Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST S Land Rovery v náročném terénu: Nové Discovery se vyrovná legendárnímu Defenderu!

18 komentářů

Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
kde se i defender se zacinal potit... nie je tam tych "se" naraz nejako moc? ;-)

inak vytycenu trasu ze zvladlo disco v poho ako defik este neznamena ze sa mu vo vsetkom teraz vyrovna... chce to dat inu trasu a tam uz disco ostane stat ako ryba na suchu ... na defika mat disco v terene proste nikdy nebude
Avatar - wakantanka
wakantanka
pred pár rokmi som sa zúčastnil podobnej akcie lokálneho dealera MB. A trasu, ktorú som dal s G-čkom s prstom v nose dal nielen Tucson ale aj GLA čka na cestných pneu. Výpovedná hodnota takej "projížďky" ? Zvládne veľa, otázka však stojí koľko krát a ako dlho?
Avatar - defender110
defender110
Noo. Možná se mu přiblíží. V luxusu ho daleko předčí, a klidně může mít sebezamračenější výraz a sebevíc výdechů a lomených hran, ale klasikovi Defenderovi se prostě nevyrovná. Sorry jako. Tečka. ;-\
danh
No já bych chtěl vidět majitele nového Discocery až chytne o šutr v těžkém terénu. A taky až ta elektronika začne blbnout....
Kdepak Defender ničím nenahradíš, zaplat pánbu za dinosaura... A to nemluvím o cenách ND... Ložisko za 250 kč.... normálka ale jen u Defa....
Je smutné, že články píšou lidé, kteří o tom ví tak málo...
sumy
To je opravdu výsměch.
Def je legenda, o tom žádná. Rozhodně to ale není etalon offroadu (ani tereními schopnostmi, natož spolehlivostí/odolností) a pojedeho kde co, včetně samce.
Zároveň srovnávat Klasiku na hrubých MT gumách s elektronickou leštěnkou na AT...
Jasný, že si Def utrhne ostudu na suchém podkladu ve stoupání, tam ty MT prostě klouznou.
Jinak ač Duratracy na svém autě mám, tak rozhodně není dobrý nápad je nacpat na relativně silné auto na běžné ježdění(otázka taky co ty pneu umí na takto nízkém profilu). Mě hrabou i s 92kW. Dejte na to standard gumu z autosalonu a skončí na prvním mokrym kopečku s trávou >:-[]
A hlavně, samonosná kastle se po čase užívání v terénu prostě rozese... a ta hromada elektroniky. Good luck po 2,3 brodění ;-)
Avatar - happy_driver
happy_driver
Off-roadom v redakcii nerozumie ani jeden. Bodka. Nie je skúsenosť, ani záujem. :no:
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Jsem pro... a kolik máš naježděno s off-roady Ty?

Co přesně Defíka "pojede"?

S čím souhlasím je, že v redakci nikdo neví, o čem píše... a podle všeho jim to nevadí.

Discovery projede hodně... i když na Defendra prostě mít nemůže. Ale to hlavní je skryto ve slovech schopnosti... a způsobilost.

Discovery má relativně vysoké schopnosti, ale není k tomu způsobilé = nenechá vás stát pod kopcem, ale většinou to znamená následnou návštěvu servisu.

Defender byl za tím účelem postavenej, aspoň ten původní.. za Forda byl trochu "pošlapanej", ale pořád je to jiná liga.
Přišel myslím o pancéřované diferenciály a klouby pohonu kol... ale pořád má tuhé nápravy, krutou světlou výšku... a jednoduchou techniku.

Ano, znamená to, že řidič musí víc myslet a víc umět... no a?
Za mě je to dobře.
sumy
Dle konkrétní situace, ale vpodstate snad každá toyka, patrol a i to "vymekly" pajero s nezávislou přední nápravou. Nic proti Defu nemám, je to úžasný auto, je to legenda. Ale jsou i lepší. Def je kult a ne racionální volba.
Jinak nemám natočeno milion se všem offama, ale za poslední 4 roky jen ve svým cca 100kkm, s několika divocejsima výletema(RO, MNG), pár "závodů" a pravidelně na různé pohodové vyjížďky. Ara, Nivy a další postrky do toho nepočítám. K tomu plní i funkci rodinného dostavniku pro 4 děti a rok jsem v něm musel hoblovat dálnici každý den.
Jen lehce poladenej, zvenku takřka civil. Již několikrát jsem byl svědkem kterak moderní zázraky konci. Ono to ježdění v terénu je dost jiné. Je to o klidu v duši, že když to někde opřu/položím, tak že o nic nejde a za pár Kč opravím. Je to o tom umět. A když je auto rozumně udělaný, tak to zvládne i tele jako ja ;-)
Rozhodně nepopírám, že je Disco povedené auto a klidně bych ho doma snesl, ale není a nebude to offroad. Staré pravidlo:offroud není o tom co projede, ale kolikrát to projede.
Ted
trasa vytycena vyrobcem opravdu nerekne nic o nicem. i na predvadecce bmw X 5 jsem se divil, co zvladne a všichni vime, ze je to pozuze silnicni auto...

nejsem zadny expert an off-roady (i když takovy exkrementy bych nenapsal), ale projel jsem krizem krazem Island 4000km v 18 let starem land cruiseru.
ano, vetsi brodivost by pomohla, ale uprimne uz takhle me párkrát téměř strhnul proud a do niceho většího bych nesel. auto mělo přes 300tkm najeto, na typicke islandske valse cele drncelo a skucelo, ale dostali jsme se i tam, kam se odvazili jen mastodonti na zvysenych podvozcích a speciálních kolech.
jeden den mi uprostřed niceho spadlo okno ve dveřích ridice. prselo téměř nepretrzite a teploty se pohybovaly mezi -1 a 12 stupni. Musel jsem to opravit, protože igelit by omezil tolik potrebny vyhled a resit servis by nam překazilo všechny plany a zničilo dovolenou. bez jakychkoli zkusenosti ci znalosti auta jsem proste rozdelal dveře a za pomoci jediného stranového klice a sroubovaku ze standardni sady dodavane vyrobcem jsem si dokazal poradit.
Je to jen priklad, zadna krizovka rozhodujici o byti ci nebyti ale s timhle autem bych jel znovu kdykoli kamkoli. s novym discem bych se bal.protoze tam uz normalni clovek neopravi nouzove nic. Je to lestenka a kdo zna problémy starého disca vi, ze je třeba se pohybovat v dosahu zanckovych servisu.
[odkaz]
sumy
Tak já si hýčkám dvojkový pajero s 2,8 a superselectem.
Nadranděnejch 370tkm a vše je stále funkční, včetně klimy, vyhřívanej sedadel a ostatních pytlovin. Každej rok drandim s celou rodinkou offroadit někam na východ, pokaždé 3500-4000km a nevím co je problém. Pravda, letos jsem si s sebou půjčil ještě Landrover Freelander(žádnej těžší offroad letos nebyl v plánu), ať se líp vejdem. A tak jsem poznal jak vypadá servis v Černé Hoře, jak brzdit v horách s neventylovanými kotouči, jak plánovat trasu s ohledem na problémy s palivovým čerpadlem a ve výsledku jsem si potvrdil, že jsou na to levný díly, když manželce selhaly brzdy kompletně a napálila s freečkem do pajera >:-[]
Ted
Jo, tak jsem to presne myslel. Nakonec misto jezdeni stale jen resis auto a dovolena je v haji....
sumy
Ale to zas né, alespoň jsme měli nějaký vzrůšo >:-[] Vždyť by to jinak byla nuda ;-) Od první závady-prasklé brzdové trubky po cca 1100km u hranic BiH s MNG s těma roztomilejma cedulkama "zaminováno" okolo cesty jsme s tím pak ještě nahopkali dalších 2600km, pravda, každých 300km se musel dolít benzín, neboť čerpadlu dělalo problém z nádrže vycucnout víc jak 25 litrů
Ted
no nevim... ja si v takových situacích moc nelibuju.
když jsem to do ty reky poustel na jiz nepouzivany silnici, byli jsme sami, bez tel. signalu.
když sla voda přes haubnu, aniz bychom měli snorchl, hrklo ve mne, co bych asi delal kdyby...

nicmene k ty rece jsme dojeli po trech, ctyrech hodinách jizdy krokem a predstava, ze to musim jet zpatky, me rychle presvedcila, ze musim přes.

asi jsem to mel zkusit prebrodit pesky, ale to podle me v ty ledovy vode není fyzicky mozny... zustat nekde s rozbitym autem bez pomoci me moc nelaka a s touhle lestenkou bych si asi s nicim neporadil.
sumy
Tak já si v tom také nelibuji, na druhou stranu je to krásná možnost, jak dětěm ukázat, že se svět kvůli prasklý trubce od brzdy nezboří a že si člověk musí umět poradit sám, nespoléhat na druhé. Kleště, kladivo, zaslepit, dolejt brzdovku a jedem dál :-! Telefon je v horách naprd snad úplně všude na východ od Maďarska. 2 flašky vodky, 2 kartáče Marllborek a už je čím případně zaplatit domorodcům >:D Samozřejmě mám vždy pojištění s odtahem a dopravou posádky do ČR, ale to by už muselo být
Avatar - Beefcake
Beefcake
" Staré pravidlo:offroud není o tom co projede, ale kolikrát to projede." - toto by som vytesal do kamena.
epo___
edit
nic
simson33
Obsah článku: jeli jsme se projet - bylo to super. Mně to přijde hodně málo :no:
Ted
tak to jsi na spatny serveru.
tady se nic jiného nedoctes. Vlastne ještě umeji krast videa z Youtube. :-)