To, ze vyhody nevidis neznamena ze nejsou. Kazdej nechce jezdit kompaktnim autem do mesta.
Nektera suv nabidnou vic prostoru nez srovnatelny kombik na mensim pudorysu. Vetsina suv se chova lip s vlekem. Vyssi svetla vyska je vyhodou vzdy.
Ja mel 10 tis km Kodiaqa a ted mam 10 tis km supa a priste si urcite vezmu radsi kodiaqa. Je kompaktnejsi, podstatne lip se chova nalozenej, ma vetsi kufr a teda narovinu, sup zataci docela mizerne. Az takovej rozdil to kupodivu neni. A radost v zatackach neumi ani nahodou ani jedno. Kodiaq si na to ale aspon nehraje, to je proste rodinna krabice.
Jestliže nechceš vidět výhody SUV, tak je nevidíš. Jsou a je jich dost, záleží, co v Tvém výčtu převáží, tedy hodnocení lepší/horší z principu věci nemůže být objektivní a univerzální, protože je to věc individuální. K Tvým jednotlivostem:
SUV jsou dražší - obecně ano, větší množství materiálu, větší cena, větší spotřeba.
Z SUV je lépe vidět - v provozu rozhodně, bez ohledu na ty blbosti z testu, které uvádíš. Ono totiž velkou roli hraje fakt, že sedíš výše a přes spousty překážek krásně vidíš, dokážeš mnohem dříve reagovat. Statický výhled z vozu hodnocený v testu nehraje zdaleka takovou roli.
SUV je bezpečnější - těžko k posouzení, spíše se přikláním k SUV. Pasivní bezpečnost: Pokud mám těžší a pevnější krabici, je střet s menší a lehčí krabicí pravděpodobnější a já budu ve výhodě, celkově vzdušnější interiér má více prostoru a méně hrozí rozmačkání posádky. Aktivní bezpečnost: Mám lepší rozhled, snáze čtu situaci před sebou, dokážu dříve adekvátně reagovat naproti tomu krabicový tvar vozu je méně výhodný pro ostré manévrování. Takže je zase otázka, který faktor v konkrétní situaci převáží.
SUV je komfortnější - obecně ano - lepší nastupování/vystupování, výhled, přirozenější posez. To je to, za co si připlácíš, když si bereš SUV a ne móda. Zrovna ženská jako Ty by mohla chápat, jaký je rozdíl mezi módou a praktičností.
SUV je univerzálnější - rozhodně, na silnici s ním nemáš problém, obvykle je lepší i do města - větší auto na menším půdorysu (= lépe se s ním manévruje na parkovišti, například i proto, že sedíš výše a lépe vidíš okolo sebe ;-) ) a větší světlá výška Ti pomáhá v situacích, kdy potřebuješ přejet obrubník nebo projet polní cestou k chatě.
Tohle je výčet konkrétních skutečností, u některého převáží argumenty pro SUV, u některého nikoliv, ale Tvoje výkřiky do tmy o "módě" jsou zcela mimo realitu.
Ani v tom nesouhlasím, pokračuju ve srovnání:
Kodiaq 2,0 TSI stojí 902 tis. Kč a je to 4x4 a má 7S DSG DG500, Sup ve style stojí 898 tis. Kč a je to předokolka s obranější převodovkou. Sup sice u Škodovky stojí trošku nad Kodiaqem, ale užitná hodnota obou aut je stejná a výbava také. Příplatkové prvky jsou plus mínus stejné.
Náklady na provoz omezím na prvního majitele tím, že leasingová splátka operáku vychází úplně stejně. K tomu je to v záruce. Nicméně tlumič s DCC stojí stejně, váhový rozdíl je zanedbatelný a dovolím si zanedbat tedy i životnost brzd. Ty navíc stojí stejně drobné. Spotřeba z mé zkušenosti byla mezi 130kW tdi 4mot DSG Passatem a Kodiaqem 140kW Tdi 4x4 DSG do 10%. Vycházelo to tak 0,5-0,7l/100km. Na prvních 100tis. Km je tedy rozdíl asi takový, jako příplatek za metalízu.
Kola může mít oboje stejný, pneu stojí stejně.
Výhled je pochopitelně z SUV lepší za jízdy vždycky a na parkování Kodiaq může mít kamery podel celýho auta, zatímco Sup jenom na kufru. Navíc se člověk nemusí jít dvakrát podívat na obrubník, aby to tam neorval.
A testům nevěř, většinou je to nesmysl. Vem si někdy auta stejný třídy SUV a kombi na delší dobu a uvidíš sám. Každý má prostě něco. Pokud jezdíš sám s taškou přes rameno, tak si pochopitelně koupím něco jinýho než když do auta každej den skládáš hromadu krámů a o víkendu rodinu. Nicméně tvoje úvaha, že obecně je SUV vždycky horší je nesmysl.
větší motor není s manuálem, chybí ruční brzda, chybí běžný šíbr bez skleníku, televize před řidičem je odporná stejně, jako šmatlet namísto tlačítek. Chybí manuální uzávěrka Haldexu. O neschopnosti vytvořit zcela rovnou ložnou plochu po sklopení zadních sedadel ani nemluvě... :no:
U Kokodáku se k tomu ještě připočtěte hnusný, čtyřoký hmyzí ksicht a ergonomicky nesprávné položení čísel na tachometru a otáčkoměru. Do dvou let budu muset řešit nový vůz, protože Outlander bude mít 400 tisíc, ale zdá se, že v těchto vodách lovit nebudu. :no: