ovšem pokud je chyba mezi volantem a sedačkou, tak vás neochrání ani ta nejdražší guma. Snad s výjimkou od výrobce značky Vulkan z Hrádku nad Nisou >:D
na začátku října pneu víkend. Ale fajn, proč ne. Asi je čas začít nakupovat.
Edit: bude moc zajímavé, jak dopadne test pod vedením pánů Langera a Degenera z Continentalu.To bude napínavé zjistit, která značka má nejlepší gumy. Příští rok na jaře.
Takze, zatimco test zimnich pneu jiz ma vysledky, soudruzi z SM nam udelali moc platny test bez vysledku a zimni vlastnosti budou testovat as nasnezi...
Takze az po tom, co si ti, kteri potrebuji, jiz museli gumy koupit.
Proc tedy o testu paat ted?
Jednak je to patrne nejhodnotnejsi clanek v ty stoce, a jednak pristi rok budou jiny modely gum :-)
Delate to dobre borci, kdo by taky jezdil za polarni kruh delat novinarinu. To by bylo moc prace.
Lenze aku zimnu? Aku letnu? Myslis beznu letnu a beznu zimnu? To by stalo za h...o take porovnanie. Rovnako je tazke dat jednoznacny zaver lebo celorocka v meste je ine nez celorocka na lazoch.... Celorocka pre najazd 8000 rocne vs celorocka najazd 30 000 rocne.... Kazdy musi vybrat sam. Pouzit mozog. Nikto za nas nebude rozhodovat vsade a o vsetkom.
No výsledky testů letních a zimních mají k dispozici. Takže do porovnání bych vzal nejhorší a nejlepší zimní a letní a přehled je hned na světě.
Manželce jsem minulou sezónu poprvé nazul "celoročky" Michelin CrossClimate + a subjektivně se mi zdá, že jezdí líp než levné letní bridgestony turanza a levné zimní nokiany w+ co tam měla před tím.
Objektivně lze posoudit jenom mnohem nižší hlučnost, stejnou spotřebu a referenci na nízké opotřebení od uživatelů co už s tím něco najezdili.
Ostatní výsledky jsou pro mě ale fakt jen subjektivní a dost by mě zajímaly přesně změřené hodnoty - páč na vodě a sněž. břečce se mi zdají až neuvěřitelně dobré a na suchu a na sněhu rozhodně lepší než ty dva levné modely.
Měl jsem tyto Micheliny na autě od zaměstnavatele. Překvapivě byly v zimě srovnatelné s Nokiany a GoodYeary co jezdíme, ale v létě bylo znát, při aktivnějším jízdním stylu a brždění, přeci jen měkčí směs.
Podle mne na méně výkonné druhé auto domů nebo menší lehčí služebák, snad mimo hor, plně vyhovující varianta.
Je zrejme ze zimne su v lete rovnako bezpecne ako letne. Rovnako celorocky. Samozrejme ak vodic berie na vedomie stav auta ako celku a jazdi tomu primerane. Mnoho vodicov neprezuva lebo maju maly najazd...lebo nechcu platit tpms....lebo na to s...uu...lebo ziju kdesi na nizine.... A nic sa nedeje. Rovnako sa da jazdit na slickoch. Takzs nakoniec su tie testy dobre na porovnanie modelov ale na h..o ak by chceli riesit prezut ci neprezut.
U zimních hrozí přehřívání. Obzvláště, když člověk kašle na tlak. Teplota je u pneumatik hodně důležitá. U celoročních přeci jen počítají s provozem v létě, takže se budou jinak stavět ke kompromisům a mělo by je být těžší přehřát. Zaplatíš za to zase jinde. Tohle dělení je příliš hrubé. I mezi zimními, respektive letními jsou značné rozdíly.
Dle toho co se odehrává poslední dobou venku mi částečně dávají celoročky smysl. A to takový, že jsem si na místo zimních pořídil celoročky od Nokianu, které přeci jen maj svými vlastnostmi blíže k zimním (ukáže zimní test). bydlím v nížině bez kopců, v období kdy jezdím na zimních se teploty pohybují od -10°C (inverze) do + 15°C (někdy i více), sněhu výjimečně, nájezd čtvrtinovej oproti letní sezóně. Proto by mě zajímal test pneumatik za nejobyklejších klimatických podmínek v ČR v období listopad-březen, kdy je spíše mokro a venku +5°C = odtud má myšlenka pro zkusit místo zimáku celoročky. Na léto samozřejmě letňáky...
Hmm, ale to je trochu neekonomický, když uvážím, že celoročky jsou o hodně dražší než zimáky :-). A smysl - v zimě celoroční a v létě letní mi taky uniká, a to právě kvůli ceně...
Kolega má pravdu, kupovat na zimu dražší a horší gumy je naprostý nesmysl. A kromě toho zimáky musíš mít na souvislé sněhové vrstvě, takže ty tři v roce jeď taxíkem a stačí ty ty letňáky. Ale pozor, letňáky na sněhu nefungují, nepomůže ani největší opatrnost.
Horší je diskutabilní, pokud se pohybuje v takovém tom "ani ryba, ani rak" pásmu. Záleží na konkrétních pneumatikách. Zákon nakonec zimní od skutečně celoročních nijak neodlišuje. Je to klasifikace výrobce. Zima ve středních Čechách bude hodně odlišná od zimy ve středním Švédsku.
Letní určitě nejsou na sněhu dobrou volbou, ale že bys nikam na sněhu nedojel, nelze ani náhodou říct.
Trochu nepochopeno, kam tím můj příspěvek směřuje. Co je celoroční pneumatika? Ta, která má vzorek takový, aby na sněhu obstála, ale měla směs oproti zimní tužší, aby se v létě nerozcupovala po jedné sezóně. A já zastávám ten názor, že ta celoroční mi musí vydržet větší nájezd, než za zimní, kdy v březnu sice jezdíme na zimákách, protože ráno je -2°C, ale přes poledne na slunci 25°C (nebo dnes? ráno přízemní mrazíky, před den 15°C)....a těď veďme diskuzi s odborníky, která pneu je lepší? Za mě to ta zimní nebude, nehledě na to, že se opotřebovává před očima (já navíc nezaregistroval vyšší cenu oproti zimní).
Celkem uvažuju, že celoroční gumy pořídím na manželčino auto. Jezdí víceméně jen po městě a u nás je sníh jen pár dní v roce, většinou je v zimě jen mokro. Bude to zřejmě lepší než platit dvě sady pneu a ráfků a dvakrát ročně to přehazovat.
Uvažoval jsem, že bych je pořídil na S-max v rozměru 18 palců, abych to už nemusel řešit, ale vzhledem k tomu, že jedna guma stojí 5500 Kč, tak je nepořídím a přezuju na plechové šestnáctky, které vychází při koupi s disky asi na 10 tisíc sakum prásk.
Velmi zajímavé srovnání, díky mockrát! Já osobně mám s celoročními pneumatikami celkem dobré zkušenosti. Hlavně mi to příjde mnohem pohodlnější, než dvakrát ročně přezouvat. Navíc se mi tady [odkaz] podařilo sehnat bazarové za velmi dobrou cenu. :-)