Nové modely automobilů budou muset od počátku září před vstupem na evropské silnice absolvovat nové a spolehlivější emisní testy v reálných podmínkách i v laboratořích. Připomněla to Evropská komise.
není ani tak to měření, na něj to auto připraví, to se nebojím (ono to určitě nebude zas nic tak košér, jak si představujeme), horší bude, že až s takovým autem za 4 roky přijedu na emise, tak s přísnější legislativou to nemá šanci projít. U EURO6 je problém už teď (než někdo začne rejpat, že ta auta ještě nemají 4 roky, tak se tu bavíme o dovozových STK). Takže se tím ty vozy stají ještě víc spotřební - 4 roky a pak na ekolikvidaci. Pro firmy, které kupují vozy nové na 3-4 roky to problém není, ale pro ty chudáky, co se zadluží, aby si koupili exfiremní vyšeptalé TDI, to už problém bude.
"Pro firmy, které kupují vozy nové na 3-4 roky to problém není"
Nevim to jiste, sam firmu nemam a i kdybych mel, tak nemohu mluvit za ostatni, ale docela by me stvalo, kdybych mel po 4 letech misto prodeje priblizne za polovinu porizovaci ceny auto sesrotovat. Stejne tak se pripadna ztrata hodnoty promitne i do cen operativnich leasingu, protoze i leasingove spolecnosti samozrejme pocitaji s tim, ze auto vracene od zakaznika prodaji dal.
Pro tu firmu je to právě i výhodnější, pokud rozumíte účetnictví. Pokud auto odepíšou, že po 4 letech má cenu 0, tak je to lepší, než když bude mít cenu třeba 30%, protože jsou s tím starosti navíc a navíc z té prodejní ceny musí odvést daň z příjmu.
Známý má firmu na ekolikvidaci elektroodpadu a likvidují se 4 roky staré notebooky, které nové stály kolem 30 tis a prodejní ceny by teď měli třeba 7-8 tis, tak je pro firmu jednodušší to odepsat jako vyřazené a nechat to odvést než řešit skladování, zaměstnance, co to bude likvidovat (prodávat), pak řešit tyhle minoritní příjmy (v řádech tisíců u firmy s obratem milionů) apod.
Takže pokud pro firmu bude snadné prokázat, že po 4 letech to má hodnotu 0, tak je to pro ní o dost výhodnější (samozřejmě pokud je v zisku, ty "ztráty" z vozového parku se musí z něčeho odečíst.
uz vidim, jak je pro firmu vyhodny auto, který stalo 600tis nechat zlikvidovat za nula misto aby ho prodali za 300tis a to bez ohledu na to, ze by z toho třeba i musely odvest dan 19%
Auto po 4 letech provozu emisemi bez problémů projde, sice se určitě vyskytnou vozy u kterých bude po 4 letech třeba vyměnit katalizátor jelikož služebáky za 4 roky klidně najedou 150 tkm v kombinaci se špatným zacházením. U Euro 6 problém rozhodně není pokud s tím autem nejezdí blbec (TDI na 5km cesty do města atd.) a autu dopřává pravidelný servis není problém. Jen prostě už nepůjde tolik to co dnes, že lidi nechtějí platit drahé opravy a tak to nějaký garáž mistr vždy nějak ošéfuje a na STK se ze známosti přivřou oči... Už se nemůžu dočkat až ze silnic zmiznou ty staré vylágrované TDI, za kterými když člověk zastaví na křižovatce tak se málem zadusí než přepne na vnitřní cirkulaci.
Ty staré vylágrované TDI projdou naprosto bez problémů, protože tam mají takovej rozptyl, že to nemůže neprojít, ale to idioti prostě nepochopí, nepochopí a nepochopí :-! Navíc, když euro 6 neprojde tak nebudou to staré auto měnit ani kdyby chtěli...
Tady ale není řeč o starým vylágrovaným TDI. Jasně z pohledu STK je nejlepší tam jet s autem 30 let starým, protože je homologovaný podle úplně jiných norem a musí splňovat mnohem přísný požadavky. To je asi taky jeden z důvodu, proč si lidi tahají ze zahraničí starší auta, protože s nima budou mít paradoxně menší problém projít STK než s novějším, kterýmu se nesmyslně měří mnohem přísnějším metrem a navíc tě jsou schopni vyhodit i s autem, který je OK je kvůli tomu, že nemáš v pořádku readiness kódy. Ministerstvo dopravy by se asi mělo zamyslet jestli současný přístup je ten správný.
Jaké mají současná auta s EURO 6 problém na technických?? Resp. ty které souvisí s emisní normou? Auta se vždy řidí legislativou a normami platných v době jejich výroby, takže pokud auto plní euro 6 dneska, bude ho plnit i za 4 roky.
Problém je ten, že při reálném měření (a dnes se to na STK dost spřísnilo) ty auta už jako nová nemají šanci projít, když to auto "nepozná", že se měří emise. nové EURO 6 CDI250 překračuje 6x emise dusíku, než je povoleno pro EURO 6, ale při metodice, jakou se to dělalo, tak to prošlo, ale když na běžné auto z ulice připojíš měřák, tak to prostě minimální emise dusíku nezplní.
Měření emisí před STK je víceméně fraška. Dám příklad. Škoda 120L měla v emisní kartičce napsáno, že musí mít při měření emisí na volnoběh obsah oxidu uhelnatého pod 1.0 %. Bylo poměrně těžké to splnit. Fabia první generace s dvěma katalyzátory, dvěma lambda sondami, systémem sekundárního vzduchu a se vstřikovači se vzduchovými prstenci, homologovaná podle tehdy nejpřísnější evropské normy Euro 4 (reálně by splnila i právě přicházející normu Euro 6c), má limit stanovený na 0,5 %. Nejnovější auta plnící Euro 6 mají většinou 0,3 %. To by musel být katalyzátor(y) nebo lambda sonda(y) úplně KO, aby se pod ten limit nedostaly.
Co se týče dieselů, tak tam se měří kouřivost u nezatíženého motoru. Přitom diesely kouří při zátěži. Čili motor by musel být opravdu KO nebo mít demontovaný DPF, aby to nesplnil.
Emise jsou komedie. Holt se ta komedie bude muset hrát dál. Češi jsou extrémně vynalézaví a schopní improvizace. Národ, který přežil dvě světový války a debilitu komunismu přežije i debilitu EU o to se nebojím ;-)
jedomety s aktuelnim emisnim limitem budou moct vypouštět vic jedovatého NOx, nez benzinaky s euro3, tedy uz skoro 20 let stary klumpry.
v USA je ten limit podstatne prisnejsi, tusim na urovni 50mg NOx/km i v realu, tedy ani ne tretina toho, co nove zde v EU.
ale i tak to je obrovsky pokrok, ale bohužel nedostatecny
Pokud vím, v USA mají not-to-exceed limity např. pro heavy-duty motory, ale ne pro osobní auta. I tam to pokrytí není úplně 100%, mají specifikovanou oblast (z hlediska otáček a momentu), kterou zkouší. Tohle není můj obor, ale co vím, v USA by měl být trik v menší toleranci tzv. ochrany motoru.
Nevím, jak to funguje tady, ale tam snad musí výrobci předkládat dokumentaci k emisnímu systému. Matně si vybavuji případ, kdy automobilce přišli na to, že je v autě teplotní čidlo, které ovlivňuje funkci emisního systému, ale v dokumentaci chybí. Automobilka to přiznala, argumentovala ochranou motoru a utřela nudli - čidlo muselo pryč a možná tam byla i nějaká pokuta.