Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nenáviděná dálnice se staví už 50 let. Podívejte se na fotky z výstavby D1

46 komentářů

Avatar - praděda7
praděda7
stavěl před válkou dálnice v Německu tak pomalu jako my v Česku, tak by k té druhé světové válce ještě nedošlo.... :-!
Johnnn
A kdyby tady komoušská verbež nezlikvidovala Baťu, tak máme nějaký druh D1 postavený už v 50. letech.
topten
za komousu byly jiny priority

třeba těžba uranu do ruských jadernych mirovych raket.
však kvůli tomu komousi pozavirali skoro pulku naroda a několik desitek tisíc muklu nahnali do koncentracnich taboru tezit uran, z nichž to mnozi zaplatili zdravim nebo životem.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Bata mel s D1 svoje obchodni zajmy- spojovala Cheb a Velky Bockov a prekvapive mela vest pres Zlin. [odkaz]
Mezi Zlinem a Vyskovem je provoz minimalni. Clovek se skoro az pta, proc tam ta dalnice stoji.
Avatar - speedfred
speedfred
pekné plány na tej mape,ale realita po rokoch je veľmi,veľmi smutná. Na SK to je snáď ešte horsie s tym budovaním.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ale nehovor 😄 ved uz sa 7 rokov vozime po dialnici z BA do KE, pretoze sudruh hranol povedali 😄
Avatar - praděda7
praděda7
Jenik 3 Ty bys to Baťovi záviděl, viď? Jasný, raději žádná dálnice, než aby z něj člověk, který se o ni tak zasadil a chtěl do ní dát svoje peníze, něco měl...jak typické české....ach jo... ;-\
Avatar - Jenik3
Jenik3
Ale, ale to je mi závěr. Já Baťu chápu, potřeboval zajistit logistiku pro svoje závody. Vtipné na jeho plánu je to, jak se dálnice vyhýbá Praze. Baťa byl chytrý člověk, ktery viděl na desítky let dopředu, což je v příkrém rozporu s viděním politika, na 4 roky.
Problém dálnic a silnic I.té je v tom, ze tahaji dopravu do obci. Spoustu dopravnich problémů se vyřeší obchvaty měst a obci.
Zkuste projet Batovym Zlínem. 10 semaforu na hlavním tahu a mnoho řidičů do Zlína jet nepotřebuje. Zlín je dlouhý jak spageta a neni lehke ho obet. Nicmene na mapy.cz je naznacena dalnice Hulin-Frysak.
Avatar - praděda7
praděda7
Baťa měl na mysli především decentralizaci a podporu venkova. Proto jeho páteřní dálnice byla plánována tak jak byla. A nezapomeň, že kdyby Baťu komunisté nezlikvidovali a zůstal ve Zlině, tak by tam žádné dopravní problémy určitě nebyly. Na to můžeš vzít jed!
Avatar - Hittman
Hittman
názorů: Přerov je už dnes ucpaný, pokud se ještě zprovozní část z Lipníka končící před Přerovem, člověk bude muset projet celý Přerov, aby se dostal na D1 u Říkovic pod Přerovem.
Dále nerozumím, proč se přes Brno na D1 vyměnil beton za asfalt, který vzhledem k provozu na D1 bude mít životnost cca 2 let do vyjetí kolejí a cca další rok se začne drolit (koleje jsou tam v Brně již dnes a začíná praskat). Proč se nemaká na D35 v části Hradec - Mohelnice na celém úseku už dávno? D35 je potřeba jak sůl, nejen k Hradci ale i dál v plánované trase na Liberec (kousek je u Liberce také postaveno).
Dále nerozumím tomu, proč se nevyužije hotové těleso včetně mostů na trase D52 - obchvat Brna (tam bude problém vést dálnici kolem brněnské přehrady) - Svitavy??? Těleso je nachystané, stačí pokládat vozovku...??
Dál ještě drobnost, obrovsky chybí napojení D35 v Olomouci kolem Globusu, kde jak ***i musíte sjet na kruháč, projet jím a pak zas najet na D35 (tvoří se kolony jak prase.). Také proč inženýři nedotáhli D55 u Otrokovic až za Otrokovice na I/55, protože teď sjedete mezi Zlínem a Otrokovicemi, musíte projed křižovatku v Otrokovicích - Kvítkovicích (ucpáno) a pak jed dál na Napajedla.
Nehledě na mezinárodní ostudu, kdy Rakušáci jsou na Pálavě a my jsme pod Brnem u Nových Mlýnů ještě nehrábli do země...
Pro chodce jsou nové chodníky, přechody, ostrůvky, příčné prahy na každém rohu, z každé zrušené tratě či polní cesty se dnes budují cyklostezky, ale motoristi jsou lovná zvěř, cesty samá díra, další plány na to, jak je vyhnat z měst, ale že by se postavili alternativní tratě - obchvaty, to ne, raději ve městě nasekáme přechody, zpomalovací ostrůvky, semafory, příčné prahy...
Avatar - aproximus
aproximus
:yes:
Avatar - Jenik3
Jenik3
Technicky to samozrejme lze uskutecnit docela snadno, ale, kdyz do toho vstoupi politika, vsechny racionalni argumenty jdou stranou.
Jeste je tu jedna moznost, postavite ty dalnice za sve a budete je provozovat za penize...
Avatar - praděda7
praděda7
Pěkně si to napsal. Jen bych chtěl dodat, že nejen neschopnost politiků, ale i sama politika hraje svou roli.
Na projektu D52 Brno - Vídeň je to vidět nejlépe. Stále se ta nečinnost svádí na neexistující územní plán, ale již jen málokdo pátrá, co za tím je doopravdy. Zatím vše naznačuje tomu, že pragocentristé chtějí za každou cenu mít dálniční propojení s Rakouskem (D3) jako první a D52 sabotují všemi možnými způsoby. To (pravděpodobně) zahrňuje i součinnost několika vrcholných brněnských politiků a místních brněnských ekofašistů. Jiné logické vysvětlení není. Není také pochyb o tom, že by Brno a jižní Morava všeobecně, měli z tohoto dálničního spojení ohromný benefit.
Flajzi
To je spíše konspirativní než logické vysvětlení...
Avatar - praděda7
praděda7
No vidíš. Díky. Já to slovo nechtěl použít. Konspirace... 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nebuď *** s tim pragocentrismem

Viz Flajzi = logickýho na tom neni nic

Stavbu dálnic tu zastavili nacisti, pak na dlouho komunisti a v současnosti po revoluci blb z Brna [odkaz]

Sere to stejně pražáka i tebe
Avatar - praděda7
praděda7
Nebuď pragofašista s tím popíráním faktů.

Pragocentrismus je tak starý jako Československo samotné a dokázal jsem ti to již několikrát. Proč si myslíš, že se Slováci odtrhli? Asi budeš natvrdlý....sorry jako....
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Žádný takový fakta nejsou = přestaň si vymejšlet 😉

Nestavba dálnic sere nás všechny + škodí nám všem

To že jí u nás kdysi zastavili komunisti je fakt = ale s tim už nic nenaděláš

To že relativně slušně rozjetý dohánění výstavby po revoluci zastavil moravák = to je prostě taky fakt

To i ono je natvrdlíku úplně jedno = to že tu dodnes nemáme páteřní síť dálinic = škodí úplně všem

To že hlavní město státu nemá okruih a třeba skrz sídliště na Spořilově doslova mezi panelákama se denně valí 100 000 osobáků i náklaďáků = je ukázka pragocentrismu nebo debilismu? 😉
Avatar - praděda7
praděda7
Jak že fakta nejsou? Slováci se snad v roce 1993 odtrhli, ne? Nebo ty o tom ještě nevíš?
Avatar - Achernar9
Achernar9
Napsals to fakt přesně. :yes: Ono to zavání konspirací ale je to možná hodně blízký pravdě. 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj odmítnutí dálnice spojující Brno s Vídní navazující na rakouskou A5 [odkaz] to je fakt absurdnost neskutečnejch rozměrů = zvlášť když EU docela tlačila a chtěla zaplatit 80% ceny ;-\

Rakušáci tu svou platili ze svýho a je skoro hotovo + by zaplatili i část tý naší = nekopnout při takovejch podmínkách ani do země = to je fakt de bil-ismus nejvyšší kategorie :no: :no:
pandora
přeorat,zrušit.hodit do povětří ostuda čr!!! kam jdou dálniční poplatky?????
PavelK_
By mě zajímalo, kdo se podepsal pod plýtvání penězi, kdy se beton nahradil asfaltem. Viz "rekonstrukce" 210 - 197. Dálnice je tak přetížená, že se v Po, Pá a Ne dělají kolony jen kvůli hustotě provozu a oni dam dají asfalt. Už teď jde pozorovat na 203 -> 201 km v pravém pruhu vytváření kolejí. Ten úsek není v provozu ještě ani rok.
Avatar - praděda7
praděda7
Brno není důležité. Důležitá je přece Praha. Tam mají vozovku na D1 jedna báseň a 3-4 pruhy v každém směru. Na Brno se prdí...... ;-\ Samozřejmě vše by bylo jinak, kdyby Brno bylo hlavním městem země Moravskoslezské... :yes:
PavelK_
Ironie, pokus o vtip, zbytečný nacionalismus??
Avatar - praděda7
praděda7
Co tak tíživá realita?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Di na vyšetření = silnice a dálnice v okolí Prahy stojej za prd = zásadně důležitá dálnice D0 se staví 50 let a je jí půlka = takže hotová bude za 50 let? >😁

Poslední oteřená část D0je tak kvalitní že eště před kolaudací chtěli snížit rychlost na 100 km/h = z taktickejch důvodů jí snížili až po otevření >😒]

Takže na nejdražší dálnici u nás = s průměrnou cenou 1 a čtvrt miliardy za kilometr = se jezdí 100 km/h. Krom míst kde je 80 km/h :yes: :yes: 😄

A D1 stála za prd i u Prahy = do tý doby než jí ten kousek renovovali. Teď se průběžně opravujou další části = a ta u Prahy už zase stojí za ovno = alespoň v pravym. Takže máš dobrou šanci že v nějakou chvíli bude úsek úkolo Brna v lepšim stavu než ten pražskej >😁

Tohle neni o Praze Brnu nebo jakymkoli jinym městě = je to o šlendriánu kterej umožnil rozjet právě = moravák brňák Milan Šimonovský :no: :no: ;-\
Avatar - praděda7
praděda7
Kecy! Jel sem D1 v létě několikrát a pak D7 do Chomutova. Před Prahou je D1 paráda a zrovna tak D0.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak teď dokonce lžeš jak když tiskne :yes: >😁

D0 = dokonce i ta nejnovější část musela bejt nedávno komplet opravená = na levnym povrchu = za miliardu a čtvrt = to tak klouzalo že to prostě museli komplet předělat. A je to tak špatný = že tam je = na okruhu kterej je 54 let prioritní stavba státu a vypadá to že se eště zhruba 50 let bude stavět = že tam je rychlost navěky omezená na 80-100 km/h

Drsný co? 😉
Avatar - praděda7
praděda7
Zase kecy! Je tam všude krom tunelů minimálně 100ka. Většinou 120.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ne pradědo tady kecáš ty [odkaz] :-!

Díky nekvalitnímu povrchu to tam klouzalo za deště jak zběsilý takže museli okamžitě dát novej = snížená rychlost bohužel zůstala. Ale to neni až tak důležitý = byť 100 km/h na nejdražší dálnici ve státě = to je fakt smutný
Eště smutnější že na okolních okreskách v děsivym stavu je 90 km/h = a středočeskej kraj má podle posledních info nejhorší stav silnich v česku = to už je co říct to je fakt hodně špatný hodnocení 😉

Ale největší průser sou pouhý 2 pruhy = ve špičkách tam je plno už teď. Při jakýkoli
nehodě [odkaz] tam neni problém 10 km fronta.

Aktuálně *** z Přerova [odkaz] zastavil výstavbu životně důležitýho okruhu města = největší koncetrace obyvatel ve státě. Takže ne pragocentrismus ale možná tak atentát na pražany
Atentát trvající mnoho desítek let a atentát kterej eště hodně desítek let bude trvat

Nevim kde bydlíš = co bys řek tomu kdyby ti pod oknem jezdilo sto tisíc aut denně?
Avatar - praděda7
praděda7
Zase kecy! Staré zprávy, teď je všechno jinak...a kdyby mě jezdilo sto tisíc aut denně pod okny, tak přece nejsu blbej a odstěhuji se...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Netušim co je jinak = už spousty let je to stejně [odkaz] i přes opravenej povrch sou na nejnovější 12 km dlouhý části furt jen 2 pruhy, častý kolony atd. Prostě stejně nekvalitní dálnice jako všude jinde. Jen byla nejdražší = fakt průměr 1 miliarda 250 milionů. Most přes Vltavu má trhliny = objevily se eště před otevřenim = neni v tak děsnym stavu jako zatim neotevřená prackovická radiála na 😱 ale dobrý to neni

V Praze žije asi 1apůlmilionu lidí = už 45 let trpí díky i diotum co nepostavili okruh kolem města ale severojižní magistrálu = aby transitní doprava šla centrem velkoměsta. Vrchol blbosti = to bylo blbý i na komunisty >😒]

Okruh kolem lokality kde bydlí nejvíc lidí ve státě = je prioritou od roku 1963. Tras kudy dneska proudí desítky tisíc aut transitní dopravy je dneska daleko víc. Fakt atentát na pražáky nedozírnejch rozměrů. Extrém je asi ten Spořilov = kde středem sídliště projíždí cca 100 000 aut denně. Eště veselejší je jižní spojka a Barandovskej most nejsou o moc lepší = tam jezdí dokonce 140 000 aut

Nemáš nárok řikat něco o kecech = prostě blbismus v plánování i stavbě dálnic tu je = rychlejší a levnější zahraniční firmy tu maj zaracha. A tuhle zrůdnou zrůdnost začal de bil moravák z Brna Šimonsovský

A lidi sou tak blbý že Babiš nejspíš vyhraje i příští volby = moravák od Zlína Ťok a jeho parta která zmonopolizovala obor to tak nejspíš udržej další volební období. Neházej zoufalou situaci na pražáky = ale na ty co za to můžou. Křivý * = jedno jestli zrovna z Moravy nebo čech = * sou všude. Shodou okolností negativa v dopravě víc ovlivnili a ovlivňujou moraváci = tak se s tim smiř
Avatar - praděda7
praděda7
Nebýt pragocentrismu, tak by tyto problémy v Praze nebyly. Toť vše!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Styď se! >😒]

V Praze sou problémy protože trasování dálnic fakt extrémě tupě naplánovali a schválili kdysi dávno komanči = ty co típli Baťu a všechno mu zabavili. Teď se to za poslední volební období v Praze eště malinko zhoršilo = protože náměstek slovenský primátorky z Bratislavy je id iot z Přerova [odkaz] [odkaz] A dává přednost utrácení městskejch peněz za projekty z ktejejch něco má = než za životně důležitej okruh nejhustšího osídlení obyvatel u nás. Ty komunisti co to tak po.rali na těch si už nic nevezmem = Dolínky, Šimonovský, Ťoky atd. = ty pro začátek stačí už nevolit. Tak je to jednoduchý a přitom to asi zase po.erem >😁

Nebejt výše vyjmenovanejch id iotů z Moravy = to nejhorší z poslední dekády je asi Šimonovský kterej ťípnul rychlejší a levnější stavby a vytvořil monopol a Ťok představitel toho monopolismu který bůhvíproč nazýváš pragocentrismem = bylo by nejen tady líp. S tim fakt nic nenaděláš 😄

Moravák je i ředitel ŘSD Kroupa = Nový Město na Moravě 😉
Před moravákem Ťokem byl ministrem dopravy = moravák Tonda Prachař = z Uherskýho Hradiště. Před nim Zdeněk Žák = Valašský Meziříčí. Před nim Stanjura = Opava. Šílený co? 😄

Povedený duo byl i jihomoravák Michal Hála [odkaz] kterýho do pozice vytáh ministr dopravy z Pelhřimova [odkaz] = skoro se tomu nechce věřit co? 😉

Asi je snadný všechno svést na pragocentrismus = a dál to nerozebírat 😄

Tak odkud si? Překvapilo tě kolik zásadních škůdců stavby dálnic je z Moravy? 😐
Avatar - lvy
lvy
Všiml jsem si minimálně dvou, ale spíš jich je tady mnohem více...
Gogomann
Pravda. Je tam lanový most z D11 u Poděbrad km asi 41 přemostění Labe, pak D11 kolem km 60 takový ty obloučky u přemostění Cidliny s mokřady /jestli se nepletu/, a potom jsem tam zahlídl tuším D 35 výstavba mega kruháče u Opatovic nad Labem nad 4-proudovkou Pradubice -Hradec. Čím víc fotek tím lepší D1
Avatar - praděda7
praděda7
Jenže v padesátých letech je z horních míst bez nějakého konkrétního důvodu opět ukončena. Mezi Prahou a Moravou je tak najednou ladem 77 kilometrů tělesa dálnice v různém stádiu rozpracovanosti.
Kdyby si autor dal čas a snad i odvahu to pak napsat, tak by zjistil, že konkrétní důvod proč se stavba dálnic po 48 zastavila byl ten, že Stalin na dálnice nevěřil a tak i naši soudruzi na ně museli nevěřit. :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jak bez důvodu? >😁
Avatar - stanleysparrow
stanleysparrow
Trosku mimo misu, ale napriklad tady v Irsku rozsirili mestsky okruh kolem Dublinu na tri pruhy a take postavili zbrusu novou dalnici z Dublinu az skoro do Virginie(cca 70 km) za jestli se nepletu za 3 roky.Vlitli na to, vsude bagry a nakladaky a jeli az do noci.A vsadim se ze ro postavili levneji nez v Čr.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj smutná realita

Nejvíc mě sere když jedu třeba z Mnichova a v 11 v noci tam na uzavřenejch úsecích dálnice makaj

Proto taky pro hlavní město životně důležitou dálnici D0 stavíme už přes 50 let a zatim to vypadá na dalších 50 let :no: :no: ;-\
Avatar - _Karel_
_Karel_
To není vůbec mimo mísu. Máme oproti západu zlomkovou cenu pracovní síly a stavíme nejdražší dálnice, a navíc nejpomaleji. Ale přece nebudeme Frantu (co nám šoupl pěknou provizi) nutit, aby se věnoval jediné stavbě a spěchal a platil přesčasy (a tím míň vydělal). Necháme ho, ať těch staveb nabere víc a běhá mezi nimi a dělníky taky zbytečně moc nehonit. ;-\
Avatar - praděda7
praděda7
S tou cenou pracovní síly to už není proti západu tak propastné....
[odkaz]
Avatar - _Karel_
_Karel_
Tak já tam vidím proti západu pořád násobky - proti typicky západním zemím třetina, proti nejlepším čtvrtina.
Avatar - praděda7
praděda7
Ano, ale oproti roku1989 jsme udělali ohromný pokrok. Tenkrát to byla s bídou desetina.
megacruiser
Přesně tak jako u nás teď se stavěly dálnice a mosty v Itálii - když je stavěla mafie. Vše odfláknuté, něco se začalo rozpadat ještě před předáním. Tak jako u nás. V Itálii už jsou dál, ale my jdeme po jejich cestě. Jak je možné, že záruka na stavbu za miliardy je 2 roky? Proč zadavatel stavbu nehlídá? Proč se zbytečně vyhazují miliardy, když rekonstrukce mohla být podstatně levnější, pokud by se provedla chytřeji?
Btw. všichni si stěžují, jak stará betonka na D1 drncá. Ale to není konstrukční vada - konstrukce počítala s cyklickým přebrušování spojů každých pár let. Jenomže česká stavební mafie se na to vykašlala (na ceně zbroušení 60 tisíc/km se moc nezbohatne) a tak nechali dálnici zničit a dnes ji opravují za miliardu na kilometr.
Proč nelze vést R43 Brno-Svitavy přes Bystrc? Protože dnešní normy nepovolují vést silnice dálničního typu přes souvislé sídelní celky a kolem "Hitlery" vyrostlo sídliště kde je 10000 lidí. Proto se dělají obchvaty.
Dálnice Brno-Vídeň přes Mikulov je zbytečná - defakto souběžně vede D2, logické by bylo napojit D2 u Břeclavi a dál na Vídeň. Beztak je jedno jestli Polák pojede do Vídně o 3 minuty rychleji kolem Mikulova nebo o 3 minuty pomaleji kolem Břeclavi...