Ostré vozy Opel byly dlouhá léta známy pod zkratkou GSi. V současnosti se vrací, ale německá automobilka má ještě divočejší divizi OPC. První dvě generace Vectry však nabídly i jiné varianty s dostatkem výkonu...
Táta koupil Bčkovou 2,5 v manuálu a na tu dobu to táhlo fakt mocně, jako malej kluk jsem tím autem byl úplně posedlej :-) Trochu se kazila a přecijenom v zatáčkách těžký motor způsoboval velkou nedotáčivost a nic moc komfort. V tý době by objektivně byla lepším autem s motorem 2,0 110 kW... Občas někdo vymění 2,5 za 3,0 a to je na dnešních přecijen hladších silnicích jiná káva, tyhle 60° V6 zní skvostně. :yes:
Osobně mám na béčkovou vectru fakt super vzpomínky. Dodnes si pamatuju, že si ji tehdy ještě u prodejce v Kladně koupila teta ve stříbrné barvě a s motorem 2,0 16V 100 kw. To byl neskutečný motor, on skvěle jel, zátah jako prase, poměrně na takový obsah a výkon velmi málo žral a vzal si tak 7 l v průměru. Ale tahle vectra byla zároveň vynikající a nadčasová designem, zrcátka vytažená z kapoty a moc pěkně řešené budíky a informační displej a kvalita materiálu uvnitř vynikající. Velmi tiché odhlučněné auto se skvělými jízdními vlastnostmi.
Slabší to teda bylo s protikorozní úpravou, protože hrozně rezla. Ale jinak to bylo super auto.
Osobně si myslím, že to auto na tehdejší dobu bylo velmi pěkně designově postavené a nadčasové. Což se bohužel o verzi C říct nedalo.
tahle Vectra bylo naprosto geniální auto. Úžasně výkonný a rychlý. Neměla omezovač a uměla jezdit přes 250. I dneska by se za svoje jízdní výkony nemuselo stydět. Jen ta 4kola na tom dost zlobila. ;-\
Tak i tak je to jistě velké plus a pak ledasco odpustíš >:D Na VŠ na nějakém kurzu byla holka, né uplně pohledná, vlastně hodně nepohledná, ale celý týden ji tam jezdil obden navštěvovat její přítel, docela fešák.... vždy přijel ve voze jejího otce.. MB S, Lexus LS..... No uměl si vybrat...... gurmán >:D
Jak dnes si pamatuji, když s ní otec přijel k autoškole, kde jsem dělal moto jízdy. Byl rok 96 a to auto mi přišlo jako zjevení. Nadčasovy design, 2,0 16v, pohodlný, rychlý a krásný sedan, v okolí dlouho nej auto. Celý den jsem se vždy těšil, jak někam pojedu. Ještě v roce 06 jsem s ní jel na státnice na VŠ, ale to už měla 440tis km a byla jako třetí v rodině. Pak se ji již nevyplatilo udržovat, spotřeba se zvedla a jako pojizdna byla odstavena. Dodnes na ni rádi vzpomínáme.
tak já tam byl pouze třikrát, páč jsem tehdy ještě býval fešák a krom žhavých výfuků se tam pohybovalo nemalé množství ještě žhavějších děvčat s nažhavenýma... očima
Ty tuner srazy tam jsou pořád, akorát se tam už schází asi jiná sorta lidí, které se slušný člověk radši vyhne >:D >:-[] Ale s trochou štěstí si můžeš zazávodit po okolních okrskách či přilehlém městě s jedničkovou Oktávkou, či Golfem IV >:D
Jojo, kdo měl tehdy Kalibrovanýho Opela, byl king. Ona i ta Vectra v článku byla v té době výrazně oblíbená.
Jak píšeš, to byla doba... žádná pleš, divoký východ a milovický tuner srazy. :-)
Já jsem to dilema, jestli turbo nebo V6, řešil u calibry, nakonec jsem vzal V6, byla sice pomalejší, ale pro mně byl a je šestiválec argument, který prostě vždy převáží.
Stejně, v té době (94-97) co jsem cali V6 měl, nebylo na silnici moc aut, na která by nestačila. Mládí, krásné kupé, to byla doba... >:D