Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat Tipo hatchback 1.6 MultiJet (88 kW) – Výhodný Ital?

Aktuální Fiat Tipo se už v redakční garáži objevil ve formě sedanu a kombíku. Hatchback zatím na svojí příležitost čekal, což nyní napravujeme.
Zpět na článek
28. 8. 2017 13:01
28. 8. 2017 15:17
29. 8. 2017 15:20
28. 8. 2017 15:23
28. 8. 2017 16:21
28. 8. 2017 16:28
28. 8. 2017 19:09
28. 8. 2017 19:30
29. 8. 2017 16:52
31. 8. 2017 07:38
1. 9. 2017 19:26
1. 9. 2017 13:56
28. 8. 2017 12:01
Největší chybou je...
...že Tipo nevypadá jako Fiat, beztvará a bezpohlavní hrouda bez náznaku italského DNA. Podívám se na 500, 500X, Pandy a vidím Fiat, podívám se na Tipo a nechce se mi věřit, že to je ital.
Rozbalit vlákno
81
Avatar - Dinar
28. 8. 2017 12:15
Re: Největší chybou je...
Byl jsem vezen tipem taxi, zřejmě s tímhle motorem, protože kadla byla velmi výrazná, uvnitř prostě levné auto, zvenku knedlík na malých kolečkách, jako plnohodnotná konkurence aktuálním generacím modelům jiných značek v nižší střední se tipo brát nedá, spíš lowcost typu rapidu.
Avatar - lamal
28. 8. 2017 12:37
Re: Největší chybou je...
skoda, ze ten lowcost rapid poznat len na technike a interieri, lebo cenovka teda lowcostova nie je ...
Avatar - Dinar
28. 8. 2017 12:48
Re: Největší chybou je...
V tabulce čtu hodně podobnou cenu u tipa, výbavy jsem neporovnával, ale přijdou mi docela jako přímí konkurenti.
Avatar - lamal
28. 8. 2017 12:52
Re: Největší chybou je...
Rapid lepsie jazdi /riadenie + lepsie vyladeny tuhsi chasis/, ale sedi sa tam moc vysoko, stilo je v sedeni super, nizsie ... cenou ja Rapid 1.6TDI pri tej istej vybave stale skoro o 50 000kc viac a to je podla mna moc... mat motorovo silnejsie Tipo a 50 000 kc na naftu tak sa vozis pekne dlho zadara...
Avatar - Dinar
28. 8. 2017 13:04
Re: Největší chybou je...
Může být, u nás je škodovka cenově přestřelená, jako každá domácí automobilka na svém trhu, ale pořád to nic nemění na tom, co jsem napsal, tipo a rapid jsou přímí soupeři a ani jeden z nich nemá na to být plnohodnotnou konkurencí v nižší střední.
Avatar - lamal
28. 8. 2017 13:08
Re: Největší chybou je...
podla mna ani nemali byt, rapid je skladacka fakt vybehovej techniky, ktora je ale fakt dobre vyladena a tipo je tiez podvozkovo lacne a jednoduche auto...

ani jedno auto nebolo navrhnute s ambiciami na TOP of the class... to jedine marketing a ´´uzivatelia´´ maju volne ruky v ich napadoch

Taky ceed + i30 to myslia vazne a myslim, ze je to poznat...
Avatar - wakantanka
28. 8. 2017 15:22
Re: Největší chybou je...
Mno o tom ladeni ... pokial mi je znamo, tak od zaciatku taky zladeny nebol.
Avatar - lamal
28. 8. 2017 15:27
Re: Největší chybou je...
nebol, ale uz je... najlepsie ladenie su zakaznici a autoredakcie, tie povedia co treba doladit a co je oproti konkurencii blbee a casom sa doladi >:D 8-s
Avatar - wakantanka
28. 8. 2017 20:48
Re: Největší chybou je...
No ved prave ze mu to trvalo az do FL.
Avatar - lamal
28. 8. 2017 21:45
Re: Největší chybou je...
po FL sa to vacsinou vzdy zlepsi to je taky milnik v generacii modelu, ale prve rapidy boli po relativne kratkej dobe tiez popreladovane, tak ako aj octavie 3... SuperB novy mal podobnu cestu, celkovo skoda vypusti novy model a doladuje ho od zaciatku...az do konca... to by si golf nemohol dovolit, tie idu z vyroby podstatne lepsie vyladene...
28. 8. 2017 23:33
Re: Největší chybou je...
tak na talianskom trhu zacina Rapid s 1.6tdi na 21 500e a tipo 1.6tdi na 18500e
29. 8. 2017 17:28
Re: Největší chybou je...
Nemá na to být plnohodnotnou konkurencí v nižší střední... to je velmi odvážné tvrzení, když polovina konkurence tlačí modely s úplně stejně blbou zadní nápravou a ještě jako bonus k tomu s tříválcema.
Avatar - wakantanka
28. 8. 2017 13:40
Re: Největší chybou je...
Vidím že pozeráš garáž.cz >:D
Avatar - lamal
28. 8. 2017 13:44
Re: Největší chybou je...
jasan, ale rapidy mame vo firme 1.6 tdi liftback viem to posudit a jazdia lepsie ako 2kova fabia 1.6tdi combi... ci uz v zakrutach alebo tlmenie nerovnosti, zhodou nahod obe maju 16ky a fabia tlcie na nich hlavne zo zadnej napravy, rapid neda taku ranu ani zo zadu... do konca aj octavia combi 1.6tdi viac tlcie na nerovnostiach hlavne v zadu, tam uz vidno ze na octaviu ta naprava nestaci
Avatar - Ja Prvni 123
28. 8. 2017 12:45
Re: Největší chybou je...
No, ano... vedle BMW je to levná verze.
Proti Rapidovi je to ale pohodička.. hlavně co se týká života vevnitř.

Ale v zásadě souhlas - Tipo (auto téhle velikosti) má být benzínové.

:-)
Avatar - Dinar
28. 8. 2017 12:50
Re: Největší chybou je...
Nevím, co s tím má bmw, ale srovnávám právě s tím rapidem, ten je uvnitř designově lepší, ale materiálově si nemají co vyčítat. Low cost je cítit hlavně v mizerném odhlučnění, to mají společné, jak převodovky/motory nevím, tipo jsem neřídil.
28. 8. 2017 13:07
Re: Největší chybou je...
Nevydáváš ZASE s voje subjektivní dojmy za objektivní pravdu, že ne?

>:-[] >:-[]

Jinak ano... Rapid a Tipo jsou přímí konkurenti za těchto podmínek:

- nevadí ti, že Rapid se nedělá jako sedan a jako kombi
- Rapid je o 10 cm užší (což je u toho auta sakra poznat)
- Rapid je ve srovnatelné motorizaci a výbavě o 50 tis. Kč dražší
- Rapid má 5 kvalt
- Rapid má jen bubny vzadu (tady si nejsem jistý, ale mám pocit, že to platí na rozdíl od Tipa u všech motorizací, ale ruku do ohně bych za to nedal a hledat to nebudu)

Takže pokud si přiznáš, že tyhle záležitosti jsou ti jako uživateli jedno, pak se jedná o přímou konkurenci, v opačném případě prostě jen srovnáváš auta z různých tříd.
Avatar - twistedTSD
28. 8. 2017 13:23
Re: Největší chybou je...
- Minimálně Rapid SB a Tipo 5D je pro mě přímá konkurence.
- úzký je, o tom žádná
- nevím, možná u nafty tam těch 50 tisíc po dorovnání výbavy je, i když Tipo není ani v Lounge nijak nabušené. U turbobenzínu se situace obrací.
- Neplatí. Bubny jsou vyhrazeny základní motorizaci v základní výbavě. Jinak kotouče.
Avatar - Dinar
28. 8. 2017 13:45
Re: Největší chybou je...
Tak ti zbyla jen ta šířka, z údajů na acz čtu rozdíl 9cm ne 10, je to podobné jako například mezi Rangem Sport a Mercedesem GLE a nemyslím, že by ta auta někdo nepovažoval za konkurenty. Jinými slovy, není to nejpodstatnější, stejně jako to, že se rapid nedělá jako sedan, když má, v dané třídě jistě praktičtější, variantu liftback. Ta auta si přímo konkurují, může se ti to nelíbit, můžeš s tím dokonce i nesouhlasit, ale... ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
28. 8. 2017 13:51
Re: Největší chybou je...
Tak to už je hodně "mlít z posledního"... prý "nemáš pravdu! Není to 0, ale 9 cm..." a což teprve srovnání autobusů, tam by se možná našel i větší rozdíl!

:-)
Avatar - Dinar
28. 8. 2017 13:53
Re: Největší chybou je...
Já vím, argumenty nejsou tak, zkusil šířku, ale nebuď na něj tak zlý... ;-)
28. 8. 2017 14:36
Re: Největší chybou je...
Docela vtipné, když jste mi nevyvrátili jediný argument s výjimkou jediného u kterého sem si nebyl jistý a cítíš se jako vítěz celého toho tvého tažení proti TIpu.

Ale jako s těma 9 - 10 cm... tam se ukázalo, že s podobou argumentací máš zkušenosti... Ale prozradím ti tajemství...

Černoch s 20 uspokojí ženu stejně jako ten s 30 cm.
Ty ovšem s 10 cm, proti tomu s 20 cm nemáš žádnou šanci... a rozdíl je pořád stejný...

Takže těch 10 cm v této třídě dělá opravdu ten rozdíl, že v Rapidu si tři dozadu fakt nesednou, zatímco v Tipu už to lze. U auta, kde máš zadní šířku takovou, že si tam 3 cestující sednou tak jako tak, už tento rozměr nemusí být tak zásadní.
Avatar - Dinar
28. 8. 2017 15:00
Re: Největší chybou je...
"Tažení proti tipu" Chvíli to vypadalo, že tě těch pár let v blázinci postavilo na nohy, ale vypadá to na recidívu. >:D >:D

Tipo je stejný lowcost v nižší střední jako rapid, ani těch 9 cm mu nepomůže (mmch. uvnitř to je jen 6 cm), jsou nepodstatné, že v tom ty jezdíš ve třech vzadu, no a? Pro tři vzadu nejsou standardně dneska stavěna ani auta o tři třídy výše, že se tam v případě nutnosti tři svezou, no ano, ale co z toho. Low cost low costem dělá jeho projev, použité materiály, to že nepoužívá špičkovou techniku a ne pár centimetrů. ;-)
28. 8. 2017 15:10
Re: Největší chybou je...
No jo, člověk bez rodiny.. Jinak bys takovou zhovadilost nikdy nenapsal... Už jen to, že do Tipa hodíš dvě sedačky a mezi se posadí člověk, na rozdíl od Rapidu, je poměrně pro cílovou skupinu zásadní věc...

Životní zkušenosti ti chybí, resp. jsou jen sobecké a omezené a v tvém případě se to nezlepší (nejspíš)... Tvůj problém.

Mne si nepřesvědčil, resp. přesvědčil o něčem jiném.
28. 8. 2017 21:16
Re: Největší chybou je...
já bych to tak nedramatizoval.... ty auta si mohou podat ruku. pár km sem najel v obou. rozhodně bych volil benzín. cenový rozdíl není 50, ale dle testu cca 16tis.
uvnitř je rozdíl 6cm. jasně rapid je užší, to je bez debat. Někdo preferuje že si ještě mezi autosedačky sedne, někdo preferuje že ho zase děti nekopou do zad. Obecně nejčastěji čtyřčlennou rodinu to odveze stejně. ti co jezdí pravidelně v pěti loví asi jinde. My jsme třeba taky 4 a ani si nepamatuji kdy jsem potřeboval někoho posadit mezi děti jako pátého.
29. 8. 2017 16:30
Re: Největší chybou je...
Rodinu, resp malé deti mám ale sedia vzadu pekne samé ;)
Avatar - rohYpnol
29. 8. 2017 16:07
Re: Největší chybou je...
Jistě, proto má Tipo třeba osvětlené zrcátka ve slunečních clonách, bezvíčkové hrdlo atp. že ... úplně typický lowend >:-[] 8-s :no:
Avatar - Ja Prvni 123
28. 8. 2017 13:48
Re: Největší chybou je...
A z mého pohledu se Škodovka stala nekoupitelná kvůli motorům... tříválcové litry prostě považuju za módní vlnu a "přešlap"...

Komu to nevadí, ok... mně to vadí.
28. 8. 2017 16:39
Re: Největší chybou je...
No ale po dálnici ty koncernové trojhrnky jedou lépe než ta tvoje 1,6, co není vhodná na dálnici. >:D
Avatar - _Karel_
28. 8. 2017 14:37
Re: Největší chybou je...
Číst tvoje dojmy, to je pošušňáníčko.Takže když je Rapid dražší a má pětikvalt, patří do jiné třídy? Tušíš vůbec něco o dělení aut do tříd?
Avatar - Ja Prvni 123
28. 8. 2017 13:47
Re: Největší chybou je...
Dosaď místo BMW cokoliv s dvojnásobnou cenou... tohle prostě není prémie.

No a co?

Ne všichni chtějí prémii...
Avatar - Dinar
28. 8. 2017 13:55
Re: Největší chybou je...
Proč by to měla být premie, sedni si do golfu nebo astry a nějaké tipo tě uvnitř ani nenapadne. Mě nevadí fandovství, ale zas to nepřeháněj. :-!
Avatar - rohYpnol
29. 8. 2017 16:10
Re: Největší chybou je...
Světe div se, z této trojice je Tipo tím nejlepším v mnohých ohledech. Ano, Golf v plné se posouvá někam jinam, pokud ale zůstaneme nohama na zemi, je Tipo v mnohém srovnatelné a v ledasčem dokonce lepší než Golf.
Avatar - rohYpnol
28. 8. 2017 22:13
Re: Největší chybou je...
Tyhle kecy mě vždy pobaví. Rapid je designově lepší... >:D >:D >:D

Rapid je koncepcí interiéru Octavia MY 1999 a v ničem zásadním se nezměnila. Tipo má ryze soudobou koncepci, display infotainmentu skvělenastavený i vychytaný, výborná sedadla a prostorností patří na vrchol klasických kompaktů.

Přitom materiálově Tipo nespadlo na úroveň Octavie a stále má např. čalouněné výplně dveří, velmi příjemné látky v interiéru atp. ...

Ale jako jo, klidně si tu povídejte pohádky o úžasných koncernwágenech >:-[] :-!
29. 8. 2017 14:25
Re: Největší chybou je...
Ne,na uroven Octavie nespadlo. Ono se s odstupem v interieru diva i na Rapid.

Ale nic proti nicemu. Neni samo. Rapid je mezi lowcosty spicka.
Avatar - rohYpnol
29. 8. 2017 15:24
Re: Největší chybou je...
jediné, co se dá Tipu vytýkat, jsou lesklejší povrchy plastů. Což ovšem nic nevypovídá o jejich kvalitě nebo lícování a sesazení, že >:-[] :-! :-!
28. 8. 2017 12:17
Re: Největší chybou je...
Mi se právě Tipo velice líbí, ještě když si uvědomím, že jde o, řekněme, takový budget car. Vídám je občas v kombíku a pokaždé si řeknu, že je to trefa a nějak nevím, co by na něm italský rukopis zlepšil. Vlastně ani nevím, jak by měl vypadat, aby působil víc italsky. Klonů "pětikila" už Fiat vyplivnul dost, já jsem rád, že se Tipo od tohoto trendu odosobnilo.
28. 8. 2017 12:22
Re: Největší chybou je...
Nebavím se o klonování Tipa, ale o svébytném italském designu. Ten Tipu chybí.
28. 8. 2017 12:29
Re: Největší chybou je...
Tak ona je otázka, co je to svébytný italský design. Italský design byl po celá desetiletí charakteristický především tím, že byl moderní, progresivní, že určoval trend. Proto italské designéry a studia vyhledávaly i automobilky z jiných zemí. Jenže v posledních možná víc jak deseti letech v něm dominuje retro ve všech podobách a uchyluje se k různým kudrlinkám a podobným věcem. Jakoby šel proti všemu, co ho proslavilo.
28. 8. 2017 12:31
Re: Největší chybou je...
Líbilo se mi Bravo, jak druhá tak první generace, první Tipo, Croma...to vše bylo jasně Fiat. Teď se taloši hledají a pořád nic.
28. 8. 2017 12:36
Re: Největší chybou je...
Mě se Bravo moc nelíbilo, podle mě bylo disproporční s velkým předním převisem a už jelo taky částečně na retrovlně. Croma byl podobný případ, hlavně po faceliftu.

Líbila se mi 147, Grande Punto, 159 až na přední převis.
28. 8. 2017 12:49
Re: Největší chybou je...
Grande Punto je nestárnoucí
28. 8. 2017 17:40
Re: Největší chybou je...
Giugiaro odvedl prvotřídní práci.
28. 8. 2017 18:04
Re: Největší chybou je...
Jo, jo. Máloco už má dnes tak trvalou hodnotu.
Avatar - Dinar
28. 8. 2017 12:51
Re: Největší chybou je...
156 byla krasavec. ;-)
29. 8. 2017 10:30
Re: Největší chybou je...
To bez pochyb, ale už jsem ji nezmínil, protože už mi nezapadala mezi auta z relativně nedávné doby. Bral jsem to po roce 2000. ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
28. 8. 2017 12:49
Re: Největší chybou je...
Bravo byl design na úkor prostoru a funkčnosti... jsem rád, že je Fiat zase "na zemi".

Vždycky byl takovej... 124... 128... 131... všechno úspěšná auta, ale vysoce praktické krabičky.
:-)
Avatar - Dinar
28. 8. 2017 12:51
Re: Největší chybou je...
Výstižně popsáno. :yes:
Avatar - KANKUNEN
28. 8. 2017 13:22
Re: Největší chybou je...
podpis
Avatar - rokyta.p
30. 8. 2017 00:54
Re: Největší chybou je...
Jo je to nuda. A nevypadá to moc jak Fiatek . Takové bezpohlavní auto ;-\
Avatar - wikinko
28. 8. 2017 12:37
Re: Největší chybou je...
to myslis vazne? konecne fiat, ktory nie je nepodarenym klonom 500ky. ako by mal podla teba vyzerat viac italsky?
Avatar - lamal
28. 8. 2017 12:40
Re: Největší chybou je...
myslim, ze zakladna silueta postrada dynamiku a tie smutne zadne svetla su tak tazkopadne... celkovo vadia hlavne proporcie inac je to pohladne auto ma svoju tvar nemam s tym problem... keby malo trochu menej hmoty v predu aj v zadu a je kus nizsie, takto je to fakt trochu knedlik na malych kolech... je to dan za priestor a kufor to je jasne
Avatar - twistedTSD
28. 8. 2017 13:34
Re: Největší chybou je...
Je to od pohledu takový budget car, přičemž hatch nebyl výchozí karoserií. I tak ho dnes vnímám kladně, je to pěkný a funkční design. Lepší než Rapid SB nebo i30.
Avatar - lamal
28. 8. 2017 13:48
Re: Největší chybou je...
zalezi ktoru i30 myslis, ta nova aspon nie je taka hnusna aj ked pravda moc vyvazena ani plna napadov nieje tiez je trochu nedoladena predok vs zadok a neurcity vyraz, ani ryba ani rak atd...

Rapid SB je sice tiez zbytocne vysoky vidno to hlavne na mase v zadu, ale +- je celkom vyvazeny, ten predok je dobry treba dobru farbu a tmave zadne sklo a ujde to... len co to potom stoji >:D
Avatar - twistedTSD
28. 8. 2017 14:12
Re: Největší chybou je...
Hnusná úplně není, ale siluetu má velmi usedlou a k tomu ne zrovna vkusné detaily jako maska, LED, zadní mlhovky...z mého pohledu neurazí/nenadchne, zatímco Tipo má aspoň pěkný kukuč.

Spaceback mi přijde trochu nevyvážený a fakt potřebuje to tmavé sklo vzadu.
Avatar - lamal
28. 8. 2017 14:18
Re: Největší chybou je...
myslel som hnusna je FLUID stara i30, na novu som napisal, ze nie je tak hnusna atd..

na tu staru sa uz fakt nieviem pozerat... ale fungovala dost dlho
Avatar - Ja Prvni 123
28. 8. 2017 12:47
Re: Největší chybou je...
To bylo řečí, že Fiat nemí nic jinéo než klony 500....

Postav si ho vedle Stila - a ta vývojová linka je tam úplně jasná.

Já souhlasím jen se smutnýma zadníma světlama... snad je při faceliftu "rozesmějí".

:-)
28. 8. 2017 12:50
Re: Největší chybou je...
Stilo bylo krásné a nadčasové ve 3D verzi, proti tomu ani písmenko, tohle se mu nepodobá.
Avatar - Hammunasakra
28. 8. 2017 12:52