Bezpečnost
Ano, nedavno jsem se o tom sam presvedcil, kdyz jsem ucil manzelku podelne parkovat s nasim Dodge Ram, ze standardni dopravni kuzely jsou absolutne nedostatecne. Kazdy kuzel jsem musel podlozit dalsima dvema bedynkami, aby byli alespon trochu videt >😁
Nebo kdyz jednou male prejela asi metrovy balvan, protoze ho proste pres kapotu nevidela...
Nebo kdyz jednou male prejela asi metrovy balvan, protoze ho proste pres kapotu nevidela...
A teraz si predstav, že namiesto balvanu sa tam bude hrať malé dieťa - hrozné pomyslieť. Preto nenávidím vysoké predky a zúrim, keď ich niekto ospravedlňuje takzvanou bezpečnosťou chodcov pri prípadnej zrážke.
Kolik je situací, kde si před autem hraje malé dítě? Minimum. Někde na zahradě? Na parkovišti? Tady jde spíše o nezodpovědnost dospělých. Ale těch chodců je několikanásobně víc. Vysoký předek je taky výhodnější např. při srážce se zveří. Je menší šance, že se dostane až do kabiny a posádka to odnese.
Divil by si sa - viac ako dosť. Aj tí, čo majú baráky a garáže z vlastnej pohodlnosti parkujú na ulici - v jednej takej štvrti bývam, je to obytná zóna a autá zaberajú tak polovicu voľného priestoru. Rozhodne je to mnohokrát častejší prípad ako kolízia s chodcom alebo dokonca so zverou. Decká pred autom som mal za toto leto aspoň 10x. A keď vo vyššej rýchlosti zotneš jeleňa, je ti aj vysoký čumák prd platný. To samé pri náraze do pevnej prekážky - beztak je to mäkké, pod kapotou vozíš len vzduch navyše.
Decko se ti muze zabehnout i pod osobak, s tim nenadelas nic a muzem byt jakkoliv opatrny. Ad. parkovani, ja mam ke svemu bytu sve parkovaci misto,ktere je na zadni obsluzne komunikaci takze na ulici nikomu nic neberu.
Jinak s tou srazkou se zveri, hrana kapoty je cca 1.4m vysoko a bezny jelen meri kolem 1.5m v kohoutku, takze ta srazka by nemusela dopadnout zas az tak spatne.
Pod kapotou vozim V8 a stale jeste klasickou ramovou konstrukci, ale protoze uz je to starsi auto, tak o bezpecnosti co se tyce srazky spevnou prekazkou si iluze nedelam. Na druhou stranu pri srazce s o polovinu lehcim osobakem, bych mel asi vyhodu ja.
Jinak s tou srazkou se zveri, hrana kapoty je cca 1.4m vysoko a bezny jelen meri kolem 1.5m v kohoutku, takze ta srazka by nemusela dopadnout zas az tak spatne.
Pod kapotou vozim V8 a stale jeste klasickou ramovou konstrukci, ale protoze uz je to starsi auto, tak o bezpecnosti co se tyce srazky spevnou prekazkou si iluze nedelam. Na druhou stranu pri srazce s o polovinu lehcim osobakem, bych mel asi vyhodu ja.
Môže, ale cez nižší čumák máš väčšiu šancu ho uvidieť, nie? Píšem o tom, o ničom inom. Raz som bral pri chodníku zaparkovaného Hummera a musím povedať, do mŕtvych uhlov by sa schovala čata vojakov, nie malé dieťa. Ale to je, pravdaže, extrém.
U jeleňa je problém hlavne váha a aj to, že máš šancu 50:50, že v okamihu zrážky je práve vo výskoku, čiže pokojne o pol metra alebo meter vyššie. Aj vysoký čumák u novších áut je proste mäkký a určený na rozmlátenie.
S posledným odstavcom súhlas. Pri zrážke s menším autom si vo výhode - ale zas pri zrážke s pevnou prekážkou je to naopak. Nikdy nie si úplne bezpečný a keď aj nehodu nezaviníš, môže to byť krutá lotéria, kto ako dopadne.
U jeleňa je problém hlavne váha a aj to, že máš šancu 50:50, že v okamihu zrážky je práve vo výskoku, čiže pokojne o pol metra alebo meter vyššie. Aj vysoký čumák u novších áut je proste mäkký a určený na rozmlátenie.
S posledným odstavcom súhlas. Pri zrážke s menším autom si vo výhode - ale zas pri zrážke s pevnou prekážkou je to naopak. Nikdy nie si úplne bezpečný a keď aj nehodu nezaviníš, môže to byť krutá lotéria, kto ako dopadne.
neviem, či sú nejaké štatistiky o stretoch so zverou. Ja mám skúsenosť z prvej ruky o 2 zrážkach s jeleňom na malých autách - jedno stará corsa pár rokov dozadu, 100 km/h, statný nástorák skočil na prednú kapotu a sklo, auto odišlo po svojich (samozrejme rovno do servisu) a posádka mala len šoky a odreniny, druhá srna skočila na starú prefelíciovú škodovku, parametre zrážky presne nepoznám, škodofka zničená, posádka bez ujmy. Nedávno za trnavou nabehlo suv na zrazenú srnu, narazilo do stromu, posádka nemdopadla dobre. Z toho, čo som čítal, videl, mi nevychádza, že malé auto je nebezpečnejšie a naopak trebárs suv bezpečnejšie. Tieto veci som riešil už pri smarte. Že sú malé autá reálne nebezpečnejšie, je zrejme fikcia, ktorá nezodpovedá reálnym štatistikám.
Bydlím v obytné zóně a takových situací se tu stává dost. Naštěstí u nás ještě žijí rozumní lidé a takové přerostlé obludy k nám zatím nedospěly...
To netvrdim, je pravda ze do nasich mest a obci se pres sest metru dlouhe a dva metry siroke auto na bezne jezdeni az tak uplne nehodi. Proto ja si to schoval do Severni Ameriky, kde se v horach ta velikost ztrati 😉
[odkaz]
[odkaz]
A nevznikl ten pocit o lepším výhledu z toho, že si spousta lidí, dam obzvláště, prostě neumí seřídit sedačku?
Staci se projet treba z Mirosovic do Mnichovic v SUV a ve sportaku. Manzi ASX, jestli se mu da rikat SUV preskace Rathovy stredocesky silnice aniz by si neceho vsimlo, moje zetko s 255/35 -18 nebo tak nejak na tech hrbech poskakuje a narazi az drkotaj zuby. Totez zpomalovaci hrby. Proste na denni jezdeni po cesku SUV s pneumatikama aspon /60 mi nikdo nevymluvi.
hodnocení v testu na tom nejsou SUV karoserie s výhledem hůř než jiné uvedené varianty, a to ani ta často zmiňovaná MPV jako "lepší varianta" rodinného auta.
K článku, resp. jeho titulku, nevím, že bych kdy kde četl nebo slyšel jako obvyklý názor, že ze SUV je dobře vidět ve smyslu přehlednosti karoserie, snadnosti parkování, naopak více než jiné karos. varianty mívají suv kvůli své karoserii park. čidla příp. kameru v sérii.
Z hlediska výhledu bývá zmiňována výhoda vyšší stavby karoserie, tj. vyššího posezu, který zejména u velkých suv znamená v praxi výhled přes střechy aut před sebou, což nějaká část řidičů, a zejména řidiček, může považovat za výhodu.
Debata pod článkem je samozřejmě vedena čistě v duchu osobních preferencí, které jsou, typicky pro zdejší diskuse, hlásány jako obecné pravdy.
K článku, resp. jeho titulku, nevím, že bych kdy kde četl nebo slyšel jako obvyklý názor, že ze SUV je dobře vidět ve smyslu přehlednosti karoserie, snadnosti parkování, naopak více než jiné karos. varianty mívají suv kvůli své karoserii park. čidla příp. kameru v sérii.
Z hlediska výhledu bývá zmiňována výhoda vyšší stavby karoserie, tj. vyššího posezu, který zejména u velkých suv znamená v praxi výhled přes střechy aut před sebou, což nějaká část řidičů, a zejména řidiček, může považovat za výhodu.
Debata pod článkem je samozřejmě vedena čistě v duchu osobních preferencí, které jsou, typicky pro zdejší diskuse, hlásány jako obecné pravdy.
Škoda mluvit, koukám, že by se měly zakázat i sedany >😒]
Na SUV mi mění destičky, takže jsem si vzal Mondeo kombíka. Subjektivně z něj vidím hůř než právě z mastodonta. Co k tomu napsat víc 😉
Na SUV mi mění destičky, takže jsem si vzal Mondeo kombíka. Subjektivně z něj vidím hůř než právě z mastodonta. Co k tomu napsat víc 😉
Že Mondeo V generace má docela malá okna.... to bych k tomu napsal já a je to pravda >😒]
tak naprt je dozadu vidieť aj zo svišťa vďaka supertajnej kľučkovej vychytávke. Keď prirátam dosť tmavé zadné fólie v štandarde tak výhľad šikmo vzad by som v recenzii do plusov nedal.
Kdepak, bez zrcátek ani ránu... já přehlídl minulej tejden kontajner na suť 😐 Výška asi 0,5m... nemožné vidět.
na svišťovi mám cúvaciu kameru, aj keď mi prišla v malom prckovi smiešna, je to dobrá vec a pamätám si ako som na 206 pri cúvaní nabral stĺp pouličného osvetlenia, lebo mi zapasoval za opierku zadného sedadla.
V praxi ten pohled přes střechy končí u prvního dalšího SUV, dodávky nebo osobáku s rakví, u některých tvorů i u mobilu s facebookem... Větší rozdíl než osobák vs. SUV vidím mezi výrobci. Třeba Megane - kombinace vysoké palubky, nízkého čelního skla, velkého krytu přední kamery/senzorů je fakt genitální.
Zase raz umyselne podhodeny clickbait clanok a navnada na flamewar.
Na titulke zase asi musel dat redaktorom velku namahu najst nieco s co najmensimi oknami.
Sice chapem, to co v teste malo ist, ale
1. Toto nebol test vyhladu, ale parkovania.
2. Ani parkovania, lebo priecne parkovanie vobec neriesili (cize bocny vyhlad), len pozdlzne.
3. No nebol to ani test pozdlzneho parkovania, lebo sa nebrali do uvahy moznosti 360st. kamier.
4. "Vyhlad" neznamena dopredu a dozadu ale aj vprav👋vlavo a sikmo do stran.
Dalsi nezmysel nieco porovnavat podla standardnej vybavy "Do výsledku promluvily také asistenční systémy, maximálních pět bodů dostaly vozy standardně vybavené parkovacími senzory vpředu i vzadu a parkovací kamerou, jeden bod naopak obdržely ty vozy bez těchto prvků ve standardní výbavě. " a ked uz , tak potom treba aj podla maximalne moznej vybavy modelu.
Z vlastnej skusenosti mozem povedat, ze som bol prijemne sokovany z vyhladu z Forestera, hlavne toho bocneho. Oproti inym autam (prinajmensom velkej vacsine) je to sklenik.
Na titulke zase asi musel dat redaktorom velku namahu najst nieco s co najmensimi oknami.
Sice chapem, to co v teste malo ist, ale
1. Toto nebol test vyhladu, ale parkovania.
2. Ani parkovania, lebo priecne parkovanie vobec neriesili (cize bocny vyhlad), len pozdlzne.
3. No nebol to ani test pozdlzneho parkovania, lebo sa nebrali do uvahy moznosti 360st. kamier.
4. "Vyhlad" neznamena dopredu a dozadu ale aj vprav👋vlavo a sikmo do stran.
Dalsi nezmysel nieco porovnavat podla standardnej vybavy "Do výsledku promluvily také asistenční systémy, maximálních pět bodů dostaly vozy standardně vybavené parkovacími senzory vpředu i vzadu a parkovací kamerou, jeden bod naopak obdržely ty vozy bez těchto prvků ve standardní výbavě. " a ked uz , tak potom treba aj podla maximalne moznej vybavy modelu.
Z vlastnej skusenosti mozem povedat, ze som bol prijemne sokovany z vyhladu z Forestera, hlavne toho bocneho. Oproti inym autam (prinajmensom velkej vacsine) je to sklenik.
Kolik lidi se zivi tim, ze zjistili a okomentovali, ze s velkym SUV se parkuje obtizneji, nez s malym, mestskym autickem...
😉
😉
Totiž stále viac plechu a menšie okná, to diktujú módne trendy v dizajne.
Šetrenie nákladov, čo sa výhľadu týka, sa často prejavuje hlavne v hrubých A-stĺpikoch. Pretože musia byť čo najlacnejšie a teda z plechových výliskov - len pevnosť je vyžadovaná čoraz vyššia. Ver mi, tie stĺpiky by mohli mať aj tretinovú hrúbku pri rovnakej alebo zhodnej pevnosti. Nejaké to polkilo alebo kilo navyše trochu vyššie nad ťažiskom nehrá pri hmotnosti auta 1,3-1,5 tony prakticky žiadnu rolu.
Robil som konštruktéra karosérie v čase, keď u nás ešte platili staré normy ČSN zo socíku. Niektoré boli smiešne, ale zrovna výhľady z auta nám narobili dosť vrások, boli dosť prísne a striktne určené.
S bonusem = nejdražší :yes: 😄
Momentálně asi nejžádanější :yes: :yes: >😒]
P.S. Napiš to tetičce, ať ví, jak hloupě si koupila auto.
P.S.Mustanga by som si vedel v garáži predstaviť. 😉
/jen ten horší výhled bych ti uznal/
SUV jako sporťák je k ničemu (no, SQ7 možná ne), nízký sporťák na městské ježdění nebo do terénu je taky k ničemu.
Vymlouvat si to tady můžeme nastokrát, ale to SUV má i v běžných situacích navrch ohledně bezpečnosti.
Tabulkoví e😜erti se tu do krve budou bít, že v extrému je to SUV horší, ano, je ! Ale fakt je ten, že ve městech či na okreskách v limitních rychlostech radši budu bourat ve vyšším autě. Na limitu nejezdí 95% jezdců, aby se převratili, nebo jim k nehodě pomohlo to, že má SUV vyšší těžiště a hůř sedí v zatáčkách. Po vlastních zkušenostech budu vždy radši v nejvyšším autě, které se účastní nehody.
Je krásné mít možnost výběru, nebo se mýlím? Každý si může vybrat to, co mu vyhovuje a využije 😄
Staci si porovnat vysledky aut porovnatelnych tried napr. Leon vs. Ateca a vysledky narazovych testov su dost podobne, standardne novsi ich ma lepsie bez ohladu na typ auta.
Ak vsak pride na aktivnu bezpecnost, tak je na tom SUV proste hrosie. Vyssie tazisko a tuhy podvozok znamenaju nutne horsie spravanie vv krizovej situacii a vyssiu sancu prevratenia.
O nieco lepsie su na tom rozne cross-overy, ktore sa svetlou vyskou a vyskou karoserie len priblizili hodnotam aut z roku 2000 😄
V běžných rychlostech na tom budeš lépe, protože sedíš výše. Náraz zezadu, z boku, zepředu. Typické ťukance ve městech, na okrskách, kdy ti někdo nedá přednost, prostě tam, kde jde o plechy a maximálně pomlácení,kde díky vyšší stavbě jsi "nad osobákem"... já si to zažil a díky bohu za vyšší posaz.
Aktivní bezpečnost je sice nižší, ale né v těchto rychlostech, kde se pohybuješ 90% času. To je vytahování extrémů... nikdy jsem se nedostal s SUV na tu hranici, kdy by mi ta horší aktivní bezpečnost zhoršila situaci (ten rozdíl je pro běžného uživatele skoro nepoznatelný)... ty ano ? Natožpak, aby mi hrozilo převrácení.... To už musí být opravdu nešťastná náhoda, nebo musíš jet jak prase a nebrzdit....
A pokud budeš bourat ve 160ti do stromu, tak už je jedno, jestli v Golfu, nebo Tiguanu...
Chápeš, kam tím mířím? Vztáhni tu bezpečnost na běžné situace, kde se s takovým autem pohybuješ nejvíce, ne na to, co by mohlo nastat v nějakých 5-10%.... a tam ti nepomuže většinou ani jiné auto...
To že sedíš vyššie ti môže pomôcť, ak ťa trafí špecificke vozidlo, ktoré je tak nízke, že z toho budeš profitovať. Väčšina dnešnej premávky je skôr podobne vysoká resp. vyššia (dodávky a čokoľvek väčšie) a výrazne nižšie sú len vyslovene športové auta, ale tie sú skôr rarita.
Opačne tento efekt vyvažuje fakt, že sa ľahšie prevrátiš pri náraze, tak len vymieňaš jedno riziko za iné. Jasne, je otázka čo sa môže stať častejšie ale nemyslím si, že s SUV si na tom lepšie.
Z hľadiska jazdy na limite podľa mňa neide o to, či jazdíš na hrane, ale práve o to, že väčšina vodičov až príde na krízovú situáciu, tak sa nespráva správne. Napr. urobí vyhýbací manéver namiesto toho, aby trafilo srnku. Ak sa pri nom SUV dostane do smyku alebo prevráti v situácii, kde by k tomu u hatchbacku nedošlo, tak máš problém. Je jedno, že jazdíš defenzívne. Podobná situácia môže nastať pri vyhýbaní sa čomukoľvek.
Toto je vlastnosť, ktorá je u SUV horšia, bez toho aby si niečo za to získal v bezpečnosti, keďže je to daň, za svetlú výšku, priestor atď.
Vo všeobecnosti sa ale nedá tvrdiť, že SUV sú bezpečnejšie.
Dodávkami som myslel fakt, že najhoršie nehody sú pri zrážke nákladných vozidiel a osobných, kde je nepomer hmotnosti tak veľký, že je skoro jedno v akom osobnom aute sedíš. 😄 Zrážky dvoch osobných aut nie sú často smrteľné, väčšinou sú to nárazy do pevných prekážok, nákladné vozidla a reťazové nehody.
1. Masírka EGA, velké auto, silné, otázka prestiže? Asi ano, nedá se nesouhlasit
2. Někomu se to auto líbí, příjde mu bezpečnější - ženy ?
3. Někdo to opravdu využije, typicky levnější SUV, žádná prémie. Bydlím na kraji chatové oblasti, tak vidím, v čem jezdí dnes chataři a jsou to velmi často menší SUV, protože projedou cestu lépe, než s Fabií, navíc jsou to starší lidé, lépe se jim nastupuje. Nevím, která kategorie převládá, ale viděl bych to vyrovnaně.
chces tvrdit, ze mensi suv ma vyssi bezpecnost nez klasicky auto za +- tu samou cenu??
to je proste blbost
Třeba u Fordu je dost srovnatelných aut v nabídce na demonstraci 😒br />
Za cenu Fokusu budu mít nějaký Ecosport - o třídu menší auto.. jinak sesterská k Fokusu je Kuga - ale ta už je dražší. Vykašli se na cenu, lidi jsou si za to ochotni připlatit, takže platí to, co jsem popsal výše....
kuga 1.5/110kw v titanu s cenovym zvohodnenim 181tis ted stoji 590tis. podotykam, ze to neni ctyrkolka
focus 1.5/110kw v titanu s cenovym zvyhodnenim +-50tis ted stoji 455tis, tedy o ne nepodstatnych skoro 140tis min
Mondeo kombi s 1.5/118kw ted se zvyhodnenim poridis za 570tis, tedy jeste levneji nez kugu. sice je to ve vybave trend, ale je otazka o kolik je stredni trida v trendu chudsi nez male SUV v titanu.
a v pripade vzajemny nehody nejspis posadka z mondea jakozto stredni tride dopadne lip nez v malym SUV kuga, ktery je podobne drahy
jestli jsou lidi ochotni si priplatit, tak nechapu proc vsichni nejezdime aspon v novejch A4 misto v dovezenejch dyzlovejch oktafkach bez filtru
Možná ti to nedochází, ale někdo, kdo má peníze nemusí za ty peníze nutně koupit to největší auto... už jen při parkování je to docela rozdíl.
A že Fokus bude v běžných situacích o trochu horší, než Kuga, přesně jak jsem popsal výše? To snad nerozporuješ, ne ?
A myslíš, že lidi si nejsou ochotni připlatit? Já vidím kolem sebe pořád dost moderních aut... a ti co nemají na nové a jezdí Dízlové Ofce, tak třeba po obměně budou jezdít dízlovým Tiguanem... i takové znám...
fokus bude horsi snad jen kdyz pojedes po spatny ceste.
jinak se stejnym motorem bude rychlejsi, dynamictejsi, min ziznivej a jeste toho vic nacpes do kufru.
kuga ma na dnesni SUV pomery docela nadstandardne velkou svetlou vysku, coz treba ja zrovna neco takovyho silne potrebuju, jenze bohuzel ctyrkolku nema v benzinu, takze kdybych nahodou z tohodle duvodu uvazoval o SUV, tak pro me kuga automaticky nepripada v uvahu
K těm autům snad chápeme viz výše, nechci tu srovnávat zrovna Fordy. Kugu 4x4 nekoupíš? Kde ? Normálně je v nabídce Ecoboost 4x4 132Kw za 843 tisíc Titanium, nebo 903 tisíc ST-Line....
zajimavy, ze na benzinovou ctyrkolku akcni cenu nedaj, ale na naftovou v tom samym vykonu daj přes 200tis.
dat minimalne 843tis za benzinovou ctyrkolovou kugu, to je docela ulet
s tema cenama to je podobny všude. SUV stoji vyrazne vic nez odpovídající kombik
Do SUV 4x4 s AT bych ale zase já nechtěl benzín, proč tak lpíš na benzínu?
na nejblizsi udrzovanou silnici to mame přes kilometr, k nam se to protahuje az když je protazeny všechno okolo, a když napadne vic snehu, tak třeba az odpoledne.
a vic snehu je dnes i pouhých 10-15cm, a to potrebuju projet, navíc tam je spatna cesta i normalne. když bude vic snehu, tak se nevyhrabem a deti budou mit zimni prázdniny ...
[odkaz]
+ atmosféra, manual, světa vyska 22cm
- je to SUV, coz moc nemusim
ještě cekam, jestli se nekde neobjevi rocni oct scout 1.8tsi, ale je to hodne nedostatkovy zboží, dokonce ani na mobile.de není. scout by pro nas plnohodnotne zastal rodinny auto, coz do 2-3 let budu muset opet resit, a i přes nižší svetlou vysku o 5 cm a zranitelnejsi motor bych volil scouta..
A 1.8TSI Scout, to už může být zase jinde, než starší TSI...
vzhledem k vozeni deti do skoly v zime potřebujem vyssi ctyrkolku a s ohledem na rodinu potrebujem auto, kam se vejde rodina.
scout zastane oboje, jedno soucany auto prodam a 5 let nemusim nic resit.
forester zastane rozvoz deti v zime ale uz nezastane rodinny auto, který bych musel do 2-3 let resit, protože to soucasny bude mit brzo ke 200tis najeto.
Uz si len vybrat podla velkosti a ceny vhodneho kandidata.
Je to len ukazka, ze vacsie a tazsie nema vzdy vyhodu (teda skoro nikdy). Na to netreba MATFYZ, ci ... ?
Ja jsem byl spíše proti SUV, ale dneska bych neměnil. Ano volba padla i na S/RS6, bavili jsme se o takovém autě do výroby. Ale nakonec mam SUV, kde je více prostoru pro všechny členy rodiny. Maximální spokojenost.
Kufr v A6 je sice větší letiště, ale jeho hloubka/výška (hlavně v zadní části, kterou výrazně omezuje více "položené" sklo pátých dveří) je výrazně limitující. Proto ty litry jsou hlavně na papíru.
Já rád sedím nízko, ale pokud bych si koupil SUV, bude to ze 70% kvůli lepšímu nastupování a vystupování. Ego mi to nepohladí o nic víc, než srovnatelné nízké auto.Ani o milimetr.
Já mám SUV rád a v dieselu. 😄 Mám Euro 4 s DPF a klidně si přikoupím retrofit SCR. Už to budou brzy nabízet. 😄
SUV je nejhorší možnost karoserie = dneska nejvíc in >😁 >😒]
Co kdo radši je úplně jiná věc
1. Projede polňačku: i s FWD, aniž bys "ojebal" spodek. Můžeš argumentovat, že spousty SUV vůbec nemá vyšší světlou výšku, než třeba kombík a já s tebou budu souhlasit, ale taky je spousty SUV, kde ten rozdíl je, takže pečlivě vybírat. Když nejezdíš v terénu pořád, je to lepší, než kupovat klasický Offroad. Často lze dokoupit 4x4, což odvozené kombi, či hachback nemá.
2. Snadnost nastupování: Pro starší lidi neocenitelné, to ti nenabídne žádné jiné auto, možná nějaké MPV či Offroad (ale ty má SUV do jisté míry supolovat, ne?).
3. V NĚKTERÝCH situacích výhoda vyšší karoserie: Parkování ve městě ( Praha - odzkoušeno, přejede snadněji obrubníky, vystouplou silnici, atd...), v určitých situacích (těch běžných za nižších rychlostí) výhoda vyšší karoserie při nehodě. Pozor, opět neporovnávám extrémy, kdy ztratíš přilnavost a převážíš se.. mluvím o běžném provozu ve městech a na okreskách.
Mínusy jste tu vyjmenovali dostatečně >😁
A každá žena to nemusí, ta moje by s tim nejezdila ani pod výhružkou smrti, je to pro ní "kráva" veliká >😁 To už radši prej kombík.... >😒]