Profi
Anonym
3
tak at daří :yes:
Přejít do diskuze
Moc Avii, fandím a věřím, že se jim podaří prorazit. U nás jezdí starých Avii A21 A31 spousty a my máme jako dobrovolní Hasiči Aviu A31 a v dalších vesnicích to samé. Věřím, že budou nové Avie dobré a spolehlivé
zavést podobnej příspěvek, jako VW v Německu a vykoupit starý Aviatiky. Já jsem poslední, kdo by reval kvůli emisím, ale starej aviatik s černejma oblakama za sebou, ve kterejch se za ním plouží kolona, to je moc i na mě.
jinak to je chyba státu. Patří to surově zdanit.
jinak to je chyba státu. Patří to surově zdanit.
Tak ne "unimog" do Pragy - typ UV80 byl pěknej křáp. Sice myšlenka dobrá, ale konstrukčně a výrobně to byla katastrofa.
Konstrukční nedostatky😒br />
- rám vozidla, nedostatečně tuhý, při využívání maximálního zatížení praskal, nedořešené dutiny ve kterých se držela voda a následně reznul
- brzdy Wabco, které vyžadovali údržbu každých pár tisíc km a které skoro vždy tekly
- spojka, její ovládání a bídná životnost
A avie si mohla nechat zdát o nějaké vysoké spolehlivosti - konkurence bez větších problémů před 15 -20 lety najela půl milionů km - to avie ani omylem.
Ano dá se to možná přežít, ale otázka je právě cena.
- rám vozidla, nedostatečně tuhý, při využívání maximálního zatížení praskal, nedořešené dutiny ve kterých se držela voda a následně reznul
- brzdy Wabco, které vyžadovali údržbu každých pár tisíc km a které skoro vždy tekly
- spojka, její ovládání a bídná životnost
A avie si mohla nechat zdát o nějaké vysoké spolehlivosti - konkurence bez větších problémů před 15 -20 lety najela půl milionů km - to avie ani omylem.
Ano dá se to možná přežít, ale otázka je právě cena.
Ty maj spíš soukromníci, vozí s tím dřevo z lesa, ještě i dost autojeřábů, pár pojízdných dílen a nějaké ***cucy
těch už moc nejezdí, nejvíc lítá těhle AD aspon Praha a Střední čechy. Kontejnery, rozvážka, pošta
Před 20 lety nebyla ješt řada AD s touhle kabinou ale A60/75, co byl původní Saviem jen se sklopnou budkou....
Konstrukční chyby měly. Ale nové modely by se jich právě měly zbavit. Historicky málo výkonné motory teď řeší nasazení motorů Cummins, divně odstupňované převodovky pak ZF, slabé brzdy Wabco, modely D60 a výš pak mají hydraulicky ovládanou spojku - řeší problém s lanovody,... Zajímavé jsou nápravy. Ty dodává Albion, jen D120 má nějakou "Excalibur army".
Navíc je třeba brát v potaz cenu. Volvo nebo MAN jsou sice super, ale cena Avie bude někde jinde.
Navíc je třeba brát v potaz cenu. Volvo nebo MAN jsou sice super, ale cena Avie bude někde jinde.
Jo a jaké že to mělo konstučkní chyby? Tyhle Avie AD denně vidím po Praze, dodnes lítaj jako kontejnery, sklápeče i auta pošty a rozvážek.....
Už jich tolik nejezdí, není co stahovat. Jsou tak poruchové že se nevyplatí je udržovat při životě.
Ty se zřejmě pohybuješ po nějaké jiné Praze. Jediné co je vidět jsou nějaké starší mocně kouřící - pravda - Tatrovky.
Ty se zřejmě pohybuješ po nějaké jiné Praze. Jediné co je vidět jsou nějaké starší mocně kouřící - pravda - Tatrovky.
Zrovna CSG v tom umí dost dobře chodit. Pokud nemá nějaké jiné úmysly než oživení a prodej, tak si myslím, že jim to vyjde. Mají za zády silnou podporu od EA a Tatra a tam by se mohl najít taky vhodný kus sousta, který nemají jak zaplnit. Jako začátek mohou volit chudší trhy a nahradit třeba požární vozy, nějaký logisticky doplněk pro armádu, policii atd. Nemyslím si, že v ČR budou komerční užikové vozidla nějaké terno. Spíš jako reklamní tahoun na skromně vybavené pracovní krabice na východě.
Nereálný, muselo by zmizte tisíce nákladáků, dodávek a strojů ze silnic. Tuhle sem jel za multikárou, prázdnou a do kopce jela na jedničku. A to byla naše porevuluční Magma, ne žádnej 40 let starej krám....
A kolik jezdí starej Pragovek V3S, Tater 815, Liazek, denně to vidím po Praze a okolí na stavbách a rekonstrukcích...
A kolik jezdí starej Pragovek V3S, Tater 815, Liazek, denně to vidím po Praze a okolí na stavbách a rekonstrukcích...
A jak vypadá ta nova Avia? Myslím technicky. Ty poslední byly ehm ehm nic moc, tak šanci má nejspíše jen nový nebo silně modifikovaný model.
Ano, řada D šla do výroby v roce 2000, ale představena byla již v roce 1998. Takže není to auto staré 20 let, ale jen 19 😉 .
Ano, ano - a těšme se, těšme z toho společně.
Tak kdyby se podařilo oživit i LIAZ. Ale to je jistě nezměrně těžší než Avia - ne-li už nemožné. Nakonec TEDOMu se to nepovedlo dříve.
Hlavně na LIAZu je dobře vidět, jak vyklidil pole konkurenci !!!
A nejenom samotné náklaďáky LIAZ, ale i jeho nástavby.
A co PRAGA. Byly tu pozoruhodné začátky, dokonce i její "Unimog" (někde ještě v městech jezdí). I to je příklad šikovnosti a fundovanosti dělných českých lidí, ale něco je mocnější než šikovnost.
Tak kdyby se podařilo oživit i LIAZ. Ale to je jistě nezměrně těžší než Avia - ne-li už nemožné. Nakonec TEDOMu se to nepovedlo dříve.
Hlavně na LIAZu je dobře vidět, jak vyklidil pole konkurenci !!!
A nejenom samotné náklaďáky LIAZ, ale i jeho nástavby.
A co PRAGA. Byly tu pozoruhodné začátky, dokonce i její "Unimog" (někde ještě v městech jezdí). I to je příklad šikovnosti a fundovanosti dělných českých lidí, ale něco je mocnější než šikovnost.
Asi blbě koukáš, jen Liazů sem včera viděl 5 >😁
1x jeřáb dopravního podniku; 2x valník s nástavbou a plachtou, 1x krátká sklápěčka v vlečnákem a 1x tahač
1x jeřáb dopravního podniku; 2x valník s nástavbou a plachtou, 1x krátká sklápěčka v vlečnákem a 1x tahač
Snahy o oživení tradiční české značky jsou pěkné a fandím jim. Ale v tomto případě jsem skeptický. Snažit se prorazit autem, které je skoro 20 let staré a v době kdy bylo nové kvé mělo několik chyb/konstrukčních nedostatků - na tom noc nezmění nová přední část kabiny ani nové motory EURO 6.
Jediná šance je zabodovat cenou - toy by ale musela být nižší o 20 - 25% než konkurence.
Jediná šance je zabodovat cenou - toy by ale musela být nižší o 20 - 25% než konkurence.