Zajímalo by mě jaké opatření proti rzi v tomhle muzeu používají. Mazda je známá tím že auta sjíždějí rezavé už z výrobní linky a tyhle auta vypadají docela zachovale. Nebo jde o repliky?
Pán je trol :-)
Tohle muzeum je fantasticke, pan Frey je legenda Mazdy v Evropě. První dealerství, sosobní vztahy z Japonskem atd. Všechny modely vlastnil a vlastní včetně unikátů... Musíte tam, kdyz jste fanda Mazdy a Wankelu.
Fajn clanek, nektere kousky jsou opravdu vyjimecne... bus s rotacnim motorem ;-) Fajn clanek.
Mimochodem, na Pankraci v nejmenovanem OC vystavuji auta s trojzubcem ve znaku... doporucuju
které jsem znal z Austrálie tu chybí. RX100, RX2, RX3, RX4 a RX5 a RX6. Docela možné, že se některé ani nevyráběly s levostraným řízením pro Evropu. S příchodem emisních zákonů se Mazda dostala do velkých problémů, jelikož pro tuto éru neměla vhodné motory a musela se na delší čas spojit s Fordem. Ale pístové motory od Forda nebyly zrovna to pravé ořechové. Mazda později vyvíjela své vlastní pístové motory, což ji ale značně finančně vyčerpávalo. Vykoupení se od Fordů ji stálo další balík, který musela zafinancovat Sumitomo banka, která dnes technicky vlastní Mazdu. NTL nové pístové motory řady SkyActiv se povedly a Mazda je bude dodávat i Toyotě.
Augsburg je třetí největší město 11-milionového státu Bavorsko. Stejně, jak Ostrava je třetí největší město 11-milionového Česka. Nazvat Ostravu "městečkem" může snad jen nějaký redaktor - náplava, co po přestěhování že svého vidlákova do velké Prahy zažila totální pocit méněcennosti.