Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Ostrý hot hatch ještě ostřejší! Přivítejte Seat Leon Cupra R

46 komentářů

Arese
Doufejme, že alespoň tato verze dostane poctivou mechanickou parkovací brzdu, jinak se ani nemuseli namáhat!!! 😲 😲 😲
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
uz zase? 😄 .. ale chapem... mna by sa v takomto aute tiez viac pozdavala klasicka mechanicka rucna brzda
Arese
A nejen tobě, ale naprosté většině petroloheadů, co si takové auto kupují. Ale to by napřed v marketingu Seatu nesměli sedět naprostí ignoranti a břídilové! 8-s :no:
ryccardo
No s elektronickou by to trošku pohřbili, ale líbí se mi, že to má jen 6 stupňovej automat. 😉 Výkony jsou fakt slušný. Zajímalo by mě jestli se někdo zamýšlel taky třeba nad vyvážením auta místo zbytečností typu velikost ovládacího infotainmentu, připojitelnost jabka a další u HH zbytečný nesmysly.
Arese
Jak si na takovou blbost přišel? Ve zprávě jasně píšou, že nová Cupra R bude k mání jak s manuálem, tak i s automatem, dle objednávky zákazníka! A už vůbec nechápu, proč by podle tebe bylo dobře, kdyby v tom byl jen automat?!!! To by naopak byla naprostá katastrofa, kterou by to auto pohřbili!!!! 8-s 8-s 8-s
Avatar - white label
white label
Ty máš v té hlavě fakt jen manuál a klasickou ručku. Zřejmě to bylo myšleno tak, že ten automat (dsg) má jen 6 st., nikoli, že to má pouze automat.
Ovšem pokud srovnám 6st. dsg třeba v GR před faceliftem a 7st. dsg v GR po faceliftu, tak to 7st. rozhodně horší není, spíš naopak, takže souhlasit s tím nemůžu.
ryccardo
ne ne to jen patřilo k tomu 6 stupňovýmu. Ne k automatu. 7 stupnů je moc. Auto pořád řadí kvalty jsou krátky a to není vůbec žádoucí. Já bych si samozřejmě vybral manuál, ale dát místo 7 kvaltu 6 kvalt je dobrej krok. Tak jsem to myslel.
Avatar - fOE
fOE
To "jen" v te tve prvni vete se vaze k cislovce "6" nebo k slovu "automat"? At tak ci onak, proc?
_MT_
Šest stupňů by znamenalo starou převodovku, která původně nebyla na takhle silné motory stavěná. Sice osvědčená, ale nevím, jestli bych zrovna jásal.
ryccardo
No jestli nebyla původně na tak silné motory stavěná, tak to zřejmě nebude ta původní stará převodovka ne?
Avatar - JohnST
JohnST
Je to auto len na demonstraciu moznosti automobilky. Nikto si to nekupi a na cestach je toho ako riedenie homeopatik. :-!
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
asi uz nikoho vobec neprekvapi ked casom bude aj cupra RS ... napodobnia audi... a potom to vidim na nejake RS ultraturbo.. a potom RS ultraturbo specialized... a tak dalej... mat len jeden silny model dnes uz proste nestaci... biznis je biznis

podobne aj octavii uz dnes tiez jedna benzinova RSka nestaci...
Avatar - Bubáq
Bubáq
Dobrý den, pane Bureši. Prosím mohl byste přes PR oddělení importéra zjistit, jaké jsou absolutní a relativní (😖 prodeje těchto "ostrých" sportovních verzí ve Španělsku, v Německu a u nás?! Zajímá mě, jak je obchodně úspěšná strategie nabídky stále více výkonných verzí. Protože se pohybuji na silnicích prakticky denně, mám pocit, že v Německu ale i v Česku těchto ostrých verzí vskutku příliš nejezdí! Pak by mě zajímalo, proč Seat stále více "komunikuje" extrémně výkonné verze, když tak tvrdé podvozky příliš mnoho zákazníků neosloví!
Avatar - iudex
iudex
No vidíš, a podľa mojich pozorovaní na cestách je Cupra asi najfrekventovanejší hotheč, nasledovaný Meganom RS (Otaviu RS ako hotheč nepočítam).
Každopádne táto info by ma zaujímala (aj keď pochybujem, že toto importér samostatne sleduje).
Avatar - fOE
fOE
Jeden o voze, druhy o koze. 😄
Avatar - JDM
JDM
ne jen cesty ale i na okruzích vidíš nejvíce megany RS a hend za nimi leony cupra :yes:
cupra
Také by mne to zajímalo, odhaduji, že to bude max 150 ks cupry ročně, jestli vůbec. Cupry ve 4x4 bude mnohem méně, jednak je dražší a jednak se Seatu Leon 4x4 registrovalo za měsíce 1 až 6. 2017 jen 45 ks - v tom jsou samozřejmě cupry, 😜erience a ostatní verze leonu 4x4, takže těchto cuper 4x4 bude jako šafránu.

[odkaz]
Avatar - iudex
iudex
Tak toto je pre mňa trochu sklamaním. V situácii, keď výkon Cupry sa v rámci jednej generácia zvýšil o 20 koní (10 koní v rámci faceliftu a ešte predtým rovnakých 10 koní naviac len tak), potom mi príde topmodel s označením Cupra R, ktorý má iba o zanedbateľných 10 koní naviac proti klasickej Cupre, ako nedostatočný upgrade, nehodný označenia R. Len pre porovnanie minulá Cupra mala 240 koní a Cupra R mala 265k (a verzia R300 rovných 300k). A to ani nehovorím o verzii s DSG, ktorá má o 10 koní menej, ergo tých istých 300k, ako základná Cupra. WTF?
Rovnako ten zlato-medený look je na hranici vkusu (snáď to bude len za príplatok a nie v sérii).
Avatar - Emel
Emel
Přesně tak, 10k je pod rozlišovací schopností a těžko říct, jestli bys vůbec byl schopen na brzdě nějaký statisticky významný rozdíl naměřit. Takže to vypadá spíš jako taková zvláštní edice pro oživení zájmu.
Avatar - iudex
iudex
Jj, 10 koní sú navýšenie výkonu o 3%, čo je na úrovni odchýlky merania (ostatne už pôvodné Cupry 280 mali na brzde často 300k).
Ako píšeš, je to taký refresh, nech sa znova Cupra dostane na oči.
Avatar - white label
white label
Chybí info o ceně a o dostupnosti kar. variant (jen 5dv. hb?).
Výkon je zcela dostatečný, spíš by mě zajímalo, jestli bude podvozek na podobné úrovni, jako u GGTI CSS, pak by to bylo určitě zajímavé.
Arese
Naprosto souhlasím. Kdyby raději místo nepatrně přiostřené verze dopřáli všem majitelům Lena (nebo alespoň verze Cupra) možnost volby pořádné mechanické ručky, bylo by to pro ně tisíckrát přínosnější!!! 8-s 8-s 8-s
Avatar - speedfred
speedfred
mám klasickú park. brzdu,ale nespomínam si kedy som ju naposledy použil za jazdy,či pri blbnutí.
Pri parkovaní je mi to fuk či zatiahnem kutáč alebo tlačítko.
ryccardo
Zjevně s autem málo blbneš. Já ji mám každý jaro vytahanou až k uchu >😁 a vlastně i na mokru jsem s tím přes léto párkrát šteloval auto do zatáčky. Neber to nijak špatně, ale nesnaž se prosím tě komentovat záležitosti, do kterých nevidíš 😉
Avatar - speedfred
speedfred
mám rwd,tak si moc nepotrebujem pomáhať ručkou >😁
ryccardo
Vidíš to mě vůbec nenapadlo. Pak je mi to ovšem jasný. Sorry. 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Kup si auto se správnou poháněnou nápravou, nebudeš muset brzdit, abys jel. >😁 😉
Avatar - speedfred
speedfred
😄
ryccardo
No hlavně jestli by si těch 300 koní dokázal vůbec vypustit a využít. Jezdil jsem např. v TypeR, který má stejně silný motor a těch 310 koní už vyžaduje kousek řidiče, aby si se s tím svezl tak jak to auto umí. Nenadával bych tudíž na nedostatek výkonu 228 kW je až až. Hlavně jestli to bude fungovat, což u VW motoru mám celkem obavu.
_MT_
Už minulá generace měla verze s 228 kW dvoulitrem. Problém tu bude, že jsou to FWD. Není moc kam smysluplně růst. Nemluvě o tom, že 228 kW motor byl k dispozici. Výkonnější by museli připravit. R5T jim Audi pravděpodobně nepůjčí.
cupra
Ve skutečnosti Cupra 300 má většinou už těch 310 K.
Avatar - speedfred
speedfred
som čakal aspoň 330-340koní ,ale aj tak dobre že je taký široký výber HH a rôznych výkonoch
Avatar - iudex
iudex
Jj, aj ja som čakal najsilnejšiu predokolku, minimálne som čakal tromfnutie CtR. Ale ako píšeš, každý prídavok poteší (len v kontexte toho názvu a minulosti človek čakal viac).
Avatar - speedfred
speedfred
asi tak,čakal som nejaký minisúboj s CTR ,príp viac karbónu,výfuk a pod
PS: výfuk namontovaný,ale troška sklamanie asi budem musieť dokúpiť komplet od motora.
Avatar - iudex
iudex
Remus a sklamanie? To som nečakal. Ale ak si dobre spomínam, tuším iba zadný tlmič, nie cat-back, či?
Avatar - speedfred
speedfred
áno iba koniec,je to samozrejme lepšie ale nie také ako som čakal/počul na živo (iná 235)
budem objednávať aj ten další diel. 😄
Avatar - praděda7
praděda7
Remus žádný rámus? Tož to čumím....já bych spíš zkusil odstranit rezonátory ze střední části...ušetříš love...no a pak kdyby to nebylo ono, tak bych zvážil ten další díl od Remusu... :-! [odkaz]
Avatar - speedfred
speedfred
stavím sa keď budem mať čas a budeš počuť "live".
ono je problém,že to nejaký rámus nerobí ani keď je koncový tlmič dolu. Za vsetko môže turbo 😄
Avatar - praděda7
praděda7
To máš pravdu. Turbo má velký podíl na redukci rámusu....viz F-1.... :-!
Avatar - praděda7
praděda7
Žádných 340 koní kua, to bych se musel začat dívat po novým autě.... 😉
Avatar - misoo
misoo
Fuha, celkom sklamanie... cakal som idealne 350k, stvorkolku, skrupiny a vylucne manual. Len 3dv. verziu, kludne aj bez zadnych sedaciek a vyraznejsi bodykit a kridlo... Proste limitku pre par vyvolených, ziadny masovy kompromis... 8-s
Nieco ako od JE Design:
[odkaz]
Avatar - speedfred
speedfred
asi tak.
keď som vyberal nejaké auto a užšom výbere bola aj 3dv Cupra tak som si vravel že by som ju rád dostal do nejakého podobného stavu(ale nie všetko čo tam je) ako si dal odkaz.
Avatar - misoo
misoo
Jj, Cupra sa da celkom lacno upravit na vyrazne lepsi stroj ako je dost kompromisna seria :yes:
Avatar - Bully_
Bully_
Upravit ale řidiče, aby se dostal na takovou úroveň, že dokáže využít aspoň část potenciálu Cupry už v sérii, to je mnohem těžší.
Avatar - JDM
JDM
nojo ale tím frajer na benzince nebudeš ale když budeš říkat že máš velkej kůler s vedením na zakázku, závodní vejfuk a vyladěno na 400koní tak jsi kápo široko daleko ...
Nonsens
Boli vyhlásenia o samostatnej značke, tak asi potrebujú čeriť hladinu. Navýšenie výkonu je fakt len na PR, reálne je to bezvýznamné. Ja som rád, že nešli ku krídlam a iným výstrednostiam, na to sú iné značky. Na Cuprách je pekné, že zostávajú v hladine krásne vytunovaného normálneho auta. Často ich vídam hoci v ostrej zelenej alebo zvláštnej sivej, ale vždy ma chytia za srcco. Ak by som na to mal, tak mám cupru v garáži.