Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - wakantanka
Klobuk dole
wakantanka
| 9. 9. 2017 15:19
V dobe ked je pomaly ale isto v B triede aut standardom trojvalec s polovicnym vykonom, do motorky pride taketo nieco.
Klobuk dole
_MT_
| 10. 9. 2017 19:36
Tohle ale nejsou jednostopé protějšky městských plechovek. ;-)
Fí ha... to zní fakt dobře.
Ja Prvni 123
| 9. 9. 2017 18:55
Akorát.. asi mám nějak dlouhý vedení - můžete mi někdo přiblížit - okomentovat ten odstavec o odsazení ojničních čepů o 70 stupňů, čímž je dosaženo zapalovací sekvence Twin Pulse, kdy krátce po sobě zapalují levé válce, a po půl otáčce následuje zapalování směsi u válců na pravé straně.
Vedle specifického zvukového projevu má díky tomu motor disponovat plynulým nástupem výkonu.

Nějak si to neumím představit.. ani řešení, ani přínos.
:-(

Edit: tak už jsem to našel jinde... a není to po půl otáčce, právě.
Kombinací úhlu sevření válců 90 st, ale předsazení ojničních čepů o 70 st dosáhli zapalování v rytmu 0-90-290-380... proto ta blízkost zapálení na jedné... a pak na druhé straně.
Věřím jim... praktický užitek nedokážu odhadnout, ale ten zvuk musí být teda brutál.
Avatar - wladyk
V4
wladyk
| 9. 9. 2017 22:46
Bezva. Motor V4 už měl před lety Ford a montoval se i do prvních čtyřtaktních Saabů. >:-[]
V4
Ja Prvni 123
| 10. 9. 2017 09:52
Tak tak... a z podobného objemu díval 29kW...
:-)

Lancia dělal V4 motory už od roku 1920, ale je fakt, že to byla jiná škola, byly to hodně sevřený V4...

A pro srovnání - jejich V4 dávaly v provedení pro sport s Rallye HF výkon až 75kW! To byla léta sedmdesátá... no, teď se jim to podařilo o trochu líp.
:-)

Úplně poslední verze Lancií V4 byla 1.6, byla extrémě sevřená... asi 11 stupňů... ale myslím, že ta už se nikde jinde než v té HF neobjevila. Ta dávala i 100kW... labutí píseň.

No a pak to okopíroval VW na své VR5.
>:D