Novinky
jedomety s aktuelnim emisnim limitem budou moct vypouštět vic jedovatého NOx, nez benzinaky s euro3, tedy uz skoro 20 let stary klumpry.
v USA je ten limit podstatne prisnejsi, tusim na urovni 50mg NOx/km i v realu, tedy ani ne tretina toho, co nove zde v EU.
ale i tak to je obrovsky pokrok, ale bohužel nedostatecny
v USA je ten limit podstatne prisnejsi, tusim na urovni 50mg NOx/km i v realu, tedy ani ne tretina toho, co nove zde v EU.
ale i tak to je obrovsky pokrok, ale bohužel nedostatecny
Pokud vím, v USA mají not-to-exceed limity např. pro heavy-duty motory, ale ne pro osobní auta. I tam to pokrytí není úplně 100%, mají specifikovanou oblast (z hlediska otáček a momentu), kterou zkouší. Tohle není můj obor, ale co vím, v USA by měl být trik v menší toleranci tzv. ochrany motoru.
Nevím, jak to funguje tady, ale tam snad musí výrobci předkládat dokumentaci k emisnímu systému. Matně si vybavuji případ, kdy automobilce přišli na to, že je v autě teplotní čidlo, které ovlivňuje funkci emisního systému, ale v dokumentaci chybí. Automobilka to přiznala, argumentovala ochranou motoru a utřela nudli - čidlo muselo pryč a možná tam byla i nějaká pokuta.
Nevím, jak to funguje tady, ale tam snad musí výrobci předkládat dokumentaci k emisnímu systému. Matně si vybavuji případ, kdy automobilce přišli na to, že je v autě teplotní čidlo, které ovlivňuje funkci emisního systému, ale v dokumentaci chybí. Automobilka to přiznala, argumentovala ochranou motoru a utřela nudli - čidlo muselo pryč a možná tam byla i nějaká pokuta.
Nevim to jiste, sam firmu nemam a i kdybych mel, tak nemohu mluvit za ostatni, ale docela by me stvalo, kdybych mel po 4 letech misto prodeje priblizne za polovinu porizovaci ceny auto sesrotovat. Stejne tak se pripadna ztrata hodnoty promitne i do cen operativnich leasingu, protoze i leasingove spolecnosti samozrejme pocitaji s tim, ze auto vracene od zakaznika prodaji dal.
Známý má firmu na ekolikvidaci elektroodpadu a likvidují se 4 roky staré notebooky, které nové stály kolem 30 tis a prodejní ceny by teď měli třeba 7-8 tis, tak je pro firmu jednodušší to odepsat jako vyřazené a nechat to odvést než řešit skladování, zaměstnance, co to bude likvidovat (prodávat), pak řešit tyhle minoritní příjmy (v řádech tisíců u firmy s obratem milionů) apod.
Takže pokud pro firmu bude snadné prokázat, že po 4 letech to má hodnotu 0, tak je to pro ní o dost výhodnější (samozřejmě pokud je v zisku, ty "ztráty" z vozového parku se musí z něčeho odečíst.
Co se týče dieselů, tak tam se měří kouřivost u nezatíženého motoru. Přitom diesely kouří při zátěži. Čili motor by musel být opravdu KO nebo mít demontovaný DPF, aby to nesplnil.