Vis co? Ja te chapu. Podobnym paradoxem jsem si klestil cestu, kdyz EU naridila pouzivani tzv. uspornych zarovek... kdyz jsem si pak precetl, co vsechno se k vyrobe musi pouzit ( vytezit, zpracovat, dovezt), propadl jsem eko-bezmoci. A prisel o posledni eko-iluzi...
Já zítra jedu na oktoberfest s velkým SUV. Jenže se chci ráno stavit na snídani a koupit nějaké občerstvení na cestu. Takže zítra ráno můžeš na Novém Smichove (velké obchodní centrum) vidět SQ7 s jedním pasazerem a pomyslet si něco o městu a potřebě prohánět uličkami taková monstra.
Dle toho co píšeš, bych musel přikoupit Golfa s malým benzinem, jet pro rohlíky, pak vrátit Golfa domů a přesednout do SUV, protože pojedu dálkovou trasu.
Nikdy nesuďme lidi kolem sebe, důvod blondýny s GLS v obchodním centru proste muže mít více rovin.
Proti ekologicky zodpovědnému chování vesměs nic nemám, ale velmi těžko se to vynucuje a často to přináší všem známé paradoxy (boj proti CO2 s "překvapivým" nárustem jiných produktů spalování, přímé vstřiky s karbonizací atd.). Jenže se musí prodávat a lidi, co si myslí, že 1+1=3 nebo 8 nebo cokoliv jiného než 2 (bohužel většina), slyší na všemožná zbytečná pozlátka jako vámi zmíněné elektrické sklápění čehokoliv a oplastované podvozky, třebaže to váží 1700kg a více. Pro mě, co ví, že 1+1=2, je to však pěst mezi světla.
to si píš, že elektricky otvárateľné dvere tu budú co by dup, vlastne sa divím, že ešte nie sú. ide len o marketing. V ďalšej fáze ti aj vylezie sedadlo von. Ak si videl wall-e, tak presne tam ideme. Pokiaľ ide o zavádzanie el blbostí, budú sa zavádzať aj keby neboli prospešné, lebo v reklame by fungovali perfektne. O pár rokov nebudeš ručne otvárať nič a tí, čo áno, budú za socky.
to vies.. ludi je stale viac a viac .. akurat ze IQ planety je vzdy konstantne ... tu je ten problem >:D .. a toto som "nevymyslel" zrova ja.. neviem ci to nepovedal einstejn alebo neviem kto ... ale ma pravdu :yes:
jasne mas pravdu... aut bolo menej.. ale zase si mal v meste fakt vozy skor do mesta.. prisel si pred obchodak a mal si tam thalie fabie golfiky a tak podobne... dnes prides pred obchodak a mas tam touarega cayenne samy tucson sportage >:D ... a najlepsie na tom je to ze z tychto tazkotonaznych aut takmer vzdy vystupia maximalne jeden dvaja ludia ... viac ako dvaja fakt len vynimocne... dokonca este ztych malych vozov kolkokrat vystup viac ludi ako z velkych :-) .. ale to je zase uz o inom jasne
PS: dik moc.... pozname sa uz holkou dlhe dlhe roky este od skoly ... boze moj ani uz nepisem odkedy lebo by si neveril.... tak verim ze to bude ok .. musiiiiii >:D
s poslední větou zásadně nesouhlasím. Kolik aut ti pod okny/kolem baráku projelo před dvaceti lety a kolik dnes?
PS: jinak dodatečně přeju hodně štěstí (k tvému plánovaném sňatku). A´t vám to klapne.
Jj, a s "elektricky sklopnými zadními sedadly". To není na kritiku jen Volva, ale takový kraviny! El. sklápění zadních sedadel, u SQ7 dokonce el. sklopné tažné, k čemu sakra? Kam ten vývoj spěje? Za chvíli si řidič sám nebude ani otvírat dveře. A za dvě chvíle pozdecháme jako úplně zdegenerovaní dvoumetrákoví mamlasi.
a este kto dnes vobec potrebuje auto do mesta za melon ;-) ( mam citak ze kazdy >:D ) ... problem je ten ze ludia dnes chcu velke silne vozy... a ekologiu neriesia... a vyrobcovia ju tiez riesia len na papieri nie v reale... takze v konecnom doslekdu sme na tom este horsie ako pred 20 rokmi ked sme ani my ani vyrobcovia nic neriesili ;-\
jako chápu tvůj náhlý nával eko-paradoxu... ale co nevidět budou mít možnost se kupci rozhodnout, zda pořídí spalovák, hybrid a podle "Volvů" dokonce i elektriku...
Sice správná úvaha, včetně volby motorizace do CX-5 (benzín)... ale já bych si v případě, že tahle auta někdo postaví vedle sebe, asi vydřel další pleš - nad uchem (trochu přeháním). Asi by vyhrálo Volvo
Pokrytectví dnešní doby je k pláči. Na stránkách volva to popisují jako bla bla bla SUV bla bla bla stvořeno pro město s přiloženou obrazovou dokumentací v podobě lidí mířících na auto mobilem a do kufru dávajících papírové tašky a při tom nosících stejně papírový kabát. To auto váží nejméně 1700kg. Ano, možnost svobodné volby je super, ať si každý kupuje, co je mu libo, ale přísný eko boj na jedné straně a zcela liberální možnost vyrábět 1700kg SUV stvořené do města a vozící papírové tašky ve mně vyvolává zvracení.
Není tohle náhodou už míň švédské, než škodovka česká (ta se aspoň v Česku montuje). Volvo vlastní už více jak 7 let čínská automobilka Geely a tento model se vyrábí v Belgii, jak je ostatně v článku uvedeno.
Jak se XC60 a XC90 povedla, tak XC40 je zklamání. Zepředu ještě dobrý, aktuální klasický design Volva. Ale zadek je ošklivej, hodně k tomu pomohl tvar zadních světel. Dále nechápu módu zlomit boční linku v půli zadních dveří a vést ji nahoru. Masa plechu nad zadním kolem ještě nikomu nepomohla.
Ceny nekomentuji, jelikož se jedná o vrcholné verze.