Člověk by neměl být taková ovce. ;-) Kdo ti nakukal, že když nemáš prémii, tak nemáš nárok na pořádný motor? Kdy ses o tom nechal přesvědčit a přijal jsi to za hotovou věc? Hmm ;-)
Podle mě je to i jistá setrvačnost. Prostě lidi si zvykli, že když se hodně jezdí, tak tam patří nafta. U nás ve firmě má každý svobodnou volbu mezi 1.8 TSI nebo 2.0 TDI. V garáži je jeden benzín a desítky nafťáků..
Chtěl bych se zeptat, jaký je rozdíl v charakteristice naladění podvozku Karoqu ve srovnání s jeho sourozencem Atecou - odpružení, tuhost řízení, brzdy. Děkuji.
Re: Kdy bude verze 1.4 TSI (nebo 1.5 TSI) 4x4 a s manuální p
tyhle kombinace jsou fakt mrzuté. U Mazdy zase třeba nejde benzin 4x2 s automatem (což taky nemá úplně malou cílovou skupinu)... Ti výrobci si tak odepisují celé segmenty zákazníků....
Re: je možné k 4x2 nějak dokoupit a doinstalovat plastové le
No to by mě právě zajímalo a taky za kolik. U 4x4 se v konfigurátoru připlácí 3tis. Tzn. že jako náhradní díl to bude tak za desítku a ještě budou brblat, že to nejde, protože....
Karle, vadí mi, když tu den co den vycházejí bezduché, nicneříkající a výplňové články o Škodě, které vznikly jen proto, že je v nich ikskrát zmíněno slovo Škoda - kvůli vyhledávači, víme? A také mi vadí, když tu nevycházejí podstatné, zásadní a informačně obsažné články o Škodě, mezi než řadím ten o WB. Sorry, ale když už redakce nemá novinářského ducha, aby takový článek sepsala a čtenáře obohatila o přínosné informace, tak aspoň z úcty k tomu člověku, který si to fakt zasloužil, protože pro Škodu žil, dýchal a pracoval.
Jasně, ta variabilita je u Yetika super, ovšem na úkor komfortu sezení pro zadní dospělé pasažéry (kraťoučká opěradla, nepohodlné sedákly - obojí převzaté z Roomsteru - kromě rozšířené střední části). U Karoqu je možné si typ zadních sedadel vybrat, což je úplně ideální stav. Co se týče kufru, tak ten je pro rodinu s dětmi opravdu miniaturní (pokud tedy člověk neobětuje rezervní kolo), ale to už Karoq taky parádně řeší. No a co se týče té polohy za volantem, tak u Yetíka je problém, pokud je člověk vyšší postavy. Pak si totiž musí volant nastavit do podivně "autobusového" úhlu a stejně to není O.K.. A pak je zde ta extrémní výška karoserie, takže Yeti sebou vozí naprosto zbytečně spoustu vzduchu nad hlavami posádky (i u vysokých cestujících). Ale jak říkám, je super, že všechny tyto výtky u Škodovky vzali v potaz a u Karoqu už se neopakují. :-):yes:
Z meho pohledu kufr dostatecne veliky a hlavne variabilni. Veslo se vsechno. Za volantem se sedelo skvele - rad sedim vzprimene a tim, ze je karoserie vysoka, byl jsem nadsen. Mam v planu ho poridit pristi rok znovu, ale uz jako ojetinu.
Tak je divne, ze sotva "otec" Superbu a zachrance Kvasin definitivne odejde, uz by vrchni veleni vse presouvalo do DE...
Treba se tady o nem nesmi psat... bez ohledu na nejaky projev alespon ucty...
Yeti má 3 velké nevýhody, které Karoq napravil - příliš malý kufr na rodinné použití, poněkud nepovedenou polohu řidiče za volantem a zbytečně vysokou karoserii, která zbytečně zvětšuje jeho čelní plochu. :-!
Mel jsem yetiho s 1.2 81, 6q. V prumeru jezdil za 6l. Dalnicni presuny za 7l. Rekord po rovince 4.9l. Vse dle PP.
Dnes bych sahnul po yetim znovu. Je to kratke (4.22m) a presto prostorne auto. Motor bych vzal 1.4 92.
Re: Kdy bude verze 1.4 TSI (nebo 1.5 TSI) 4x4 a s manuální p
co to sleduju, tak v tyhle konfiguraci manual nebude.
je to podobne nepochopitelny, jako ze manul neni u benzinovy O3 scout ani u silnejsi naftovy. za automat si reknou podstatne vic nez za manual a pak maj taky zajistenou praci ...
Re: Kdy bude verze 1.4 TSI (nebo 1.5 TSI) 4x4 a s manuální p
Ateca má k dobru i možnost 2,0TSI, což prý Karoq nedostane. Když je na Atecu čekačka rok, docela by mě zajímalo, jak na stejné lince (která evidentně nestíhá) chtějí dělat ještě Karoqa, o který bude (podle mě) ještě větší zájem.
Edit: asi to není stejná linka, ale stejný závod ano.Dají se čekat stejné problémy.
Re: Kdy bude verze 1.4 TSI (nebo 1.5 TSI) 4x4 a s manuální p
Aha, tak super. Já už jsem ten ceník Atecy delší dobu nezkoumal, takže asi od dob zahájení prodeje rozšířili nabídku. V tom případě má u mě Ateca další velký bod k dobru a nechápu Škodovku, že tuto verzi u Karoqu ani neplánuje. Jen ty dodací lhůty Atecy jsou šílené, ale u to se snad časem spraví... Konec konců, Karoq na tom asi nebude lépe... :-O
Za me je Karoq krasavec stejne jak Ateca, na to ze jsou od fadniho VW kterej ma snad nejnudejsi vypadajici SUV soucasnosti Tiguan, tak palec hore pro Skodu a Seat. Necekam tereni schopnosti jak od Land Rover Defender ale kdyz uz se redakce tak mile pta... Jaka je brodivost Karoqu?
Nejvíc mě zajímá skutečná- reálná spotřeba motoru 1,5 TSI .Žádné laboratorní kecy, ani projížďky po okreskách 80- tkou s lehkou nohou na šestku.
Zajímá mě to jako alternativa místo nafťáku na kratší trasy. Vím že s končícím motorem 1,2 TSI se dá jezdit docela úsporně i přes občasnou svižnější jízdu. Ale v Karoqu si např. 1,0 TSI nedovedu představit - při mém způsobu jízdy >:-[] >:-[] >:-[] , - přes veškeré vychvalování bych ho asi ,,uštval " a jezdil za 9-10 litrů.
...protože v součtu produkují méně primárně sledovaného CO2, dodal bych. Ostatní emise se (prozatím) nesledují. Změna by přišla v případě, že by klienti či auditoři požadovali sledování i jiných jedů. Zatím se tak neděje.
Jestli bude čekací doba stejná jako u Atecy tj. U kombinace 1.4 tsi 4x4 18 měsíců, tak už bude lepší koupit nový model hybridního crossoveru, který má mít stálý pohon všech kol a na trh by měl jít na jaře 2020. Poslední info je, že 4x4 v benzínu má být od 3q 2018.
Kalma, Kulhánek, Kabaň, ... Bockelmann. Nestála by informace o skonu posledně jmenovaného, který byl velmi úzce spjat se Škodovkou, alespoň za krátký článek? Zřejmě se čeká, až se specialista na Škodovku Mička vrátí ze Sicílie. Takže se ho nedočkáme, myslím toho článku, ne Mičky.
Pro ostatní, koho by to zajímalo, info od Franty Dvořáka:
[odkaz]
Otevřu článek a z automaticky spuštěného videa (pěkná prasárna, jen co je říct) ke mě promlouvá ... kdo jiný než Mička. To tam v redakci opravdu nemáte nikoho jiného, který by testoval Škodovky, nebo je Mička takový specialista na vozy z Mladé Boleslavi? Nemůžu si bohužel vyjet podrobnou statistiku článků, protože IT redakce ořízli zozrazování na posledních 10 článků, na což jsem se minule nechal nachytat v případě nicku Ham., ale kam moje paměť sahá, Škoda=Mička a Mička=Škoda.
U Kodiaqa si lidé stěžují na nedoladěný podvozek, tak jsem zvědav zda tohle bude ten samý případ.V tomto se koncern oproti dřívějšku fakt hodně zhoršil a nejsem za to rád.... :no:
Re: Test není třeba vůbec psát, protože jeho znění už všichn
ja ho znam taky. skodovka je hnuj pro dobytek. skodovkou jezdis protoze musis. skodovka se nekupuje ale fasuje? nebo je zde nejaky de*bil co by za tenhle hnuj vyhodil svoje zdaneny penize?
Ono to embargo asi je, četl jsem i na jiném webu, že dojmy dají až zítra ráno. Ale je to trapnost víčkonádržová, auto bylo představený, jezdilo se s prototypy, není k tomu žádný rozumný důvod. Jen se z toho snaží udělat (škoda auto) větší událost, než to je.
Kdy bude verze 1.4 TSI (nebo 1.5 TSI) 4x4 a s manuální převo
1) Chci se zeptat, kdy bude v prodeji Karoq 1.4 TSI (nebo 1.5 TSI)/110 kW s pohonem všech kol a MANUÁLNÍ převodovkou?
2) Proč není v nabídce alespoň na přání mechanická parkovací brzda? U SUV je to zvláště neomluvitelné! 8-s
P.S. Jako celek se mi auto líbí, ale nesedí mi ty nizounké přední světlomety, protože už tak vysokou příď opticky ještě zvyšují - na SUV se prostě nehodí. Škodovka v tomto směru v poslední době nemá moc štěstí - u Fabie III jsou světla přehnaně velká (na malé auto), u Karoqu je tomu právě naopak... :'-(
Hm, od toho má tempomat tlačítko deaktivace. Já naopak chci, aby tempomat při případném řazení dál držel rychlost, jak to ostatně dělá i s automatem, i pokud třeba podřadím na dálnici apod.
Tak ho vypnu tlačítkem a potom zase zapnu. Na druhou stranu, jedu v obci 50 na tempomat. Obec končí, zrychluji, přeřazuji a po 2 km je další obec. Podřadím a jedu dál. Mně to takhle vyhovuje.
No neviem, či 1,5ka bude postačovať na to, aby takéto SUV driftovalo (a to neriešim nastavenie Haldexu, ktoré zrovna v prospech zadnej nápravy nie je). A tiež myslím, že boost ako vodič silnej zadokolky mienil powerslide, nie nejaké ustrelenie zadku na snehu.
OK, nevedel som. Iba by som odprisahal, že v konfigurátore Octavie u nás bola len jediná červená: tá pastelová. Ale niekedy sa na tie konfigurátory nedá spoľahnúť a líšia sa od ofiko katalógov.
1.5 TSI bude stačit. Karoq dostane časem stejné motorizace a pohony jako Ateca (tedy až na 1.4 tsi, kde Ateca časem přejde také na 1.5 tsi), takže bude jak 1.5 TSI 4x4 tak 2.0 TSI 4x4.
Nene, v CZ vždycky byla normální červená metalíza, od představení OIII, dostupná jak pro normální Octavii, tak pro RS. Jmenovala se Rio, kdysi jsem zahlédl i jakousi Rosso Brunello nebo tak něco.
Chvilka googlení říká, že na SK byla taky a taky se jmenovala Rio:
[odkaz]
(vem to radši odzadu)
No nejak spätne to neovládam, ale minimálne v tejto generácii mala Octavia iba červenú Sprint, čo bola pastelová. Možno tie príplatkové fleet farby mali metlu, ale zo štandardných farieb žiadna červená metalíza nie je/nebola.
krom jiného, co už uvedli kolegové výše, zajímal by mne hluk v kabině. (stačí si stáhnout do telefonu nějakou aplikaci s chromatickou ladičkou, která umí měřit i db)
Statické dojmy jsem si užil v Holešovicích, takže především jízdní vlastnosti a pokud testujete Karotku s DSG, tak projev převodovky.
Díky
je tam 10 fotek v červené a já vidím 10 naprosto různých barev - některá ta červená vypadá naprosto fantasticky a některá zase dost hrozně. Takže těžko říci, jak bude ta hyperdrahá červená metalíza nakonec vypadat (ale bude to zřejmě jiné než pastelová u Octavie).
Jinak rozdíl Yeti/Karoq podle mě dobře ilustruje, jak se za těch cca 10 posunulo vnímání SUV. Yeti už dneska vypadá hodně oldschool a outdoorový se zdá být až příliš (třeba na dálnici vypadá, že se musí vyloženě trápit...)
karoq bude mat zase ine vyhody.. je kompaktnejsi.. ma kratsie previsy... povedal by som ze bude aj stylovejsi ako akykolvek kombik v triede octavie... hlavne som zvedavy co prichod karoqu spravi s predajmi vozov u vas ako je napriklad ASX, vitara, mokka X, 500X a podobne...
to víš, Škodovka bude propouštět , tak místní redakční hnízdo má strach, aby nebylo
v těch 2000 propuštěných.... tak pak podle toho i vypadá skladba testů a článků...
v tej cervenej je to nahodou ok.... rovnako faceliftovanej octavke takato cervena velmi sekne a dodava jej patricnu davku stylu a akejsi vizualnej stavnatosti ... skoda tento rok a aj na dalsi opat bude trhat predajne rekordy.. karoq a kodiaq su totiz horuce zeliezka a o ich uspechu niet najmensich pochyb.... skoda len ze karoq na mna posobi uz viac mestsky na rodiel od predoslej yetiny ktora vedela vyzerat fakt outdoorovo a terenne a povedal by som az expedicne a dobrodruzne... proste tak nejak viac chlapsky ... ale inak chapem ok ... mamicke na rozvoz deti asi netreba ziadny dobrodruzny vzhlad... kedze priority karoqu su uz na prvy pohlad ine ako u yetiny.... tu postaci aj pekna cervena farba a velke kola... uloha karoqu je teda vopred jasna .. alebo teda nech je to uz akokolvek ... uspech karoqu ale aj vacsieho kodiaqu je neodvratny :yes:
... u které jsem spokojen s designem a provedením přístrojové desky. Snad se ostatní modely přidají a opustí tu šílenou nudu, která z člověka- řidiče škodovky dělá jen jednoho z miliónů. Karoq se nemusí za svou přístrojovku stydět.
Super jsou také neobvykle vysoká opěradla předních sedadel. Teď ještě, aby se v těch sedadlech dobře sedělo. U posledních škodovek slýchám jen nářek.
Zajímalo by mě, jak se díváte na užitečnost digitálního přístrojového štítu. Ještě jsem ho nezažil v nějakém časově významném úseku a těch pár kilometrů v Audi mi jen napovědělo, že to zas taková pecka není. Podle mého úsudku je v současných přístrojových štítech - bez ohledu na to, zda jsou digitální či klasické - zobrazována opravdová přemíra informací. Jakoby se automobilky předháněly v tom, kdo vpleskne na obrazovku víc (nepodstatných) obrázků a dat. Vlastně i fotografie k tomuto článku dokumentují to samé. Navigace + kompas dohromady: je to vůbec nutné? Neodvádí to pozornost od toho hlavního sdělení? Kdysi bylo zásadou bezpečnosti ukázat jen to, co je k jízdě nezbytně nutné (viz SAAB). Teď aby člověk, který v konkrétním autě nesedí zrovna dennodenně, přemýšlel nad tím, kde má hledat info o čase, o vnější teplotě, o zbytku paliva v nádrži, a pod. Přemýšlení pak zabere čas, který by měl být ale věnován pohledu před a za auto. Kdysi zabral pohled na přístroje jen zlomek vteřiny a věděl jsem všechno, co jsem k jízdě potřeboval. Teď je to opravdu jak televize a pohled se od přístrojovky plné barev a obrázků těžko odtrhává...
Už aby tu byla autonomní auta: ta mohou mít vepředu třeba cinema screen...
Tak som narýchlo pozrel konfigurátor a potešilo ma, že konečne má Škoda peknú červenú metalízu Velvet (doteraz bola červená vždy len pastelová). Ale ouha, škoda si za ňu pýta vyše 1000 eur, pomerne prémiové peniaze pri kompaktnom mainstreame. ;-\
Kazdy ma jine preference. Uz jsem s tim chvili jezdil a libilo se mi to dost.
Napriklad mapa v digitalnim stitu je porad lepsi nez se otacet doprava z hlediska bezpecnosti.
Zajímal by mne skutečný objem zavavzdlového prostoru , s rezervou a sedadly vzadu neposunutými vpřed..pokud to má tuto funkci.
U Tiguanu pak skutečný objem spadl skoro o -20% :-)
Tu je obsiahle a vyčerpávajúce video ku Karoqu s 1,5TSI: [odkaz]
P.S: Pre nich zjavne žiadne informačné embargo, o ktorom hovoril Honzo vo videu, neplatí, tak neviem, ako to s tým embargom vlastne je. ;-)
Zákazu dieselů ve městech se u nás ve východní Evropě asi jen tak nedočkáme, takže mimoňské úvahy nesvéprávných zákazníků o dieselech do města budou stále na pořadu dne. Jediné čeho de skoro jistě dočkáme, bude masivní import v západní Evropě neprodejných ojetých dieselových krumplů....
Taky nechapu.Pokud hledam pohodli bude ve meste benzin vzhledem k akusticke pohode lepsi, rychleji vyhraty interier v zime. Diesel proste bude diesel pokud to neni V6 aspon.
Mistni redakce s klidem na dusi odignorovala i prezentaci Stingru, kam se taky podivali i "druholigove" ceske redakce... pak co tam koho po nejakej hyundai. ;-)
- jeste by me zajimalo prosim, zda plast na stredovem tunelu u nohy je tvrdy nebo mekceny plast (ptam se vzhledem ke komfortu cestovani). Mysleno v miste kde jsou jakoby "offroad uchytky"
- kolik je mista na zadnich sedadlech, kdyz se dopredu posadi clovek o velikosti 185 cm a pak za sebe
Zdravím, koukal jsem už na konfigurátor Karoqu, a cena v nejvyšší možné výbavě byla o kus menší než u Octavie L&K, ale výbava byla podobná. Proto by mě zajímalo srovnání těchto vozů, i když oba mají cíl jiný. Ale jelikož se rozhodují o služebním voze, tak je v úvahu Octavia L&K 2.0tdi 4x4 135kw Dsg a Karoq 2.0 TDI 110kw Dsg v nejvyšší výbavě. Zajímalo by mě co by jste preferovali v ohledu na pohodlí a praktičnosti v městě. Děkuji
Súhlas, aj mňa by zaujímal prednostne tento motor (tipujem, že na rozdiel od väčšieho Kodiaqu, kde predsalen ľudia zvolia skôr 2,0TDI, tak v Karotke bude častejší benzín).
Jj, na prezentácii boli dokonca aj "druholigové" slovenské automobilové redakcie, tak sa divím, žeby tam ACZ ako "najväčší web o autách" v ČR nebol. Notabene keď sa auto vyrába v Čechách, patrilo by sa o tom napísať (ak už nie "ako prví na webe").
- Ma multilink s 1.5 TSI?
- Jak je auto komfortni nekomfortni na 18/19 kolech bez DCC s motorem 1.5 TSI
- Realna spotreba 1.5 TSI s a bez DSG
- Zda DSG cuka pri rozjezdu s 1.5 TSI
- Kolik toci otacek 1.5 TSI pri 130/140 s manualem/DSG
- Zda umi promitat na digitalni pristrojovy stit mapy z Android auto
- Zda zakladni navigace umi promitat ve stejny okamzik mapu na navigaci i na pristrojovy stit nebo jen na pristrojovy stit a na navigaci neco jineho
ja ve svým okoli pozoruju rozsirovani benzinovych SUV, napr. přes ulici pravidelne parkuje kodiaq 2.0tsi a novy tiguan 2.0tsi.
karog bude často plnit funkci druhého auta v rodine co toho moc nenajede, ale v pripade snehu potrebuje vyjet.
dostavaj se ke me zprávy s problémy s DPF u dyzlu, co jezdi pravidelne jen kratke cesty třeba 5km rano tam a 5km odpo zpet. da se tenle problem v tomto rezimu ocekavat i u tohodle dyzlu?
v nemecku je propad dyzlu u soukrome klientely, tohle nebude typicke firemni auto, proc skoda nevyjde vstric tem, co chteji ctyrkolku v benzinu?
neboji se skoda, ze se lidi budou bat koupit naftovy motor do auta, který je urceny hlavne na popojizdeni a ze je brzo s naftakem nepusti do center mest??
Kdy otestujete Hyundai N? Byli jste vubec v Italii na testovani nebo vam to Skoda zakazala?! Slovaci vydali jiz 3 velmi pozitivni recenze na youtube! Cesi ani tuk!