Americká automobilka Ford Motor Co hodlá na deset týdnů uzavřít pět montážních závodů v Severní Americe, aby snížila zásoby modelů, které nejdou na odbyt. Jde o tři podniky v USA a dva v Mexiku, uvádí se v prohlášení společnosti.
Pre toto obdivujem Toyotu. Vzdy na zaciatku kalendarneho roku vydava svoju "predpoved" vyvoja trhu a podla toho sa cely rok sprava. Je zaujimave, ze ma velmi vysoke percento uspesnosti. Zaroven TPCA ako jedinej fabrike v CR klesol objem vyroby. Asi vedia preco.
Ja osobne problem vidim v tom, ze podla statistiky az 43% dospelych ludi v USA ma pozicku na auto (tj. 107 milionov ludi). A podla poslednych info az 6 milionov uz nevladze splacat a cislo rastie.
Banky totiz umoznili nizkoprijmovemu obyvatelstvu pozicky bez toho, aby si overili schopnost splacat. Ludia zaroven presedlali na vacsie auta, ktore su drahsie. Inak povedane, sli do modnych SUV, ktore maju voci klasickym autam vyssiu cenu.
Trump sa vyhrazal importujucim automobilkam, ze ich zdani. A kedze nahradne diely su importovane, maju problem. Chrysler, GM sa uz chystaju prepustat.
Rovnako tak, aby udrzali predajnost, davaju rozne zlavy a ine stimuly a to lezie do penazi. Dlhodobo sa to ale robit neda a tym padom sa rekordne vyroby a predaje spomaluju.
Asi jak kdo a kde, minulý týden mi souzi v seatu nebyli schopni říct, jestli ateca objednaná loni v září bude do konce tohoto roku vyrobená. Spravilo se to posláním odstoupení od kupní smlouvy, během dvou hodin jsem dostal potvrzený termín dodání auta v půlce října. Nejraději bych jim to hodil na hlavu, ale budoucí uživatel auta už se tak těší, že na to kašlu, ale k tematu to znamená, že někde opravdu nestíhají vyrábět objednaná auta. Nakolik je to kombinace špatné organizace a reálného převisu poptávky je věc jiná. ;-)
No to je prave to. I kamos co se byl poptat by po podpise na auto cekal mesice, pritom neprodanych aster kolem toho dealerstvi stali bez prehaneni desitky. Bylo to az komicke kdyz auta k prodeji stoji i na mistech pro zakazniky a zakaznik co by si treba chtel neco koupit nema kde zaparkovat a musi auto kterym prijede nechat pred kramem pres ulici. >:D
Overeny fakt je, ze co sa deje v USA, bude v Europe cca o rok.
Takze ak je to problem Fordu, nic sa nedeje. Ak je to problem vsetkych automobiliek, pojde to z kopca :-/
Za posledných 20 rokov som mal dokopy aj s manželkou presne 20 nových áut, takže je jednoduché si spočítať s akou frekvenciou boli kupované. Ale už som dospel a tak poslednému môjmu autu už ťahá na 4-tý rok a ešte si ho nejaký čas ponechám. To som naozaj nemohol tušiť že toto moje rozhodnutie bude spúšťačom novej krízy v americkom automobilovom priemysle. A keď si pomyslím že podobne urobilo ešte niekoľko ďalších "stálych klientov" dílerstiev a nešťastie je na svete.