorých je kľúčovým faktom veľkosť displeja alebo kvalita infotainmentu. Ja, naopak, patrím ľudom, ktorí si najviac užívajú ak môžu sedieť napríklad v takom Jaguar E-type alebo aj starom Fiate, Octavii... Aj interiér Fiatu 130 sa mi páči. A napríklad viac sa mi páči interiér predfaceliftovanej verzie súčasnej CLS, než ten s tým obrovským prilepeným tabletom...
Ale za prvé, od moderného auta, ktorého cena výrazne presahuje milión očakávam, že proste bude mať aj infotainment na úrovni konkurencie, za druhé, je omnoho praktickejšie mať ten displej priamo pred sebou. Proste kedysi som tiež nechcel meniť VHS za DVD, ani smartphone za mobil, ale človek nakoniec zistí, že proste tá nová technológia je fakt lepšia. V Alfe ešte žijú v minulej dobe, čo sa ukazuje aj na trístním prístupe na zadné sedačky a priestor vzadu je taký, že je to skôr auto 2+2. Takúto koncepciu malo BMW naposledy u 3 E46. To už je takmer 20 rokov. Takže asi tam niekde u Alfy svojou koncepciou 2+2 limuzíny sú, o 20 rokov pozadu.
A pokiaľ je pre teba všetko ABS plast, tak asi stačí aj palubka zo Suzuki Alto... ako jasné, že najlepšie by bolo tam mať mahagón, kožu, hliník... ale keďže stále sú to masové autá, tak sa treba spokojiť s plastom. A ja, na rozdiel od teba, ocením, keď v aute za 1,5 milióna sú lepšie plasty ako napríklad v Nissane za 0,5 milióna.
Je evidentní, že tebe oslovuje velikost infotainmentu a připadáš si jako ve StarTreku. Já netvrdím, že tebou uváděné interiéry jsou špatné, ale nevidím na nich nic zvláštního. Proste klasický německý konfekční střih. Co se týká použitých materiálu, ještě jsem nepochopil kdy je plast měkčený tak akorát. Jednou je to moc měkké a podruhé moc tvrdé ve výsledku je to stále jen ABS plast. Netuším co si představuješ pod nejlepším materiálem v třídě, mahagon, pravou kůži nebo toaletní papír v přihrádce, protože to je nejlepší materiál když to na tebe přijde. Elektronika v dnešních autech je zbytečně přebujelá a dost se na ni při vývoji systémů spoléhá. Co naděláš. Většina evropských výrobců stejně používá elektroniku Bosch, tak že její vrtochy neřeším. Nebudu se tady s tebou dohadovat co je jaké, jednomu se líbí to a jinému tamto. Fiatu 130 se říkalo italský Mercedes, bohužel jeho prodeje nezvedl ani fakt, že si ho pořídil Karel Gott.
Každá značka má své povedené a nepovedené výtvory, některá víc některá míň. Co se týká toho prosťáčka , tak toho ti prominu. ;-)
Vypadnout ze hry je samozřejmě nesmysl = je to tisíciletí nazpátek největší ekonomika světa. Kdyby tam nerozjeli experiment se socialismem byla by nepřetržitě
Teď se dravym kapitalismem vracej kam to tisíciletí patřej = pod vedenim komunistický strany tam je nesrovnatelně tvrdší kapitalismus než u nás v Evropě >:-[]
Ale to je jinej příběh :-)
Zřejmě je čeká velká možná pořádně velká bublina krize problém atp. ale obří tržní ekonomikou samozřejmě zůstanou ;-)
No, padnutí na hubu čínské ekonomiky není napořadu dne a dlouho ještě nebude, protože v čínském rybníčku plavou velké ryby z celého světa a ty dobře ví, že kdyby se v tom rybníce protrhla hráz, tak by tu katastrofu nepřežily. :-!
Přesně! Ale! Na thedrive je také zpráva o tom, že Číňané chtějí koupit a FCA prodat FCA koncern minus AR, Maserati a Ferrari. Takže oba pisatelé mohou mít pravdu.... :-!
Ja píšem o súčasnosti, nie o minulosti. V minulosti bolo BMW závislé na výrobe licencovanej trojkolky BMW Isseta, Audi skončilo v DDR a stal sa z neho Trabant a VW začínal ako výrobca vysmievaného Chrobáka, kdežto Alfa Romeo súťažila vo Formula 1, Lancia Delta vyhrávala svetové rally a Fiat vyrábal luxusný, manažérsky sedan a coupe 130. A čo to má spoločné s tým aká je Giulia alebo Stelvio v porovnaní so súčasnou konkurenciou?
Veď si prečítaj, ako sa Giulia predáva v USA tak zle, že už na ňu ako na ešte stále nové auto museli dať zľavy, o tom, že sám Marchionne sa posťažoval ako má to auto problémy so spoľahlivosťou, hlavne s elektronikou, ako sa v teste s Mercedesom-AMG C 63S a BMW M4 pokazila priamo na okruhu...
A bezduché interiéry. Prídu ti aj interiéry v Mercedese C a GLC bezduché? A ty už i sedel v interiéry novej X3, X4, ten je tiež bezduchý? A pokiaľ ide o Audi, nehovoril som o dizajne interiéru, ale o kvalite materiálov, kvalite spracovania a použitých technológiách. V Audi sú použité tie najlepšie materiály v triede, je najlepšie spracovaný a má dva moderné infotainmenty, z toho jeden je veľký displej namiesto analógových budíkov.
Akurát, že vždy keď niekto povie, že autá z koncernu Fiat sú horšie, než nemecké, přispěchá vždy nejaký prosťáček, ktorý začne hovoriť o minulosti(keďže o súčasnosti nie je o čom) a ako argument proti nemeckých autám použije bezduchosť interiéru a exteriéru. Akoby to jediné hovorilo o kvalite automobilu.
Těžko říct, co se z toho vyklube, ale Alfu v rukou číňanů, jejíž ekonomika je založena na podvodu, krádeží technologíí, státem podporované plagiátorstvi, kde dolar je povýšen nad lidské zdraví a život, bezohledné komunistické ideologie, které je bohužel toto vše tolerovano, tento režim by měl vlastnit ikonu historie automobilů.... Za peníze z padělků, zmetků všeho druhu, tady myslím není něco v pořádku. Dyť oni už třeba nějaké zmršene Stelvio v klidu vyrábí, názvou ho dle svého a je to celému světu jedno. Ještě jim fabriky přivezou pod nos. Velebnosti, jdu blejt!
Ty už to nepij, píšeš kraviny. Bez Common railu by se dnes nehnul ani jediný diesel. Spolehlivost koncernových zážehových jednotek je tristní a tak by se dalo pokračovat. Bezduché interiéry a auta bez emocí. I ten pitomý MacPherson vynalezl konstruktér Fiatu. :-!
Je smutné, že vždy keď si niečo nové prečítam na motor1.com(kedysi worldcarfans.com, pričom raz dávno aj tu na auto.cz bolo spomenuté v jednom článku, že čerpajú info práve z toho webu), o chvíľu sa to objaví tu na auto.cz, ale v takej podobe, akoby článok na auto.cz bol len prekladom článku z motor1.com. A ešte smutnejšie je, že človek si musí pre istotu prečítať aj články inde, aby bol kvalitne informovaný.
Auto nie je len o platforme, keď má malý interiér, zúfalý infotainment, zúfalé materiály v interiéry, riadenie o triedu horšie, než konkurencia a katastrofálnu nespoľahlivosť. Kromě toho, milá Hammanusakra, či jak sa voláš, neviem si predstaviť akoby platformu pre veľkosériovo vyrábané automobily, čo je to absolútne najťažšie v automobilovom priemysle, mohli vo Fiate urobiť lepšiu ako v Daimleri, BMW alebo VW Group.
Pro Giulii a Stelvio a časem další auta udělali nejlepší platformu na trhu = nikdo ani prémiovky nemůžou konkurovat. Tvý předat někomu schopnýmu v překladu znamená = horšímu :-)
je to len otazka casu kedy alfa pojde do ruk vw alebo nejakej tej indie/ciny .. ak teda chce prezit ... smutne ale je to tak ... ved pozri ako si sami dobabrali lanciu... a ak alfa nechce dopadnut rovnako... tak treba konat cim skor
Autor článku by si měl oprášit angličtinu. Když už tak dle nepotvrzených zpráv FCA zvažuje prodej všech svých značek vyjma právě Alfy Romeo a Maserati které by si ponechal společně s Ferrari, které bylo již dříve "osamostatněno", takže celý článek je jaksi o ničem.
Alfa nebyla na prodej posledních několik let. Přiznat nyní, že vlastně na prodej je, musí být pro Sergia ranou na solar blexus. Ten chlap je vážně otřesný chaotik. Výsledkem bude, že tato evropská stříbra se octnou v rukou čiňanů. Serchio si vážně zaslouží věnec zaslaný rovnou do jeho pracovny v Londýně.