Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Tuhle sovětskou limuzínu určitě neznáte! V čem byl ZiL 4102 revoluční a proč zůstalo u prototypu?

26 komentářů

Avatar - wakantanka
wakantanka
citate to vobec po sebe? Tolko nezmyslov v jednom odstavci to som uz davno nevidel. Prototyp aj stary model pod rovnakym oznacenim. Kym stary FWD novy prisiel s revolucnym FWD. Pritom stare mali RWD. 😄
comper
Hej tiez pozeram ci autor fetoval ked to napisal. Auto samotne ale na ruske pomery vyzeralo az prekvapivo dobre. Ked uz v sakuze nedoiebali nieco konstrukteri, tak to dorazilo vedenie >😁
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Spíše chlastal vodku.
Avatar - Anonym
Anonym
hlavně už sem tady o něm dávno psal já [odkaz]
Kharl.ANTIDIESEL
jj
.... u nový nabíječky TESLA PRAHA VESTEC [odkaz] [odkaz]
video : [odkaz] [odkaz]
>😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😁
>😁
>😁 >😁
>😁 >😁 >😁
>😁 >😁 >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
Avatar - Skipper
Skipper
Konkurence jiź o ní psala a ne jednou.
Stojí vám ty stupidní titulky za to? Článek se mi ani nechce číst.
Avatar - rokyta.p
rokyta.p
jo auto super :-! :-! :-! žádné podvyživené chrchle jak tfsi 8-s i Tatra 700 by musela smeknout. Otazníky v nadpisu jsou lascivní, ale co naděláš 😒
Avatar - lamal
lamal
to ***a.. skoda skoda.....

ta mamutia V8 bola pred prednou napravou ! mmm...
mohol byt zaujimavy stroj
Avatar - KubikCv
KubikCv
Článek za pět minut? Tak ono by stačilo ještě půl minuty na vložení ZiL 4102 do youtube a vyskočí toto [odkaz] s mnohem větším množstvím fotografií....
Nenabírá ACZ brigádníky? Pár článků po práci bych taky sesmolil >😁
Avatar - rokyta.p
rokyta.p
>😁 :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
už dávno sem tady o něm psal já [odkaz]
topten
pro papalase luxusni tanky na koleckach
takhle si soudruzi predstavuji ten spravedlivy spolecensky rad
Avatar - Anonym
Anonym
V roce 1987 někdo jezdil do Gulagu? Kde? >😁 >😁 >😁

Plebs v té době mohl drandit v žigulech 1200-1700 "krabice" + Samara + Moskvič Aleko + ZAZ Tavria.....

Sis nějak spletl Stalina s Gorbačovem, to se tak někdy stává no >😁 >😁 >😁 >😁
topten
zigul bylo nedostatkovy zboží i u nas, jakozto v daleko vyspelejsi a motorizovanější zemi nez v CCCP, kde to bylo mnohem horsi.
tehdejsi CCCP mel skoro 300mil obyvatel, tipuju, ze za 20 let do roku 1990 se vyrobilo nejakych 5mil zigulu (urcite me opravis), jak dlouho by to asi trvalo, aby se dostalo třeba na kazdou 10. rodinu, když se jich navíc velka cast vyvezla, velka cast byla ve statnich službách a cast postupne koncila na srotisti.
i zigul byl v CCCP pro vyvolene, ale ne za tak moc vyvolene, pro ne byl moskvic, volha, zil ...

gulagy oficielne vůbec neexistovaly, ve skutecnosti skoncily az s rozpadem CCCP, ještě v roce 1989 bylo v gulazích necely 1 milion lidi.

Snad nikdo zde na ACZ vi o ruských autech tolik co Ty, ale s obhajovanim toho zločinného rezimu bys to nemusel zas tolik prehanet..
Avatar - Anonym
Anonym
v gulagu nebyli pouze političtí vězni, pokud je ti známo, ale i vrahové, zloději, psychopati atd.... To z 300 milionů klidně pár set tisíc lidí může hodit....

Ke zbytku - nevyráběly se jen žiguly, ale už dávno před nimi i Moskviče, kromě toho pak i Iž, Zaporožce, GAzy, Uazy.... a ti hodně vyvolení se uměli dostati i kzápadním vozům - dary i utajené nákupy. A vědci, ksomonauti a další "zasloužilí" se dostali sem tam i k Volze, Čajce či Zilu....viz Těreškevová, Gagarin atd.

Stačí si dohledat dobové fotky ze sssr 80. let a je tam vidět řada mercedesů, bmw, vw, oply, volva a sem tam i nějaká amerika
comper
Obhajujes neobhajitelne, auto bolo v sajuze silno nedostatkovy tovar, to ze par vyvolenych dostalo aj luxusne kusy aby sa to ukazovalo nic neriesilo. A ta pasaz o gulagoch, vazne lol, to ako keby niekto obhajoval koncentraky, daj si facku.
Avatar - Anonym
Anonym
Já nic neobhajuju, ale tvrzení že za Gorbiho se posílalo masově do Gulagů je trošku přitažené za uši, ono se tam už moc neposílalo ani za Brežněva, místo toho se lidi zavírali do blázinců, ale to bys o tom musel něco vědět 😄 😄 😄

Já nikde netvrdím že v sojuzu měl každej auto, ono někde na sibiři jim stejně bylo na nic, tam s tím toho moc neprojeli. Ale vyrábělo se toho v 80. leteech už celkem široké spektrum, v roce 1990 se pak ještě přidal i Iž 2126 Orbit.

To už bylo 5 aut moderní koncepce - Oka, Samara, Aleko, Tavria a Orbit + stará koncepce krabice žiguly + volha 3102. Sojuz jak známo skončil až v roce 1991, takže tak. Vybrat si bylo z čeho, že se toho neprodukovali miliony a ne každej na to měl je věc druhá....
topten
no jasne, masove asi ne. zatímco za stalina to byly miliony, za gorbacovy mozna "jen" tisice nebo desetitisice. sorry jako.
to je jak s tim buresem, kterej diky zajistovacim prikazum prived do klinicke smrti několik desitek firem a ted pilnej říká - sorry jako.

ano, v gulazích i v ceskoslovenskych komunistickych koncentracích byli mezi politickejma i zlodejickove a vrazi a po komunistech to byl to ten největší xindl. zatímco politicti si mezi sebou pomahali aby prezili, zlodejickove a vrazi na ne byli nasazeni aby z nich něco dostali a na oplatku jim komousi kratili tresty.
pro komunisty byl vrah lepsi clovek nez politickej, na kterého hodili boudu a ve vykonstrovanym procesu ho poslali do koncentraku
comper
Hej hej, ja o tom nic neviem, hlavne ze ty si v tom e😜ert a tak ti pride ponuka 5 modelov naozaj siroka na najvacsiu a tretiu najludnatejsiu krajinu sveta. A to uz ani nehovoriac o tom, ze par aut sice bolo v ponuke, ale realne sa muzici dockali skor padu rezimu nez miesta v poradovniku.
Avatar - Anonym
Anonym
5 modelů nové koncepce + několik staré (zadní náhon). Mě se zdá 6 značek (VAZ, GAZ, UAZ, Iž, Moskvič) osobních aut + 1 prémiová (ZIL) na takovou zemi dostačující.

Pro invalidy navíc dělal tříkolky a později Oky ještě Serpuchov (SeAZ) a pro armádu obojživitelný offroady ještě LuAZ. V 90 letech začal produkcí modelu Oka i Kamaz.

Že ty značky jako Moskvič, Luaz a ZIL nechal stát krachnout je vinou vlád Jelcina Putina. Bez investic se těžko produkuje něco moderního. Podobně dopadl kosmický program Eněrgija/Buran atd.
samael
V tvém milovaném Rusku se "nepřátelé lidu" posílají do lágrů i dnes, jen v menším množství a už se tomu neříká Gulag, ale princip zůstává stejný, kdo si moc otevře hubu ten prostě špatně skončí, někdy ho dokonce "neznámí pachatelé" pošlou do hrobu.
Avatar - Anonym
Anonym
A papaláškáry pohřbil právě pomatený Gorbi, když nařidil přestat vyrábět čajky a u Zilu spláchli do wc tenhle koncept a vyráběly dál klasické limuzíny 41047 a pak kratší verzi 41041 + pár sanitek a pohřebáků a kabrioletů. dokonali to za Jelcina a Putina, kdy to slavně prodali podvoníkům a pak zas koupili zpět a krom pár kusů na e😜ert + něco pro moskveskou radnici si nikdo nic neobjednal a do modernizace nedali pětikorunu.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Vůbec nechápu, proč tu je na hlavní straně prototyp nějakého auta neauta. A Gorbi se svezl v Mercedesu a tak zastavil výrobu sovětských bakelitovych nedodelku
Avatar - Anonym
Anonym
jasně , Gorbi se svezl v Mercedesu ale v New Yorku byl se Zilem, jezil s ním ven ještě i pár let Jelcin a myslím že asi 3-4x v něm jel ještě i Putin....

Samozřejmě ta kára už někdy po roce 95 technicky a výbavou silně zaostávala za moderní produkcí, jenže za to nemohl ZIL - ale vlastník - kterým byl ruský stát prostřednictvím Moskveské radnice >😁

A čajky zrušil pomatený Gorbi proto, že proč maj jezdit dipolomati, vysocí vládní úředníci a vojenští genrálové v nečem lepším......prča je že na západě tihle lidi taky nejezdili zrovna ve VW Polo, ale on Gorbi autům rozuměl asi jako Bush junior zeměpisu >😁 >😁 >😁
Avatar - Anonym
Anonym
Gorbi v Anglii [odkaz]

Gorbi v USA [odkaz]

[odkaz]

96 Jelcin a Sibiři [odkaz]

Putin v Británii [odkaz]

všude ZIL, divný co 😄
peterle
Je známa tým, že v luxusnom kožuchu a účese, šla medzi chudobné bábušky, čakajúce pred obchodom na chlieb a pýtala sa ich, ako sa im darí 😄