Re: tohle auto sem jednomu palasoj cca v 1985-1986
hele, ze byla sierra o svetelne roky dal nez zigul, o tom zadna. ze trakci ve statickem stavu mela stejne bidnou, o tom take zadna (neplest s bocnim vedenim). ze by se asi nenasel nikdo v ceskoslovensku v roce 1985, kdo by nevymenil sockrap za sierru, kdyby mohl, to je preci jasne. o tom nema cenu diskutovat, stejne jako nema smysl delat ze sierry vice, nez cim byla (v zadu ma pouze volny diferencial, do kopce na sneholedu nevyjede, pokud nezatizim poradne kufr a i tak je to relativne bida, srovnatelna s zigulem). v nasi ctvrti ji mel jeden reznik (povolanim) tesne po recoluci nebo mozna jeste tesne pred, ja vlastne nevim, byl jsem maly, neumim to presne zasadit. co v ni mel za motor netusim, ale tohle auto jsme mu tam vsichni kluci - a i nasi tatkove - zavideli.
Re: tohle auto sem jednomu palasoj cca v 1985-1986
prosimte, dokazovat videem, na kterem auto na snehu driftuje, ze jezdi na snehu jak po kolejich, je zhruba stejne hodnotny dukaz jako kdybys video ozraleho zemana pokladala za dukaz jeho abstinence...
No určitě se shodneme že pro Sierru a tak celkově pro auta střední třídy byla a je ideální motorizace o objemu 2,0 - 2,5 litru nebo turbo ekvivalent:-)
Nebyla to polovina 80. ale od roku ´82
Ve většině zemí to byl základní motor. 1.8 měla 90 koní, běžnej 2litr 105 od ´85 115 PS
Cosworth byl kategorie sama pro sebe. Sierra měla postupně neuvěřitelný čtyři šestiválce = V6 2.0; V6 2.3; V6 2.8 a V6 2.9 :yes:
To byly asi časy :-)
1.6 a 88 PS měl předchůdce Sierry = Ford Taunus. Rok 1961? To už je hodně daleko ;-)
Je fakt že 75 koní z 1,6 bylo na půlku 80. let spíš málo...Taky je v těch technických údajích vidět, že ten motor byl byl spíše podladěný (maximální točák v 2900 otáčkách). Stejný výkon měl Moskvič 1500 nebo Polski Fiat 1500 na počátku 70. let a to určitě nebyly výkřiky moderní techniky:-) Motor 1.6 ve Felicii byl brutálně podladěný, tehdy už byly běžné výkony 90-100 koní z tohoto objemu.
EDIT: V tom polákovi byl motor z Fiatu 1500 a ten měl 55 kW už v roce 1961:-)
Re: tohle auto sem jednomu palasoj cca v 1985-1986
Stěžejní myšlenka byla vyjádřená na začátku dost jasně: Jedno z nejlepších aut tý doby v kterym sem jel.. Sierra v zimních podmínkách jezdila jak po kolejích
viz topten 14:01
Viz video z odkazu = má pravdu :-!
Tady máš další [odkaz] prostě na svou dobu asi fakt dobře postavený auto. No i na naši :-)
Re: tohle auto sem jednomu palasoj cca v 1985-1986
tak tohle vsechno eliminujes rychlosti jizdy. ale co se ciste trakce tyce (nedej boze rozjezd do zasnezeneho kopce), tak je na tom ta sierra stejne blbe jako zigulik. to byla asi stezejni myslenka, ne?
Začínal jsem kdysi na 2.0 DOHC combi a můžu potvrdit. Skvělé auto, až na tu příšernou přední nápravu, která v českých podmínkách vydržela "nová" tak 14 dní... On pravý MacPherson je až nepochopitelně jednoduchá (a já bych se nebál říct nesmyslná) konstrukce.
i kdyz jsi blba jak tago, ja ti tve volebni pravo neupiram, ale ty vzyvas boha (ci co to melo byt za figurku na tom tvem obrazku), aby me omezil. velmi nedemokraticke, nemyslis? ... ano, vime, nemyslis >:-[] dobrou noc.
Ty máš slušně vymatláno = homo buzno, ***i, přihřátej pederaste, homouši ;-)
Je mi jedno že si gay = že mluvíš jak ko kot ale ne 8-s
Takže když sme si odbyli ***skou de bilitu bez který se neobejdeš: Jestli to správně chápu nad ekonomickou realitu státu = vo který dle všeho nemáš nejmenší tušení = řadíš svý osobní pocity = kvůli něčímu kvákání = dost dobrý :yes::yes: >:-[]
Nevim jak bloncka = což si asi chtěl napsat = ale já to snad pochopil správně. Zvládneš aspoň tuhle jedinou věc potvrdit nebo vyvrátit? Prostě bez pitomejch homo keců vysvětlit :-)
Re: tohle auto sem jednomu palasoj cca v 1985-1986
nebavime se o trakci
bavime se o tom, jak to auto drzi směr
a jak ho na snehu rozhodi kdejaka dira, koleje nebo nahrnutej snih
a jestli si s tema auta jezdil, tak tezko muzes tvrdit, ze je jedno, jestli sedíš v ziguloj, sierre, bavoraku, nebo medouru
udrzet s120 nebo zigula ve vyjetejch kolejích znamenalo porad korigovat volantem i na suchu
tesim se na dobu, kdy nebudou gumy v nemecku, apod. povysenecky kvakat, ze nas zivi (cisty prijemce dotaci) a proto mame poslouchat makrelovou. kdybych mel tu pravomoc ja, dotace by si cr z eu nebrala uz dnes. nepotrebujeme je. ale tohle blonka prilepena na rakusaka tezko muze pochopit, vid? ;-)
Tak já tam taky někoho znám = a domnívám se že srovnáváš bez vyrovnání = sociální výdobytky sou daný mj. hlavně ekonomikou země. Rakušáci už dlouho mj posílaj peníze nám. To nemá co dělat s pravicí levicí :-)
Nemel ptákoviny = a neser ;-)
Jestli na to máš = diskutuj, jestli chceš pokračovat v těhle svejch teplejch ***skejch debilitách = di do p.dele = nebo ať tobě někdo do p.dele >:D >:-[]
podivej, kdyz se bavime s kamarady zijicimi v rakousku a srovnavame socialni vydobytky nasich zemi (v pripade rakouska spise socialisticke), popripade pravomoce represivnich slozek, tak ani jiny nazor mit nemuzu. u nas je to zlate!
mach - klaus - moskva. no ty jsi zase nalita jak brok, co?
Re: tohle auto sem jednomu palasoj cca v 1985-1986
Bavíme-li se pouze o trakci - zejména prázdného vozu - za snížených adhezních podmínek, je na tom Sierra úplně stejně jako kterékoliv RWD klasické bávo, mercedes nebo i ten žigul. Plivneš jim pod kola a ani se nerozjedeš. V zimě bez kvalitní zimní pneumatiky zbytečná auta.
(Dlouhodobé zkušenosti se Sierrou 2x, mirafiori, MB 115, 123, bmw 5er,......pokud jde o tato postarší auta.)
Pán je jistě znalec a Sierru má projetou ve všech motorizacích... Výkon 55 kW měl přesně i dvoulitrový diesel v Mercedesu W124 a W201. Byl to vždycky ale základ, nahoru šlo jít podle libosti. Navíc se tehdy jezdilo jinak. Sierra 1.6 ostatně vážila necelou tunu, přibližně jako Fabia. Jiný svět.
Na sněhu jsem se Sierrou taky jezdil, mohu přidat klidně i porovnání se Žigulem. Kupodivu u podpultovém zázraku socialistického hospodářství stačilo, aby jedno zadní kolo stálo na zamrzlé kaluži. Se Sierrou jsem projížděl po sněhu se zpoceným čelem a nádherně vlajícím zadkem, ale jelo to (skoro) pořád. Prostorově to bylo úžasné auto, do kombíku se vešlo prostě všechno. Ale abych jen nechválil, přední náprava byla hrozná, geometrii téměř nebylo možné pořádně udělat. A pak koroze, koroze, koroze... Ale byl to v podstatě poslední klasický Ford.
Jinak třebas výše zmíměný klasický W124 na sněhu problémy moc nemá. Celé kouzlo se jmenuje rozložení hmotnosti a hlavně ASD. Musel jsem se smát, když jsem jednou i s nuceným rozjezdem v půlce kopečku zahanbil většinu předokolek.
Jo, je to nostalgie, ostatně i ten test pamatuju. Taková auta už se nedělají.
to je uplna hloupost
75 koni byl bezny vykon dehdejsi 1.6
i Felicia s 1.6 mela 75 koni a jakou dělala paradu a to z linek sjizdela ješte 15 let pote, co tahle první verze sierry uz skoncila
Re: tohle auto sem jednomu palasoj cca v 1985-1986
s120 se vsim vzadu na snehu vyjela ale jen do ty doby, nez ti zadek nezacal ustrelovat, a protože mela lehkej predek, tak proste nezatacela
zigul byl klasicky koncepce stejne jako tehdejsi sierra s tim rozdílem, ze sierra byla vyvojove tak o 20 let mladsi.
a sierra na zasnezeny silnici sedela na tehdejsi dobu a proti tehdejsim autum uplne paradne. to musel poznat uplne kazdej, kdo do toho auta sednul ty cobol
... no tak ze je rakousko proti nam silne levicova zeme, to jsem si urcite nespletl.
budes volit pravici? no v parlamentu zadnou nemame, tam je nejvice napravo asi stredova ods, popripade top09. z mimoparlamentnich stran shledavam rize pravicovou stranu v realistech a nebo svobodnych. sam nevim, komu z techto trech (topakum to nedam, to jsou eurohujeri, a eu je polokomunisticka basta) to letos hodim.
ono neni uplne podstatne, kdo v kinulosti byl nebo nebyl v ksc. protoze to byl do jiste miry natlakovy spolek a v mnohych ohledech bylo "rozumne" tam byt, kdyz te tam soudruzi pozvali. diky tomu tam byly spousty lidi, kteri si v soukromi mysleli sve (mnozi vubec komunisti nbyli). takze klicovat lidi podle toho kdo byl a kdo nebyl v ksc neni rozumne. kdyz si treba jenom predstavim, ze bych v tehdejsi republice chtel z vladnouci pozice neco zmenit, tak nebyla jina cesta nahoru nez pres komunistickou stranu a to byl holy fakt (neobhajuju, bylo to silene, pouze konstatuju). tedy ani tvrzeni, ze byvali komuniste jsou i v pravicovych stranach, vlastne nic konkretniho neznamena.
v celoevropskem kontextu je ceska republika jedna z nejsvodomyslnejsich zemi s jednim z nejvyssich standardu co se ochrany prav jednotlivce tyce. tedy k te totalite mame v tomto kontextu pomerne velmi daleko. stability tohoto stavu u nas je vsak jina otazka.
u nás na Slovensku je vládna strana SMER ale priamy nástupca bývalej komunistickej strany. A slovenský veľvyslanec v Prahe je jeden z hlavných ideológov predrevolučnej KSČ .
Jak jinak? U nás sou komunisti stejně ve všech možnejch stranách = včetně pravicovejch :yes: >:D
Někde maj komunisti co si dál řikaj komunisti půl procenta, no a u nás sou doteď zásadní strana ve státě = z fakt svobodnejch zemí držíme asi světovej rekord :-)
Jestli máš na mysli že celá Evropa je příliš sociální a levicově smýšlející = tak o tom žádná
Dneska v Rakousku zřejmě udělaj výraznej krok doprava. U nás příští tejden spíš doleva >:D >:-[]
Kde pisu o sprintu tatare. Videl si nekdy sprintovat auta na krizovatce v mimomestskem provozu? Ja ti a dalsim pologramotum pisu, ze ATMOSFERICKE a FOUKANE motory maji pri stejnem PAPIROVEM vykonu uplne jine jizdni vlastnosti. Dneska je atmo motor u novyho auta vzacnosti, ale tech papirovych 80+ koni s tim autem pekne cvici. Urco lip nez to cvicilo s babkou Sierrou o stejnem objemu, byt to bylo na svou dobu solidni auto. S dnesnima foukanyma motorama by v mimomestskem provozu drzela Sierra tempo jen tezko. Foukany motor ma nejvyssi vykon v realnem spektru otacek, to jsou otacky, ktere se pri jizde normalne toci, kdezto atmo motor ma nejvyssi vykon v otackach, tedy v otackach, do kterych se motor vytaci jen zridka. V praxi s mym byvalym Mitsubishi Evo X bych si moje 3valcove BMW na silnici podal do trapnosti, ale jak rikas pri sprintu na krizovatce ve meste bych si s evem vytrel zadel. Nez si EVO foukne do motoru, stojim na dalsim semaforu. Z tohodle pohledu je hodnota zrychleni z 0 na 100 udaj k nicemu.
V té době byla střední menší na dneska nižší střední. A pro kolegu výše, nemá pravdu. Základní motor Sierry byl 1.3l, nebyl však dostupný na všech trzích. V Německu jej dodávali pouze pro Deutsche Post.
to je jasne, tehdejsi souputnice z vychodniho bloku skoda 120L si sierru podala v kazdem ohledu! uprimne, kdyby tehdy existovalo acz, tak bych se vubec nedivil, kdyby to v nejakem takovem testu vyslo >:-[]
ale to je preci uplne jinak - vsude jsou ty komunisticke strany zastoupeny hojne v parlamentech, pouze se pokrytecky prejmenovaly. z meho uhlu pohledu jsou dnes nebezpecnejsi socani a socialisti obecne nez opravdovi komunisti. ti maji alespon jasnou tezi, ze budou pracovat vsichni. zatimco pouze socani a socialisti si hyckaji stale bobtnajici skupinu prisatou na statni aparat, ktere slibujou blahobyt bez prace za soucasneho oskubavani pracovitych jedincu. a tyhle strany obecne vladnou "svobodne" evrope (lepe receno celemu zapadu) poslednich nekolik desetileti a tady zacina celosvetovy upadek zapadnich civilizaci obecne.
... Jednak to, že KSČM dostává okolo 15% hlasů, neznamená, že ji volí 15% obyvatel (těch 15% je 15% z cca 60-ti % oprávněných voličů, co se dostaví k volbám) a jednak všude okolo nás mají komunisté podobnou podporu, ačkoliv se přejmenovali nebo převtělili do jiných neobolševických stran. Komunisti sedí mimo jiné i v Bundestagu.
starsi a malo vykonny motor cca 75 koni malo problem rozhybat Sierru so 4 cestujucimi - a bolo to velmi priemerne vozenie a pre slabe svetla v noci takmer nepouzitelne motorove vozidlo.
Samozrejme na snehu a lade to malo rovnake slabe pokusy o trakciu ako vozidla podobnej koncepcie. :-!
Re: tohle auto sem jednomu palasoj cca v 1985-1986
Kamos mal jednu dieslovu a ked nasnezilo tak nevysiel miernym kopeckom ani z garaze. :-) A nahodou to aj vedelo hadzat zadkom aj na mokru nielen na snehu, len bolo trochu treba chciet. :-)
V textu píší, že ....Dvouokruhová soustava provozních brzd s kotoučovými brzdami na předních a bubnovými na zadních kolech je vybavena podtlakovým posilovačem a regulátorem tlaku zadních brzd, působícím v závislosti na zpoždění.
Já bych řekl, že regulátor tlaku zadních brzd byl závislý na zatížení, ne na zpoždění.
A myslíš že v jinejch postsověstkejch státech ne? ;-)
Ale u nás volí dneska 27 let po revoluci nejvíc lidí = skoro 15%. U vás v donedávna společnym státě naposled myslim půl procenta = to je sakra velkej rozdíl :-)
vez do phy, protože mu v mrazech něco kixlo a tatoj, co se k tomu z rovna prichomejt jenom dal klicky, zmizel a ze si pro to prijede, nakonec sem mu to privez ja. pro papalase to asi nemelo zadnou hodnotu, když dal klicky prvnímu na pohled solidnímu clovekoj co potkal. kdyby ten komous vedel, ze tata jako politickej dostal 15 roku natvrdo, tak by si před nim nejspis odplivnul. když tak o tom prejmejslim, teoreticky to moh bejt i agent bures a mohlo v tom bejt nejaky zadani a ucelovka >:D .
když sem s tim prijel před koleje (VS), vzbudil sem tam s tim pozdvizeni. kazdopadne tohle auto se v ty době vymykalo jakymkoliv realnym predstavam normalnich lidi a jednim z nejlepších aut, kterym sem v ty době jel. snad ještě lepsim bylo, když sem si stopnul nejakou cechosvycarku, do toho sem skoro ani neumel nastoupit. a pak když kratce předtím prijeli znami ze západního nemecka takovym nizkym sportakem, radsi to hned strcili do garaze, aby to StBakum nebylo moc na ocich ...
a ještě jedna zkusenost, najel sem s tim cca 200km v zimnich podmínkach, castecne ve snehu, a narozdil od skodovky a zigula, s kteryma jsem cas od casu jezdil, sierra jela jako po kolejích...
Ten kontrast s včerejší srovnávačkou je až neuvěřitelnej.
Precizní, důvěryhodný popis vlastností parádního imperialistickýho kočáru proti "85 je víc než 88 a stejně to nikdy nebude český auto"...
No a kromě téhle verze existovala taky Sierra s motorem 1.8, 2.0, 2.8i etc. Kromě Cosworth byla taky zajímavá Sierra XR4i později XR4x4.A jak psal kolega o těch motorech z té doby, v roce 1989 třeba měla Sierra v nabídce motor 2.0 DOHC 120 koní a spotřebu kolem sedmi litrů což při váze toho auta nebylo vůbec zlé.
co to meles, dnesni atmo 1600 disponuje vykonem nejakych 80-90 kw, akorat se na slinici nesrovana s trabantama a stodvacitkama jako pred 30 rokama, tak ti muze pripadat Sierra ve zrychleni jako raketa. Ja bych tipoval zrychleni 0-100 u Sierry 1,6 na nekonecnych 13-14 s
K tomu dnes rozsirene turbomotory nemaji nemaji nejvyssi vykon v nejvyssich otackach jako atmo motory. Takze v mimomestskem provozu jsou nesrovnatelen zivejsi nez atmo i pri stejnem papirovem vykonu.
Proti samotnému článku samozřejmě nic nemám, ale redakce auto.cz už asi úplně rezignovala na své původní články - pravidelně a čím dál častěji nám tady servíruje kusy Světa motorů. Smutné... :-O:'-(:-(:no::no::no:
Najezdil jsme s ni par tisicovek po Anglii a mohu potvrdit zavery clanku. A ziva mi pripadala dost. Papirove vykony dnesnich motoru jsou tlumeny ruznymi filtry.
Test mi pripomenul Balatón 1988. My sme tam došli na Škode 105, teta (učiteľka) z NSR na Sierre.
To auto ma totálne fascinovalo, aj pri 80-90 sa dalo vo vnútri rozprávať so spolujazdcom.