Škodu 120 v krásném stavu by dneska člověk pohledal. Na inzercích zahraničních serverech jsou jich mraky, v případě tohoto kousku to má však jeden „drobný“ háček.
a kolik že se těch škodovek prodá? ti jsi si nějakou koupil? nikdo to nechce , lidi to vyhazovali protože to byli krámy , dneska si ti dobrodruzi myslí že na tom zbohatnou... jsou to křápy který žádný sběratel nebo človek co chce youngtimer nikdy nekoupí leda tak nějakej přefetovanej hipster z reklamy...
jo svezení je to dost podobný jako na koňským povozu >:D bože před 10ti lety tyhle auta stáli na každým sídlišti a ani v kovošrotu už to nechtěli >:D a ted tu hnusnou jebku střílí borci za statisíce ... asi dobrej matroš :-!
Tak to bylo napsany od Hrdlicky v knizce Voukoli okridleneho sipu. Sam potvrdil, ze nerizeny katalyzator je nesmysl, musely se pouzit teplotne odolne katalyzatory, ale ze na vyvoj vstrikovani takhle narychlo nebyly prostredky. Ale je otazka, jestli si jeco neprikraslil :-)
Nechápu, jak s tím někdo mohl jezdit - točivý moment byl kvůli nesmyslné konstrukci výfuku zcela minimální, byl problém se na rozumné otáčky vůbec rozjet i s prázdným autem. Buď to chcíplo nebo skákalo. Chtěl jsem před mnoha lety Rapida, ale nakonec jsem vzal Mitsu Cordia 1.8T které nejen jako sporťák vypadalo, ale taky tak jelo...
Musíš hlavně rozlišovat ty první užovky, to byly opravdu strašné křápy. Ale model M se zásadně zvětšeným rozchodem kol (a nejlépe s hřebenovým řízením, posilovačem brzd a 5st. převodovkou) už jezdil mnohem lépe! ;-)
Náhodou, svezení se Š 130/135/136 není vůbec marné a pokud se jedná o krásný Rapid, pak už vůbec ne! :-):yes: Už teď jsou tyto auto ceněným yongtimery a jejich cena (zachovalých kusů) už jenom poroste! ;-)
Ale kecy. Youngtimeru nebo veteránu rozumím, ale na tom autě nebylo nic dobrého ani za komunismu. Už v době vzniku byly Š105/120 a 1203 vraky. Rozumím že Američan nebo Japonec to může se srandy okouknout jako raritu (stejne jako my Yugo nebo Luaz), ale to je vše. Jestli jsem urazil nostalgické vzpomínky na dětství, tak se omlouvam. Ale stejně si myslim, že to je strašne auto, jako FSC Żuk nebo Aro 24.
... Že by tam dávali katalyzátor (ke karburátoru) jsem neslyšel, ale zato jsem někde četl, že právě z těchto důvodů (emise) se přímo na místě v Kanadě měnily karburátory za vstřikování. Jinak to řešení (jeden OK kus na homologaci) pouze trochu předběhlo dobu, tohle je dnes v automotive (v různých obměnách a inkarnacích) naprostý standard.
Autor článku tvrdí, že tento exemplář typu 120 GLS má zřejmě pětistupňovou převodovku (což je možné) a úhlovou zadní nápravu - což je ovšem naprostá blbost a přiložené fotky podvozku to plně potvrzují! Vlečená šikmá ramena na zadní nápravě měl ze stodvacítkové řady se čtyřdveřovou karoserií jen model 120 LX, Gé-L-Esa měla vždy jen starou kyvadlovou nápravu! Takovou, jaká je vidět na přiložených fotografiích... :-!
Hrdlicka popisoval, ze to dovazeni do Kanady byl malem pekny prusvih. V Kanade tou dobou byly prisnejsi normy, nez u nas, takze je Skodovky samozrejme neplnily... Tak si skodovkari hrali tak dlouho s motorem, az jedno mereni vyslo, jak melo... Samozrejme, ze kdyz se namatkou vybralo jedno auto v Kanade na kontrolu, emise nesedely >:D Pry se to nakonec resilo dodatecnou montazi katalyzatoru, ale nevim, nejak na fotkach neni nic videt.
Pozdeji ve skodovce vyvinuli 135GLi s jednobodovym vstrikovanim, snad prave kvuli vyvozu do Kanady, ale uz to byla jen mala serie