Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové modely aut čeká od září v EU spolehlivější testování emisí

redakce AUTO.CZ
Diskuze (17)
Nové modely automobilů budou muset od počátku září před vstupem na evropské silnice absolvovat nové a spolehlivější emisní testy v reálných podmínkách i v laboratořích. Připomněla to Evropská komise.

Emise oxidů dusíku a částic, které jsou jednou z hlavních příčin znečištění ovzduší, se budou měřit spolehlivěji za podmínek reálného provozu (takzvaná zkouška RDE). Tento test doplní nový, realističtější laboratorní zkušební postup pro lehká vozidla (označovaný jako WLTP) týkající se všech emisí, včetně oxidu uhličitého, oxidů dusíku a dalších látek znečišťujících ovzduší, a také spotřeby paliva. Obě tyto zkoušky budou od září 2017 povinné pro všechny nové modely automobilů a v letech 2018 až 2019 budou postupně zaváděny pro všechny nové automobily

"Při emisním skandálu se ukázalo, že potřebujeme nezávislejší zkoušení automobilů a přísnější dozor nad trhem. V případě protiprávního jednání musí mít navíc komise možnost zasáhnout," upozornil dnes místopředseda Evropské komise pro růst, investice a konkurenceschopnost Jyrki Katainen.

Připomněl, že už v lednu 2016 přišla komise s návrhem směřujícím právě tímto směrem. Od té doby se o něm ale vyjednává a europarlament a členské země by jej podle Katainena měly co nejrychleji přijmout.

Poté, co se v září 2015 provalil skandál, kdy Volkswagen použil software umožňující v testech obcházet emisní normy pro určité látky, vyzvala Evropská komise členské státy unie a orgány odpovědné za dozor nad trhem k šetření týkajících se reálných úrovní emisí vozidel na jejich území a zajistily dodržování unijních pravidel. Komise také nabídla pokyny, které pomohou úřadům v členských zemích posoudit, zda výrobci automobilů používají odpojovací zařízení nebo jiné strategie, díky nimž je při zkouškách vozidel dosahováno nižších emisí.

V prosinci 2016 a květnu 2017 zahájila komise řízení pro nesplnění povinnosti proti osmi členským státům kvůli porušení předpisů EU o schvalování typu. Komise také dál sleduje, zda je unijní právo v této oblasti řádně prosazováno.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (17)
4. 9. 2017 12:50
Re: Problém
Tvoj prvý odstavec je nezmysel
4. 9. 2017 10:40
Re: Problém
presne tak. mereni emisi na stk je fraska. tam nepoznas prakticky vubec nic. :yes:
4. 9. 2017 09:03
Re: Problém
Tady ale není řeč o starým vylágrovaným TDI. Jasně z pohledu STK je nejlepší tam jet s autem 30 let starým, protože je homologovaný podle úplně jiných norem a musí splňovat mnohem přísný požadavky. To je asi taky jeden z důvodu, proč si lidi tahají ze zahraničí starší auta, protože s nima budou mít paradoxně menší problém projít STK než s novějším, kterýmu se nesmyslně měří mnohem přísnějším metrem a navíc tě jsou schopni vyhodit i s autem, který je OK je kvůli tomu, že nemáš v pořádku readiness kódy. Ministerstvo dopravy by se asi mělo zamyslet jestli současný přístup je ten správný.
4. 9. 2017 08:58
Re: Problém
Emise jsou komedie. Holt se ta komedie bude muset hrát dál. Češi jsou extrémně vynalézaví a schopní improvizace. Národ, který přežil dvě světový války a debilitu komunismu přežije i debilitu EU o to se nebojím ;-)
4. 9. 2017 08:46
Re: je to navrat o 20 let zpet
Pokud vím, v USA mají not-to-exceed limity např. pro heavy-duty motory, ale ne pro osobní auta. I tam to pokrytí není úplně 100%, mají specifikovanou oblast (z hlediska otáček a momentu), kterou zkouší. Tohle není můj obor, ale co vím, v USA by měl být trik v menší toleranci tzv. ochrany motoru.

Nevím, jak to funguje tady, ale tam snad musí výrobci předkládat dokumentaci k emisnímu systému. Matně si vybavuji případ, kdy automobilce přišli na to, že je v autě teplotní čidlo, které ovlivňuje funkci emisního systému, ale v dokumentaci chybí. Automobilka to přiznala, argumentovala ochranou motoru a utřela nudli - čidlo muselo pryč a možná tam byla i nějaká pokuta.