Ducati otevírá novou kapitolu ve své historii. Superbiky italské značky již nebudou využívat služeb dvouválců, ale vsadí na čtyřválce, které vycházejí z techniky používané v MotoGP.
Lancia dělal V4 motory už od roku 1920, ale je fakt, že to byla jiná škola, byly to hodně sevřený V4...
A pro srovnání - jejich V4 dávaly v provedení pro sport s Rallye HF výkon až 75kW! To byla léta sedmdesátá... no, teď se jim to podařilo o trochu líp. :-)
Úplně poslední verze Lancií V4 byla 1.6, byla extrémě sevřená... asi 11 stupňů... ale myslím, že ta už se nikde jinde než v té HF neobjevila. Ta dávala i 100kW... labutí píseň.
Akorát.. asi mám nějak dlouhý vedení - můžete mi někdo přiblížit - okomentovat ten odstavec o odsazení ojničních čepů o 70 stupňů, čímž je dosaženo zapalovací sekvence Twin Pulse, kdy krátce po sobě zapalují levé válce, a po půl otáčce následuje zapalování směsi u válců na pravé straně.
Vedle specifického zvukového projevu má díky tomu motor disponovat plynulým nástupem výkonu.
Nějak si to neumím představit.. ani řešení, ani přínos. :-(
Edit: tak už jsem to našel jinde... a není to po půl otáčce, právě.
Kombinací úhlu sevření válců 90 st, ale předsazení ojničních čepů o 70 st dosáhli zapalování v rytmu 0-90-290-380... proto ta blízkost zapálení na jedné... a pak na druhé straně.
Věřím jim... praktický užitek nedokážu odhadnout, ale ten zvuk musí být teda brutál.